Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Szef Frontiera: Nie cierpię DRM-u w Diablo III, ale nie cierpię też zamykać mieszkania

42 postów w tym temacie

Patryk Purczyński

Wiele kontrowersji budzi konieczność stałego połączenia z siecią w Diablo III niezależnie od trybu rozgrywki. David Braben sam nie jest tym zachwycony, ale wskazuje na plusy tego rozwiązania.

Przeczytaj cały tekst "Szef Frontiera: Nie cierpię DRM-u w Diablo III, ale nie cierpię też zamykać mieszkania" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no tak, najprościej pominąć cały hype związany z grą, 12 lat oczekiwania, jakość produktu (chociaż tu można dyskutować) tylko stwierdzić "jest drm, to na pewno podniosło sprzedaż"...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.05.2012 o 13:39, gmx napisał:

no tak, najprościej pominąć cały hype związany z grą, 12 lat oczekiwania, jakość produktu
(chociaż tu można dyskutować) tylko stwierdzić "jest drm, to na pewno podniosło sprzedaż"...


Warto by sie wreszcie nauczyć, że w tego typu newsach na gram.pl są tylko małe wycinki całych wywiadów.
Z facetem się na razie zgadzam połowicznie. Myślę, że treba poczekać jakiś czas (powiedzmy 2 miesiące?) i zobaczyć czy do tego czasu gra zostanie spiracona. Szansę na zwycięstwo ma moim zdanie duże, pierwszy raz, o ile pamiętam, tak z budowy gry stoi na serwerach a nie na naszych dyskach przez co tutaj nie da się DRMu ominąć jak przy Ubi tworząc odpowiednie przekierowanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio na wszystkich portalach stalo sie modne jechanie po piratach, mimo ze juz od dawna wiadomo, ze niska sprzedaz wynika raczej ze zmieniajacego sie rynku oraz ze zwyczajnie marnej jakosci nowych produktow. Ostatnimi czasy normalnie zal mi sie robi ludzi, ktorzy za swoje ciezko zarobione pieniadze kupuje gre i dostaja totalny badziew, do tego z upierdliwymi systemami DRM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mnie od zakupu powstrzymują trzy rzeczy: niedopracowanie widoczne w betach, cena, DRM czyli wymuszenie. Jeśli Blizzard pozwoli grać singla bez internetu, to kupię czyli zapewne nigdy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.05.2012 o 14:04, Orionov napisał:

W jaki sposób stałe połączenie z internetem podczas gry w singla przeciwdziała piractwu?

Z tego co się orientuję, w Diablo III lwią część procesów esencjalnych dla gry (takich jak zachowanie mobów, dropy, etc.) kalkuluje nie Twój komputer, ale serwer Blizzarda. Takie trochę pół-zwykłe granie, pół-OnLive.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.05.2012 o 13:44, Geeko napisał:

Szansę na zwycięstwo
ma moim zdanie duże, pierwszy raz, o ile pamiętam, tak z budowy gry stoi na serwerach
a nie na naszych dyskach przez co tutaj nie da się DRMu ominąć jak przy Ubi tworząc odpowiednie
przekierowanie.


Już jest zwyciestwo ;p Diablo jest zbudowane jak WoW. Trzeba napisać caly serwer. Wydaje mi sie, ze "Mooage" ktory został napisany dla bety, zostanie rozwiniety jako pelnoprawny. Co i tak zajmie im miesiące, a i tak skonczy jak privy WoWa ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.05.2012 o 14:07, Zgreed66 napisał:

Już jest zwyciestwo ;p Diablo jest zbudowane jak WoW. Trzeba napisać caly serwer. Wydaje
mi sie, ze "Mooage" ktory został napisany dla bety, zostanie rozwiniety jako pelnoprawny.
Co i tak zajmie im miesiące, a i tak skonczy jak privy WoWa ;)


Więcej niż miesiąc np: nie ma jeszcze prywatnych serwerów pod SW:TOR :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A mnie najbardziej denerwuje fakt że ciągle pisze się o tym, że połączenie online jest do walki z piractwem. A to moim zdaniem jest efekt poboczny zabezpieczenia się przed oszukiwaniem w grze i robieniu sobie przedmiotów różnorodnymi programami. W Diablo przynajmniej (na razie) masz pewność że każdy gracz przedmioty zdobył zgodnie z zasadami gry, lub kupił w Domu Aukcyjnym (a tamten przedmiot też ktoś musiał zdobyć)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.05.2012 o 14:15, ZubenPL napisał:

Więcej niż miesiąc np: nie ma jeszcze prywatnych serwerów pod SW:TOR :)


Do WoW Cata jeszcze niedawno nie bylo, a juz prawie poltora roku temu byla premiera :p a te co sa tez wolaja o pomste do nieba z tego co czytalem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.05.2012 o 14:21, Waaagh napisał:

A mnie najbardziej denerwuje fakt że ciągle pisze się o tym, że połączenie online jest
do walki z piractwem. A to moim zdaniem jest efekt poboczny zabezpieczenia się przed
oszukiwaniem w grze i robieniu sobie przedmiotów różnorodnymi programami. W Diablo przynajmniej
(na razie) masz pewność że każdy gracz przedmioty zdobył zgodnie z zasadami gry, lub
kupił w Domu Aukcyjnym (a tamten przedmiot też ktoś musiał zdobyć)


Nie powiedziałbym że jest to efekt poboczny, a po prostu konieczność grania online jest wypadkową tych wszystkich czynników (czyli zabezpieczenia przed piractwem i różnego rodzaju oszustwami i oszustami).

Jest to chyba jedno z najlepszych możliwych rozwiązań, bo jednak dostęp do internetu jest powszechny, ale ma też swoje wady (zawsze może się zdarzyć jakaś awaria i tego internetu nie będzie :<).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.05.2012 o 13:44, Geeko napisał:

Z facetem się na razie zgadzam połowicznie. Myślę, że treba poczekać jakiś czas (powiedzmy
2 miesiące?) i zobaczyć czy do tego czasu gra zostanie spiracona. Szansę na zwycięstwo
ma moim zdanie duże, pierwszy raz, o ile pamiętam, tak z budowy gry stoi na serwerach
a nie na naszych dyskach przez co tutaj nie da się DRMu ominąć jak przy Ubi tworząc odpowiednie
przekierowanie.


2 miesiące to już jest duży sukces, biorąc pod uwagę że sporo gier jest spiratowanych jeszcze przed premierą, a drugie tyle drugiego dnia po premierze :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.05.2012 o 14:42, Zak napisał:

2 miesiące to już jest duży sukces, biorąc pod uwagę że sporo gier jest spiratowanych
jeszcze przed premierą, a drugie tyle drugiego dnia po premierze :)


Zrobienie Cracka, ew prostego serwera. To cos innego jak napisanie całego serwera z oskryptowaniem setek questów, skilli, statystyk, cutscen itd itd. Jeszcze długo nie zobaczymy pirackiego diablo. Ciezko w ogole o dobrze oskryptowany WOTLK, o Cata nie mowiac. Na dodatek, będzie to sie jednak róznić w działaniu od oryginału. W koncu beda to odtwarzac, a nie kopiować na zasadzie kopiuj/wklej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.05.2012 o 14:15, ZubenPL napisał:

Więcej niż miesiąc np: nie ma jeszcze prywatnych serwerów pod SW:TOR :)


Z tego co wygrzebałem na necie, to Niemcy pisza ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zrobią emulator i po kłopocie. Połączenie singla z internetem to zło i nielegalna praktyka wymuszenie na graczu "grasz u nas albo w ogóle", czyli monopolizm oraz naruszenie praw gracza. Chcą zalegalizować singla, niech nazwą to Diablo online.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować