Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Dlaczego w Wiedźminie 2 zabrakło walki dwoma mieczami?

28 postów w tym temacie

Mieliśmy to zrobić, ale nie mogliśmy. Serio ? To tak samo jak z Aktem III. Coś tam było, ale nic konkretnego. Widać, na nic nie mieli czasu. Trzeba było zmienić datę wydania na inny miesiąc. Wtedy może gra były by perfekcyjna :) I nie potrzeba by było, tyle patchy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gadasz głupoty. To była właściwie ich druga gra w ogóle. Do tego RPG. Popatrz na Bethesdę, Obsidian i innych którzy robią RPG. Te gry są pełne błędów bo są zbyt złożone by ich nie popełniać. Nawet Bioware który robi proste, casualowe i nieskomplikowane gierki RPG nie jest w stanie zrobić ich w 100% bezbłędnymi. Czytasz czasami listy poprawek jak instaluje się aktualizacja ?

Akt III zapewne został skrócony z uwagi na zwyczajny brak funduszy. CDPR nie wydaje dziesiątek czy setek milionów na stworzenie gry bo ich zwyczajnie na to nie stać. Więc niestety wyszło jak wyszło. Ale akt III mimo tego że długi nie był oceniam nadal bardzo pozytywnie. Zwłaszcza to że podobnie jak pozostałe 2, znacząco się zmienia w zależności od podjętych wyborów. Czego chcieć więcej ?

Wiedźmin w porównaniu do konkurencji to niemal 2 gry w jednej.

W2 zbiera pozytywne recenzje, nagrody i jest rozpoznawalny na całym świecie. Mało tego - ciągle go rozbudowują dorzucając nową zawartość. Im lepiej się sprzeda tym więcej kasy CDPR będzie miał na następną część. Która będzie zapewne o wiele lepsza niż pierwsza i druga biorąc pod uwagę dodatkowe doświadczenie.

Właściwie jedyne czego możemy się obawiać to to by w którymś momencie nie poszli w stronę Bioware robiąc crap dla pół-mózgów gdzie wszystko co robisz nie ma realnego odbicia w świecie gry. Wystarczy spojrzeć na ME3 żeby wiedzieć o czym mówię. Wszystkie wybory i savy z pierwszych dwóch części okazały się z tego co wiem bezwartościowe. Od drobiazgów jak uratowanie/zniszczenie Ascension, uwolnienie/zabicie królowej po mniej ważne wydarzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W Gothicu 3 była walka 2 mieczami i jak to wyszło ci co grali wiedzą... Dobrze że tego nie zrobili, atakowanie srebrnym mieczem ludzi i potworów stalowym oznaczałoby dwa razy dłuższą walkę gdyż jedni są odporni na drugie. Sam nie raz przez pomyłkę biłem potwora stalowym i dziwiłem się że jeszcze nie padł :D
Zawsze zostają finishery na ludziach przy użyciu obu brzytw...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem, wiedzmin choc silny nie wydaje mi się by tak łatwo można walczyć dwoma mieczami a co dopiero miecze dwuręczne. Widowiskowe na pewno ale wtedy zniknie również zadanie dobieranie miecza do określonego przeciwnika a zatem miecz metalowy i srebrny w drugiej ręce i ciachamy na prawo i lewo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.08.2012 o 14:31, Sanders-sama napisał:

W Gothicu 3 była walka 2 mieczami i jak to wyszło ci co grali wiedzą... Dobrze że tego
nie zrobili, atakowanie srebrnym mieczem ludzi i potworów stalowym oznaczałoby dwa razy
dłuższą walkę gdyż jedni są odporni na drugie. Sam nie raz przez pomyłkę biłem potwora
stalowym i dziwiłem się że jeszcze nie padł :D
Zawsze zostają finishery na ludziach przy użyciu obu brzytw...


Osobiście nie wyobrażam sobie tego, jak mogło by to wyglądać. Co prawda, w Wiedźminie 1 były wykończenia z dwóch mieczy. W dwójce też, ale w przypadku walki z różnymi przeciwnikami to by było dziwne. Jak mówiłeś atakują nas potwory i ludzie. Dwa miecze w ręku to 2x srebrny, 1x srebrny i 1x stalowy. Pewnie można by było, zmieniać w ekwipunku. W przypadku wykończeń to nie miało wpływu co nas atakuje, każdy miecz zadał tyle samo obrażeń :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A tak dobrze Ci szło do tego momentu.

Dnia 22.08.2012 o 14:24, dariuszp napisał:

Wiedźmin w porównaniu do konkurencji to niemal 2 gry w jednej.


Aż zajrzałem do pudełką z grą. Ja mam tam tylko Wiedźmina 2. Więc gdzie druga gra? Że niby drugi akt u elfów lub u króla? Zabieg fajny, ale nie przesadzajmy. Idąc tym tropem myślenia kupując WoWa dostajemy 10 gier naraz.

Dnia 22.08.2012 o 14:24, dariuszp napisał:

Właściwie jedyne czego możemy się obawiać to to by w którymś momencie nie poszli w stronę
Bioware robiąc crap dla pół-mózgów gdzie wszystko co robisz nie ma realnego odbicia w
świecie gry. Wystarczy spojrzeć na ME3 żeby wiedzieć o czym mówię. Wszystkie wybory i
savy z pierwszych dwóch części okazały się z tego co wiem bezwartościowe. Od drobiazgów
jak uratowanie/zniszczenie Ascension, uwolnienie/zabicie królowej po mniej ważne wydarzenia.


Jeśli zabicie rady to drobiazg to nic dziwnego, że nie ma wielkiego wpływu, prawda? :) Po za tym nawiązań do Wiedźmina 1 w drugiej części też jakoś wiele nie ma i nie mają one praktycznie znaczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.08.2012 o 14:31, Sanders-sama napisał:

W Gothicu 3 była walka 2 mieczami i jak to wyszło ci co grali wiedzą... Dobrze że tego
nie zrobili, atakowanie srebrnym mieczem ludzi i potworów stalowym oznaczałoby dwa razy
dłuższą walkę gdyż jedni są odporni na drugie. Sam nie raz przez pomyłkę biłem potwora
stalowym i dziwiłem się że jeszcze nie padł :D
Zawsze zostają finishery na ludziach przy użyciu obu brzytw...

Taa, nie zapomnę jakim było to dla mnie zawodem, gdy zdobyłem tą umiejętność. Totalnie beznadziejne. Tam nawet walka mieczem jednoręcznym nie byłą porywająca. A Geralt z dwoma? Nie wyobrażam sobie tego. Było by po prostu za łatwo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na pewno byłoby to bardzo widowiskowe, ale oprócz kwestii kaskaderskich, jest jeszcze jedna, o której wspomnieli przedmówcy - by walka miała sens, trzeba by używać do tego dwóch mieczy stalowych lub dwóch srebrnych - a wiec trzeba by nosić w każdym momencie 4 miecze. Ewentualnie używać miecza srebrnego i stalowego, przy czym ten drugorzędny pełniłby inną funkcję niż zadawanie obrażeń - np. podcinałby, wytrącał z równowagi, myliłby itd. IMO lepiej zaimplementować elementy walki wręcz, które byłyby stosowane automatycznie od czasu do czasu w zależności od pozycji przeciwników względem Geralta, ułożenia miecza, rozwiniętych umiejętności. Chyba każdy pamiętamy, jak Geralt stłukł strzygę wyłącznie pięściami i kopniakami. To samo Bonhart zrobił

Spoiler

Ciri

.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ej ale każdy tu chyba zapomina o kim mowa. To wiedźmin Geralt a nie jakiś assassin. On walczył jednym mieczem i tak powinno zostać. Po co robić z niego jakiegoś ninja? Wystarczy że wymiata jednym mieczem. I co miałby na plecach nosić 4 miecze. Dwa stalowe na ludzi dwa srebrne na potwory? Bezsens. To Gerlat przypominam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gerald i walka dwoma mieczami? To już nie wiedźmin. W książce jak dobrze pamiętam nie miało to miejsca. Ogólnie bez sensu machanie dwoma półtora-ręcznymi mieczami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I dobrze, że nie było walki dwoma mieczami. Abusrd. Geralt nosiłby po 2 stalowe i 2 srebrne miecze na plecach?
Albo walczył stalowym i srebrnym i tylko część obrażeń zadawał potworom?
Wiedźmin jest szybszy od ludzi, może skutecnie się bronić i atakować 1 mieczem dwuręcznym, który zadaje większe obrażenia i ma większy zasięg. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.08.2012 o 14:51, Evertsen_Dante napisał:


Jeśli zabicie rady to drobiazg to nic dziwnego, że nie ma wielkiego wpływu, prawda? :)
Po za tym nawiązań do Wiedźmina 1 w drugiej części też jakoś wiele nie ma i nie mają
one praktycznie znaczenia.


Ta....tylko, że w przypadku Mass Effecta, autorzy trąbili na prawo i lewo o tym, jakie to znaczenie mają wybory dokonane przez gracza i żeby zostawic sobie save''y z poprzednich części gry, a ostateczie save przydaje się jedynie do zachowania wyglądu postaci. W przypadku Wiedźmina mówiono tylko o kwestiach wyboru i konsekwencji, które wyszło znakomicie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować