Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

CryEngine 3 zaktualizowany. Zobaczcie nowe możliwości popularnego silnika graficznego

18 postów w tym temacie

Kacper Matuszewski

CryEngine 3, autorski silnik graficzny studia Crytek, twórców oficjalnie zapowiedzianego dziś Crysisa 3, został zaktualizowany do wersji 3.4. Nowymi możliwościami swojego engine'u jego twórcy chwalą się na materiale wideo, który czeka na Was w rozwinięciu tej wiadomości.

Przeczytaj cały tekst "CryEngine 3 zaktualizowany. Zobaczcie nowe możliwości popularnego silnika graficznego" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"przynajmniej możemy mieć pewność, że pecetowa wersja Crysisa 3, podobnie jak część pierwsza, ponownie wyznaczy nowe graficzne standardy"

Nie chwal dnia przed zachodem. Zauważ, że silnik, na którym chodził Crysis 2 też teoretycznie mógł bardzo wiele. A mimo to PC-towa wersja wyglądała gorzej, niż pierwszy Crysis. Niestety, ale dopóki twórcy/wydawcy będą się skupiać na konsolach, to możliwości nowych silników graficznych będą jedynie tematem dla bełkoczących PR-owców. A że wątpię, by Crysis 3 miał mieć PC jako wiodącą platformę, to niestety najpewniej znowu zagramy w potworka z porozmywanymi teksturami i efektami rodem z roku 2005-2007.

Innymi słowy, dopóki gra nie będzie PC-only lub co najmniej przede wszystkim na PC, to ten silnik będzie jedynie nic nie znaczącą ciekawostką. Bo na konsolach zobaczymy może 1/5 tych efektów, z kolei wersja PC zostanie zubożona do poziomu graficznego tych paroletnich "dziadków". (z całym szacunkiem dla konsolowców, ale nie czarujmy się, to SĄ już staruszki...)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ładnie, bardzo ładnie, ale ludzie już niedługo i tak nie będą rozpoznawać róznych silników graficznych i to mnie cieszy, bo wtedy autorzy gier wkońcu skupiać się będą nad optymalizacją, fabułą i resztą równie ważnych rzeczy. Te nowe silniki, sprawiają, że obiekt wygląda realistyczniej niż w filmach telewizyjnych :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.04.2012 o 16:30, oxygar napisał:

Te nowe silniki, sprawiają, że obiekt wygląda realistyczniej niż w filmach telewizyjnych :)


Tak, jednak się powtórzę: pod warunkiem, że jest NA CZYM te silniki odpalić i podziwiać. Dopóki konsole są platformą wiodącą dla wielu gier mainstreamowych (lub dopoki nie zostanie wprowadzona kolejna generacja), do tego czasu te wszystkie graficzne wodotryski będą jedynie ciekawostkami do pooglądania na benchmarkach, ale nic więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Tenebrael: juz sie nie musisz tak powtarzac ;)

silnik silnikiem. kapitalne ma mozliwosci to jest fakt. Dobrze ze ta technologia idzie w przod i potrafi wprowadzic w oslupienie. druga sprawa jest jednak co robia z nim tworcy i wydawcy aplikacji. To, ze masz samochod jadacy 400km/h nie znaczy ze bedziesz tyle caly czas jechal prawda?

zgodze sie ze konsole troche to opozniaja wszystko, ale nie mniej jednak tak wyglada rynek i tak wyglada ten przemysl. Wiem, ze bedac na miejscu tych wydawcow, producentow, studiow piszacych gry tez pewnie staral bym sie dopasowac to trendow i tego co przyniesie mi zysk, albo go zwiekszy. Silnik nie jest trendem narzucanym wydawcom czy tworcom, o tym trzeba pamietac. silnik jest tylko dostepna technologia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oprawa oprawą a cała reszta w grach od Cryteka nadal kuleje...

@Tenebrael:
A ktoś bronił Crytekowi robić grę tylko pod PCty? I nie pisz o EA, bo Crytek nie jest ich studiem wewnętrznym tak jak DICE.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.04.2012 o 16:24, Tenebrael napisał:

Nie chwal dnia przed zachodem. Zauważ, że silnik, na którym chodził Crysis 2 też teoretycznie
mógł bardzo wiele. A mimo to PC-towa wersja wyglądała gorzej, niż pierwszy Crysis.


Dobrze napisałeś - "była", bo po zainstalowaniu najnowszego patch''a, DX11 i tekstur wysokiej rozdzielczości wygląda lepiej niż pierwszy Crysis.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.04.2012 o 16:40, Tenebrael napisał:

> Te nowe silniki, sprawiają, że obiekt wygląda realistyczniej niż w filmach telewizyjnych
:)

Tak, jednak się powtórzę: pod warunkiem, że jest NA CZYM te silniki odpalić i podziwiać.
Dopóki konsole są platformą wiodącą dla wielu gier mainstreamowych (lub dopoki nie zostanie
wprowadzona kolejna generacja), do tego czasu te wszystkie graficzne wodotryski będą
jedynie ciekawostkami do pooglądania na benchmarkach, ale nic więcej.


Owszem, zgadzam się z tobą, ale wiemy, że czeka nas może nie tak dużo generacji nowych konsol do osiągnięcia tego. Jeśli nowa konsola pokaże więcej od tych teraz, to będziemy coraz bliżej. Jeżeli jednak nowa konsola będzie sie od poprzedniej różnij praktycznie prawie niczym, a teoretycznie wszystkim to jednak poczekamy sobie dłużej. Bardzo prawdopodobne jest, że poprawa grafiki w grach wkrótce się zatrzyma i tak autorzy gier skupią się na jak największej immersji gracza z grą i wtedy to nie grafika będzie decydować o wyższości jednej gry nad drugą, ale jak najbardziej zasłużona grywalność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zauważ, że silnik, na którym chodził Crysis 2 też teoretycznie mógł bardzo wiele. A mimo to PC-towa wersja wyglądała gorzej, niż pierwszy Crysis.

Yyy, nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.04.2012 o 17:10, MaZZeo napisał:

Zauważ, że silnik, na którym chodził Crysis 2 też teoretycznie mógł bardzo wiele.
A mimo to PC-towa wersja wyglądała gorzej, niż pierwszy Crysis.


Yyy, nie?


Wygląda gorzej niż Crysis Warhead, z tym musisz się zgodzić. Jednakże wersja 3.4 z tego co widzę bardzo dobrze pokazuje teselację, odbicia i cienie. Byleby było to dobrze zoptymalizowane, bo kiedyś słyszałem tekst bardzo mądrego człowieka który mówił, że nie sztuką jest zrobić coś co graficznie prezentuje się pięknie, sztuką jest to zoptymalizować pod średniej klasy sprzęt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.04.2012 o 16:53, Henrar napisał:

A ktoś bronił Crytekowi robić grę tylko pod PCty? I nie pisz o EA, bo Crytek nie jest
ich studiem wewnętrznym tak jak DICE.


A czy ja mówię, że ktoś bronił? Nikt nikomu nie broni. Ale nie zmienia to kompletnie nic z tego, co napisałe: dopóki konsole wiodą prym, takie silniki są jak psu na budę, bo i tak nie zobaczymy nawet ułamka tych efektów.

A co do EA i Crytek - a kto wykłada kasę na stworzenie nowego Crysis''a? EA czy Crytek? Bo jesli EA, to wychodzi na to samo, jakby C było wewnętrznym studiem EA.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak pisał Tenebrael, to nie śpieszmy się tak panowie z tym wychwalaniem jak to superowo wygląda, bo o ile pamiętam to na początku zapowiadali Crysisa 2 też jako "rewolucję".No ba!Nawet jak wejdzie się na sklep na gramie to w atutach Crysisa 2 piszę "fotorealistyczna grafika".A z tej wielkiej rewolucji to wiemy ile wyszło.Jak dostane grę to wtedy będę się "podniecał" grafiką i efektami, albo i nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ładne to to... i tyle do powiedzenia, bo dla mnie jakieś wodotryski, mimo że są przyjemne dla oka są niepotrzebne. Bo gram w grę dla zabawy, a nie dla podziwiania widoków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wyglądać wygląda, ale i tak wszystko wyjdzie w praniu.
Przykład? Frostbie 2 - przed premierą BF3 wyglądał całkiem okazale, ale po premierze okazał się co najwyżej średni. Prawda, fajnie wygląda (zwłaszcza wybuchy), ale dwuwymiarowe drzewa czy przesadzone efekty świetlne to tak trochę obciach...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować