Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Sonda #258: Czy Diablo 3 spełniło Twoje oczekiwania?

29 postów w tym temacie

Gra jak na chwilę obecną kompletnie nie warta swojej ceny ( mówie o cenie 170-180 pln jeszcze z przed jakiejś hmm gorączki na d3?). Obecne ceny pojawiające się za "ostatnie" egzemplarze i cena od blizza ( wtf polski dystrybutor nie mógł wynegocjować dla polskiego bn normalnej ceny?) to generalnie zmowa cenowa i imho manipulacja rynkiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.05.2012 o 14:46, thorlas napisał:

tylko kretyn robi single na battle ale wsumie czego ja sie spodziewalem dla blizzarda
liczy sie kasa nie gracz


A ty chodzisz do pracy dla pieniędzy? czy żeby swojemu szefowi robić przyjemność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj ukończyłem D3 (tak tak z racji wieku i pracy jestem już bardziej casualowym graczem) więc mogę dorzucić swoje 3 kamyczki do ogródka...

Zasadniczo zaznaczyłem w sondzie, że gra jest poprawna, ale przez tyle lat czekania można było zrobić coś więcej. I faktycznie gdyby nie te lata to zaznaczyłbym opcję, że D3 jest świetne, bo sporo elementów w tej grze takie właśnie jest... tyle że zbyt długo się na nie naczekałem i to troszkę psuje ogólne ohy i ahy...

Zasadniczo nie rozumiem zarzutu, że gra jest zbyt kolorowa i cukierkowa... kurna ludzie grajcie sobie na czarnobiałych monitorach albo zredukujcie gammę do minimum i będziecie mieli prawdziwy "dark". Moje wrażenie na temat grozy w tej grze jest jak najbardziej pozytywne... mobki wyglądają co najmniej fajnie, animacje są poprawne, a niektóre wręcz wprawiają w zachwyt (np. śmierć Derwisza - nie wiem jak on po angielsku nazwany, ale to ten pustynny mob co się tak spektakularnie kręci w trakcie śmierci i zalicza efektowną kraksę). O efektach wizualnych w końcowej części III aktu i przez cały IV mógłbym pisać w samych superlatywach, ale nie będę tego robić aby nie było spoilerów... System fizyki w grze - kolejny zdecydowany plus ! Te walące się elementy planszy, martwe moby spadające w przepaść... i te krajobrazy tła - GENIALNE. Co do kwestii "bardziej graficznych" to tu okej może grafika nie jest na top, ale w H&S chyba nie o to chodzi, moim zdaniem grafika jest spójna i trzyma poziom. Udźwiękowienie jak najbardziej poprawne.

Kolejny częsty zarzut to taki, że gra została uproszczona... i tak i nie... faktycznie z cechami blizz dał D*** przez duże D, ale z umiejkami i runami zwłaszcza przy zastosowaniu trybu eclective robi się już skompikowanie, więc jakoś strasznie nie ubolewałbym nad tą prostotą. Daje się poczuć zasadę "easy to learn hard to master"... w zasadzie to mój kot skumałby podstawy, ale podejrzewam że zanim zmasteruję buildy etc. to trochę wody w Wiśle upłynie.

Wreszcie słów kilka o domu aukcyjnym i prawdziwej walucie.Jak dla mnie strzał w 10... tajemnicą poliszynela jest fakt, że zawsze znajdą się ludzie, którzy chcą mieć uber postać ale czasu i/lub wytrwałości brakuje, więc uciekają się w takich sytuacjach do zakupów. I teraz mają taką możliwość zrobić to legalnie, co w znacznym stopniu powinno ukrócić eldorado wszelakiej maści pośredników, cwaniaczków i zwykłych oszustów. Choć sam nie zamierzam korzystać z prawdziwej kasy w AH, to uważam wprowadzenie tego elementu za duży +.

Troszkę zawiodłem się odnośnie walk z bossami i pomniejszymi bossami... ale to głównie dlatego że swojego czasu zaliczyłem dość zaawansowaną przygodę z WoWem, gdzie w endgame zanim z gildią święciło się sukcesy trzeba było troszkę poczytać i popróbować taktyki zanim cokolwiek zaczęło się udawać. Walki miały zwykle kilka specyficznych faz, bossowie sporo fajnych talentów. A tu niby też coś mają, ale jakoś tak bez porównania... W zasadzie spore wrażenie (głównie wizualne) zrobiła na mnie końcowa walka Akcie II i IV. Reszta to takie porządnie wykonane rzemiosło, ale bez fajerwerków.

To co boli mnie i to strasznie to kwestia craftingu i zasadniczo wypadania przedmiotów... Podłóg systemów craftu obecnie implementowanych w różnych grach ten z DIII to jakaś karykatura... Zaś co do wypadania przedmiotów to już jest katastrofa totalna... naprawdę nie rozumiem po kiego grzyba Blizz zaserwował szare i białe przedmioty... jeśli już robi się kategorię "śmieci" tylko po to żeby sprawić wrażenie, że sporo itemów się dropi to zamiast szarych/białych broni zrobili by szeroką gamę miliscalleous wzorem WoWa czy dowolnego innego MMO (jakieś łuski, pazury zwierząt, dziwne proszki, etc... totalnie do niczego niesłużące). A tak to naprawdę wyszło to karykaturalnie... podobnie jak to że z roju szarańczy dalej wypadają wielkie kafary, zbroje płytowe etc... niby gdzie ten rój szarańczy trzyma te wielgachne i ciężkie przedmioty... czy naprawdę tak trudno jest ustalić jakie kategorie itemów z danych mobów mogą lecieć ? Nie wydaje mi się...

Na koniec jeszcze coś na osłodę. Story zawarte w DIII jest ciekawe, dobre, solidne... można znaleźć sporo nawiązań do poprzednich części, i w takich momentach człowiek mimowolnie się uśmiecha, gdyż przypominają mu się czasy jak był małym smarkiem i ekscytował się frazą "Ahhhhh fresh meat" =)

Reasumując mój przydługi wywód, jak na tak długi czas spędzony nad tworzeniem i dopieszczaniem gry to jest to produkt dobry, jak na standardy Blizzarda średni (w skali od 1 do 10 ja osobiście oscylowałbym w granicach ocen 6 - 7). Jak się usiądzie przed DIII to czas płynie szybciej niż normalnie i nawet przyjemnie, choć tak jak pisałem są pewne elementy, które powodują, iż konsument odczuwa pewien absmak / niedosyt.

PS. I największa wpadka Blizza - stały dostęp do netu nawet w grze solo ? WTF i po co to ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po kilku godzinach grania moge napisać, że gra jest solidna ale szału nie ma. I ta cena... Rozbój w biały dzień!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Śmieję się trochę z tych co narzekają, że D2 > D3. D3 jest dłuższa od 2 mimo że ludzie piszą inaczej, poza tym grafika pasuje idealnie, a że to Diablo to i głowy latają, a krew się rozbryzguje. Mnostwo randomowych eventów i potworów unique powoduje, że nie musimy robić tysięcy speedrunów na mefa. System rozdawania punktów i odblokowywania run powoduje, ze nie da się zapsuć postaci, nie ma sytuacji takiej jak w D2, że gdzieś źle rozdałeś jeden punkt i postać do kasacji, bo nie będzie max dmg. Brak słów runicznych poowoduje, że nie ma jednego dobrego setup''u dla postaci jeśli chodzi o itemki, rare nareszcie mają jakąś wartość. Wiadomo, że wszystkim nie będzie się podobało, ale gra jest naprawdę bardzo dobra. Dajcie szansę rożnymi postaciami i kombinacjami skillów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Diablo 3 jest nawet fajne... ale walki z bosami to jakaś kpina już lepiej to zrobili w Diablo 2. Już nie wspomnę o Diablo który zalatywał z każdej strony kiczem był słabszy niż w poprzedniej części i niby miał moc wszystkich swoich braci itp a i tak używał tylko swoich zdolności oj widać że im się nie chciało już robić bo i tak wiedzieli że ludzie to kupią i będą w to wpatrzeni jak w obrazek i nikt nie odważy się publicznie powiedzieć że ich dzieło ma sporo wad LOL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować