Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Nadeo: we współczesnych FPS-ach chodzi o rozrywkę, nie umiejętności

14 postów w tym temacie

Małgorzata Trzyna

Dlaczego próżno teraz szukać na rynku gier podobnych do Quake 3 czy Unreal Tournament, tak popularnych w 1999 roku? Według Anne Blondel-Jouin, pełniącej funkcję dyrektora zarządzającego Nadeo Live!, winne są konsole.

Przeczytaj cały tekst "Nadeo: we współczesnych FPS-ach chodzi o rozrywkę, nie umiejętności" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę Was... Pełno jest wymagających umiejętności FPS''ów. Nie każdy może wymaga perfekcji w namierzaniu i zabijaniu, ale przecież taktyka i gra zespołowa mogą być bardziej satysfakcjonującą drogą do zwycięstwa niż typowe indywidualne popisy.
Taka marketingowa zagrywka i nic więcej.
CS, TF2, BF, CoD4? Hmm, dorzućcie coś od siebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.07.2012 o 15:44, Paaavlo napisał:

Proszę Was... Pełno jest wymagających umiejętności FPS''ów. Nie każdy może wymaga perfekcji
w namierzaniu i zabijaniu, ale przecież taktyka i gra zespołowa mogą być bardziej satysfakcjonującą
drogą do zwycięstwa niż typowe indywidualne popisy.
Taka marketingowa zagrywka i nic więcej.
CS, TF2, BF, CoD4? Hmm, dorzućcie coś od siebie.


Nic z twojej listy nie jest wymagającego. No może CS, ale reszta wystarczy trochę pograć i ma się wprawę, żadnych umiejętności :)
Tym bardziej TF2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi we współczesnych shooterach bardziej brakuje oryginalnych pomysłów, którymi kiedyś twórcy szastali na prawo i lewo. Większość obecnych strzelanin to mniej lub bardziej realistyczne gry wojenne. Brakuje produkcji, w których autorzy puszczają wodzę wyobraźni, takich jak Heretic (później Hexen), Requiem czy Giant.

Jeśli chodzi o spadek poziomu trudności, to wydaje mi się, że najbardziej widoczne jest to w singlu. Teraz praktycznie każda gra prowadzi gracza za rączkę - pokazuje mu gdzie iść, coś wcisnąć, jak pokonać wroga. Nie ma szans, żeby się gdzieś zaciąć. A w multi zawsze znajdą się magicy, którzy będą robili cuda, o których inni tylko mogą pomarzyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.07.2012 o 15:52, beziko napisał:

Tym bardziej TF2.


oj zdziwiłbyś się, powiedz mi ILE grałeś gier klanowych/pickupów? a dopiero później mów o umiejętnościach (a raczej ich braku w jakiejś grze)

ten artykuł to jest czysta reklama, mam shootmanie, zacząłem grać wczoraj, gra się nawet przyjemnie, ale wątpie, żeby była bardzo popularna (trudna i zrąbane menu, serwery itp.)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.07.2012 o 16:08, Onybic napisał:

ten artykuł to jest czysta reklama (...) ale wątpie, żeby była bardzo popularna (trudna) (...)


Artykuł jest o tym że gra jest wymagająca. Ty twierdzisz że to tylko reklama, a potem narzekasz że gra jest trudna.

Jak dla mnie (fana gier typu UT i Quake) twoje farmazony to jeszcze lepsza reklama niż ten artykuł - który jeśli sugerować się twoim postem jest jednak szczery, bo gra jest wymagająca ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co? Ja bym tam nie winił konsol, a graczy. Większość "lubi tylko te piosenki, które już zna". Czy to wina konsol, że n-te CoDy sprzedają się jak ciepłe bułeczki, a nowe tytuły nie mogą się przebić?

Swoją drogą nadal gram w UT2004 i jak dla mnie to jedna z najlepszych gier jakie kiedykolwiek powstały. Wiele dałbym za Unreal Tournament 4 z możliwością rozwalania otoczenia... ech, może na nowej generacji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.07.2012 o 16:46, Aver88 napisał:

Artykuł jest o tym że gra jest wymagająca. Ty twierdzisz że to tylko reklama, a potem
narzekasz że gra jest trudna.

Jak dla mnie (fana gier typu UT i Quake) twoje farmazony to jeszcze lepsza reklama niż
ten artykuł - który jeśli sugerować się twoim postem jest jednak szczery, bo gra jest
wymagająca ;).


aj czytanie ze zrozumieniem boli. w którym miejsu jęcze, że trudna? napisałem po prostu fakt, że jest trudna do ogarnięcia na start, w którym miejsu jest tu jęczenie...

wątpie, że wiesz co to są ''farmazony''. ogarnij się, dorośnij i naucz się dyskutować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koleś dobrze gada, współczesne fpsy nie wymgają żadnego skilla, są pozbawione dynami i chodzi w nich o zdobywanie jakiś perków i lewelowanie postaci. Zresztą co się dziwić, skoro skillowe granie z użyciem pada jest NIE MOŻLIWE. Oczywiście goście, którzy łoją na konsolach w CoDy zaraz podniosą płacz i się z tym nie zgodzą, ale panowie - czy graliście kiedyś duela z kimś dobrym w Unreal Tournament albo Quake 3? Powiem wam jak to wygląda - zostajecie zfragowani często nawet zanim jesteście w stanie zobaczyć przeciwnika, a wasze szanse na zdobycie najlepszych upgradeów i pancerzy wynoszą okrągłe 0%. W CoDa każdy może sobie strzelić fraga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To niestety prawda i placze z tego powodu juz od dawna. Zaden multiplatformowy FPS nie jest w zaden sposob skillowy. Ktos moze zaraz krzyczec, ze kazdy FPS wymaga skilla. Tak tylko krzywa uczenia nowych gier jest plaska jak blat biurka. Miesiac grania i doswiadczony gracz osiaga praktycznie maksimum w grach typu BF czy CoD.
FPSy sa teraz tak projektowane, zeby byle plebs byl w stanie sobie cos ustrzelic i sie cieszyc z grania. Nie mowie, ze to zle, niech takie gry sobie powstaja, ale niech ktos w koncu do cholery zauwazy nisze i zrobi jakas porzadna strzelanke na PC. Shootmania probuje sie wstrzelic w ta nisze, ale jak na moj gust jest zwyczajnie slaba.

Gdzie te czasy, gdy newbie wchodzacy na serwer robil staty 0/30 i mogl tylko usiasc i plakac w konfrontacji z dobrymi graczami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować