Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Guild Wars 2 z oficjalną datą premiery - jest nowy zwiastun

105 postów w tym temacie


Jestem zaskoczony. Szczerze to zawsze sądziłem, że gw2 wyjdzie ok Świąt Bożego Narodzenia, a tu koniec lata. Nonono, teraz czekam jeszcze na jeden bwe, gdzie dadzą zagrać elfami i kurduplami i będzie giciorek ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem osób mówiących , że w GW2 występuje P2win. No i co , że są boosty,skiny , miejsca w plecaku - Czy w PvP gracz z boostem jest silniejszy ? Czy na raidy i dungeony wymagany jest wielgachny plecak ? Nie , a więc to nie jest gra P2Win. A to , że boosty dają jakiś komfort graczom płacącym to inna sprawa - one nie dają expa "na raz". Trzeba się troszkę pomęczyć z zabijaniem stworów , z których exp leci. Gemy można kupować za walutę zdobywaną z potworków itp. i to nie w kosmicznych cenach , czego w LoL-u już nie ma.
{ Na grze chcą zarobić, a nie do niej dokładać. Nie może być tak, że "zapłacę tylko raz i będę mógł grać, jak każdy, nawet płacący".} - Hmm kurde , a w WoW-ie to co mamy ? Mam rozumieć , że dodatki TBC,WotLK,Cata i niedługo Mist to darmowe dodatki ? A no i abonament sam się płaci ? Ty chyba nie rozumiesz , że twórca też musi na czymś zarobić i takie dodatki do gry pozwalają mu na to , a zaś sklep z mikropłatnościami pomaga utrzymywać koszt wydania patchy i po części koszty utrzymania serwerów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.06.2012 o 19:02, Arcling napisał:

Tak czy inaczej, nawet konieczność płacenia za dodatkowe opcje wyglądu czy różne drobne
rzeczy, jak większy plecak jest czystym zdzierstwem. Równie dobrze takie rzeczy mogły
by być za darmo. Jak widać jednak wielu jeszcze daje się nabrać na formułę F2P i będzie
płacić za takie rzeczy więcej, niż gdyby wyszło za grę z abonamentem. Lepiej już płacić
i mieć to, co inni. Niby są to drobne rzeczy, ale nie ma gwarancji, że takich "małych
utrudnień" nie pojawi się więcej, czy na durnym plecaku się nie skończy. Poza tym marne
szanse na prawdzwe content patche - zapewne tylko w formie płatnych dodatków, przez co
z czasem "bezabonamentowa" podstawka stanie się tylko nieograniczonym trialem, bo żeby
grać normalnie i tak trzeba będzie kupić dodatki. Już tak tanie nie wychodzi. Ci, którzy
tak wychwalają ArenaNet pod niebiosa dali się złapać w marketingową pułapkę i zapewne
wydadzą jeszcze sporo kasy na tą grę. Na grze chcą zarobić, a nie do niej dokładać. Nie
może być tak, że "zapłacę tylko raz i będę mógł grać, jak każdy, nawet płacący".


Wybacz Arcling, ale nie mogę Cię zrozumieć... Zdzierstwem jest życzenie sobie paru $ za kapelusz kucharza czy okulary słoneczne dla naszej postaci, ale zdzierstwem już nie jest wymuszanie od graczy comiesięcznego haraczu w wysokości ~50zł/miech?

Ja gram w Guild Wars 1 od 6 lat i nie wydałem ZŁAMANEGO GROSZA w internetowym sklepiku. W mikro-transakcjach właśnie o to chodzi: Płaci ten kto chce, ten kto nie chce nie płaci. Chcesz mieć czapkę pirata? - płacisz. Nie chcesz mieć czapki pirata lub nie chcesz po prostu wydawać pieniędzy na pierdoły (jak ja) - nie kupujesz. Jasne jak słońce. Polecam Ci 'lekturę' wykładu, który zamieściłem na początku drugiej strony tego tematu.

Wiem, że mikro-transakcje i model f2p kojarzą się skrajnie negatywnie i to sami twórcy sobie zgotowali taki los - vide LotRO czy AoC gdzie bez płacenia nie da się normalnie grać. Jednak pamiętaj, że Guild Wars 2 jest BUY2PLAY, nie free2play. Właśnie dzięki zyskowi z sprzedaży gier, twórcy są w stanie zarobić tyle by uniknąć "pułapki f2p" i wprowadzić jedynie kosmetyczne mikro-transakcje nie sprzedające przewagi.

Co do częstotliwości wydawania content patchy - to jedyny twój argument z którym się zgadzam i nie jestem wstanie go zanegować - Jednak jeżeli twórcy zafundują nam częste premiery dużych dodatków (jak miało to miejsce w Guild Wars 1) to będę w pełni usatysfakcjonowany.

Szczerze mówiąc to wolę kupić dwa-trzy duże dodatki do GW2, nie płacić haraczu oraz nie otrzymywać "częstych" content patchy. Niż czekać na jeden dodatek tyle samo czasu co na kilka, płacić co miesięczny haracz i otrzymywać co 1-2 miesiące content patch, który wprowadzi jeden nowy dungeon/raid. Po kilku latach wyjdę na tym lepiej jeżeli chodzi o ilość dostępnego contentu w grze oraz mój portfel ucierpi na tym mniej. ;)

Jak w przypadku GW1 i WoWa. GW1 zaczynało z znacznie mniejszym światem niz WoW, jednak kiedy WoW dostawał swój pierwszy dodatek TBC, GW posiadało już 3 pełnoprawne kampanie i świat dostępny w produkcji ArenaNet był już większy od tego z World of Warcraft.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

... i wykruszenie się każuali.

OMG!!! OMG!!! PRO HARDCORE GAMER!!! <ironia mode off>

Ów "każual" nie znając gry zapłaci za boosty/stroje itp. (zysk dla Anety).
Gracze zainteresowani będą mogli zaoszczędzić na dodatki.

Więc "casual gamer" jest błogosławieństwem w modelu obranym przez twórców.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.06.2012 o 16:04, akodo_ryu napisał:

Poza tym - na danym poziomie (w grze PvE) wszystkie przedmioty tej samej klasy mają takie same statystyki.
Drop z najlepszego bossa w grze będzie co najwyżej lepiej wyglądał, ale nie da żadnej realnej przewagi w
stosunku do produktu craftingu na max poziom, czy random dropa z mobka w terenie.

Dnia 28.06.2012 o 16:04, akodo_ryu napisał:

wszystkie przedmioty mają maksymalne statystyki, wszystkie postaci maksymalny poziom i jedyne, co można
zmieniać, to skiny przedmiotów i buildy


Czyli trzymając się tej argumentacji GW nie posiada levelingu, systemu itemów, systemu budowania postaci, progressu. No to cholernie uboga ta gra. Twócy nawet nie napracowali się nad itemami. Po miesiacu każda klasa będzie miałą "The best build" już znany to i potencjalna swoboda doboru skilli zniknie. Jest się czym podniecać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.06.2012 o 15:59, Daelor napisał:

Napisałeś to tak, że można wywnioskować, że w sklepiku za pieniądze dało się kupić sprzęt.Woda
na młyn dla ludzi pokroju thiefiego.


W sumie fakt. Ale zawsze można sporstować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.06.2012 o 21:30, Lailonn napisał:

Po miesiacu każda klasa będzie miałą "The best build" już znany to i
potencjalna swoboda doboru skilli zniknie. Jest się czym podniecać...


W jedynce nic takiego nie nastapiło (owszem, zdarzały się zmiany mety i okresowe dominacje jakiegoś buildu, ale to norma i AN reagowali odpowiednio) to i tu wątpię, aby tak było. No ale się okaże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O ile do GW2 nic nie mam o tyle rozwalają mnie małolaty przekrzykujące się tu w komentarzach. WoW will die. Rift Will die. Die will die!

GW1 nie zmienił NIC w świecie gier. GW2 tak samo nie zmieni NIC. Co nowe MMO to słychać jakoby stare miały zdechnąć a na świat idzie nowe, lepsze i cudowniejsze. Naiwne...

Pytam się fanów GW tak moknących z wrażenia na wieść o premierze. Co takiego ma GW2 czego nie mają inne gry i mieć nie mogą, co ściągnie do GW2?

Brak abonamentu? Oj masa F2P mmo jest na rynku. Zresztą za ten - haracz lol - w postaci 30-40zł na miesiąc dostaje się nei tylko stałe ulepszenia ale i nowy content. Dorosły człowiek nigdy w życiu nie powie, że 40zł to za dużo na grę MMO(ma już kompa, ma dobrego neta ale cholera akurat na abo już nie starcza ;D)

Gra z tego co czytam nie jest nic a nic nastawiona na PVE. Jest ono nudne i nie daje żadnej frajdy i poczucia progresu. W końcu tu itemy są takie same i nic nie dają(bazuje na waszych słowach). Nie ma sensu więc bić kolejnego bossa. Gracze chętni PVE znikną po przejściu kampanii(miesiąc-dwa max za 200zł) Niestety gracze PVE to 70% każdego MMO

PVP? System swobodnej budowy postaci jest i w rifcie. Tylko jak kogoś kręci PVP to zapraszam do DAOC. W ogóle masa gier w historii mmo miała/ma dobre PVP ale jakoś te gry dzieciaki omijają, za to GW2 "oooo pvp" ;]

ps. Jak komuś żal 40zł na tak rozbudowaną grę jak EVE z mega złożonym PVP, to już w ogóle pozostawię bez komentarza...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ? Discord, Sabway ,Ursan (przez rok), SoS. Nie no wcale a wcale nie nastąpiło. GW 1 to wzór balansu normalnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem istniały ''najlepsze" buildy i jakiś boss został wręcz stwrozony na podstawie takeigo fanowskiego buildu.

Zbalansowanie xxx umiejętności jest po prostu NIE MOŻLIWE FIZYCZNIE.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.06.2012 o 21:39, Lailonn napisał:

O ile do GW2 nic nie mam o tyle rozwalają mnie małolaty przekrzykujące się tu w komentarzach.
WoW will die. Rift Will die. Die will die!

GW1 nie zmienił NIC w świecie gier. GW2 tak samo nie zmieni NIC. Co nowe MMO to słychać
jakoby stare miały zdechnąć a na świat idzie nowe, lepsze i cudowniejsze. Naiwne...

Pytam się fanów GW tak moknących z wrażenia na wieść o premierze. Co takiego ma GW2 czego
nie mają inne gry i mieć nie mogą, co ściągnie do GW2?

Brak abonamentu? Oj masa F2P mmo jest na rynku. Zresztą za ten - haracz lol - w postaci
30-40zł na miesiąc dostaje się nei tylko stałe ulepszenia ale i nowy content. Dorosły
człowiek nigdy w życiu nie powie, że 40zł to za dużo na grę MMO(ma już kompa, ma dobrego
neta ale cholera akurat na abo już nie starcza ;D)

Gra z tego co czytam nie jest nic a nic nastawiona na PVE. Jest ono nudne i nie daje
żadnej frajdy i poczucia progresu. W końcu tu itemy są takie same i nic nie dają(bazuje
na waszych słowach). Nie ma sensu więc bić kolejnego bossa. Gracze chętni PVE znikną
po przejściu kampanii(miesiąc-dwa max za 200zł) Niestety gracze PVE to 70% każdego MMO

PVP? System swobodnej budowy postaci jest i w rifcie. Tylko jak kogoś kręci PVP to zapraszam
do DAOC. W ogóle masa gier w historii mmo miała/ma dobre PVP ale jakoś te gry dzieciaki
omijają, za to GW2 "oooo pvp" ;]

ps. Jak komuś żal 40zł na tak rozbudowaną grę jak EVE z mega złożonym PVP, to już w ogóle
pozostawię bez komentarza...


Ech chyba źle zrozumiałeś - w PvP masz te same itemy dla równowagi , w PvE są zupełnie inne. Co ma czego inne MMO nie mają - Choćby nie ma monotonności , masz bardzo rozbudowane eventy ( w Rifcie było tylko rżniecie mobów z portalu) , Rozwinięte i wyśmienite WorldvsWorld , opierające się na wielu aspektach , a nie tylko na "zabij drugiego gracza zwiń flagę/zdobądź pkt. na mapie) , dalej każda klasa może pełnić rolę supporta,dmg dealera i tanka , za każdym razem , kiedy wejdziesz do danej insty będzie inne ułożenie bossów i inne moby (czasem też inne bossy !) ,masz dynamicznie wyglądająca walkę z aktywnym unikiem/blokiem , ma rozbudowany story line , dialogi , głosy postaci (Tak w SW:TOR też było) , każda rasa może być daną klasą ( w RoMie i WoW-ie tego nie ma) , gra posiada bardzo bogaty content na start (większy niż GW1 i WoW na starcie). Mogę wymieniać więcej , lecz moje dalsze argumenty są drobnostkowe i nie warte wyjątkowej uwagi.

Tak na koniec , obejrzyj porównanie WoW-a i GW2 - http://www.youtube.com/watch?v=Mgz4wa9VN6k
Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Boosty i farbki lecą z Mystic Chest które to można otworzyć za pomocą Mystic Key (~200 Gemów lub drop [w czasie jednej bety wydrobilo mi ok. 6 więc całkiem spory drop rate]). No i w Gem Store nie ma żadnych broni czy armorów, tylko itemy nie wpływające na samą rozgrywkę. Grałem zarówno w 1BWE jak i 1ST, 2 BWE i 2ST i mogę stwierdzić że ta gra nie ma nic wspólnego z P2W jak na razie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.06.2012 o 21:39, Lailonn napisał:

O ile do GW2 nic nie mam o tyle rozwalają mnie małolaty przekrzykujące się tu w komentarzach.
WoW will die. Rift Will die. Die will die!


Nie wiem na ile gw2 namiesza w świecie mmo, wowowi to do śmierci daleko. Ale jestem pewien, że dostaniemy solidną pozycję wartą swojej ceny.

Dnia 28.06.2012 o 21:39, Lailonn napisał:

GW1 nie zmienił NIC w świecie gier. GW2 tak samo nie zmieni NIC. Co nowe MMO to słychać
jakoby stare miały zdechnąć a na świat idzie nowe, lepsze i cudowniejsze. Naiwne...


Nie byłbym taki pewien. Gw1 był dość specyficzną produkcją, sprzedał się dobrze i dostarczył doświadczenia studiu ArenaNet. Gw2 jest ich dorosłą, dojrzałą produkcją robioną naprawdę z rozmachem. Nikt nie mówi, że stare zdechnie, ale akurat gw2 ma szanse zmienić nieco rynek.

Dnia 28.06.2012 o 21:39, Lailonn napisał:

Pytam się fanów GW tak moknących z wrażenia na wieść o premierze. Co takiego ma GW2 czego
nie mają inne gry i mieć nie mogą, co ściągnie do GW2?


Rozbudowaną story line z różnymi wyborami, nieco przypominającymi singleplayer rpg. Tzn wybory jakich dokonujesz mają wpływ na Twoją osobistą fabułę, podobnie jak kreacja postaci. System eventów jest ciekawą opcją w tym chain eventy. A przede wszystkim będzie to mmo bez abonamentu i bez p2w, przynajmniej na to się na razie zanosi. Świat jest znany i przeze mnie lubiany, wystarczające argumenty, żeby kupić gw2, a nie np. kurczącego się tora.

Dnia 28.06.2012 o 21:39, Lailonn napisał:

Brak abonamentu? Oj masa F2P mmo jest na rynku. Zresztą za ten - haracz lol - w postaci
30-40zł na miesiąc dostaje się nei tylko stałe ulepszenia ale i nowy content. Dorosły
człowiek nigdy w życiu nie powie, że 40zł to za dużo na grę MMO(ma już kompa, ma dobrego
neta ale cholera akurat na abo już nie starcza ;D)


Nowy content będzie dodawany w gw2 na bieżąco. jestem dorosły i dla mnie 40-50zł abonamentu to dużo i nie zapłacę tyle za grę. Niekoniecznie dlatego, że mnie nie stać. Bardziej dla zasady i priorytetów.

Dnia 28.06.2012 o 21:39, Lailonn napisał:

Gra z tego co czytam nie jest nic a nic nastawiona na PVE. Jest ono nudne i nie daje
żadnej frajdy i poczucia progresu.


Grałeś? Bo ja grałem i powiem, że głupoty piszesz :)

Dnia 28.06.2012 o 21:39, Lailonn napisał:

W końcu tu itemy są takie same i nic nie dają(bazuje
na waszych słowach). Nie ma sensu więc bić kolejnego bossa.


Rotfl, a słyszałeś o pojęciu fun? Eventy będą dodawane cały czas, a kampania + questy zabiorą więcej czasu niż piszesz.

Dnia 28.06.2012 o 21:39, Lailonn napisał:

Gracze chętni PVE znikną
po przejściu kampanii(miesiąc-dwa max za 200zł) Niestety gracze PVE to 70% każdego MMO


Nieprawda. Zagraj najpierw, a potem wypowiadaj się o pve w gw2. Piszesz najpierw, że nie masz nic do gw2, a potem hejcisz grę w gimnazjalnym stylu, w dodatku z tego co piszesz, to wygląda, że gw2 widziałeś co najwyżej na obrazkach. Ogarnij się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.06.2012 o 00:56, Galder_Grasfiord napisał:

Szkoda tylko, że chamy nie zrobili open bety dla wszystkich, tylko za kasę. Mam nadzieję,
że zrobią przynajmniej jakiś trailer czy inne demo, aby sprawdzić czy warto wydawać blisko
2 stówy.


Tak gwoli ścisłości, to rozdawali sporo darmowych kluczy, więc nie tylko za kasę. W trakcie zapisów na betę zgłosiło się ponad milion osób :)
Co nie zmienia faktu, że open bety dla każdego chętnego nie ma i nie będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.06.2012 o 16:29, Tenebrael napisał:

Już pisałem o tym - może nie są to przedmioty stricte Pay2Win, ale Pay2WinEasierAndFaster.

Jej, jakież to wygodne ^^

Dnia 28.06.2012 o 16:29, Tenebrael napisał:

A jak będzie - zobaczymy.

Tu się zgodzę - jakkolwiek bym GW2 nie bronił, po prostu NIE WIEM, czy w przyszłości nie pojawią się innego rodzaju przedmioty w sklepiku. Na razie - nic na to nie wskazuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować