Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Artykuł: Co z tą branżą? - Granie w hologramie

16 postów w tym temacie

Łukasz Berliński

Zapomnijcie na chwilę o kontrolerach. O padach. O urządzeniach typu Kinect czy Move. Wybiegnijmy kilka lat do przodu i zastanówmy się: czy hologramy będą w przyszłości skutecznie wykorzystywane w grach wideo? O tym w dzisiejszym „Co z tą branżą?”

Przeczytaj cały tekst "Artykuł: Co z tą branżą? - Granie w hologramie" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tupak o_O?! To juz niech bedzie Twupak ;D

A podobno Snoop Dog po wystepie Tupaca spalil z nim jointa i porozmawiali sobie o zyciu (czy o czym tam rozmawiali)...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak oni to zrobili?
Nagrali dublera i podłożyli perfekcyjnie dźwięk czy może zeskanowali 2paca z różnych materiałów i niczym teksturę nałożyli na animowany w komputerze odpowiednik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pomijając już "TupaKa", dość zabawne, że mówicie, że "poruszał sie jak dawniej", podczas gdy główny zarzut wobec tego hologramu to właśnie kiepskie ruchy "Tupaca"...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A gdzie Gorillaz? Oni bodajże pierwsi byli w hologramowych koncertach. Poza tym Hatsune Miku śpiewała jako hologram zanim to było mainsteamowe~

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.05.2012 o 18:49, Adi_olsztyn napisał:

Pomijając już "TupaKa", dość zabawne, że mówicie, że "poruszał sie jak dawniej", podczas
gdy główny zarzut wobec tego hologramu to właśnie kiepskie ruchy "Tupaca"...


http://en.wikipedia.org/wiki/Uncanny_valley

Takie "zarzuty" to w zasadzie nie tyle problem "kiepskich ruchów" tylko tego, jak działa ludzka psychika. Oczywiście wiele rzeczy na pewno trzeba by było poprawić, ale nie przesadzajmy.

Swoją drogą mam nadzieję, że po porzuceniu pomysłu okularów do gier przez większość deweloperów sprzętu parę lat temu (powodowały zawroty głowy, mdłości i inne mało przyjemne, nieprzewidziane dolegliwości) nikt zbyt szybko nie wpadnie na reaktywację pomysłu. Jeszcze do tego nie dorośliśmy... a przynajmniej nie do zabijania fotograficznej jakości wirtualnych przeciwników w postaci ludzi. Choć i tak na odpowiednie możliwości graficzne będziemy pewnie musieli sobie jeszcze trochę poczekać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Wyobraźmy sobie przerywniki filmowe w grach, w których dosłownie wcielamy się w sterowanego przez nas bohatera będąc w towarzystwie hologramów postaci niezależnych, z którymi możemy wejść w interakcję."

Zbyt bujnej wyobraźni nie potrzeba, wystarczy trochę pooglądać Star Treka (holodeck :)).

Swoją drogą, ja bym tam na MS za bardzo nie liczył, oni specjalizują się w, jak to kiedyś było ładnie ujęte w jednym z felietonów w śp Gamblerze, "wyważaniu drzwi od dawna otwartych na oścież".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z jednej strony git ale z drugiej... to będzie tak jak z grami ruchowymi - oddzielny segment rynku... hologram nie zastąpi telewizora... no chyba że to telewizor(ekran) będzie za jego pomocą wyświetlany ale tutaj napotykamy szereg przeszkód zaczynając od "rozdzielczości" a na kontraście kończąc...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ten ostatni przykład to nie jest hologram, a head tracking z sztuczką polegającą na widzeniu odbicia w szybie. Choć trzeba przyznać, że pomysł fajny i możliwości dość ciekawe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować