Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Gromimy mity - broń w grach a rzeczywistość - wywiad z ekspertem

70 postów w tym temacie

Świetne video. I, co ważne, dość nietuzinkowe, bo na żadnym innym portalu nie widziałem tego typu materiałów. Może teraz idźcie za ciosem i nieco o broni białej i jej użyciu? Tutaj też będzie spooooro mitów, które w grach występują, a które w normalnym życiu...ekhem, tak, właśnie :)

Propozycja też jest taka, byście dali wcześniej graczom możliwość zadawania pytań i tematów, potem jakoś to posortowali, zebrali razem, odsiali to, co najlepsze i udali się na spytki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A dla wielu ludzi właśnie coś nowego gdyż nie każdy aż tak bardzo interesuje się balistyką oraz bronią a chcieliby coś o takich mitach posłuchać/poczytać.

Bardzo fajne wideo, popieram Tenebraela by robić takich więcej ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do tłumików - polecam odcinek Pogromców mitów, w którym porównywali odgłosy strzelania prawdziwą bronią z tłumikiem z wersjami ''kinowymi''. Jest podobnie, ale inaczej jednak. Cicho, chociaż dźwięk zupełnie inny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Troszeczkę Pan Ekspert się tutaj jednak pomylił w kwesti strzelania przez ściany. Z jego wypowiedzi wynika, że z karabinów szturmowych i subkarabinków nie przestrzelimy żadnej ściany. Doskonale wiadomo, że naboje są w stanie takie ściany penetrować bez większego problemu. Oczywiście nie przestrzelą 30 cm ściany z cegieł, ale np 10 cm ścianka działowa z regipsu to już dla nich żaden problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pozostają dwie ważne kwestie, które wnerwiają mnie w grach od zarania dziejów :)

1) Przeładowywanie - w grach często (właściwie poza bardzo nielicznymi wyjątkami) przeładowujemy broń z niezużytym do końca magazynkiem. Przeładować można na dwa sposoby: po prostu wymieniając magazynek lub wyjmując go i uzupełniając naboje w środku (zdecydowanie bardziej czasochłonne i wymaga skupienia). W grach raczej stosowane jest to pierwsze rozwiązanie, ale niestety każdy kolejny magazynek okazuje się być magicznie napełniany do pełna... Gdyby było realistycznie, na pewno zastanowiłbyś się dwa razy zmieniając magazynek po wystrzeleniu zaledwie kilku pocisków.

2) Celowanie - pomijając oczywiście to, że wszelkie celowniki w grach są nie realne, są gry w których celować można za pomocą muszki i szczerbinki, niestety twórcy gier nadal wychodzą z założenia, że każdy wystrzelony pocisk leci w linii prostej, nie ważne jak daleko... Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę czynniki tj odległość, wiatr, stan techniczny bronii itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.05.2012 o 12:16, Azvar napisał:

2) Celowanie - pomijając oczywiście to, że wszelkie celowniki w grach są nie realne,
są gry w których celować można za pomocą muszki i szczerbinki, niestety twórcy gier nadal
wychodzą z założenia, że każdy wystrzelony pocisk leci w linii prostej, nie ważne jak
daleko... Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę czynniki tj odległość, wiatr, stan techniczny
bronii itd.


Nierealne? Istnieją celowniki laserowe (bez widocznej wiązki), które również się da odpowiednio ustawić. Jeśli chodzi zaś o czynniki. Jak strzelasz na odległość nie większą niż 60 - 70m, to czynniki mają dość nikłe znaczenie (nie mówię tu o sytuacjach ekstermalnych: ulewach, silnym wietrze itp.) Po pierwszym strzale widać jak leci kula.


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I za to lubię gram dużo ciekawych "pierdółek" okołogrowych :) Z filmiku to nie wiedziałem tylko że snajperzy mają zakaz strzelania na małe odległości i dodał bym jeszcze że jedno z większych przekłamani w grach i filmach jest to że jak kogoś postrzelisz to "odlatuje".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ma to jak "zerznac" temat z Gametrailers...Tam byl caly cykl temu poswiecony, wraz z pokazaniem " na zywo" przykladow.Badzcie bardziej orginalni...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.05.2012 o 12:29, MrGregorA napisał:

Po pierwszym strzale widać jak leci kula.



Tylko jeśli używasz pocisków smugowych ;)

@Azvar - polecam gre Arma (zarówno 1, 2 jak i operatin arrowhead). Tam masz magazynki a nie ilośc amunicji. Jeśli wymienisz magazynek na nowy, gdzie w starym była wciąż amunicja, stary wraca do ekwipunku. Można też rozładować wszystkie magi i załadować na nowo do max''a, chodź trwa to całkiem sporo czasu. No i celowanie jest jak najbardziej realne, szczególnie z modami, które wprowadzają takie czynniki jak wiatr (ACE/ACE2).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odlatuje? Znaczy wyrzuca ciało do góry, w bok, do tyłu?
A przy pociskach pół cala tak się nie może dziać? Siła uderzenia byłaby tak duża, że ofiara chyba by odleciała troszkę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować