Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Artykuł: Alan Wake na PC - recenzja

21 postów w tym temacie

Grałem w tą grę ponad 2 lata temu, a dziś widzę recenzję.
No cóż... Betonowi gracz (wyznawcy tylko PC) mogę czuś się docenieni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

thiefi beton to ty masz zamiast mózgu. Lata mijają a fanboye platform dalej swoje.

Zakończenie jest minusem? Ostatnio jest jakaś dziwna mania, żeby w grach było jasne i klarowne zakończenie (ME3). Całę piękno Alana Wake polegało na tym, że była otwartość interpretacyjna samej historii, jak i zakończenia. A DLC wyjaśniają historię w 100%? Takich epizodów można by w tym świecie stworzyć tysiące, każdy z innym pomysłem i zakończeniem. Wtedy byłaby jasność?

Dodajmy, że gra działa bardzo płynnie na starszych komputerach.

Do minusów ja dodałbym jeszcze jazdę samochodem, która jest słaba i której jest zdecydowanie za dużo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.06.2012 o 11:19, jar3k2 napisał:

Zakończenie jest minusem? Ostatnio jest jakaś dziwna mania, żeby w grach było jasne i
klarowne zakończenie (ME3). Całę piękno Alana Wake polegało na tym, że była otwartość
interpretacyjna samej historii, jak i zakończenia. A DLC wyjaśniają historię w 100%?
Takich epizodów można by w tym świecie stworzyć tysiące, każdy z innym pomysłem i zakończeniem.
Wtedy byłaby jasność?


Cóż, ja poczułem się, jakbym całą tę historię poznawał na darmo. Ale to oczywiście kwestia gustu.

Dnia 19.06.2012 o 11:19, jar3k2 napisał:

Dodajmy, że gra działa bardzo płynnie na starszych komputerach.


Pełna zgoda, sam nie mam jakiegoś potwora, a przy wysokich detalach nie zdarzyło się Alanowi przyciąć.

Dnia 19.06.2012 o 11:19, jar3k2 napisał:

Do minusów ja dodałbym jeszcze jazdę samochodem, która jest słaba i której jest zdecydowanie
za dużo.


A ja uważam, że jest jej odpowiednia dawka i wcale nie jest aż tak tragiczna. Wiadomo, żadna gra samochodowa by takiego systemu nie zaadaptowała, bo by się zwyczajnie zbłaźniła, ale jak na potrzeby gry, w której za kółkiem siedzisz - ile - 3 proc. czasu zabawy? to w zupełności spełnia swoją rolę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jedna z lepszych gier w jakiekolwiek grałem, minusy które wymieniliście aż tak bardzo nie przeszkadzają w rozgrywce. Na temat Alan Wake, mógłbym pisać w nieskończoność, cieszę się że wydali ją na PC tak z pewnością nigdy nie odkryłbym jej potencjału.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gra posiada karygodne bledy i problemy techniczne, a dostaje ocene 8/10? Tyle powinny dostawac pozycje praktycznie idealne, a nie monotonne niedorobione porty. Rozumiem, ze ogolnie fajnie sie gra, ale taka recenzja nie powinna sie opierac na odczucac i wlasnych preferencjach, a na suchych faktach i kalkulacji "za i przeciw".

Ostatnio panuje jakies przeswiadczenie, ze jesli gra otrzyma 6 lub 7/10 to jest to rownoznaczne z napisaniem, ze jest totalna szmata. A przeciez tak nie jest. Alan to ciekawa gra na jedno przejscie, w dosc atrakcyjnej cenie i tyle. Wiem ze recencja ma raczej zachecac do kupna, ale powinna zawierac tez jasne przeslanie, ze gra ma problemy i wady.

Mi np podobal sie klimat Dead Space 1, ale od strony technicznej wersja PC jest zenujaca. Poza tym jest to pozycja do bolu liniowa i na jeden raz, bo gdy poznamy historie, to wlasciwie nic nas juz do kolejnego podejscia nie zacheca. Chyba ze ktos chce sprawdzic jak sie strzela inna bronia, ktorej nie uzywal wczesniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No rychło w czas z tą recenzją, naprawdę pozazdrościć refleksu... ;( Jak tak dalej pójdzie, to recenzję PC-towej wersji "GR: Future Soldiera" ujrzymy dopiero przed gwiazdką... "Alan Wake" został wydany przez Nordic Games na przełomie lutego i marca (na Steam jest nawet dokładna data premiery: 16 luty 2012). Niektóre sklepy (np. Ultima.pl) oferowały już jego międzynarodową wersję (wraz z możliwością ustawienia polskich napisów) w zbliżonym okresie. Oficjalna premiera polskiego Cenegowego wydania to 11 maj. Dziś mamy 19 czerwca. To są kpiny, tak długo czekać na recenzję... Jeśli brakuje Gram.pl redaktorów, zatrudnijcie kogoś nowego. Na pewno na forum znajdzie się całkiem spore grono idealnych kandydatów. Jestem naprawdę mocno zniesmaczony postawą redakcji...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.06.2012 o 12:01, Boro666 napisał:

Gra posiada karygodne bledy i problemy techniczne


Zgadza się, co zresztą opisałem w tekście.

Dnia 19.06.2012 o 12:01, Boro666 napisał:

a dostaje ocene 8/10? Tyle powinny
dostawac pozycje praktycznie idealne, a nie monotonne niedorobione porty.


Napisałem też, że gra zasługuje na siódemkę, ale ocenę w górę (a w zasadzie to nawet 1,5 punktu, wtedy ocena za samą grę to 6,5) podnosi znakomite wydanie i niska cena.

Dnia 19.06.2012 o 12:01, Boro666 napisał:

Rozumiem, ze
ogolnie fajnie sie gra, ale taka recenzja nie powinna sie opierac na odczucac i wlasnych
preferencjach, a na suchych faktach i kalkulacji "za i przeciw".


A tu się akurat mylisz. Recenzja to gatunek dziennikarski, w którym autor ma prawo wylać na łamy wiadra subiektywizmu. Zresztą, obiektywizm jest pojęciem abstrakcyjnym, bo nie jest możliwe pełne odseparowanie się od własnych przeświadczeń, poglądów itd.

Dnia 19.06.2012 o 12:01, Boro666 napisał:

Ostatnio panuje jakies przeswiadczenie, ze jesli gra otrzyma 6 lub 7/10 to jest to rownoznaczne
z napisaniem, ze jest totalna szmata. A przeciez tak nie jest.


I znów się zgadzam w całej rozciągłości.

Dnia 19.06.2012 o 12:01, Boro666 napisał:

Alan to ciekawa gra na
jedno przejscie, w dosc atrakcyjnej cenie i tyle. Wiem ze recencja ma raczej zachecac
do kupna, ale powinna zawierac tez jasne przeslanie, ze gra ma problemy i wady.


A nie zawiera go? Wadom technicznym poświęciłem trzy czy cztery akapity, jest też minus w ramce dla leniwych.

Pozdrawiam i dzięki za konstruktywną krytykę.

Janek_Izdebski

Pora opublikowania recenzji miała być swoistą metaforą dla czasu oczekiwania na wersję PC ;) A tak na serio - gra od Cenegi przyszła kiedy przyszła, do tego doszło E3, które zepchnęło wszystkie inne obowiązki na dalszy plan i dlatego recenzja ukazuje się dopiero dziś, za co mogę jedynie przeprosić. Zgodnie jednak ze starym porzekadłem, lepiej późno niż wcale, prawda?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.06.2012 o 12:06, pepsi napisał:

Pora opublikowania recenzji miała być swoistą metaforą dla czasu oczekiwania
na wersję PC ;) A tak na serio - gra od Cenegi przyszła kiedy przyszła, do tego doszło
E3, które zepchnęło wszystkie inne obowiązki na dalszy plan i dlatego recenzja ukazuje
się dopiero dziś, za co mogę jedynie przeprosić. Zgodnie jednak ze starym porzekadłem,
lepiej późno niż wcale, prawda?

Ok, wybaczam. ;) Mam nadzieję, ze już nie będziecie mieć więcej takich wpadek z terminem publikacji recenzji. A tak przy okazji, czy/kiedy opublikujecie wrażenia z wersji PC "Maxa Payne''a 3"? Czy analogicznie postapicie z blaszakową wersją "GR: Future Soldiera" jak już się ona ukaże? Jeśli macie w planie te recenzje, to czy długo będziemy musieli na nie czekać? Dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.06.2012 o 12:18, Janek_Izdebski napisał:

Ok, wybaczam. ;) Mam nadzieję, ze już nie będziecie mieć więcej takich wpadek z terminem
publikacji recenzji. A tak przy okazji, czy/kiedy opublikujecie wrażenia z wersji PC
"Maxa Payne''a 3"? Czy analogicznie postapicie z blaszakową wersją "GR: Future
Soldiera
" jak już się ona ukaże? Jeśli macie w planie te recenzje, to czy długo będziemy
musieli na nie czekać? Dziękuję.


Nie jestem "ciałem decyzyjnym", że posłużę się ohydną nomenklaturą polityczną, ale z tego co mi wiadomo raczej takich tekstów nie będzie. Dla Alana zrobiliśmy wyjątek, bo raz, że to jednak dwa lata i warto było ludziom grę przypomnieć, a dwa, że wydanie znacząco różni się od konsolowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.06.2012 o 12:23, pepsi napisał:

Nie jestem "ciałem decyzyjnym", że posłużę się ohydną nomenklaturą polityczną,
ale z tego co mi wiadomo raczej takich tekstów nie będzie. Dla Alana zrobiliśmy wyjątek,
bo raz, że to jednak dwa lata i warto było ludziom grę przypomnieć, a dwa, że wydanie
znacząco różni się od konsolowego.

"MP3" w wersji na blaszaki trochę się jednak różni od wydań konsolowych. Pozwolę sobie jeszcze zauważyć, że taka recenzja byłaby tylko w Waszym interesie, jako że jesteście także e-sklepem. A mianowicie, w recenzji opisalibyście dokładnie kwestię optymalizacji gry na PC-ty, a wiele osób potencjalnie zainteresowanych grą, wolałoby poznać tę kwestię przed ewentualnym zakupem. Wszelkie wątpliwości byłyby wtedy ostatecznie rozwiane... Mogłoby to także wpłynąć pozytywnie się na wyniki sprzedaży wersji PC, skoro wielu graczy wstrzymuje się jeszcze z zakupem. W przypadku takich gier jak "MP3" na blaszaki, gracze oczekują przede wszystkim rzeczowej informacji na temat realnych wymagań sprzętowych oraz wspomnianej optymalizacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy coś jest nie tak z moim komputerem, ale u mnie grze zdarzają się lekkie spowolnienia. Dziwne, bo Max Payne 3 chodził bez problemu z maksymalnymi szczegółami i AA, a tutaj choć grafika jest niezła, to kilka tekstur aż woła o pomstę do nieba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czemu recka dopiero teraz? Przecież gra na steama zawitała z pół roku temu a do pudełek też z miesiąc lub dwa. A zakończenie wg mnie jest dobre, tzn. to zakończenie w samej grze jest ciachnięte. Właściwe zakończenie dostajemy po przejściu tych 2 DLC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Serio technicznie słaba? To żart? Pomijając Max Payne 3 nie widziałem ładniejszej gry w tym roku na blaszaku..
W tamtym roku ładniejszy był tylko Crysis 2/ Battlefield 3 i może Bulletstorm i Batman Arkham City (choć tutaj powiedziałbym, że grafika jest na podobnym poziomie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Słaba grafika? Serio? To ja nie wiem jakie gry mają dobrą grafikę. Po przeczytaniu recenzji nadal nie mam pojęcia gdzie jest ta "kulejąca techniczna strona gry". Przynajmniej w przechodzeniu Alana nic takiego nie uświadczyłem. Animacja wchodzenia po schodach jest świetna - w końcu ktoś wymyślił, że jednak schody mają stopnie na których stopy bohatera powinny się znaleźć, a nie po prostu jakieś zbocze. Zarzut, że bohater nie może wskoczyć na nic powyżej jego kolan jest śmieszny - to nie platformówka, po co tu skakać? Raz na 2 godziny trzeba przeskoczyć nad małą rozpadliną i tyle, poza tym nie ma co skakać. Z zakończenia jestem zadowolony (dopiero ukończyłem wersję podstawową, DLC dopiero czekają) i jest dobre - trochę niedomówień nie zaszkodzi, można samemu zinterpretować zakończenie - a nie wszystko podane na tacy. Do fizyki również nie mam zastrzeżeń - cóż, przeciwnicy znikają gdy umierają, zatem ragdolla jakoś zbytnio nie uświadczymy, ale wszelkie przewracające się butelki, kosze na śmieci, czy głównie latające beczki/samochody/lodówki itp są zanimowane bardzo fajnie. Zrobienie uniku na czas przez nadlatującą wściekle beczką, by zaobserwować potem jak koziołkuje po polu - super.
Podsumowując - jedna z lepszych gier tego roku na PC, to pewne. Zwłaszcza fabuła i wszelkie smaczki dla miłośników grozy i takich postaci jak King, Lovecraft, Lynch i jego Miasteczko Twin Peaks - to gra jest pod tym względem rewelacyjna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Outlanderem!!
Grafika? Owszem, animacja twarzy jest tragiczna, ale wszelka gra świateł i cieni jest jedną z lepszych jakie widziałem.
Problemy techniczne? Również takowych nie zauważyłem. Ba! Powiem więcej- Jest to jeden z najlepszych portów na z konsoli na PC. Mnóstwo ustawień graficznych i niezła optymalizacja sprawiają, że gra chodzi nawet na moim leciwym PC. (na marginesie powiem, że AW:AN jest jeszcze lepiej zoptymalizowany)
Co do tego, że Alan to gra na raz, też nie do końca się zgodzę bo Remedy dodało całkiem sporą dozę elementów "pobocznych" do zwiedzania. Różne domki, wieże obserwacyjne, skrytki itp. Które często kryją różne smaczki jak np. audycje radiowe czy dodatkowy ekwipunek.

Zgadam się natomiast co do DLC. Oba są tragiczne IMO, i kompletnie nie oddają ducha podstawki. Co do American Nightmare to na zakończenie powiem, że również polecam!!!

Podsumowując... Dla mnie, bardzo mocne 8/10

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zamiast kłócić się o to kto jest na czym najładniejszy dodam że jest możliwość swobodnej kamery przy użyciu kontrolera z X360 lub PS3 w trybie emulacji kontrolera X360. Dopiero wtedy można zobaczyć jak ogromną grą jest Alan, i okrojenie go z sandboksa do liniowej gry było krokiem wstecz. Jednak grę trzeba kiedyś wydać i moim zdaniem wyszła bardzo dobrze. Prawdopodobnie cała okolica widoczna na rozsianych w grze mapach została wymodelowana, nic tylko podziwiać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Eee?

"Minus należy się za to producentom za kwestie techniczne. Pecetowy Alan Wake nie daje po sobie specjalnie odczuć, że najpierw dostępny był na konsoli - sterowanie, razem z wszystkimi grafikami interfejsu, dostosowane jest do potrzeb użytkowników komputerów, poprawiono także jakość wizualizacji. "

Skoro nie daje się odczuć, że to port z konsoli, to za co należy się minus? ;>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować