Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Zagłosuj na nieoficjalny, polski serwer Guild Wars 2

37 postów w tym temacie

Dnia 16.08.2012 o 20:00, Piotrbov napisał:

Wybranie głównego serwera jest tylko po to, by być przyporządkowany do drużyny podczas
walki WvWvW.
Nie licząc tego, będzie można bez problemu skakać po wszystkich możliwych serwerach jakie
są, niezależnie czy są to amerykańskie, czy europejskie.

A to nie tak najgorzej. Myślałem, że całkowicie poszli w kierunku WoWa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.08.2012 o 18:32, forest_kinglike napisał:

tak patrzac po innych wpisach... na obcojezycznych kanalach nasi kochani rodacy przynajmniej
maja problem z rozbudowanym slownictwem wulgarnym ;)

A mnie bardzo dziwi, że po tylu latach nikt tego w żadnej grze MMO sensownie nie rozwiązał. A przecież koncepcja jest banalna - system degradów i jak ktoś osiągnie w jakiejś lokacji limit od kilku graczy to wylogowanie z automatu. Z każdym wylogowaniem limit mu się w tej lokacji zmniejsza (np.o połowę) i po jakimś czasie jeden czy dwa degrady i ma znowu wylot. Ba, gra może w konkretnej lokacji oznaczać postacie, których gracze mają już dolny limit jako najlepsze zabezpieczenie prewencyjne. Klikniesz na takiego, jak tylko zaczyna kląć, a ten dosłownie znika gry.
Nic moim zdaniem takich ludzi lepiej nie nauczy. A jak będą chcieli grać i kląć, to się przeniosą tam gdzie wszyscy klną i nikt z tego powodu nie degraduje.
Ludzie sami mogą być moderatorami w swoich grach. Rozwiązanie tak oczywiste, że aż bolesne.
Tyle się gada o funkcjach społecznościowych w grach, a problem stary jak świat do dzisiaj nie załatwiony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież w każdej jednej grze mmo jest opcja "ignoruj", "banlist", "mute" itp. i można sobie moderować swój czat w swojej grze.
Działa zawsze i swoją funkcję spełnia, więc po co wymyślać?


@KrisK91
>Tak przeglądając wasze posty można dojść do wniosku, że Blacktide i Underworld bedą serverami z "limited hejter activity".
Myślę, że będą to serwery na pewno przyjazne Polakom, bez tzw. społecznościowych ciot-
ek i antypolskich "rasistów".

@Katraz
>Polski serwer i tak zapewne będzie wymiatał na WvWvW!

W sojuszu z Rosjanami jest to niemalże pewne. Dlatego zapraszam na Blacktide.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.08.2012 o 06:39, Ilona napisał:

Ale przecież w każdej jednej grze mmo jest opcja "ignoruj", "banlist", "mute" itp. i
można sobie moderować swój czat w swojej grze.
Działa zawsze i swoją funkcję spełnia, więc po co wymyślać?

Dlatego, że
1. dziecko nie zrobi sobie żadnej banlisty
2. banlista nie rozprzestrzenia się, ani po lokacji, ani po drużynie, ani w żaden inny sposób.
3. nie ma żadnej prewencji

Na dodatek system reputacji z automatu objął by również cheaterów. Sytuacja w której ktoś się "spalił" w jakiejś lokacji (przynajmniej czasowo) jest świetną barierą przed robieniem tego za co się można spalić. A najlepsze, że to mogą ustalić sami ludzie, a nie odgórnie producent gry czy jakiś moderator.
Na dodatek do wielu gier mogłoby to nieźle pasować do gameplaya/fabuły.
Tak czy inaczej na razie czcze gadanie, dopóki sam nie zrobię, to pewnie nie będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I tak będę grał na Desolation, nie ma innej opcji. A tam gdzie jest polaków od groma też siedzieć mi się nie chce. Wiadomo Kama Pol Dis 1 - Return (na tych serwerach)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.08.2012 o 08:42, Olamagato napisał:

system reputacj [...] ktoś się "spalił" [...] A najlepsze, że to mogą ustalić sami ludzie, a nie odgórnie producent gry czy jakiś moderator.


Jestem jak najbardziej za wszelkimi nowościami i udogodnieniami. Ale...

System reputacji się nie sprawdza. Bo powstają sytuacje typu "dokopałeś nam w pvp ( zrobiłeś cokolwiek innego) to my cię już nie lubimy i cała nasza gildia / klan / przyjaciele z naszej klasy, facebooka ... da ci degrada w reputacji"; "SimMafia" - płać za protekcję albo będziesz "spalony" ,"rec for rec"; "wtb rec" (Lineage 2) itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.08.2012 o 08:42, Olamagato napisał:

Na dodatek system reputacji z automatu objął by również cheaterów. Sytuacja w której
ktoś się "spalił" w jakiejś lokacji (przynajmniej czasowo) jest świetną barierą przed
robieniem tego za co się można spalić. A najlepsze, że to mogą ustalić sami ludzie, a
nie odgórnie producent gry czy jakiś moderator.


To chyba najgorsze możliwe rozwiązanie. Nie rozumiem czemu zakładasz, że wszyscy gracze są normalni i że nikt nie nadużywałby tego systemu. W rzeczywistości to właśnie zwykły, normalny gracz miałby przerąbane. Ludzie by dla zabawy rozdawali degrade''y. I to nawet nie dlatego, że Cię nie lubią. Dawaliby bo mogą. Z takim systemem gra przetrwałaby ze 2 dni, po czym musieliby usunąć to w patchu.

Jedna z niewielu gier mmo, w której coś takiego by się sprawdziło to LOTRO zanim przeszedł na f2p. Inna sprawa, że akurat tam takie rozwiązanie było zbędne.

I nie rozumiem co takiego złego jest w zwykłym ignorowaniu. Aż takie męczące jest wpisać /ignore xyz? Nawet jeśli musisz to na dwóch postaciach zrobić, i tak jest to nieporównywalnie mniej upierdliwe niż Twoje rozwiązanie.

PS Wyobraź sobie, że nie ma na gram.pl modków. Ludzie sami dają sobie ostrzeżenia, degrady, bany. Wyszłoby na plus? Możecie spróbować na tydzień oddać władzę użytkownikom. Obawiam się tylko, że po tygodniu musielibyście spalić serwery i stawiać serwis na nowo :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.08.2012 o 14:34, Astropath napisał:

PS Wyobraź sobie, że nie ma na gram.pl modków. Ludzie sami dają sobie ostrzeżenia, degrady,
bany. Wyszłoby na plus? Możecie spróbować na tydzień oddać władzę użytkownikom. Obawiam
się tylko, że po tygodniu musielibyście spalić serwery i stawiać serwis na nowo :)

Nie. Taki system (reputacji) działa na wszystkich w miarę nowych forach (np. wszystkie programistyczne) i sprawdza się całkiem nieźle. Po pierwsze, żeby kogoś zbanować musiałoby to zrobić na początku naraz mnóstwo ludzi (np. połowa wszystkich) - byłoby to możliwe gdyby ktoś tak zalazł większości za skórę, że chciałoby się to zrobić. Żadna grupa wandali nie byłaby w stanie nikogo wybanować, chyba, że na niemal kompletnie pustej lokacji trafiłaby się jakaś ofiara - co akurat łatwo wykryć z automatu, więc to też by się nie udało. Ale ok. Chyba dopóki nic podobnego nie pojawi się w rzeczywistej grze, to nikt nie pomyśli, że to w ogóle może działać.
Idę robić swoją grę... Nara.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.08.2012 o 13:51, Ilona napisał:

System reputacji się nie sprawdza. Bo powstają sytuacje typu "dokopałeś nam w pvp ( zrobiłeś
cokolwiek innego) to my cię już nie lubimy i cała nasza gildia / klan / przyjaciele
z naszej klasy, facebooka ... da ci degrada w reputacji"

Ok, zgadza się, że jakąś grę mogłaby opanować jakać ksenofobiczna moda lub wręcz mafia (nasi i oni do banowania). Ale być może - świetnie sprawdzałoby się to właśnie w takim wirtualnym świecie gry w którym są dozwolone działania uznane powszechnie ze szkodliwe dla ogółu (kradzieże, burdy uliczne, zabójstwa itp.).
W każdym razie trzeba będzie sprawdzić w praktyce. W WoWie też robiono takie eksperymenty socjalne np. zarażając postacie graczy czymś w todzaju zarazy i obserwując reakcje grających ludzi.

Dnia 17.08.2012 o 13:51, Ilona napisał:

"SimMafia" - płać za protekcję albo będziesz "spalony" ,"rec for rec"; "wtb rec" (Lineage 2) itd.

Chodzi o to, że nie gdyby nie było możliwości podniesienia reputacji, to takie kupczenie nie mogłoby występować (ignora musiałyby zdejmować te same osoby, które go założyły). Zresztą już taki system działa w wielu grach. Tylko ręcznie. Jeżeli wystarczająco dużo ludzi zaraportuje jakiegoś gostka, to jest on na patelni i w wielu grach też może po jakimś czasie dostać bana. To już działa jeżeli chodzi o cheaterów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.08.2012 o 19:29, Olamagato napisał:

W każdym razie trzeba będzie sprawdzić w praktyce. W WoWie też robiono takie eksperymenty
socjalne np. zarażając postacie graczy czymś w todzaju zarazy i obserwując reakcje grających
ludzi.


I to jest świetny przykład na to, że Twoje rozwiązanie nie ma racji bytu w dużych, popularnych grach. To nie było tak, że robiono "eksperymenty socjalne zarażając postacie i obserwując reakcje graczy". Event wymknął się Blizzardowi spod kontroli i pojawiły się takie zachowania graczy, że sprawa przyciągnęła uwagę socjologa (już nie pamietam czy jednego, czy wielu), który opisał sprawę. Konkluzja była taka, że gdy gracz (nie każdy oczywiście a nawet zdecydowana mniejszość) miał możliwość namieszać w świecie gry, bez żadnej korzyści dla niego samego i z dużą szkodą dla innych graczy, robił to z ochotą. A Ty chciałbyś między innymi takim ludziom dać narzędzie, by wprowadzali zamieszanie. Przypominam, że przez niewielki odsetek graczy, WoW stał sie niegrywalny w tamtym czasie.

Dnia 17.08.2012 o 19:29, Olamagato napisał:

Nie. Taki system (reputacji) działa na wszystkich w miarę nowych forach (np. wszystkie programistyczne) i
sprawdza się całkiem nieźle.


Wiem, że na specjalistycznych forach są takie rozwiązania. Ale porównaj sobie kto siedzi na takim np. programistycznym forum a kto siedzi w grze PEGI 12. Ale nawet nie o wiek tu chodzi, bo znudzony grą i życiem przygłup może mieć też 30+ lat.

Grałeś w inne mmorpg poza GW1? Bo to co proponujesz naprawdę do mnie przemawia, ale po moich doświadczeniach z tym gatunkiem (pomijając LOTRO pre-f2p i EVE), nie potrafię sobie wyobrazić w jaki sposób taki pomysł nie wypaliłby Ci prosto w twarz .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pff... nie głosuję - 90% Polaków poznanych w grach (a w różne tego typu gry przez internet gram od 2000 roku) eksplodowało wręcz chamstwem. Nie, Polacy na to nie zasługują nawet ze względu na te 10%, w które ja się wliczam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ktoś wspominał, że w przypadku GW2 można, jeśli się chce, grać nawet na serwerach US, nie ma podziału na wersję gry Us, EU itp. Prawda to?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z lekka demonizujecie z tymi polakami. OK, bazując na całościowych doświadczeniach z WoWem przyznaję, że z gildiami bywało różnie (często się rozpadały, bo np. znalazła się jakaś kanalia, która chciała rządzić, dzielić i progresować na siłę, a jak coś nie wychodziło, to robiła dym, odchodziła i przekabacała innych na swoją stronę).
Natomiast w zasadzie na każdym serwerze gdzie spotykałem polaków, znajdowali się też tacy naprawdę w porządku, niemal do rany przyłóż. :-) Z czasem łączyliśmy się w grupy i bywało naprawdę klimatycznie, śmiesznie i ogólnie bardzo pozytywnie.
Ja generalnie w GW2 będę starał się wybierać spośród serwerów o jak najniższej populacji. ;-)
Już za 5 dni cholibka. :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować