Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Obsluga Kinecta w The Elder Scrolls V: Skyrim potwierdzona

30 postów w tym temacie

Dnia 12.04.2012 o 21:46, oxygar napisał:

No pewnie, że by mogli to zrobić na headset, ale na to już się nic nie poradzi. MS chce
kasy i tyle.


W SDK do Kinecta jest wbudowana biblioteka do rozpoznawania mowy i dzięki temu w przypadku Kinecta mogą coś takiego zrobić stosunkowo małym nakładem pracy i czasu. Ponadto jaki interes ma Bethesda w dodatkowej kasie dla MS? (skoro już rzucacie hasłami w stylu "MS chce kasy i to wszystko tłumaczy")

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.04.2012 o 21:55, Silyen napisał:

W SDK do Kinecta jest wbudowana biblioteka do rozpoznawania mowy i dzięki temu w przypadku
Kinecta mogą coś takiego zrobić stosunkowo małym nakładem pracy i czasu.

Uwaga - bo może trudno w to uwierzyć - PS3 również ma to w SDK (PS Eye), na PC gotowych bibliotek masz od groma i jedna w tą czy w tamtą przy takim projekcie różnicy nie robi.

Dnia 12.04.2012 o 21:55, Silyen napisał:

Ponadto jaki interes ma Bethesda w dodatkowej kasie dla MS? (skoro już rzucacie hasłami w stylu "MS
chce kasy i to wszystko tłumaczy")

Interes jest w tym taki, że Bethesda ma od lat umowę z MSem na "ekskluzywną zawartość". Widać to od czasu Obliviona, widać to było przy obu Falloutach, widać to i przy Skyrimie. Pojęcia zawartości nie zdefiniowano w pełni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wersja na PS3 oficjalnie stała się zwyczajnie upośledzona. Smutne. Tym razem obsługa Kinecta może pozamiatać. Ile czasu można zaoszczędzić dzięki temu że nie trzeba będzie babrać się w tym menu ulubionych + quicksave. Pieprzona ekskluzywność. Cóż, Sony ma swoją, M$ ma swoją.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.04.2012 o 19:42, Niflheim napisał:

Kuuufa, i to jest fajny pomysł! Szkoda tylko, że niekinectowe mikrofony używane przez
zwykłych śmiertelników tutaj nie zadziałają, ciekawe co im brakuje. ;(

Tego samego co zwykłym kartom pamięci (używanym zresztą w PSP), których nie można używać w Vicie. Niczego. Chodzi tylko o kasę dla MS/Sony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Połowa z Was to straszne marudy :P. Ci co wybrali granie w Skyrima na PC mają dostęp do mnóstwa świetnych modów, dzięki czemu mają jeszcze więcej opcji niż osoby, które grają na konsoli. Ja chciałbym móc zainstalować sobie niejednego moda z tych, które widziałem, bo na bieżąco staram sobie obczajać co to ludzie nie wymyślili :). No ale wybrałem i kupiłem grę na Xboxa.

Bardzo mi się podoba pomysł z Kinectem i nie mogę się doczekać :D, strasznie męczyło mnie to naciskanie na wszystko i czekanie. Rozmowa z kompanem była bardzo męcząca, a teraz zwyczajnie powiem mu co ma zrobić :D, tak samo walka, denerwowało mnie, że nie mam więcej skrótów na padzie i przez to walka nie jest tak fajna i dynamiczna jak mogłaby być (te ciągłe pauzy przy zmianie okrzyków, oręża itd). Super sprawa.

A tak przy okazji, w newsie nie ma informacji ze strony Bethesdy, gdzie piszą, że niedługo powiedzą o kolejnych bonusach, które pojawią się niebawem, między innymi nowych miejscach czy zadaniach :). Oryginał:
"A full list of Voice Commands will be revealed in the coming weeks, and we''ve got more Skyrim news coming. Bethesda Game Studios has been hard at work on creating the first set of game add-ons that will be exclusive to the Xbox 360. This additional content will add new quests, locations, features, and much more to the world of Skyrim. Stay tuned for more details."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czy większość z was ma aż takie kłopoty z myśleniem. znalazła się banda "programistów" od siedmiu boleści.
jasne, że każdy może sobie wprowadzić rozpoznawanie mowy do gry, bo przecież jak wszyscy wiemy każdy headset za 20zł ma wbudowany software do rozpoznawania mowy - OH WAIT.
MS nic tu nikomu nie płacił - Obsługa Kinect''a została wprowadzona przez jednego z programistów w trakcie Game Jam kiedy to Bethesda dała swojej ekipie tydzień wolnego na stworzenie czego tylko chcą w Skyrim.
i nie nie jest to możliwe przy użyciu mikrofonu jako, że patch wprowadza całkowitą obsługę UI poprzez Kinect''a, który ma dość zaawansowany software odpowiedzialny za rozpoznawanie mowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.04.2012 o 22:04, Henrar napisał:

Uwaga - bo może trudno w to uwierzyć - PS3 również ma to w SDK (PS Eye), na PC gotowych
bibliotek masz od groma i jedna w tą czy w tamtą przy takim projekcie różnicy nie robi.

normalnie ręce opadają, SDK do PS Eye tego w ogóle nie ma więc przestań gadać bzdury. mimo, że Eye ma wbudowany mikrofon to sony nigdy nie stworzyło softu odpowiedzialnego za rozpoznawanie głosu. pominę sam fakt różnicy w technologii na niekorzyść Eye, która uniemożliwia wprowadzenie takiego softu. "programisto" co z tego, że na PC mamy "gotowych bibliotek od groma" skoro te są stworzone do działania z windowsem, a nie z grami co wymagałoby napisania nowego softu. nie mówiąc już o tym, że wymagałoby to wykupienia licencji - to, że płatne programy istnieją w sieci, nie oznacza, że są dostępne w komercyjnych produktach jak gry. za to MS oferuje voice-recognition całkowicie za darmo poprzez Kinect''a jako, że każdy deweloper mający devkit''a Xbox''a 360 ma również devkit''a Kinect''a.

Dnia 12.04.2012 o 22:04, Henrar napisał:

Interes jest w tym taki, że Bethesda ma od lat umowę z MSem na "ekskluzywną zawartość".
Widać to od czasu Obliviona, widać to było przy obu Falloutach, widać to i przy Skyrimie.
Pojęcia zawartości nie zdefiniowano w pełni.

normalnie spiskowe teorie dziejów tu powstają. powtarzam obsługa Kinect''a została wprowadzona przez jednego z programistów czasie Game Jam kiedy to sami pracownicy mieli tydzień na stworzenie dowolnych modów do Skyrim dla zabawy. część z nich jest teraz wprowadzana do gry w patch''ach(jak Killcam czy obsługa Kinect''a).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.04.2012 o 10:36, Henrar napisał:

> normalnie ręce opadają, SDK do PS Eye tego w ogóle nie ma więc przestań gadać bzdury.

Jak to nie, skoro Singstar korzystał z wbudowanej biblioteki PSVR?
https://forums.playfire.com/general-discussion/thread/50095

"This technology is not currently included in a standard SDK, but in the future, it will be made widely available to developers.", dodatkowo mówią o tym, że wymagany jest mikrofon.
pominę fakt, że była to jedynie prezentacja prototypu. skoro nawet Sony nie używa tego czegoś to dobrze o tym nie świadczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować