Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Artykuł: Kłopoty Nicolas Games - zwolnienia, długi, Afterfalla na PS3 nie będzie

14 postów w tym temacie

Chyba coś się źle dodało bo jest tylko nagłówek news-a. No chyba że to teaser newsa który będzie wieczorem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tak myślałem, że Afterfall: Insanity będzie gwoździem do trumny Nicolasa. A pan Majka widać jest niezłym pokerzystą, bo świetnie robi dobrą minę do złej gry - "budżety się bilansują" - dyplomata :)
A co do CDP, to może i nie miał świetnej kondycji finansowej po pierwszym Wieśku, ale mógł przynajmniej liczyć na dobrą sprzedaż. A:I to niestety tytuł, który powinien być sprzedawany w cenie max 49,90 a i pewnie mniej, bo jakość gry nie pozwala na zakupienie jej w cenie sugerowanej to szaleństwo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w takim samym położeniu było CD Projekt RED po wyprodukowaniu pierwszego Wiedźmina

O rly? A mi się wydawało, że CDPRED było wtedy studiem z grą mającą 81% na metacriticu, co w prostej linii wpływało na sprzedaż. A Afterfall ma całą jedną ocenę pozytywną, kilka mixed i wieeeeeeele negatywów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szkoda mi Nicolas Games, bo pamietam jak jeszcze mieścili się w Dabrowie Górniczej i wydawali przygodówki. Afterfall w założeniach był ambitną produkcją ale z wielu przyczyn, których możemy się domyslać okazał się być niedopracowaną budżetówką. Dziwi mnie tylko, że studio zdając sobie sprawę z jego niedoskonałości cały czas twierdziło, że stworzyło produkt minimum klasy AA. To musiało się tak skonczyć. A wystarczyło opóźnić premierę, dopracowac grę do poziomu tego tworzonego patcha 2.0 i wydac równolegle z wersją na xboxa w cenie 49,90 (PC) i 99,90 (X360).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Afterfalla kupilem ja orginie jak byl w promocji i sie ciesze z tego zakupu. Owszem jest sporo bledow ale i tak gram w niego z przyjemnoscia. Mam tylo nadzieje ze studio nie padnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie dziwie się takiej sytuacji i nie mówię tu o Afterfall''u, który oczywiście miał spory wpływ na obecny stan rzeczy. patrząc na informacje wypuszczane przez Nicolas Games, firma nie mając absolutnie żadnego hitu wydawniczego zaczeła na prawo i lewo wykupywać kiepskie studia deweloperskie oraz tworzyć wysokobudżetową produkcje niemając na to kompletnie pieniędzy(już pominę wyrzucanie pieniędzy w błoto na jakieś animowane komiksy, które ukazały się na AXN''ie dobre 2-3 lata PRZED wydaniem gry). jeśli naprawdę chcieli na poważnie wejść na rynek światowy jako producent gier(a nie tylko wydawca) powinni zacząć od kilku mniejszych projektów dla platform typu Steam, XBLA, PSN, a nie kłaść wszystko na jeden duży tytuł. a jeśli już wszystko inwestowali w ten tytuł to powinni dopilnować by był w jak najlepszej formie.
co do sytuacji CD Projekt to sorry, ale ta firma na bank nie była w kiepskiej sytuacji - CDP to największy wydawca w polsce(nie tylko jeśli chodzi o gry). CDP ma obecnie tyle przedsięwzięć, że są w bardzo dobrej sytuacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.05.2012 o 17:56, sofik88 napisał:

co do sytuacji CD Projekt to sorry, ale ta firma na bank nie była w kiepskiej sytuacji
- CDP to największy wydawca w polsce(nie tylko jeśli chodzi o gry).


CDP był największym wydawcą/dystrybutorem w Polsce - lata 2003-2007 to chyba najlepszy okres firmy, gdy naprawdę trzęśli polskim rynkiem. Pod względem wydawniczym Cenega i EA Polska ich prześcignęła już jakiś czas temu.

Dnia 28.05.2012 o 17:56, sofik88 napisał:

CDP ma obecnie tyle przedsięwzięć, że są w bardzo dobrej sytuacji.


Zmienili profil działalności, bo musieli. Gościu z wywiadu mówi nieprawdę, bo CDP mogło sobie pozwolić na źle zarządzany projekt (a był nim W1) i na niekorzystny bilans produkcji, bo mieli dobre zaplecze (jeszcze) dzięki Niebieskim. Tego samego o NG powiedzieć nie można.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zamiast robić takie gry trzeba było sieknąć klona Call of Duty i byłby to najbogatsza firma w branży polskiej, a po poziomie całej serii CoDa raczej tylko warto się brać za bezsensowne FPSy, szczególnie że ich kampanie są na 5 godzin sieczki w skryptach i MP na poziomie gier z lat 2005. Polacy to sobie zawsze lubią komplikować życie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kłopot w tym że Nicolas nigdy nie wypuścił do tego momentu dobrej gry - Afterfall był ot na poziomie pierwszych gier od City Interactive. To nie znaczy, że nie mogliby kiedyś do tego miejsca co CI dojść (choćby do poziomu "Snipera") - ale po pierwsze, pan Majka woli chyba bujać w obłokach i wciskać taki kit jak powyżej. Trzeba mierzyć siłę na umiary, a pan zarządca myśli że jak przetłumaczy swój crap na 50 języków to dzięki temu wciśnie ten crap xx tysiącom ludzi. Nie tędy droga - tak samo porównanie do CDP jest śmieszne, bo twórcy Wiedźmina mogli sobie pozwolić na kosztowny development ze względu na mocną pozycję i kręgosłup w postaci bardzo silnego wydawnictwa w Polsce. Tymczasem Nicolas kiedyś gry wydawał, ale jakie i ile to już chyba nikt tutaj nie pamięta - w każdym razie jako wydawnictwo nigdy poważnie nie zaistnieli, wobec czego wyprodukowanie Afterfalla było zagraniem wszystkiego na jedną kartę - niestety dla Nicolasa i jego pracowników, bo było ono kartą po prostu słabą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wrzućta na steama i zróbta promocję za 5 ojro to dobijecie do miliona :-). Takie to trudne ?
Więcej chyba nikt nie da ... (wziąwszy pod uwagę co można zobaczyć w demie..)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.05.2012 o 17:56, sofik88 napisał:

- CDP to największy wydawca w polsce


To chyba żyjemy w innym Matrixie. Powiedz mi, jakie duże przedsięwzięcia ma CDP jako wydawca obecnie? Mi przychodzą do głowy dosłownie trzy większe tytuły: Wiedźmin 2 (który w skali polskiej jest dużym sukcesem, ale w skali światowej sukces osiągnął co najwyżej umiarkowany), Diablo 3 (ale są jedynie dystrybutorem, a nie wydawcą = duuużo mniejsza kasa dla nich), inne gry Blizz (ale te maja okres największej sprzedawalności za sobą) i Guild Wars 2 (które nawet nie wiadomo, kiedy wyjdzie). Obecnie CDP (niebieski) jest jedynie cieniem tego, czym był kiedyś. Obecnie, czy się to komuś podoba, czy nie, branżą trzęsie Cenega, która niejako z marszu łapie wszystkie ważniejsze licencje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.05.2012 o 17:56, sofik88 napisał:

nie dziwie się takiej sytuacji i nie mówię tu o Afterfall''u, który oczywiście miał spory
wpływ na obecny stan rzeczy. patrząc na informacje wypuszczane przez Nicolas Games, firma
nie mając absolutnie żadnego hitu wydawniczego zaczeła na prawo i lewo wykupywać kiepskie
studia deweloperskie oraz tworzyć wysokobudżetową produkcje niemając na to kompletnie
pieniędzy(już pominę wyrzucanie pieniędzy w błoto na jakieś animowane komiksy, które
ukazały się na AXN''ie dobre 2-3 lata PRZED wydaniem gry). jeśli naprawdę chcieli na
poważnie wejść na rynek światowy jako producent gier(a nie tylko wydawca) powinni zacząć
od kilku mniejszych projektów dla platform typu Steam, XBLA, PSN, a nie kłaść wszystko
na jeden duży tytuł. a jeśli już wszystko inwestowali w ten tytuł to powinni dopilnować
by był w jak najlepszej formie.
co do sytuacji CD Projekt to sorry, ale ta firma na bank nie była w kiepskiej sytuacji
- CDP to największy wydawca w polsce(nie tylko jeśli chodzi o gry). CDP ma obecnie tyle
przedsięwzięć, że są w bardzo dobrej sytuacji.


to troche jak z początkami EA, tez wykupywała mniejsze firmy, ale mieli ze 2 -3 hity na pierwsze konsole z tego co pamiętam :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować