Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Czy w Dark Souls zostanie wprowadzony łatwiejszy poziom trudności?

148 postów w tym temacie

Dnia 03.09.2012 o 20:00, Reffanov napisał:

Po co?

Po to, żeby większe grono osób mogło zagrać? Po to by ktoś, kto kupił i gra okazała się za trudna, miał szansę ją przejść, zamiast wywalić przez okno i dodać developera na czarną listę?

Dnia 03.09.2012 o 20:00, Reffanov napisał:

Z łatwiejszym poziomem trudności ta gra straci wiele.

Nic nie straci, bo aktualny mega trudny poziom ZOSTANIE. Nikt go nie usunie, nie wyśle w kosmos, nie zatopi w oceanie. Dodadzą tylko łatwiejszy, z którego skorzystają jedynie chętni.

Dnia 03.09.2012 o 20:00, Reffanov napisał:

Nie mniej to że jest wymagająca
wcale nie znaczy że jest jakaś piekielnie trudna, wystarczy trochę przysiąść i połapać
się o co w tym chodzi i już jest z górki.

Ty tak twierdzisz, bo sobie radzisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Śmieszne to wszystko, DS jest tylko dlatego uważany za trudną grę, bo tak wypada kontrast na tle reszty produkcji przyjaznych dla niedzielnego gracza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.09.2012 o 19:57, Hulk131 napisał:

Tobie casualu,
widocznie wydaje się, że skoro kupiłeś grę, to masz święte prawo ją przejść do końca,
nawet jak nie potrafisz i przez to developerzy wprowadzają kolejne ułatwienia :/


nie kupiłem i nie kupie DS bo zręcznościówki TPP urągają mojej inteligencji :) A tak serio za stary jestem na łamanie sobie palców podczas klepania kombinacji klawiszy w tempo aby przejść dalej.

I jestem zdania, wprowadzenie opcji "casual" nie zmieni nic w samej grze. Teraz w ramach epenisa nie będziesz pisał "skończyłem DS" tylko "skończyłem DS na normalnym poziomie trudności". Dalej będziesz bogiem w oczach kolegów <szydera>

Więcej poziomów trudności = więcej sprzedanych kopii - wysoki poziom trudności jest dla niektórych zaletą, a dla innych wadą. A kasa nie smierdzi :) W tym biznesie chodzi o to by zadowolić jak najszersze grono graczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.09.2012 o 20:07, DiabloStars napisał:

to że parę gimbusków sie od tego odbije
to nic straconego :D


oni się nie odbija, oni pójdą na youtuba obejrzeć grę w całości za darmo. I to są właśnie stracone dolary w portfelu twórców.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobrze, że wprowadzają łatwiejszy poziom trudności :) teraz każdy, nawet nie dysponujący olbrzymimi zasobami wolnego czasu, będzie się mógł z tą produkcją zapoznać ;) i nie straci 10 godzin na przejście pierwszego bossa :D poza tym, z tego co zrozumiałem, wyższy poziom trudności nie zostanie usunięty...
Ale oczywiście od razu krzyk ludzi, którzy nie będą się mogli chwalić przed znajomymi, że przeszli Dark Souls. Jak chcecie prawdziwe wyzwanie, to może zacznijcie grać w grę zwaną ŻYCIE - poziom trudności naprawdę wysoki. A zdobywanie osiągnięć równa się prawdziwej satysfakcji :D
Ale oczywiście jest tak jak z posiadaniem Rolls-Royce''a - fajne nie jest to, że Ty go posiadasz, ale to, że oprócz Ciebie praktycznie nikt go nie ma :D tutaj dokładnie to samo - nie jest ważne, że Ty przeszedłeś bez trudu Dark Souls - ważne, że niewiele osób oprócz Ciebie może się pochwalić taki osiągnięciem :D
Ludzie, ogarnijcie się!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.09.2012 o 20:22, pawbuk napisał:

Bardzo dobrze, że wprowadzają łatwiejszy poziom trudności :) teraz każdy, nawet nie dysponujący
olbrzymimi zasobami wolnego czasu, będzie się mógł z tą produkcją zapoznać ;) i nie straci
10 godzin na przejście pierwszego bossa :D poza tym, z tego co zrozumiałem, wyższy poziom
trudności nie zostanie usunięty...
Ale oczywiście od razu krzyk ludzi, którzy nie będą się mogli chwalić przed znajomymi,
że przeszli Dark Souls. Jak chcecie prawdziwe wyzwanie, to może zacznijcie grać w grę
zwaną ŻYCIE - poziom trudności naprawdę wysoki. A zdobywanie osiągnięć równa się prawdziwej
satysfakcji :D
Ale oczywiście jest tak jak z posiadaniem Rolls-Royce''a - fajne nie jest to, że Ty go
posiadasz, ale to, że oprócz Ciebie praktycznie nikt go nie ma :D tutaj dokładnie to
samo - nie jest ważne, że Ty przeszedłeś bez trudu Dark Souls - ważne, że niewiele osób
oprócz Ciebie może się pochwalić taki osiągnięciem :D
Ludzie, ogarnijcie się!


Tak btw. różnica jest też taka, że Rolls-Royce istnieje :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.09.2012 o 19:40, EmperorKaligula napisał:

ktoś Ci skasuje ten piekielnie trudny poziom trudności ?


Tak. To pójście w złą stronę. Zmiana gry, bo parę osób, posrało się, bo nie może przejść gry.. Ta samo sytuacja co z ME3. Phi. Skoro twórcy nie potrafią trzymać się ustalonej wizji gry, to trudno ich nazwać twórcami. Albo trudno ich brać na poważnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie olbrzymim plusem jest poziom trudności tej gry,a mówię to jak ktoś, kto jest na samym początku gry, kto dostaje w łeb regularnie. Wiem też,że nawet jakby wprowadzili łatwiejszy poziom,zostałbym przy tym. Nie znaczy to jednak, że gra straciłaby wiele, bo wszyscy wiedzą,że została pierwotnie stworzona jako trudna. To jest jej główna idea i nikt tego grze nie odbierze. Trzeba zrozumieć,że wielu fanów tego typu gier nie przejdzie DS nigdy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.09.2012 o 20:06, EmperorKaligula napisał:

I co by takie opcje zmieniły w stalkerze ? nagle ludzie przestali by robić mody, a fani
szeroko pojętego gatunku "survivalu" z automatu przełączyli by na easy ? Litości... Na
PC od lat są kody, komendy z konsoli czy trainery, kto chce iść na łatwizne i tak pójdzie.


Nie o to chodzi :) O co chodzi podam Ci to na konkretnym przykładzie - Ninja Gaiden. Ta seria była takim właśnie "uosobieniem hardkoru", od samego początku swojego istnienia (w przeciwieństwie do wymagającego skupienia, powolnego i mocno matematycznego DS stawiała na szybkie wciskanie przycisków i ogólnie pojętą zręczność). Miała swoich fanów, miała swoich przeciwników, którzy zwyczajnie nie dawali rady i rezygnowali. Niestety w najnowszej odsłonie postanowiono "otworzyć się" na mainstream, na tego "normalnego" zjadacza chleba, aby pograc mógł każdy (co zaczęło sie - o zgrozo - w dwójce właśnie wrzuceniem niższych poziomów trudności...). Jak to się skończyło, to chyba wszyscy wiemy - seria została dobita, jedną odsłoną, jedną iście idiotyczną decyzją. Takie gry jak wcześniejsze NG czy DS to nie sa gry dla szerokiej publiki, to nie sa produkty dla masowego odbiorcy. To są gry dla tej wąskiej grupy ludzi, która lubi wyzwania, dla której dzisiejsza większość gier to proste, aby nie powiedziec - prostackie namiastki prawdziwego wyzwania. Można powiedzieć, że dorzucenie niższego poziomu trudności to tylko dodatkowa opcja, ale w perspektywie czasu to coś więcej - to wypranie serii z jej tożsamości i wizytówki rynkowej, dążące w kierunku skierowania jej do masowego odbiorcy. I w przypadku tej gry jest to złe.

Dnia 03.09.2012 o 20:06, EmperorKaligula napisał:

w preorderach na PC pewno mieli więcej zamówień niż sprzedanych sztuk na PS3 to próbują
każdemu dogodzić ;) nabijam się :D


Żartowniś ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.09.2012 o 19:57, Hulk131 napisał:

Tobie casualu,
widocznie wydaje się, że skoro kupiłeś grę, to masz święte prawo ją przejść do końca,

Ktoś, kto wydał pieniądze na rozrywkę, ma prawo oczekiwać, że będzie się bawił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ta gra wcale nie jest jakoś strasznie trudna. Naprawdę jestem strasznie zdziwiony że ludzie na PC tak narzekają, zawsze postrzegałem PCtowców jako grono które woli trudniejsze gry. Może po prostu za wiele dzieci CoDa kupiło i szok bo nie ma opcji "press button to win". Dark Souls jest jedną z najlepszych gier w jakie grałem ostatnimi czasy, przeszedłem na X360 i nie narzekałem na trudność. Pewnie że czasem trzeba było bossa brać na 10 razy ale w tym cała właśnie jest frajda.

Może wersja PC ma słabe sterowanie i w tym problem ? Na padzie grało się przyjemnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.09.2012 o 20:27, Essau napisał:

Dla mnie olbrzymim plusem jest poziom trudności tej gry,a mówię to jak ktoś, kto jest
na samym początku gry, kto dostaje w łeb regularnie. Wiem też,że nawet jakby wprowadzili
łatwiejszy poziom,zostałbym przy tym. Nie znaczy to jednak, że gra straciłaby wiele,
bo wszyscy wiedzą,że została pierwotnie stworzona jako trudna. To jest jej główna idea
i nikt tego grze nie odbierze. Trzeba zrozumieć,że wielu fanów tego typu gier nie przejdzie
DS nigdy.

I tak powinno pozostać. Granie w grę i czerpanie z tego przyjemności nie jest koniecznie związane z jej przejściem. Jeśli nie możesz przejść DS, bo brak ci samozaparcia, umiejętności, to jej nie przejdziesz. To jest wreszcie gra wymagająca odrobiny skilla, ale oczywiście zawsze muszą się znaleźć tacy, co narzekają, że jest za trudna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.09.2012 o 20:25, Riddl3r napisał:

Tak btw. różnica jest też taka, że Rolls-Royce istnieje :)


Chodzi mi o ogólną koncepcję zadowolenia z posiadania/osiągnięcia czegoś :D jak w szkole dostałeś ocenę 3 i byłeś najgorszy w klasie, to cieszyłeś się tak samo, gdy dostałeś 3 i byłeś najlepszy? :D
Jak ktoś już przeszedł Dark Souls, to będzie bronił tego poziomu trudności - żeby tylko nie przybyło zbytnio osób, które również tą grę przejdą :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.09.2012 o 20:32, Kadaj napisał:

> Tobie casualu,
> widocznie wydaje się, że skoro kupiłeś grę, to masz święte prawo ją przejść do końca,

Ktoś, kto wydał pieniądze na rozrywkę, ma prawo oczekiwać, że będzie się bawił.

Wyrwałeś zdanie z kontekstu. Przytocz pełne zdanie a odpowiedź sama przyjdzie. "Wszystko co powiesz może zostać przeinaczone i użyte przeciwko tobie". W każdej recenzji jest napisane, że gra jest TRUDNA. Jak chcesz rozrywki to pograj sobie w CoD'a :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie powinni nic zmieniać - jest dobrze. Zamiast tego mogliby lepiej zoptymalizować tą grę na PC bo jest masakra. :) Nie mówić już o sterowaniu. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przecież to nie chodzi o ułatwienie gry, tylko dodanie niższego poziomu trudności. To nie jest to samo! Moim zdaniem każdy powinien mieć możliwość zobaczenia "napisów końcowych", niezależnie od umiejętności. Jeśli Ty chcesz się pomęczyć, ustawisz najwyższy poziom trudności. Jak ktoś nie ma czasu, ochoty albo samozaparcia przejdzie grę na niższym poziomie trudności. Co tu jest problemem? Odarcie gry z elitarności? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.09.2012 o 20:36, pawbuk napisał:

> Tak btw. różnica jest też taka, że Rolls-Royce istnieje :)

Chodzi mi o ogólną koncepcję zadowolenia z posiadania/osiągnięcia czegoś :D jak w szkole
dostałeś ocenę 3 i byłeś najgorszy w klasie, to cieszyłeś się tak samo, gdy dostałeś
3 i byłeś najlepszy? :D
Jak ktoś już przeszedł Dark Souls, to będzie bronił tego poziomu trudności - żeby tylko
nie przybyło zbytnio osób, które również tą grę przejdą :D


Wiem, ja tak tylko żartem mówiłem :D.
Ale jak widzę posty takiego Hulka131 to tracę wiarę w ewolucję :)
Człowieku ty wiesz co Ty piszesz? Będziesz miał wybór: poziom jakiś tam hardkorowy i odrobinę łatwiejszy, żeby Ci, którzy kupili tą grę nie wyrzucali jej przez okno tylko zaczęli grać na poziomie troszkę łatwiejszym. (zakładając, że im nie idzie) A skoro Ty grasz na wyższym i lubisz gry hardcorowe- proszę bardzo, ma Pan pełny wybór.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale to nie chodzi o to by grę "zaliczyć"! Moim zdaniem gra, by dawać satysfakcję z rozgrywki, musi byc trudna. Co z tego, że kupię i przejdę? Za miesiąc nie będe o niej już pamiętał. Ostatnio twórcy zapominają o wymagających graczach - dlatego cieszę się że ta właśnie gra powstała w takiej a nie innej formie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.09.2012 o 20:39, pawbuk napisał:

Przecież to nie chodzi o ułatwienie gry, tylko dodanie niższego poziomu trudności. To
nie jest to samo! Moim zdaniem każdy powinien mieć możliwość zobaczenia "napisów końcowych",
niezależnie od umiejętności. Jeśli Ty chcesz się pomęczyć, ustawisz najwyższy poziom
trudności. Jak ktoś nie ma czasu, ochoty albo samozaparcia przejdzie grę na niższym poziomie
trudności. Co tu jest problemem? Odarcie gry z elitarności? :D

Doooookładnie. Jak jakaś gra jest elitarna (wymagająca odrobiny skilla), to zawsze muszą ją uprościć, żeby broń boże, casuale się od niej nie odbili.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować