Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Artykuł: Grimlands – wywiad z twórcami polskiego shootera MMORPG w postapokaliptycznym świecie

22 postów w tym temacie

Łukasz Berliński

Będąc na tegorocznym Pyrkonie miałem okazję porozmawiać z twórcami Grimlands, polskiego shootera MMORPG osadzonego w post apokaliptycznym świecie powstającego w krakowskim studiu Drago Entertainment. Efekt? Obszerny wywiad, w którym poznacie szczegóły tej produkcji.

Przeczytaj cały tekst "Artykuł: Grimlands – wywiad z twórcami polskiego shootera MMORPG w postapokaliptycznym świecie" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poczekamy, zobaczymy. Dla mnie osobiście średnio się to prezentuje, było już kilka gier tego typu i żadna nie była tym czego się spodziewałem..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pod względem pomysłu na rozwój postaci, pvp, ekonomie czy crafting to zapowiada się całkiem ciekawie, tyle że w teorii zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No, widzę że typowo polskie podejście "nowe=trzeba marudzić" działa. Szecze też tak miałem jak pierwszy raz zobaczyłem Grimlandsa. Ale będąc na tegorocznym Pyrkonie miałem możliwość pogrania trochę i powypytwałem twórców o takie same rzeczy jak redaktor w tym wywiadzie. Po około godzinie sopędzonej z Grimlands, jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Ta gra może nie wygląda na ciekawą jak się patrzy na nią z boku, ale grając w nią czuć klimat i ciekawe rozwiazania. Jako fan Neuroshimy w kolorze Rdzy bardzo mnie uradowały informacje o craftingu. Moim zdaniem coś takiego jak zbieractwo i wykonywanie własnych opatrunków, amunicji, elementów broni to podstawa jeśli chcemy się bawić w postapokaliptycznym świecie. A z tego co widziałem jest naprawdę mnóstwo przedmiotów do craftowania. Pojazdy są. Super, że wzieli pod uwagę paliwo, które trzeba będzie zdobywać samemu. Bawiłem się trochę w trybie PvP. Zdobywanie lokacji dla klanu (gangu?) to fajana sprawa, a sama walka, nawet z jednym przeciwnikiem była dość emocjonująca. Na moją prośbę przeniesiono mnie również do jednej z instancji. Gra się nie różni w tym wypadku niczym od typowych przedstawicieli MMORPG. Ciekawy jest system celowania w grze. Nie nazwałbym tego auto-aimem jak to nazwał redaktor. Po prostu na najechaniu na przeciwnika wyświetla się zielone kółeczko, że jest on na naszym celowniku. Wyświetlana jest również procentowa szansa na trafienie, która zależy od odległosci, stanu broni i naturalnie naszych umiejętności w posługiwaniu się bronią. W takim wypadku możemy po prostu nawalać w myszkę i liczyć na to, że coś tam trafimy. Ale w obrębie tego kółeczka możemy poruszac normalnym celownikiem w wybrane częsci ciała. Testwoałem różne opcje: trafienie w noge powodowało, że przeciwnik zaczął kuleć, strzał w rękę powodował problemy ze stzrelaniem, a trafienie w głowę to automatyczny krytyk. Dodajmy do tego, że przeciwnicy poruszają się dosyć szybko i chowają za osłonami. AI rzeczywiście jest całkiem sprytne. Snajperzy trzymają się od nas na odległość i chowają za osłonami. Tępę rushownaie na nich nie ma sensu. Przeciwnicy z bronią białą starają się zajść nas od tyłu kiedy my wdaliśmy się w walkę strzelecką z jakimś gangerem. Więc jeszcze raz - jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Gra wydaje się być przemyślana i ma klimat. Jedyny minus to trochę słaba grafika i moim zdaniem dość dziwna animacja postaci. Grałem trochę w innego postapokaliptycznego MMORPG jakim jest Fallen Earth. Powiem szczerze, że FE nie stanowi żadnej konkurencji dla Grimladsa. Oby tylko beta nie zburzyła tego dobrego wrażenia jakie na mnie gra wywarła :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Animacja na trailerze przyniosła mi na myśl trailer innej polskiej, postapokaliptycznej produkcji, a mianowicie Afterfalla. Ale daleki jestem od stawiania krzyżyka na Grimlands. Jeśli zapewnienia twórców nie są tylko pustą gadaniną, a gra beta wywrze na graczach tak dobre wrażenie, jak alfa na koledze Saygramie, to kto wie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawie wygląda ten projekt. Jedyne co mnie ostatnio trochę martwi to tendencja relatywnie nowych polskich studiów do pchania się w gry online(Ten projekt i np. Esther Fields czy jak to tam się dziś nazywa). Moim zdaniem o wiele lepiej wyszli by na tym gdyby zrobili singla ze świetną fabułą i może jakimś multi opcjonalnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.04.2012 o 16:50, Drazok napisał:

Na razie grafika wygląda słabo, ale i tak liczy się grywalność.


Cieszy mnie, że jest jeszcze duch w narodzie. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"wywiad z Jakubem Ruszała - leadem level design''u, Grzegorzem Keglem, v-ce leadem LD oraz Przemysławem Szpunarem, v-ce leadem teamu klienta", czy nie ma już odpowiednich słów w języku Polskim? Skoro tak wam się angielski podoba, to zmieńcie adres z gram.pl na gram.uk. Jestem Polakiem i proszę do mnie pisać po Polsku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.04.2012 o 16:14, Masquamacus napisał:

"wywiad z Jakubem Ruszała - leadem level design''u, Grzegorzem Keglem, v-ce leadem LD
oraz Przemysławem Szpunarem, v-ce leadem teamu klienta", czy nie ma już odpowiednich
słów w języku Polskim? Skoro tak wam się angielski podoba, to zmieńcie adres z gram.pl
na gram.uk. Jestem Polakiem i proszę do mnie pisać po Polsku.


Wywiad był autoryzowany. Tak panowie się tytułują i mają do tego pełne prawo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"będzie zmiana wyglądu modelu playera"
"będziemy mogli dłużej sprintować"
"będą typowymi questgiverami"
"szukają feelingu shooterowego"
"co pozwala uzyskać większy damage"
"jak również armorów"
"ceny u vendorów"
"szukał żadnego covera"

Już nie mogę się doczekać jak będę gemeingował w tą game na pewno będzie coolowa tylko interesting czy będzie można walić z axa…

Naprawdę niemożna było w tych przypadkach użyć polskich słów tylko trzeba było robić taką papkę językową?

A co do gry wygląda całkiem nieźle mam nadzieję że jeszcze ją doszlifują i może wyjdzie coś fajnego .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować