Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Cyberpunk zabierze nas w zmodernizowaną przyszłość

34 postów w tym temacie

Dnia 21.06.2012 o 16:55, bobobo napisał:

Niech oni zmienią tytuł tej gry,jest kompletnie mylący i dla mnie beznadziejny.


Oczywiście, że jest mylący, przecież kto po tytule Cyberpunk domyślił by się cyberpunkowej gry? Ja oczekuje epickiego fantasy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie,bo jak ktoś będzie chciał pisać artykuł o Cyberpunku i podać np. tą grę,to się będzie gubić.

A zresztą bardzo oryginalny tytuł. Też zrobię grę i nazwe ją "Sciene-fiction"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.06.2012 o 16:54, Malitor napisał:

A to nie czasem "neuromancer" był pierwszy? Walę z pamięci.


"Neuromancer" wyszedł z 2 lata po "Łowcy...".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cyberpunk zabierze nas w zacofaną przeszłość - to to by była dopiero ciekawostka :) [i interesujący tytuł newsa!]

A bardziej poważnie - czekamy, byle tylko ilość błędów, problemów i licha optymalizacja była w tej grze nieobecna w przeciwieństwie do poprzednich tworów CDP Red.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Taki klimat retro też mógłby być całkiem ciekawy. Czasem fajnie popatrzeć, jak kiedyś ludzie sobie wyobrażali przyszłość. Z drugiej strony trudniej by było zachować powagę w takiej produkcji, bo dzisiaj taka technologia by większość ludzi bawiła. Wątpliwości może budzić, czy w kwestii obecnych wyobrażeń na temat przyszłości popiszą się jakąś kreatywnością. Równie dobrze mogą wrzucić to samo, co było już w innych nowszych cyberpunkowych tytułach, a moim zdaniem nawet taka technologia dzisiaj wydaje się już trochę zabawna - np. wystające implanty podskórne, czy różne chipy. Już dzisiaj wiadomo, że tak dokładnie nie będzie, bo może np. rozwinąć się biotechnologia, wobec której taki cyberpunk stanie się przestarzały (np. po co mechaniczne protezy, gdy można będzie przyszyć sklonowaną rękę?). Oczywiście w grze fajniej będzie wyglądać mechaniczna ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.06.2012 o 17:29, Malitor napisał:

>>"Neuromancer" wyszedł z 2 lata po "Łowcy...".

Wikipedia mówi, że prawie 20.

Książka 20( z tym że bliżej jej chyba do postapo niż cyberpunka), film 2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o hipokryzję graczy to jest ciekawy temat i też do wielu gier można go podpiąć. Ale mam tylko nadzieję, że z Cyberpunka nie zrobią kolejnej kosmicznej strzelaninki, a coś bardziej jak Deus Ex. Tylko czy czasem wtedy nie bedzie krzyków w stylu "Ale Deus Ex to już miał i po co robić po raz kolejny to samo". Swoją drogą jakby tak przenosić jakieś systemy jeden do jednego to byłoby dosyć ciężko. Przykład pierwszy z brzegu- jakby BG miał 1:1 przeniesony AD&D to pewnie dzisiejszej generacji graczy by się to nie spodobało, a fanom tego systemu pewnie by się to spodobało. Do dziś pamiętam podczas prowadzenia gry minę graczy, jak powiedziałem im że będą musieli jeść, spać i tak dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.06.2012 o 17:21, SarenkaB napisał:

> A to nie czasem "neuromancer" był pierwszy? Walę z pamięci.

"Neuromancer" wyszedł z 2 lata po "Łowcy...".


Tak ale zapominasz, że Blade Runner powstał na podstawie książki Philipa K. Dicka" Czy androidy śnią o elektrycznych owcach?" ("Do Androids Dream of Electric Sheep?") wydanej w 1968 roku, czyli w czasie, gdy nie istniał jeszcze taki gatunek jak Cyberpunk. Patrząc więc z tej strony, to właśnie "Neuromancer" był prekursorem gatunku, a książka Dicka jest ponadgatunkowa (zresztą jak reszta jego twórczości, vide np. "Ubik").

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie "Blade Runnera" Dicka powstał film który był prekursorem gatunku. Cyberpunk został później ukształtowany przez Gibsona i Millera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.06.2012 o 17:41, Muradin_07 napisał:

Jeżeli chodzi o hipokryzję graczy to jest ciekawy temat i też do wielu gier można go
podpiąć. Ale mam tylko nadzieję, że z Cyberpunka nie zrobią kolejnej kosmicznej strzelaninki,
a coś bardziej jak Deus Ex. Tylko czy czasem wtedy nie bedzie krzyków w stylu "Ale Deus
Ex to już miał i po co robić po raz kolejny to samo". Swoją drogą jakby tak przenosić
jakieś systemy jeden do jednego to byłoby dosyć ciężko.

jeśli chodzi o zawartość RPGa w RPGu to akurat o to nie ma się co martwić w przypadku gier CDP - wprawdzie dorobek mają póki co skromny i różnie bywało z poszczególnymi elementami ich produkcji, ale na zrobienie płytkiego fpsa raczej się nie zanosi - zwłaszcza, że tym razem nie zostaniemy uwiązani do postaci znanej z książek i jest szansa na sporo swobody.
Przenoszenia zasad 1:1 raczej nikt nie oczekuje bo nie zawsze ma to sens, ale chodzi też o to by nie przeginać w drugą stronę.

Dnia 21.06.2012 o 17:41, Muradin_07 napisał:

Przykład pierwszy z brzegu- jakby
BG miał 1:1 przeniesony AD&D to pewnie dzisiejszej generacji graczy by się to nie spodobało,
a fanom tego systemu pewnie by się to spodobało. Do dziś pamiętam podczas prowadzenia
gry minę graczy, jak powiedziałem im że będą musieli jeść, spać i tak dalej.

cóż, o tym to już się wkrótce przekonamy, jak wyjdzie remake. Dość jednak powiedzieć, że Wasteland 2 zdołał zebrać na produkcję trzy miliony dolarów od siedemdziesięciu tysięcy fanów, a to przecież wszystko na długo przed premierą. ''Generacji nowych graczy'' można więc w tym momencie powiedzieć to, co sama z lubością powtarza dinozaurom - psy szczekają, karawana jedzie dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować