Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Diablo III najszybciej sprzedającą się grą komputerową w historii

100 postów w tym temacie

Dnia 24.05.2012 o 05:55, Tenebrael napisał:

Tak jak napisał Wojman, na premierze w Złotych Tarasach (też tam byłem,
ha! :)) była masa ludzi, w różnym wieku, od najmłodszych do najstarszych. Więc
z tą większością to bym tu nie przesadzał, bo chyba nieco mityzujesz.

Co do kwestii tego, że pewnie część z nich piraci inne gry - ok, nawet przy takim założeniu,
o czym to świadczy? Dlaczego ci ludzie, mimo, że piracą co innego (przyjmując tutaj Twoje
założenie) akurat na Diablo 3 postanowili odkładać kasę i kupić oryginał?

Z większością Twojego komentarza się zgodzę. Chciałbym tylko odnieść się do tych dwóch akapitów. Wyżej napisałem, a także przeprosiłem za moje określenia wobec kupujących "Diablo 3" graczy. Dokonałem zbytniej generalizacji. Nie wszyscy piracą wszędzie i wszystko co się tylko da. Jednak takie moje podejście nie powstało bez przyczyny. Opowiem Wam pewną historię.

Jestem ze stolicy i swego czasu (dobre kilka lat temu) odwiedzałem często znajomych w akademiku na Żwirkach. ("Żwirek" i "Muchomorek", kto był ten zna). Nierzadko w pokojach można było spotkać kolesi, którzy mieli komputery i potężne systemy archwizacyjne (po kilka, kilkanaście twardych dysków, zipy, dziesiątki płytek CD/DVD) i cały czas namiętnie piracili wszystko z sieci (akademik jak na tamte czasy miał niezłe łącza). Te osoby wręcz ideologicznie gardzili oryginałami i wyszydzali ludzi, którzy takie kupują. Więc jednak moje podejście ma jednak swoje uzasadnienie, prawda?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.05.2012 o 14:05, Tenebrael napisał:

I już tutaj widać jakieś kompleksy. Ile gier wymaga ciągłego połączenia z siecią? Piszesz
o D3 tak, jakby odzwierciedlało ono sytuację we WSZYSTKICH grach PC. A to bzdura. Jak
na razie jedynymi większymi przypadkami wymagania stałego połączenia jest własnie Diablo
3 i gry od Ubi (pomijając gry MMO, ale to chyba jasna sprawa, że tam trzeba być połączonym,
prawda?). Pozostałe gry takiego połączenia nie wymagają. Więc stwierdzenie, za przeproszeniem,
z d**y wzięte.

Wszystkie gry EA obecnie, gry Ubisoftu, gry Blizzarda, podejrzewam, że tytuły Rockstara również (nie wiem jak działa Rockstar Social Club na PC w tytułach innych niż GTAIV - i nie wiadomo też jak będzie z MP3). Dodatkowo wszechobecny Steam.

Dnia 24.05.2012 o 14:05, Tenebrael napisał:

Rozumiem, że na konsolach exclusivy nie wystepują? Taaaak, ciekawy ten Twój Matrix...

Uwaga, bo może ciężko to zrozumieć. Konsole to inne architektury sprzętowe. Platformy DD na PC działają w obrębie jednej (JEDNEJ!) platformy.

Dnia 24.05.2012 o 14:05, Tenebrael napisał:

A na konsolach Online-Passy i DLC-Passy.

A na PC tego nie masz? Nie żartuj. Oczywiście, że masz Online Passa - bo nie wmówisz mi, że gry EA na PC tego nie mają (wyjątkiem chyba Battlefield 3, ME3 i DA2 już coś takiego posiadają). DLC passy na PC też już są (Saints Row The Third).

Dnia 24.05.2012 o 14:05, Tenebrael napisał:

O haraczu, jaki musisz zapłacić M$ za graniew muli na X360 nie wspominając.

A grałeś kiedyś na X360 po sieci? Za jakość się płaci. Tak, piję do Sony.
Nie twierdzę, że granie na konsolach jest gorsze, ale

Dnia 24.05.2012 o 14:05, Tenebrael napisał:

tak jak PC ma swoje bolączki, tak mają je równiez konsole. A mówisz tak, jakby to tylko
PC gaming był obwarowany restrykcjami, a granie na konsoli to pełna wolność i swoboda.

Oczywiście, że nie. Ale tam przynajmniej na razie nie mam takich restrykcyjnych zabezpieczeń jak tu. Ilość aktywacji gry pojawiła się tylko raz (Capcom bodajże) i bardzo szybko sprowadzono ich do parteru.

Dnia 24.05.2012 o 14:05, Tenebrael napisał:

Cóż, ja, chcąc grać w innym miejscu, połączę się z tą znienawidzoną przez Ciebie chmurą
i gram. Ty będziesz taszczył ze soba konsolę. Co kto lubi.

Yhy, tylko że ja preferuję mieć grę jako PRODUKT, nie jako usługę, w której jestem uzależniony od kondycji serwera i mojego połączenia z Internetem ponad standardowe problemy z moim sprzętem.

Dnia 24.05.2012 o 14:05, Tenebrael napisał:

Wybacz, ale ja nie widzę świata tylko czarno-biało. Nie widzę nic złego w tym, że popieam
jeden rodzaj DRM, a innego nie. Popieram stałe połączenie w Diablo 3, bo dostaję wiele
w zamian (w mojej opinii).

No właśnie. W Twojej opinii. Dla innych to właśnie Origin czy nawet DRM od Ubisoftu (który nie był tak bezużyteczny - save''y były trzymane w chmurze z tego co pamiętam) posiada wiele przydatnych funkcji.

Dnia 24.05.2012 o 14:05, Tenebrael napisał:

Nie popieram połączenia w AC, bo nie dostaję NIC w zamian.

Save''y w chmurze?
W którymś z porpzednich postów bardzo chwaliłeś D3 za to, ze ma taki feature.

Dnia 24.05.2012 o 14:05, Tenebrael napisał:

Popieram przechowywanie danych postaci w chmurze, bo to wygodne. Nie popieram udostępniania
gier w chmurze, bo nie usmiecha mi się pozbawienie mnie pudełek, które sobie cenię.

Tak, tylko że w tym przypadku powoli zastępujecie normalne granie graniem w chmurze, bo części Diablo 3 po prostu nie posiadasz. I to nawet takich rzeczy jak AI. Kawałek po kawałku i będziesz kupował płytę CD z klientem do połączenia z chmurą.

Dnia 24.05.2012 o 14:05, Tenebrael napisał:

Konsole i PC mają inną specyfikę. To raz. Dwa: powtarzam, to, że akuat w grze X nie przeszkadza
mi dany mechanizm (bo dzieki niemu dostaję różne profity) nie oznacza, że pdoobny mechanizm
nie będzie mi przeszkadzał w grze Y, w której profitów nie dostaję. Zdejmij wreszcie
te zero-jedynkowe klapki i zrozum, że rynek i mechanizmy na nim stosowane nie są tak
czarno-białe, jak z uporem maniaka próbujesz to przedstawiać.

Powiedz to wydawcom. Powiedz to na końcu samym graczom, którzy narzekali na ten system w Stalkerze2 (to samo DRM - część gry streamowana).

Dnia 24.05.2012 o 14:05, Tenebrael napisał:

ŻE JAK?! Ty se jaja robisz, prawda? Mam przynajmniej taką nadzieję, bo jednak miałem
o Tobie lepsze zdanie. Jakie elementy przechodzą z PC do konsol?

Chociażby stosowanie HDD, instalacje gier, cyfrowa dystrybucja i takie tam.

Dnia 24.05.2012 o 14:05, Tenebrael napisał:

odwrotnie. DLC pass chociażby pojawił się najpierw na konsolach (np niektóre mapy do
BC2).

Nie bardzo. Do BC2 DLC passa nie było. Był Online Pass, który na PC pojawił się na równi z konsolami w Dragon Age: Origins. A DLC-Pass to akurat dobra sprawa, bo pozwala Ci kupić DLC z góry ze sporą zniżką. A skoro DLC i tak wychodzić będą...

Dnia 24.05.2012 o 14:05, Tenebrael napisał:

Durne rozwiązania pokroju braku zapisu w każdym momencie (bo karty pamięci były
zbyt małe...)

Kiedy to było? W czasach poprzedniej generacji. Teraz jest inaczej i jakoś devsi do tego nie wracają.

Dnia 24.05.2012 o 14:05, Tenebrael napisał:

czy brak apteczek - to wszystko najpierw było na konsolach,

Ups. Nie. Pierwszą grą z czystą regeneracją zdrowia (tu od razu tylko wspomnę, że w Halo BYŁY apteczki, odnawiała się tylko osłona) było Call of Duty 2. Nie, to nie był konsolowy tytuł. Jeszcze.

Dnia 24.05.2012 o 14:05, Tenebrael napisał:

zostało zaadaptowane na PC. Upadek cRPG i przerzucenie się na action cRPG?

A czemu niby to się zaczęło na konsolach? Rynek cRPG był z góry skazany na porażkę, bo był zbyt niszowy (przygodówki point and click też niby zabiły konsole?).
Poza tym - równie dobrze można uważać, że normalne cRPGi zabiło Diablo, bo było od nich popularniejsze.

Dnia 24.05.2012 o 14:05, Tenebrael napisał:

Tak samo, zaczęło się na konsolach, bo pad nie był w stanie obsłużyć bardziej skomplikowanego sterowania
(patrz choćby BG: Dark Alliance).

Dafuq? To nie przez to - tylko raczej ogólny trend uproszczania gier. Poza tym - Dragon Age Origins czy KotORy na konsole jakoś wyszły i miały skomplikwoany interfejs. Sprzedały się? Sprzedały. Podobnie Demon/Dark Souls.
cRPGi zaczęły upadły wraz Black Isle i odejściem głównej ekipy Bethesdy odpowiedzialnej za Morrowinda.

Dnia 24.05.2012 o 14:05, Tenebrael napisał:

Sekwencje QTE?

Na konsolach też nie. O czym to świadczy? O niczym. Taki trend.

Dnia 24.05.2012 o 14:05, Tenebrael napisał:

A co konsole zaadaptowały od PC? Wymień choć 3-4 rzeczy, albo się po prostu przyznaj
do gadania bzdur.

HDD, instalacje, patche, dystrybucja cyfrowa, w pewnym momencie nawet aktywacje gry przez Internet (tytuły gry nie pomnę, ale to była albo bijatyka albo slasher). Z gier - spopularyzowanie strzelanek, dawniej gatunku utożsamianego z PCtami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam proste pytania KIEDY BĘDZIE W SPRZEDAŻY D3 i dlaczego oficjalnie nie poinformowano nas o tym, że we wtorek będą sprzedawali nieodebrane egzemplarze? Chętnie bym kupił ale skąd mogłem wiedzieć? :( I co z tymi rezerwami? Dojdzie coś do gram.pl?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A) najbardziej niegrywalna gra po premierze w historii. i B) wszedzie sa pudełka w sklepach tylko dzieki CDP nie u nas ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.05.2012 o 14:52, Kafar napisał:

A) najbardziej niegrywalna gra po premierze w historii. i B) wszedzie sa pudełka
w sklepach tylko dzieki CDP nie u nas ;)

Z tego co wiem, w UK i chyba we Francji też były problemy z podażą pudełek (chyba w GameStopie, jeśli się nie mylę).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.05.2012 o 14:54, Janek_Izdebski napisał:

Z tego co wiem, w UK i chyba we Francji też były problemy z podażą pudełek (chyba w GameStopie,
jeśli się nie mylę).


Londyn, Dublin, Glasgow są pudełka ;) tylko takie mam info więc oceniam że skoro tam są to u nas gdzieś też powinny się uchować. Ale niestety mimo akcji poszukiwawczych kopii dla dziewczyny nie znalazłem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Henrar
Że tak spytam, co chcesz udowodnić? Pytam jako gracz PC-towy i szczęśliwy (choć nie przeszczęśliwy) posiadacz Diablo III. Że granie na PC jest bez sensu i każdy sobie xboxa musi kupić, bo tam jest ta świetna jakość rozgrywki sieciowej za którą muszę płacić? Że tak jak pisze Lordpilot gracze PC-towi to hipokryci bo jeden DRM uważają za dobry, a inne za złe? DRM DRMowi nie równy, sam nie mam nic przeciwko Origin czy Steam, ale gier Ubishitu nie kupuję, bo po prostu nie widzę wśród nich nic co by mnie zainteresowało. Nie ma tutaj jakichś kwestii ideologicznych, chociaż wolę kupować gry bez jakichkolwiek zabezpieczeń (głównie niezależne, ale też choćby Wieśka 2).
Każdy gra jak lubi, sam się do wątków o grach konsolowych nie wbijam bo nie one nie interesują. Bardziej "elitarny" nie jestem, bo zainwestowałem w PC. A inwestuję w co mi się podoba, także w Diablo 3, co widocznie jest czymś złym, bo "mam podwójne standardy"...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że postem aope wywołałem ostrą dyskusję :) Ja pod tym postem podpisuje się oburącz, jestem szczerze zdziwiony, że znajduja się ludzie, ktorzy bronią blizzardowskiego DRMu, który (z punktu widzenia klienta) jest kompletnie do bani.

Wiadomo - z punktu widzenia wydawcy nie: rynek wtórny - załatwiony, piraci - załatwieni (to akurat też mnie cieszy), klienci - załatwieni (tak, tak).

^^ Żeby nie być gołoslownym - przykład prosto z wczoraj: po 21 "robiłem" z jakąś randomową ekipą Diablo w 4 akcie, emocje spore... - nagle zerwane połączenie i wszyscy wylot z gry... Zalogowac już się nie udało - błąd 37. Problem jednak nie był z moim netem - to Blizz wyłączył serwery (lub padły - nie wnikam). Przy normalnym tytule, gdzie najpierw dba się przede wszystkim o klienta, a nie o własną kieszeń pograłbym po prostu offline... ---> tu się nie dało, aż do 23 (mniej więcej) kiedy problem został rozwiązany. Przecież to jest proste jak drut - skoro w legalnie kupioną grę za niemałe pieniądze nie mogę sobie pograć wtedy kiedy chcę, mam taki kaprys i zwyczajnie - mam trochę czasu, tylko wtedy kiedy "łaskawie" Blizzard mi pozwoli, to wybaczcie panowie i panie, ale coś tu jest nie tak.

Nie chce tu jechać po samym Diablo 3 - gra mnie trochę jednak rozczarowała, nie spelniła oczekiwań, ale bez przesady - na pewno nie zasługuje na hejt. Natomiast ten zamordystyczny, nieprzyjazny graczom i niewygodny DRM jak najbardziej już na to zasługuje.

@Tenebrael,

Wszystkie zalety "socjalu" z Battlenet 2.0 posiada też xboxlive i chociażby Steam. Plus dwie dodatkowe - obydwa posiadają coś takiego jak tryb offline (w Steam jest trochę kulawy, no ale jest) i nie ograniczają się do gier tylko jednej firmy. Nie może być inaczej zresztą skoro BN 2.0 to zwyczajne "kopiuj-wklej" z xbox live, tyle że zrobione nieco gorzej. Nie mam więc za bardzo czego chwalić - to jest standard (ten socjalny aspekt) od wielu lat.


@Janek Izdebski,

Rockstar Social Club to bardziej HUB niż DRM. W GTA IV, RDR i LAN jest całkowicie opcjonalny, nawet nie trzeba się w nim rejestrować (chociaż warto to zrobić). Dotyczy to wersji konsolowych, jak jest na PC nie wiem. Aope ma pecetowe LA Noire - zapytaj go o to, na pewno się wypowie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Janek Izdebski,

GTA IV mam też na PC - jeśli chciałem pograć po sieci musiałem być zalogowany do RSC, jeśli nie - multi nie działał (gra za to wtedy dużo szybciej się uruchamiała). Także RSC jest przymusowy w tym wypadku, jeśli interesuje Cię multi, jeśli natomiast sam singiel - to możesz go olać. Przypuszczam, że podobnie będzie to rozwiązane w MP3 na PC, ale to się przekonam 1 czerwca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.05.2012 o 15:25, Lordpilot napisał:

GTA IV mam też na PC - jeśli chciałem pograć po sieci musiałem być zalogowany
do RSC, jeśli nie - multi nie działał (gra za to wtedy dużo szybciej się uruchamiała). Także
RSC jest przymusowy w tym wypadku, jeśli interesuje Cię multi, jeśli natomiast sam singiel
- to możesz go olać. Przypuszczam, że podobnie będzie to rozwiązane w MP3 na PC, ale
to się przekonam 1 czerwca.

A jak jest z CD-key''ami i przypisaniem do konta PC-towych wersji gier "GTA IV", "L.A. Noire"? Czy gry mają własny system autentyfikacyjny, czy korzysta z rozwiązań GfWL lub Steam? Pytam w kontekście nowego "Maxa", bo Cenega jak na razie nie ujawniła szczegółów. Wadomo jedynie, że "Max" ma nie korzystać z GfWL. Dzięki za info.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lordpilot,

Nie wiedziałem, że autorem tego komentarza jest aope. Pojechał mocno po bandzie (ja napisałem, dlaczego nie do końca zgadzam się z jego argumentami, zwłaszcza brakiem opcji off-line), ale z tego co wiem zamierza kupić "DIII". :) Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.05.2012 o 16:00, Janek_Izdebski napisał:

Nie wiedziałem, że autorem tego komentarza jest aope.

Na dobra sprawe nikt inny takiego posta by nie strzelił :)

Ja tam ewntulanie bym polemizował nad tybem "single". Dla mnie DIII, zamienili H&S na cos w rodzaju MMO h&s ktore pozwala na gre solo. W koncu cała konstrukcja wywodzi sie nie z D2 i pochodnych, a WoWa. Takze DRM w wykonaniu Blizza od D3. Nabiera zupelnie nowego znaczenia ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.05.2012 o 15:36, Janek_Izdebski napisał:

A jak jest z CD-key''ami i przypisaniem do konta PC-towych wersji gier
"GTA IV", "L.A. Noire"? Czy gry mają własny system autentyfikacyjny,
czy korzysta z rozwiązań GfWL lub Steam? Pytam w kontekście nowego "Maxa",
bo Cenega jak na razie nie ujawniła szczegółów. Wadomo jedynie, że "Max" ma nie
korzystać z GfWL. Dzięki za info.

Pytam się także dlatego, bo w co najmniej dwóch sklepach pytałem się o zabezpieczenia "L.A. Noire" na PC. Żaden ze sprzedawców nie grał w PC-tową wersję tych gier. A na pudełku były tylko informacje o Rockstar Social Club, potrzebie posiadania przeglądarki i NET.Framework. Nic o Steamie czy GfWL. A do kupna oraz instalacji "GTA IV" na PC mocno zniechęca poniższa OFICJALNA, rockstarowska instrukcja instalacji:

http://support.rockstargames.com/entries/479447-gta-iv-pc-installation-instructions

Czy podobnie jest w przypadku "L.A. Noire"? Ktoś wie może? Mam nadzieję, że w podobny sposób nie trzeba będzie instalować nowego "Maxa" na PC. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wątek o sprzedaży diablo i oczywiscie flame ...

Haters gonna hate. Widze, że najwięcej dyskutują o grach ludzie, którzy sami w nie nie grali a tylko biadola jaki to crap. Tłumaczenie im nic nie da, bo i tak mają już swój pogląd, który muszą koniecznie przedstawić w każdym wątku, na każdym forum i naturalnie na metacriticu (ktory osiagnal juz interesującą średnia). Co gorsza nie tyczy się to tylko blizza. Każda większa firma na już swoją bazę hejterów, którzy bezwzględu na to co ta firma zrobi uznają za złe, do bani itp. itd. Nie grajcie jak się nie podoba. Make love not flame.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gubisz się trchę.

Dnia 24.05.2012 o 14:01, Janek_Izdebski napisał:

Dla mnie konieczność podłączenia do sieci w kampanii single-player jest jak najbardziej
zrozumiała. Blizzard przez to może kontrolować czy:


>a) gracze nie używają jakiś botów, trainerów
>b) czy nie robią żadnych wymyślnych cheatów
>c) czy nie wykorzystują na swoją orzyśc bugów w grze

Dalej mówimy o singlu? To jest singiel do jasnej cholery! Ktoś chce to niech sobie przechodzi single wciskając jeden przycisk. Cheaty w sieci ? I tak w końcu się pojawią.

Dnia 24.05.2012 o 14:01, Janek_Izdebski napisał:

d) mogą w ten sposób monitorować bezpieczeństwo konta (jak ktoś ukradnie konto, mogą
sprawdzić IP, z którego logował się złodziej).


To w singlu mogą mi ukraść konto? Czekaj, chyba mogą... To jest singiel! Ja nie chcę tworzyć żadnego konta ja chcę grać sobie samemu!

Jak nie lubię się wypowiadać o grach, w które nie grałem to teraz po prostu nie mogę jak widzę jakie ludzie głupoty wypisują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.05.2012 o 16:53, Fimbulvinter napisał:

To w singlu mogą mi ukraść konto? Czekaj, chyba mogą... To jest
singiel! Ja nie chcę tworzyć żadnego konta ja chcę grać sobie samemu!

Jak nie lubię się wypowiadać o grach, w które nie grałem to teraz po prostu nie mogę
jak widzę jakie ludzie głupoty wypisują.

A Na Steamie/Origin/GfWL/Xbox Live/Playstation nie masz konta i gry do niego przypisanej, jak grasz w kampanię single? Jak w takim razie naliczają się Tobie achievementy? No jak? Czy achievementy nie są synchronizowane z kontem online? I bez osobistych wycieczek proszę, ok? Dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>Playstation nie masz konta i gry do niego przypisanej,

Dnia 24.05.2012 o 17:13, Janek_Izdebski napisał:

jak grasz w kampanię single? Jak w takim razie naliczają się Tobie achievementy?

Nie wiem jak się naliczają, ale nie mam podpiętego kabla od Internetu jak gram w singla i się naliczają. Ze Steamów i Originów nie korzystam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.05.2012 o 17:16, Fimbulvinter napisał:

Nie wiem jak się naliczają, ale nie mam podpiętego kabla od Internetu jak
gram w singla i się naliczają. Ze Steamów i Originów nie korzystam.

Powiem Ci jak, są synchronizowane online. Na PS3 nawet można ręcznie włączyć opcję naliczania i zsynchronizowania wszystkich achievementów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować