Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

DICE: Gatunek FPS potrzebuje innowacji

39 postów w tym temacie

Prawdziwa "innowacja" będzie wtedy jak nawet na 6-o letnim komputerze będzie można grać przy takiej grafice jak w BF3. Co to za krok na przód skoro najlepiej zmieniać komputer przy nowym silniku gry?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.07.2012 o 03:03, MBi napisał:

Prawdziwa "innowacja" będzie wtedy jak nawet na 6-o letnim komputerze będzie można grać
przy takiej grafice jak w BF3.

To nie będzie żadna innowacja tylko świetna optymalizacja, ale okupiona strasznym zacofaniem (jeśli w ogóle byłaby technicznie mozliwa). Przecież gdyby potrafili uzyskać taką grafikę n sześcioletnim komputerze, to pomysł xo mogliby zrobic na nowym. Po co więc ograniczać maskymalne detale do takich, ktore będzie można zobaczyć na sześcioletnim komputerze.

Dnia 06.07.2012 o 03:03, MBi napisał:

Co to za krok na przód skoro najlepiej zmieniać komputer przy nowym silniku gry?

Jeśli silnik usprawiedliwia wymagania osiągnięciami, to właśnie jest to krok naprzód.

Myslę jednak, że najwięcej innowacji przydałoby się w konstrukcji single playera, a nie w grafice. Od czasu sukcesu CoDa 4 każdy się na nim wzoruje i dostajemy same krótkie, oskryptowane, "korytarzowe" kampanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie tworzyc w kampani sp jednego zamkniętego korytarza, a dwa lub trzy takie korytarze (np. jak do celu trzeba przedzierać się przez budynek to powiniśmy mieć opcję obejścia go z jednej jak i drugiej strony - w każdym z korytarzy powinny znajdować się osobne skrypty co by gra była atrakcyjna a nie nudziła jak niektóre sandboxy), nie wiem też dlaczego odeszli od prostych zagadek jakie trzeba bylo rozwiazac w takim half-life by gdzies dotrzeć, nie powinni się też bać umieszczać w grze trudnych elemnetów (jak swobodny pilotarz jetem, heli) z możliwością pominięcia misji lub rozegrania ich na autopilocie (nie każdy to opanuje co widać na multi), no i przede wszystkim kampania powinna być na 8-12 godzin, nie 4-6h.

w multi też nie zaszkodziłoby gdyby wprowadzili zmienne warunki atmosferyczne, zmieną porę dnia, tak by z pozoru ta sama mapa mogła mieć kilka oblicz,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niezwykle odkrywcze słowa. Ale absolutnie się zgadzam, że potrzebujemy innowacji i to we wszystkich aspektach od sprzętu po oprogramowanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja bym chciał wojnę światową, ale nie drugą, nie trzecią, lecz pierwszą. Z opcją odrealnienia w ustawieniach (nie zatykanie się broni ;)).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

oczywiście pan nie widzi nic złego w beznadziejnych scenariuszach obecnych shooterów - chociaż już dwie perełki w tym roku były, ale to mniejsze premiery - fpsy z marketingiem są ciągle na tym samym poziomie fabularnym co 10 lat temu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że chodzi ci o The Darkness 2 i.. ?
Na pewno były 2 bardzo dobre TPSY ze świetną fabułą - Max Payne 3 i Alan Wake.

U mnie ogólnie TPS > FPS, pomimo tego, że BioShocka i Half-Life'a 2 wręcz kocham

Btw. W tym roku będzie jeszcze Far Cry 3, tam na pewno będzie dobra fabuła i oryginala rozgrywka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I co, niby kolejne MoHy i Battlefieldy to ta innowacja? :P Potrzebujemy świetnego multiplatformowego shootera sci-fi! Czy się to komu podoba, czy nie. Taki setting może sprowokować do eksperymentów z mechaniką. I nie chodzi mi o Killzone''a, tylko bardziej coś w stylu Halo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Takiego za przeproszeniem pieprzenia dawno nie słyszałem. Już to widzę jak duże studio chce wprowadzić naprawdę coś nowego... ehe. Wy już potraficie tylko mierzyć słupki sprzedaży a nie robić GRY. Uważam, że małe i NIEZALEŻNE studia potrafią zrobić coś NOWEGO. Nie mają one nad sobą bata i tworzą według swojej myśli bez ingerencji "góry" ,która umie tylko liczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.07.2012 o 09:37, Lucas162 napisał:

Btw. W tym roku będzie jeszcze Far Cry 3, tam na pewno będzie dobra fabuła i oryginala
rozgrywka.

Na pewno? A po czym to wnosisz? Bo chyba nie po porzednich Far Cry''ach...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hm. brzmi troche jak przedzapowiedź BF w przyszłości :] ja byłby za bo tylko tam jest szansa na więcej udoskonaleń i robienia czegoś jeszcze poza samym strzelaniem z czego się tylko da. moze dodadzą niewidzialność, podczerwien, noktowizor, drony obronne, wierzyczki obronne, naprowadzane rakiety, rakiety emp. wystrzeliwane znaczniki (jak z bad company 2). moze jakies roboty które co jakis czas mogły by wysoko skoczyć. .. nie wiem co jeszcze, ale to jedyna możliwość gdzie gra nie była by dostatecznie realistyczna, ale nie ograniczona przez obecne lub przeszłe realia wojny...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

FPSy ssą. Większość stoi w miejscu od czasu bodajże HL2, fabuła zwykle wtórna i nudna. Do tego mało które wyłamują się ze schematu "good american boys" walczących ze złym dżihadem. Ten gatunek ssie od dawna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować