Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Blizzard przeprasza za problemy z serwerami i błędy Diablo III, stara się wszystko naprawić

59 postów w tym temacie

Dnia 17.05.2012 o 16:59, DesCorax napisał:

Kupując Diablo miałem nadzieję na hack''n''slash, a nie arcade''ową sieczkę.

Zawsze myślałem, że hack''n''slash to właśnie arcade''owa sieczka. No ale być może chodzi o sieczkę intelektualną :P

Dnia 17.05.2012 o 16:59, DesCorax napisał:

A zmiana stylu prowadzenia postaci możliwa jest tylko na najwyższych poziomach - gra jest orżnięta
z możliwości budowania własnej postaci, dlatego musisz mulić do czasu, gdy łaskawie pozwoli
ci się odblokować nowy skill.

W D2 też drzewko skilli odblokowywało się wraz z kolejnymi lvl''ami. Nie dało się przecież od razu dać punktów do ostatniego skilla. Dodatkowo w D2 w sumie był jeden główny skill do bicia i drugi pomocniczy, a resztę brało się jako pasywy lub dawało jeden punkt, bo były wymagane w drzewku do odblokowania czegoś dalej. Jednym słowem teraz używamy aktywnie sześciu skilli, wtedy używało się dwóch przypisanych do lewego i prawego klawisza myszki. Jak widać w Diablo 3 wszystko strasznie uproszczono :P

BTW, dawno nie grałem w D1. Tam było jakieś drzewko skilli? Niech mi ktoś odświeży pamięć.

Długość gry? Z aktualnej prędkości przechodzenia gry mogę stwierdzić, iż zanosi się na to, że przejście normalnego poziomu trudności przy zwiedzaniu każdego zakamarka zajmie nie mniej niż 30h. Nie jest wcale gorzej niż w Diablo 2. Nawet chyba trochę lepiej.

Aby nie tylko słodzić, na koniec kilka słów krytyki.

Jeśli chodzi o osiągnięcia, to rzeczywiście coś się chyba wczoraj popsuło i kilku nie mam zaliczonych. Jest to spora wtopa i mam nadzieję, że jakoś to naprawią.

Gra jest strasznie prosta na Normalu. Jestem w połowie II Aktu i ani razu nie zginąłem. W D2 już bym leżał martwy kilka razy i nie byłoby w tym nic strasznego. Poziom trudności to jakaś żenada, przez co czasami znudzony leję kolejne potwory aby iść do przodu, nie ma w tym żadnego wyzwania :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gram od nocy z 14 na 15 i problemy miałem tylko z lagami, najgorsze są w czasie walk z bossami (z ostatnim bossem mimo ze mialem "niby" 237 latency to odczuwalem to jakbym czekał po 2 sekundy na reakcje mojej postaci) poza tym innych problemów nie uświadczyłem.
Jak dlamnie art style jest piękny, fakt że grafika jest bardziej kolorowa ale nie umniejsza to klimatowi samej gry a poza pomniejszymi bugami graficznymi (ktore pewnie poczesci zostaną rozwiązane przez nowe sterowniki) do oprawy wizualnej przyczepić się nie mogę.
Dzwięk jest na wysokim poziomie, co potwierdzić mogą moi sąsiedzi:P
Sama rozgrywka dlamnie jest ok, fakt że są pewne uproszczenia ale nie wiem czy możliwość zmieniania niemal że w locie umiejętności jest czymś do czego się mogę przyczepić
Co do długości gry to jakoś nie odczułem większej różnicy, wydaje mi się niewiele krótsza niż podstawka Diablo 2.
Wymaganie stałego połączenia z Battle.net jest i plusem i minusem, plusem jest na pewno to że postacie będą dostępne w każdej cześci świata w której się znajdziemy (wiem że w D2 można było z tego korzystać ale osobiście nigdy postaci na BNie nie miałem), do tego nie da sie cheatowac, minusem zaś jest fakt że jak narazie gra ma problemy z lagami (szczególnie walkami z bossami) w sumie to tyle.
Ogólnie jestem bardzo zadowolony z Diablo 3:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najpierw 3 h problemów z uruchomieniem instalacji. Później 3 h instalacja. Następnie problemy z uruchomieniem gry. A gdy już pograłem z 5h dowiedziałem się następnego dnia, że jestem na serwerach us i musiałem wykasować postać i robić od nowa...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.05.2012 o 15:06, Muradin_07 napisał:

No wiesz, ja tam z buildów nie korzystałem i po swojemu robiłem mieszanki, że wyszedł
mi z Necro taki pół Barb/pół Necro. Więc dla mnie trochę to boli, że grając Wizardem
nie będę mógł zrobić podobnej mieszanki. Co nie oznacza, że oceniam grę Blizza jako złom,
tylko dziwi mnie że ma tak niskie oceny, a tak głośno o tej grze było i tak wszyscy na
nią czekali. Chyba czas czekania na daną grę daje coraz więcej minusów do niej samej.


No tak, bo itemkow z vitality nie mozna zalozyc na wizarda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.05.2012 o 18:01, Smaug_PRAWDZIWY napisał:

Gra jest strasznie prosta na Normalu. Jestem w połowie II Aktu i ani razu nie zginąłem.
W D2 już bym leżał martwy kilka razy i nie byłoby w tym nic strasznego. Poziom trudności
to jakaś żenada, przez co czasami znudzony leję kolejne potwory aby iść do przodu, nie
ma w tym żadnego wyzwania :(


Zabawne, bo ja już zginąłem kilka razy i wielokrotnie musiałem ratować się ucieczką w sytuacjach podbramkowych. Fakt, że zazwyczaj z mojego gapiostwa, ale cieszy to, że gra niemiłosiernie to wykorzystała. Tak więc tu pozytywne zaskoczenie dla mnie, biorąc po uwagę wszelkie komentarze z bety, że gra jest za łatwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.05.2012 o 18:29, Runners_High napisał:

Zabawne, bo ja już zginąłem kilka razy i wielokrotnie musiałem ratować się ucieczką w
sytuacjach podbramkowych. Fakt, że zazwyczaj z mojego gapiostwa, ale cieszy to, że gra
niemiłosiernie to wykorzystała. Tak więc tu pozytywne zaskoczenie dla mnie, biorąc po
uwagę wszelkie komentarze z bety, że gra jest za łatwa.


Może kwestia tego kim się gra. Ja gram barbarzyńcą, ciężko go zabić, a jak odpalę trzęsienie ziemi to wszystko ginie w kilka sekund łącznie ze złotymi bosami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.05.2012 o 18:01, Smaug_PRAWDZIWY napisał:

Jeśli chodzi o osiągnięcia, to rzeczywiście coś się chyba wczoraj popsuło i kilku nie
mam zaliczonych.


Niezaliczone osiągnięcia, z tego, co zauważyłem, czasem pojawiają się po restarcie gry. Sam tak dwa razy już miałem, że loguję się, wchodzę do gry, a tu nagle dwa osiągnięcia się pojawiają. Czyli na bieżąco są chyba uzupełniane.

Dnia 17.05.2012 o 18:01, Smaug_PRAWDZIWY napisał:

Gra jest strasznie prosta na Normalu. Jestem w połowie II Aktu i ani razu nie zginąłem.


Chciałbym móc to samo powiedzieć... Moja Demon Hunterzyca padła już dwa razy. No, raz przez lag, dzięki któremu wlazłem w watahę mobów i zanim się zorientowałem, co się dzieje, było już po niej. Drugi raz padła w "losowym" dungeonie na pustyni, gdy otoczyła ją szarańcza i kilka Spiderlingów (czy jak to draństwo się tam nazywa), a ja akurat eksperymentowałem ze skillami i nie miałem aktywnego Vault, przez co nie mogłem wyrwać się z okrążenia. Tak więc gra jednak nie jest banalnie prosta (beta zdecydowanie była łatwiejsza, moim zdaniem) i jeśli gra się "na pałę", to z pewnością się polegnie. No i, niestety, trzeba też uważać na lag. Z tego względu raczej odpuszczę sobie postać Hardcore.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

K U R * a bede to powtarzal do smierci.

To, ze w diablo 2 byl jeden sluszny to nie powod, by w d3 wgl go nie bylo. Tylko oznaka, ze w dwojce zrobili to chu**wo i w 3 powinni zrobic to lepiej, by tych buildow bylo wiecej zamiast wywalac wgl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm, może jestem nieoblatany ale jakoś nie przypominam sobie jedynie słusznych buildów w Diablo 2: a szczególnie zasady 1 build jedna postać.
Za to z tego co czytywałem w sieci ludzie mieli całe mnóstwo niestandardowych (nieprzewidzianych przez Blizz) pomysłów na budowę postaci. I to nie tylko w oparciu o skille/staty ale nawet przedmioty. Ba, nawet do PvP były osobne buildy nie mówiąc już o tym, że buildy trzeba było [czasem] modyfikować po wyjściu patcha (o LoD nawet nie wspomnę). Sam grałem necro i druidem na co najmniej dwóch różnych buildach (na łebka) i w praniu jakoś nie okazały się failem.
Dlatego także tym razem ie rozumiem ględzenia pt "my wiemy lepiej" (M$(R)). A tym bardziej usprawiedliwiania praktyki robienia z graczy tumanów w duchu: i tak jest tylko jeden słuszny build.

BTW Zdaje się, że po usunięciu możliwości rozdzielania punktów w statach Diablo powinno utracić miano hack ''n'' slash''a i "awansować" do kategorii action-adventure.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jest ciekawe. Firma, która wydawała jak do tej pory gry w dużej mierze pozbawionej błędów, nagle wydaje bubla. Oj coś niedobrego się dzieje z Blizzardem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To po prostu już kwestia przyzwyczajenia. Lubię grać magią, a jednoczeście przeć do przodu bez żadnego cofania się. Dlatego jak grałem Wizardem w becie trochę było mi to niewygodne, choć jak już sobie skille dopasowałem to i udało się zrobić pasujący mi zestaw umiejętności. Dlatego też z grania w Diablo II nie zrezygnuję (choć dawno grałem i moje postacie poszły z dymem jakiś czas temu po formacie), ale też nie jestem "zatwardziałym fanem wcześniejszych części", któremu nie pasują nowości zaproponowane przez twórców. Po prostu to kwestia tego co się lubiło przez cały czas :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.05.2012 o 20:18, Fuadex napisał:

To jest ciekawe. Firma, która wydawała jak do tej pory gry w dużej mierze pozbawionej
błędów, nagle wydaje bubla. Oj coś niedobrego się dzieje z Blizzardem.


Nieprawda ^_^ Po prostu Blizzard tak rzadko wydaje gry że już nie pamiętamy o tym ile miały bugów...

World of Warcraft - lagi lagi, nie można się zalogować, zapchane serwery...A co do bugów:
http://www.destructoid.com/blizzard-tracking-180-000-bugs-in-world-of-warcraft-149078.phtml

180,000....niezła liczba ;)
Ba, nawet przy premierze każdego dodatku wszystkie serwery stają się niegrywalne na kilka-kilkanaście godzin ;D

Starcraft 2:
http://www.gram.pl/news_8QfeG,C0_Starcraft_2_spali_ci_karte_graficzna.html
Bugów zresztą też było co niemiara, niektóre zresztą na poziomie cheatów i free winów:
http://www.youtube.com/watch?v=gaNxaSWORh8&feature=player_embedded

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

problemy z logowaniem - brak u mnie
uniemożliwienie grania w trybie offline bez podłączenia do sieci - no tu porazka straszna, ale to było wiadome
(dziś wysypał mi się net i oczywiście cała mapa się zaciemniła, trzeba było szukać od początku wejścia, lipa)
długość gry - 2 dzień gram i jeszcze nie mam połowy 2 aktu, jak ktoś robi speedruna, to niech się nie dziwi
automatyczne przydzielanie punktów umiejętności - to mi odpowiada, nie powtórzy się ładowanie wszystkiego w vita z D2
grafika - jest obłędna, specjalnie kupiłem nową kartę graficzną i na High z AA i VSync jest czysty miód, a grafika pasuje idealnie do Diablo wg mnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.05.2012 o 08:39, navvn napisał:

a kiedy cdprojekt przeprosi ze tak mala ilosc kopii na polski rynek?

To nie wina CDP, tylko Blizzarda.

Są dwie teorie:

1. Blizz nie docenił polskiego i po prostu myślał, że więcej się u nas kopii nie sprzeda.
2. Blizz specjalnie rzucił (nie tylko w Polsce) zbyt małą ilość kopii, a by nie zrobić strasznego korka na serwerach (który i tak był, ale mógłby być większy) w dniu premiery, oraz (i to chyba najważniejsze) nakręcić większą sprzedaż w dystrybucji cyfrowej na ich stronie.

Osobiście uważam, że druga opcja jest bardziej prawdopodobna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

First...
LoL w Diablo ktoś naprawdę zwracał uwagę na statsy? haha lol XD To była jedna z bardziej męczących mechanik tam.. Wizard -> pakuj max w int, trochę w str żeby ubrać armor, a poza tym int int int, trochę wit dla HP, int int int..... Samo drzewko umiejętności może i było ciekawe w 2000 roku ale dziś? Miliony gier je mają.. Wybieranie co level "o mój frostbolt robi o 1% więcej DMG" jest naprawdę fascynujące :/

D3 miało odwagę ten nudny system zmienić - i chwała im za to. Teraz co level rzeczywiście dostajemy coś co się dla gracza liczy. Każdy level to nowy skill, nowy passive, albo runa. Koniec z tym co było w D2 - o super, nowy level.. to zaś 3 punkty do int, 1 punkt do wit, 1 do str, +1% frostbolt... I tak przez 10 leveli aż do odblokowania nowego tieru....

Samych kombinacji skilli i run jest masa, mnie się system jak najbardziej podoba. Od zawsze w D3 królowały przedmioty - i tak jest do dziś. D3 w dużej mierze skupia się na farmieniu gearu i przechodzeniu gry na coraz wyższych poziomach trudności... Czyli to za co gracze przez cały ten czas najbardziej pokochali serię..


Co do "only online mode".. Cóż - Blizz postawił na to już dawno temu. Od początku mówili, że D3 nie będzie gra single playerową. Od dawna mówili, że taką mają wizję..
Seria Diablo od zawsze była tworzona jako gry multiplay''erowe. Dla D1 stworzono Battle.net. Dla D2 wprowadzono mnóstwo zabezpieczeń, system przechowywania postaci na serwerze itd. D3 - to naturalny progress tej koncepcji.
Co więcej dzięki kilku lat doświadczenia przy WoW Blizz potrafi teraz budować infrastrukturę serwerową, w której większość tego co dzieje się na ekranie tak naprawdę obliczają serwery Blizza. Dla tego nie mamy trybu offline. D3 pod względem działania to gra MMO, gdzie za każdą akcją stoi serwer, a klient jest tylko "terminalem renderującym oraz terminalem we/wyj". Takie rozwiązanie pozwala zaoszczędzić miejsca na dysku, pozwala zmniejszyć wymagania systemowe, rozbudować i wprowadzić kontrolę rozgrywki. Dzięki temu świat jest dynamiczny a Blizz może w dowolnym momencie wprowadzać poprawki i zmiany.
Jest to również system anty-piracki, oczywiście, że tak. Trochę czasu minie zanim powstaną sensownie działające serwery (ze wszystkimi skryptami itd).


Blizzard od lat stawia na gry sieciowe. Właściwie od czasów Diablo/Warcrafta 2 to właśnie jest ich główny target oraz kierunek rozwoju. Gdyby w 2000 roku dostęp do sieci był porównywalny z dzisiejszym - całkiem prawdopodobne, że D2 także byłby online-only. Dziś żyjemy w czasach szybkiego i łatwo dostępnego internetu. Jak ktoś tak dużo podróżuje - za jakieś nie wiem.. 50 zeta? można mieć dostęp do mobilnego neta który pozwoli nam grać gdziekolwiek. Żyjemy w czasie gdy telefony wymagają połączenia z netem (Androidy aż do 2.3 nie pozwalały na wyłączenie transmisji bez zewnętrznych programów). Żyjemy w czasach gdy każdy o dowolnej porze może wysłać maila, sprawdzić facebooka, twittera.. Trzeba się pogodzić, że i gry idą w kierunku tworzenia społeczności pomiędzy graczami.


Cóż trzeba to zaakceptować. Do D3 trzeba podchodzić tak jak do gier MMO. Ludzie nie narzekają, że grając w WoWa muszą być cały czas podpięci do neta. Mimo, że nawet w WoWa można grać samemu - przez ostatnie 2 miechy wszystko co robiłem w WoWie było solo - nie bawiłem się w rajdy, instancje, nie używałem AH, jedynie solowałem sobie ''stary content''. Dla mnie przez ten czas WoW był praktycznie grą single-playerową.. Ale to, że gra takie coś dopuszcza - nie znaczy, że taką grą jest i że powinienem żądać trybu offline..


W przeciwieństwie do choćby Bioware''u i jego niesłynnego już zakończenia ME3 (które też wywoływało podobny placz) - w przypadku D3 doskonale wiedzieliśmy, że jest to świadoma decyzja Blizza. Że taki mają goal produkcyjny, taka jest ich ideologia. I kompletnie nie rozumiem płaczu, który teraz się pojawił. Każdy kupujący D3 o tym doskonale wiedział.


A co do problemów podczas startu gry.. Serio - ludzie się tego nie spodziewali? o_O
Ile tego było? 4 miliony sprzedanych kopii? Przecież to było pewne, że serwery tego nie wytrzymają. Ostatecznie mimo wszystko IMHO Blizz wyszedł z tego z twarzą. Szalona nagonka pierwszych 24h minęła i przynajmniej u mnie wczoraj gra była w 100% grywalna (a i przed wczoraj wieczór grałem bez problemów). Cóż launch przypominał dla mnie "black friday" ze sklepów w USA. Na raz rzuciły się setki ludzi, tratując kogo się da, bo "muszą grać w pierwszą sekundę po starcie". A potem ździwienie - to serwery padły? Zadeptaliśmy kogoś? Rany jak to możliwe? o-O

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.05.2012 o 10:15, Abi_Dalzim napisał:

2. Blizz specjalnie rzucił (nie tylko w Polsce) zbyt małą ilość kopii, a by nie zrobić
strasznego korka na serwerach (który i tak był, ale mógłby być większy) w dniu premiery,
oraz (i to chyba najważniejsze) nakręcić większą sprzedaż w dystrybucji cyfrowej na ich
stronie.

IMO było by to dość głupie bo zraziło by klientów. Gdybym dwa dni temu dostał ją w Saturnie to postąpił bym emocjonalnie i za 169 zł bym wziął, a tak to zastanawiam się czy wogóle ją kupię. A na pewno nie za blizardową ceną. Swoją drogę wystarczy spojrzeć co się dzieje na alegro i po ile zwykłe wersje chodzą.

A odnośnie shitstormu na MC to i tak diablo nieźle sobie radzi. Ciągle jest jeden punkt na MW3 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.05.2012 o 10:15, Abi_Dalzim napisał:

1. Blizz nie docenił polskiego i po prostu myślał, że więcej się u nas kopii nie sprzeda.

Prawdę mówiąc to jestem gotów w to uwierzyć. No bo uczciwie, kto z nas by pomyślał że w dzień po premierze zabraknie pudełek z grami...a to też nie jest tak że mieliśmy ich mniejszą ilość niż w przypadku innych tytułów. W końcu to Polska, kraina piractwem płynąca. Gdzie prawie każdy sprzedawca wprost odpowie że w zasadzie NIE MA u nas osób które uczciwie przychodzą sobie po nowości chyba że mamy gwiazdkę (rodzice przychodzą z karteczkami na których napisane jest np. GTA IV, w sam raz dla dwunastoletniego synka ^_^) czy inne święto. A tu? Zaporowa jak na nasze warunki cena, brak jakiejkolwiek specjalnej okazji na takie zakupy (co w zasadzie wyklucza nastolatków na utrzymaniu rodziców)...Blizzard miał wszelkie powody by sądzić że u nas to się nie sprzeda aż tak dobrze. A tu bah, wszystkie egzemplarze rozeszły się jak ciepłe bułeczki. Cóż - wychodzi na to że legendarna marka potrafi po prostu zdziałać cuda i raczej bym się teorii spiskowych nie doszukiwał.

Więc ja teraz spokojnie oczekuję na wyniki sprzedaży po pierwszym tygodniu. I coś czuję że ten czysto PC-towy tytuł mógł niebezpiecznie zbliżyć się do multiplatformowych tytanów pokroju CoD.


I tak przy okazji, z bardziej oficjalnych źródeł:
http://www.bankier.pl/forum/temat_re-jaki-byl-naklad-diablo-3,11343286.html

Czyli mieliśmy kilkadziesiąt tysięcy egzemplarzy. Które miały starczyć na 1-2 miesiące. A D3 miało gdzieś wszelkie dotychczasowe reguły i to wszystko sprzedało się w 2 dni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować