Zaloguj się, aby obserwować  
Bonaventtura

Administracja sieci - pytania

3 posty w tym temacie

Takie pytanko: jak właściwie sprawdzić czy umie się zarządzać siecią w firmie? Tzn. trochę w komputerach siedzą, technikum informatyczne ukończyłem, aktualnie studiuję(I rok), i sobie pomyślałem żeby znaleźć jakąś robotę pod ten kierunek. Sporo u mnie w okolicy ofert dla administratora na przykład, ale co właściwie dokładnie należy do obowiązków administratora?? tzn. wiadomo co, prosiłbym o jakieś praktyczne przykłady wykonywanych działań i dokładniejszy opis obowiązków niż te które podają pracodawcy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.04.2012 o 01:23, Bonaventtura napisał:

Takie pytanko: jak właściwie sprawdzić czy umie się zarządzać siecią w firmie? Tzn. trochę
w komputerach siedzą, technikum informatyczne ukończyłem, aktualnie studiuję(I rok),
i sobie pomyślałem żeby znaleźć jakąś robotę pod ten kierunek. Sporo u mnie w okolicy
ofert dla administratora na przykład, ale co właściwie dokładnie należy do obowiązków
administratora?? tzn. wiadomo co, prosiłbym o jakieś praktyczne przykłady wykonywanych
działań i dokładniejszy opis obowiązków niż te które podają pracodawcy.



Z doświadczenia znajomego który w ten sposób zarabia na życie:

Dobry administrator nie robi NIC. Po prostu sobie siedzi a kasa leci. Ale kiepski administrator będzie nieustannie borykać się z dziesiątkami problemów do których zresztą sam doprowadził. Do jego obowiązków należy sporo rzeczy:

- po pierwsze, zapewnienie wszystkim użytkownikom sieci wystarczająco miejsca na dyskach sieciowych itp.
- odpowiedni podział łączy, sprawna instalacja nowych komputerów do sieci i w razie napotkania z tym problemów umiejętność ich rozwiązywania.
- upewnienie się że pracownicy robią to co powinni a nie siedzą na facebooku.