Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Weekend z otwartą betą The Secret World

14 postów w tym temacie

Cały czas mam dziwne wrażenie że ta gra nie utrzyma się na rynku dłużej niż APB... Jak dla mnie jest spalona jeszcze przed startem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.06.2012 o 00:13, Galder_Grasfiord napisał:

Po wcześniejszych betach z przykością stwierdzam, że pomimo dobrych chęci, nie da się
w to grać.


Zła forma. Jak wyrażasz swoją opinię, to używasz pierwszej osoby liczby pojedynczej ;)


Dawno nie było takiego MMO i pewnie sporo wody w Wiśle upłynie nim znowu takie się pojawi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.06.2012 o 00:27, zawcia napisał:

Dawno nie było takiego MMO i pewnie sporo wody w Wiśle upłynie nim znowu takie się pojawi...


Zobaczymy jak szybko zmieni status na f2p. Rok ? Jakoś tak będzie. Star Warsy - takie super mmo a nie minął rok a zaraz będzie darmowy. Nie wspomnę już o darmowej bezpłatnej próbce do 15 lvl. Płatne mmo to już relikt przeszłości. Wow się trzyma bo jest od Blizzarda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.06.2012 o 20:38, Alehor napisał:

Cały czas mam dziwne wrażenie że ta gra nie utrzyma się na rynku dłużej niż APB... Jak
dla mnie jest spalona jeszcze przed startem.

APB ma się całkiem nieźle - co kilka dni wskakuję tam z kumplami (serwer EU2 - Patriot) i jeszcze tak nie było, żebyśmy nie mieli przeciwników. I nie ważne jaka pora - sobotnie popołudnie, niedzielny poranek czy późny wieczór w tygodniu - zawsze kilka-kilkanaście instancji po 90-100 graczy.

AoC zżera mi za dużo czasu, ale może coś wygospodaruję na TSW :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.06.2012 o 14:23, bozia napisał:

APB ma się całkiem nieźle - co kilka dni wskakuję tam z kumplami


Z tym że teraz grasz APB:Reloaded który objął inną strategię ;]

Pierwotny APB upadł w ciągu 1,5 miesiąca
http://www.gram.pl/news_8QjqHum6_APB_serwery_wylaczone.html

Jestem niemal pewny że TSW będzie w podobnej albo nawet gorszej sytuacji. Po premierze GW2 na rynku będzie miejsce jedynie dla WoWa, EvE, ToR'a i GW2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.06.2012 o 14:48, Alehor napisał:

> APB ma się całkiem nieźle - co kilka dni wskakuję tam z kumplami

Z tym że teraz grasz APB:Reloaded który objął inną strategię ;]

Pierwotny APB upadł w ciągu 1,5 miesiąca
http://www.gram.pl/news_8QjqHum6_APB_serwery_wylaczone.html


EA nie chciało inwestować i dlatego upadł. Gra wymagała pracy i inwestycji, co jak widać się opłaciło aktualnemu właścicielowi.

Dnia 21.06.2012 o 14:48, Alehor napisał:

Jestem niemal pewny że TSW będzie w podobnej albo nawet gorszej sytuacji. Po premierze
GW2 na rynku będzie miejsce jedynie dla WoWa, EvE, ToR''a i GW2.


Miejsce dla WoWa? ToRa?

Baza subskrybentów ToRa się kurczy z oczywistych przyczyn - taki a nie inny model gry (postawienie na fabułę i świat SW, a poza tym maksymalnie sztampowe MMO).

WoW ma już coś w okolicach 8 lat i to z czego się aktualnie utrzymuje to pewnie głównie rynek azjatycki.

EvE od zawsze ma swoją niszę i raczej nic w tej materii zmieniać się nie będzie.

Wszyscy "sezonowi" gracze będą grali w GW2 (tak jak wcześniej w WoWa, AoC, WARa, Aiona, Rifta, SW:ToRa i wiele innych). Ale jak wielu z nich zostanie na dłużej? Tzn. skoro gra jest właściwie darmowa, to znaczy że każdy "na papierze" zostanie na zawsze.

Nie wróżę olbrzymiego sukcesu komercyjnego TSW, o nie. Funcom robi ciekawe, ale niszowe i nie pozbawione błędów gry. O ile ludzie są w stanie wybaczyć Blizzardowi wszystko (wolne wprowadzanie zmian, wieczne problemy z serwerami itd.), to mniejsze firmy nie mogą liczyć na taką pobłażliwość. Chodzi mi o to że nie widzę sensu skreślania gry z góry. Nie ma na nią takiego hajpu jak na parę innych tytułów, Funcom nie sprzedaje gry jako pogromcy, nowej generacji i nowej jakości, ale mamy odwalony kawał dobrej roboty i całkiem ciekawy tytuł.

Do tego jestem przekonany, że model f2p jest już gotowy i przetestowany na wypadek gdyby coś nie wypaliło na dzień dobry. Inna sprawa, że wszyscy "znawcy" wróżyli choćby takiemu AoC upadek po paru tygodniach, a gra w pierwotnej formie (z abonamentem) utrzymała się przez ponad 3 lata.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.06.2012 o 16:23, zawcia napisał:

Miejsce dla WoWa? ToRa?

Baza subskrybentów ToRa się kurczy z oczywistych przyczyn - taki a nie inny model gry
(postawienie na fabułę i świat SW, a poza tym maksymalnie sztampowe MMO).


To fakt że prawdopodobnie ToR niebawem zmieni model płatności ale wydaję mi się że te kilkadziesiąt tysięcy fanatyków universum SW nie pozwoli tej grze umrzeć, mimo tego co EA z tym robi...

Dnia 21.06.2012 o 16:23, zawcia napisał:

EvE od zawsze ma swoją niszę i raczej nic w tej materii zmieniać się nie będzie.


Dokładnie, mechanika gry i całe universum są na tyle unikatowe że taki "symulator" życia i funkcjonowania w kosmosie jako trybik wielkiego świat,a nie znajdzie godnego następcy zbyt szybko, zwłaszcza że gra jest ciągle rozbudowywana, a nie ma mowy o tym że twórcom mogą skończyć się pomysły, bo w końcu kosmos nie ma granic :P (+ crossplatformowe rozwiązania jak np Dust 514 czy ile to tam było)

Dnia 21.06.2012 o 16:23, zawcia napisał:

Wszyscy "sezonowi" gracze będą grali w GW2 . Ale jak wielu z nich zostanie na dłużej? Tzn. skoro gra
jest właściwie darmowa, to znaczy że każdy "na papierze" zostanie na zawsze.


WoW ma większą bazę subskrybentów niż cokolwiek, stałe dochody z abonamentu, ale Arena Net nie pompuje tyle kasy w marketing, dostajemy grę B2P z mikropałatnościami które nie wprowadzają niczego co psuło by balans gry. A mimo to pokazali że da się co miesiąc balansować PvP, dodawać nowy content i jeszcze zarobić na stworzenie MMO z górnej półki. Co ciekasze cena GW2 może i jest wysoka, ale hype (blablabla WoW killah, rewolucja MMO casual friendly - robisz co chcesz) jest tak wielki że gra jeszcze przed premierą cieszy się ogromną liczbą sprzedanych kopii co jest sporym zastrzykiem finansowym. Pewnie jakieś 70% nabywców kupi, pobawi się chwilę i zapomni o grze, kasa zostanie u ANet a servery nie będą takie obciążone a koszt ich utrzymania tak wysoki.

Dnia 21.06.2012 o 16:23, zawcia napisał:


Nie wróżę olbrzymiego sukcesu komercyjnego TSW, o nie. Funcom robi ciekawe, ale niszowe
i nie pozbawione błędów gry. Nie ma na nią takiego hajpu jak na parę innych tytułów, Funcom nie sprzedaje gry jako pogromcy, nowej generacji i nowej jakości, ale mamy odwalony kawał dobrej roboty i całkiem ciekawy tytuł.


No nie wiem po tym co widziałem w becie jestem totalnie zrażony, toporna mechanika, toporna grafika, nudne frakcje. Mnie poprostu gra nie porwała i najlepsze czym może się pochwalić to trailery.

Dnia 21.06.2012 o 16:23, zawcia napisał:

Do tego jestem przekonany, że model f2p jest już gotowy i przetestowany na wypadek gdyby
coś nie wypaliło na dzień dobry.


No nie wiem, imho nawet jeśli ta produkcja przetrwa pierwsze miesiące to będzie skazana na egzystowanie gdzieś w kącie, gdzie nikt nie będzie jej widział i odnajdzie tylko garstkę odbiorców i będzie powoli umrzywać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe tylko, czy zamówienie przedpremierowe w sklep.gram.pl oznacza brak możliwości dokupienia potem pakietów dodatkowych, które dostępne są na stronie gry, przy zamówieniu wersji cyfrowej. A to może być bardzo ważne, ponieważ jest tam coś takiego jak "The Grand Master Pack", który kosztuje co prawda majątek, bo aż 199,99 Euro ale za kwotę równą mniej-więcej 15tu miesiącom abonamentu daje subskrybcję doostępową do gry bez limitu czasowego!

Mam nadzieję, że sklep.gram.pl to jakoś wyjaśni...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.06.2012 o 20:15, thezap napisał:

Ciekawe tylko, czy zamówienie przedpremierowe w sklep.gram.pl oznacza brak możliwości
dokupienia potem pakietów dodatkowych, które dostępne są na stronie gry, przy zamówieniu
wersji cyfrowej. A to może być bardzo ważne, ponieważ jest tam coś takiego jak "The Grand
Master Pack", który kosztuje co prawda majątek, bo aż 199,99 Euro ale za kwotę równą
mniej-więcej 15tu miesiącom abonamentu daje subskrybcję doostępową do gry bez limitu
czasowego!

Mam nadzieję, że sklep.gram.pl to jakoś wyjaśni...

Ja ci odpowiem.
Wszelkie packi(TSW) są do zamówienia po wpisaniu kodu na opłacony peorder w odpowiednim miejscu na koncie.Uwaga, packi są prepurchase, nie można się z tego wycofać (tak jak GW2), z preordera da się.
Wpisujesz kod, wybierasz - bądź nie- swój pack i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować