Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Trailer: czemu Diablo III nie dostanie 10/10?

248 postów w tym temacie

Dnia 19.05.2012 o 19:25, Ring5 napisał:

Czy naprawdę każde słowo krytyki pod adresem kolorystki Diablo automatycznie oznacza
zaszufladkowanie jako "hejter WoWa"?

Oczywiście, że Diablo 1 wygląda inaczej niż Diablo 3. Oczywiście, że Diablo 3 ma wyraźniejsze kolory. I źle mnie zrozumiałeś (pewnie moja wina).
Chodzi mi o to, że od kiedy Blizzard wydał WoWa każda ich decyzja w wstosunku do innej ich gry jest odrazu zwalana na WoWa. Soczyste kolory w Diablo 3 - wina WoWa. Brak drzewka umiejętności - wina WoWa. Brak atrybutów - wina WoWa. Brak opcji PK - wina WoWa. Brak nazywania gier - wina WoWa... etc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.05.2012 o 19:10, Demagol napisał:

Swoją drogą nie lubię gadania, że "żadna gra nie zasługuje na 10/10", bo to jest bezsens.
Każdy gracz ma przynajmniej jedną produkcję, której wystawiłby najwyższą notę ;).


Moim zdaniem ma szanse zasługiwać. W końcu. Age of Decadence. Że grafika wujowa i część akcji opartych na skillach, to teleporty? A niech ktoś pokaże mi drugą grę z takimi możliwościami. EVE odpada, sorka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.05.2012 o 19:36, Jeggred napisał:

Chodzi mi o to, że od kiedy Blizzard wydał WoWa każda ich decyzja w wstosunku do innej
ich gry jest odrazu zwalana na WoWa. Soczyste kolory w Diablo 3 - wina WoWa. Brak drzewka
umiejętności - wina WoWa. Brak atrybutów - wina WoWa. Brak opcji PK - wina WoWa. Brak
nazywania gier - wina WoWa... etc.

Co do grafiki to nie wzięło się to z kosmosu.

20120519195039

20120519195048

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.05.2012 o 19:36, Jeggred napisał:

Chodzi mi o to, że od kiedy Blizzard wydał WoWa każda ich decyzja w wstosunku do innej
ich gry jest odrazu zwalana na WoWa.


Jak powiedział sadysta, wyciskając żabę - coś w tym jest. Ale popatrz na to z trochę innej strony: Blizzard widzi, że zarówno oprawa graficzna, jak i sama mechanika gry (umiejętności, atrybuty) w WoWie ewidentnie się sprawdziła (no, chyba, że przyjmiemy, iż te 10-12 milionów osób to półgłówki-daltoniści). Nic więc dziwnego, że w pewnym stopniu próbują ów sprawdzony schemat wykorzystać, wychodząc być może z założenia, że skoro sprawdziło się w jednym tytule, sprawdzi się i w drugim.

Ok, w pewnym stopniu (podkreślam - jedynie w pewnym stopniu) muszę przyznać im rację. Gdy grałem w D2 i stworzyłem sobie Druida - wilkołaka, bawiłem się świetnie aż do początku poziomu trudności Hell. Wtedy zaczęły się schody, bo okazało się, że moja postać ma trochę cienki sprzęt, no i umiejętności/statsy nie były rozdysponowane tak, jak powinny być (innymi słowy - sam decydowałem, co gdzie pakuję, nie opierałem się na buildach). Przez to miałem ogromne problemy na Piekle, postać co chwilę ginęła, a mnie szlag trafiał (o ile się nie mylę, wtedy nie było opcji resetu umiejętności). Dzięki automatycznemu rozdaniu punktów umiejętności, unika się tego problemu i można się skupić jedynie na czymś, co w każdej chwili można zmienić - na kombinacjach umiejętność/runa. Ale czy jednocześnie nie dałoby się wprowadzić takiego systemu, jaki pojawił się w Mass Effect, gdzie to gracz decydował, czy chce, by postać była rozwijana automatycznie, czy też woli sam pokierować jej rozwojem, bo akurat ma jakiś cel upatrzony? Myślę, że naprawdę nie byłoby z tym wielkiego problemu, wszyscy byliby zadowoleni, a malkontentów pozbawionoby w ten sposób kolejnego argumentu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.05.2012 o 19:16, Gorthak napisał:

Zaznaczam, że nie jestem fanboyem Blizzarda, a w Diablo nawet nie grałem, ale z tego
co tu czytam to widzę jakieś przepisywanie historii i gloryfikowanie CDPR. Ja rozumiem,
że własne podwórko, ale chłopie... litości.
Pozdrawiam.


CDPR jest polskim dystrybutorem D3. Ale to jest akurat najmniej ważne.

Ja w kontekście problemów z logowaniem, myślę cały czas w sposób prosty. Okazało się, że mam napisać reckę. I straciłem mnóstwo czasu, żeby się do gry zalogować. Bo tak na starcie, żeby cokolwiek móc ogarnąć, to wypadałoby chociaż raz, jedną postacią skończyć, żeby na normalu zagrać.

Poza tym, jeśli rzeczywiście założenia Blizza były takie, jak prawisz, to wiesz co? Nazwałbym bym to gorzej, niż wycinanie z gotowych gier kawałków i sprzedawanie ich, jako DLC. Czyli na pewno wielce nieparlamentarnymi słowy. Dlatego, że byłaby absolutnie skrajna forma wyrachowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Popatrzcie bez sentymentu na D2, jest prawie takie samo jak D3, pod względem mechaniki różni się tylko brakiem czystego singla, no i rozdawaniem punktów, też jest łupanina, też gramy te same 4 akty wte i z powrotem. Czego innego się spodziewaliście tak szczerze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się całkowicie. Za mało Diablo w Diablo, gra się, jest ok ale brakuje tego klimatu i uczucia z D1 czy D2. Uproszczony rozwój postaci, akty jakieś takie nijakie, i generalnie co jak co ale po Diablo 3 spodziewałem się znacznie więcej. Jak dla mnie to solidne 8.5. Jeśli dodadzą pvp i inne drobne ulepszenia to może i 9 ale to absolutnie max.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.05.2012 o 19:36, Jeggred napisał:

Oczywiście, że Diablo 1 wygląda inaczej niż Diablo 3. Oczywiście, że Diablo 3 ma wyraźniejsze
kolory. I źle mnie zrozumiałeś (pewnie moja wina).
Chodzi mi o to, że od kiedy Blizzard wydał WoWa każda ich decyzja w wstosunku do innej
ich gry jest odrazu zwalana na WoWa. Soczyste kolory w Diablo 3 - wina WoWa. Brak drzewka
umiejętności - wina WoWa. Brak atrybutów - wina WoWa. Brak opcji PK - wina WoWa. Brak
nazywania gier - wina WoWa... etc.


Ale tutaj nawet o kolory się nie rozchodzi (a o zrzucaniu winy przez brak drzewka umiejętności itp. pierwszy raz słyszę). Cały styl graficzny bardzo przypomina ten z WoW, grafika jest przerysowana w podobnych stopniu. Wystarczy rzucić okiem na modele postaci czy pancerzy. Taki Dark Cultist strasznie przypomina Undead z WoW, nawet pod względem animacji ( http://www.youtube.com/watch?v=d68DhIkexCA ). Kolejny przykład - Grotesque z Diablo 3 do bólu przypomina Abomination. Dużo pancerzy (zwłaszcza tych wysokopoziomowych) bliźniaczo przypomina stylem te z WoW, tzn. ''epicki'' wygląd i przesadzone gabaryty ( http://www.diablowiki.net/images/1/1d/Barbm_tier5.jpg - pierwszy z brzegu przykład, naramienniki są wręcz identyczne do jednego z przedmiotów z WoW). Nie mam czasu żeby dla Ciebie szukać większej ilości modeli czy tekstur, ale mam nadzieję że wiesz już o co chodzi tym narzekającym na podobieństwa między dwoma tytułami. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.05.2012 o 19:02, Azazell napisał:

O niebo ciekawszy jest
ME 3 i Skyrim (jeśli chodzi o gry RPG).


Po pierwsze to Diablo nigdy nie było RPG. Po drugie - ME 3 ciekawsze? W którym miejscu? Kolejne fight roomy poprzetykane fabułą, która i tak traci sens jak znamy beznadziejne zakończenie (naprawdę tu brawa na stojąco dla Bio - zawalić całą trylogię 10 ostatnimi minutami to trzeba umieć. Lucas jak rozpieprzał Nową Trylogię SW to chociaż od samego początku)

Dnia 19.05.2012 o 19:02, Azazell napisał:

I całe szczęście, że zbiera niższe oceny .. Twórcy będą mieli dobrą nauczkę na przyszłość.


Nie chce Ciebie rozczarować ale akurat na metacritic gra ma obecnie średnią identyczną jak tak wychwalana w komentarzach na wszelakich polskich serwisach przez ostatnie kilka dni część druga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przykro mi to przyznać, ale zgadzam się z waszymi wypowiedziami. Osobiście sam bym nie dał 10/10 po mimo, iż posiadam "prawie" wszystkie gry Blizzarda. Brakuje mi wielu rzeczy, które były w DII chociażby irytującym jest skill calculator na stronie DIII w DII to była "oczywista oczywistość". Nie mniej jednak w zupełności rozumiem rozgrywkę tylko do 4 graczy, gdyż bądźmy szczerzy DIII i 8 graczy ? wystarczy wyobrazić sobie 8 wizzardów na jednym servie wszystkie summony i aoe. Ale właśnie te ale, pomimo iż gra poszczególne akty same w sobie wydające się długie są tylko iluzją, złudzeniem Zamieci. Powooli tracę wiare w tego producenta. Oczywiście po fali krytyki w strone Blizzarda to jak zawsze gracze zostaną obsmarowani, bo przecież czego można wymagać od gry, którą robi się przez 12 lat ? Oraz przez taką firmę? No własnie tego, żeby nasz Diabełek był godnym sukcesorem do korony DII, a nie bękartem z którego będą się smiać :( zawiodłem się Ocena: 8/10 Ps. mogło być lepiej... ale po co ? jak można wysępić kase z fanów....?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Serwery mogły by być nawet tworzone kilkanaście lat wcześniej. Nic by to zupełnie nie zmieniło - po prostu jak w jednym momencie było kilkadziesiąt tysięcy logowań, żaden komputer by tego zwyczajnie nie wytrzymał. Musiało się rypnąć. Jak było z World of Warcraft? Wyszła podstawka, też w dzień premiery były problemy z logowaniem. To samo z Burning Crusade, WotLK i Cataclysm. Zawsze, w dzień premiery było tyle logowań, że serwery na kilka godzin były "uśpione" pod natłokiem fanów...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.05.2012 o 20:03, Myszasty napisał:

CDPR jest polskim dystrybutorem D3. Ale to jest akurat najmniej ważne.


Nawet, chyba, niezwiązane z tematem ^^

Dnia 19.05.2012 o 20:03, Myszasty napisał:

Ja w kontekście problemów z logowaniem, myślę cały czas w sposób prosty. Okazało się,
że mam napisać reckę. I straciłem mnóstwo czasu, żeby się do gry zalogować. Bo tak na
starcie, żeby cokolwiek móc ogarnąć, to wypadałoby chociaż raz, jedną postacią skończyć,
żeby na normalu zagrać.


No ok, ale powiedz szczerze... kilka godzin (no chyba, że to parę dni, a ja o czymś nie wiem) naprawdę tak mocno przesunęło tę recenzję?

Dnia 19.05.2012 o 20:03, Myszasty napisał:

Poza tym, jeśli rzeczywiście założenia Blizza były takie, jak prawisz, to wiesz co? Nazwałbym
bym to gorzej, niż wycinanie z gotowych gier kawałków i sprzedawanie ich, jako DLC. Czyli
na pewno wielce nieparlamentarnymi słowy. Dlatego, że byłaby absolutnie skrajna forma
wyrachowania.


Będę się upierał, że racjonalna (bądźmy szczerzy, nie ma już problemów z logowaniem, więc przeliczyli dobrze) polityka serwerowa jest nieporównywalnie mniej naganna moralnie niż wycinanie z gry gotowego elementu (czasem śmiesznie małego, jak jedna postać i kilka jej questów) i sprzedawanie go za równowartość 1/4 ceny gry (co jest nieproporcjonalnie dużą ceną w stosunku do gry jako całości). Niemożność spełnienia zachcianki grania w momencie premiery (nie mówię tu o recenzentach) a łapa korporacji wyciągnięta do mojego portfela? Nie ma porównania. Więc przykro mi, ale moim zdaniem znowu przestrzeliłeś i trochę za bardzo unosisz się emocjami.
Pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.05.2012 o 19:11, qq_MoaR napisał:

Gra się sprzedała tylko dlatego, że to Diablo, nic więcej..


Wiesz, o ilu obecnych grach można powiedzieć to samo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja się z myszastym zgadzam. Premiera dziesięciolecia, zamknięta, potem otwarta beta, a potem się okazuje że przez pierwsze dwa dni nie można się nawet zalogować. I owszem, spodziewałem się że po becie, i WoWie blizz nie dopuści do takiej wpadki. Myliłem się.

A sama gra też dupy nie urywa. Grafika niby przyzwoita, ale miejscami naprawdę czuje się że nieco ciut za stara. No kurna, wydałem 160 zł na grę, to może by nieco o nią zadbali ? Uproszczony rozwój postaci, i nadmierna kolorystyka. Ja naprawdę nie rozumiem czemu nie mogli wprowadzić opcji włączenia bardziej mrocznej oprawy, czy też dopuszczania takowych modów.

Zresztą, podejrzewam że nie tylko myszasty wystawi nieco niższą notę. Gametrailers do tej pory nie ma recki, za to wystawiło parę uszczypliwych komentarzy i filmików na temat prób z logowaniem. To samo u IGN. Chyba nieco Blizzowi dostanie się po tyłku. I dobrze, może dodatek będzie znacznie lepszy dzięki temu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gra to zasadniczo takie 6/10. Mozna sobie pociachac potworki jak sie czlowiekowi nudzi, ale rozgrywka zasadniczo nie porywa. Kampania jest zdecydowanie za krotka zeby sie porzadnie wczuc w postac, a nie kazdy jest jakims psycholem, ktory setny raz bedzie bil tego samego bossa zeby mu wyskoczyla peleryna +3 do lansu.

Ja osobiscie czekam teraz na Krater, jesli chodzi o takie hack''n''slashe w rzucie izometrycznym. Gra zapowiada sie wysmienicie i nie bedzie kosztowac absurdalnych 200 zeta, ktore pojda do keiszeni jakichs cwaniakow. Do tego bedzie bardzo mocno rozbudowana, dajac poczucie nieskonczonych mozliwosci. Ciezko powiedziec jak bardzo rozbuduja kampanie, ale raczej nie bedzie gorsza niz w D3.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.05.2012 o 20:57, ZubenPL napisał:

Jakie dwa dni ? Tylko we wtorek były kłopoty z logowaniem.

W środę koło popołudnia jeszcze nieco szwankowało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.05.2012 o 20:44, Irmos napisał:

Serwery mogły by być nawet tworzone kilkanaście lat wcześniej. Nic by to zupełnie nie
zmieniło - po prostu jak w jednym momencie było kilkadziesiąt tysięcy logowań, żaden
komputer by tego zwyczajnie nie wytrzymał. Musiało się rypnąć. Jak było z World of Warcraft?
Wyszła podstawka, też w dzień premiery były problemy z logowaniem. To samo z Burning
Crusade, WotLK i Cataclysm. Zawsze, w dzień premiery było tyle logowań, że serwery na
kilka godzin były "uśpione" pod natłokiem fanów...


Nic sie rypac nie musialo. Na serwerze mozna ustawic limit polaczen na wartosc jaka jest on w stanie obsluzyc. Nawet w zwyklym Windowsie mozesz to zrobic. Jesli admin wie, ze moze wpuscic np. 1M graczy, to kolejni czekaja na swoja kolej, a nie ze sie wszystko wypiernicza ;) A tak swoja droga to powinni byli chociazby wydzierzawic troche serwerow na premiere, ale widac jakies skape zakapiory zadecydowaly ze wola sobie ta kase zostawic na Mercedesy i luksusowe domy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować