Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Czy w Dark Souls zostanie wprowadzony łatwiejszy poziom trudności?

148 postów w tym temacie

Dnia 03.09.2012 o 22:10, vegost napisał:

Tutaj na forum, są ludzie, którzy na siłę próbują innym narzucić im swoje zdanie i zasady.


yup, tylko zdanie i zasady owych ludzi w żaden sposób nie ingerują w produkt obecnie znany (hardcorzy ciągle grają w trudną grę), tylko zmniejszają barierę wejścia dla casuali. Ci ludzie, których tak nienawidzisz potrafią na grę spojrzeć jak na kolejny produkt na rynku i mają gdzieś "mistycznego e-siusiaka" którego otrzymuje się po ukończeniu gry w jej obecnej postaci ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.09.2012 o 22:36, pawbuk napisał:

Dlaczego myślisz, że te problemy,które opisałem mam osobiście? Na padzie gram od 2005
roku, w każdą odsłonę PES-a, później FIFY, grałem w Batmany, w AC, w DMC... Więc akurat
z padem nie mam większych problemów. Poza tym w takich grach zręczność jest równie ważna
jak umiejętność przewidywania. Co z tego, że masz pojęcie jak zniszczyć przeciwnika skoro
jest on dla Ciebie za szybki ;)
To 5 godzin to był tylko taki przykład. Ale skoro Tobie zajmuje to 3 godziny, to dlaczego
komuś mniej wprawionemu nie miałoby to zająć tych 5 godzin? :D
A tak poza tym, to od dawna nie gram w CoD-a, chociaż części pierwszą, drugą, MW i MW2
przeszedłem po kilka razy. Naprawdę bardzo fajne gry, tylko trochę drogie jak na 15 godzin
zabawy :D


O twojej osobie nic nie pisałem to było bardziej do ogółu ale fakt mogłem trochę inaczej to napisać. Bardzo się cieszę że tyle gier przeszedłeś na padzie w tym świetne DMC i liczę że wszystkie części ale nie zgadzam się z tym że ta zręczność jest taka potrzebna w DkS jeśli chodzi o singla. Jak ktoś jest super zręczny z padem czy klawiaturką pewnie pomoże ale to nie jest takie konieczne. Bardzo przepraszam ale nie pisałem że mi zajmuje 3h ale że myślę że to powinno starczyć, jednak przyznaje że flip i flap zajęli mi trochę czasu zanim ubiłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.09.2012 o 22:43, vegost napisał:

Jestem ciekawy, czy zmiany będą wprowadzone też w wersji na konsole ?


Ale co to ma do rzeczy? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poza tym dlaczego na Boga, każdy,

Dnia 03.09.2012 o 22:14, Geeko napisał:

kto sobie z tą grą nie radzi jest nazywany casualem? Kto powiedział, że łatwiejszy tryb
będzie trybem dla debili?


Niczego takiego nie sugeruje. Nie uważam ani za debila ani za casuala kogokolwiek, kto tego tytułu nie ogarnia. Po prostu - widać to nie tytuł dla niego. Naprawdę nie wszystko musi być dla wszystkich. Opcjonalny poziom easy ? Odsyłam do przykładu aope z Ninja Gaiden - że3by wyciagnąć lekcję jak źle takie rzeczy potrafią się skończyć.

@Bambusek,

Wersja konsolowa miała premierę prawie rok temu - zapewne znalazły się głosy, że ten tytuł jest za trudny. Musiała to być jednak mniejszość, bo nikt z From nie wysakiwał z "rozważaniami" żeby ułatwić grę. Temat jest "na tapecie" zaledwie kilka dni po premierze wersji PC... - dodaj sobie dwa do dwóch, nie ma bata musi wyjść cztery :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.09.2012 o 22:47, pawbuk napisał:

Ale co to ma do rzeczy? :)


Nic. To tylko pytanie. Jestem ciekawy, czy tam też zostanie wprowadzony nowy tryb trudności. Skoro gracz konsolowi dostaną, nowego bosa to i pewnie dostaną nowy poziom.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.09.2012 o 22:47, Murabin napisał:

O twojej osobie nic nie pisałem to było bardziej do ogółu ale fakt mogłem trochę inaczej
to napisać. Bardzo się cieszę że tyle gier przeszedłeś na padzie w tym świetne DMC i
liczę że wszystkie części ale nie zgadzam się z tym że ta zręczność jest taka potrzebna
w DkS jeśli chodzi o singla.


Niestety, tylko czwarta część mi wpadła w ręce... Chodź pewnie i inne bym sprawdził, bo gra mi się bardzo spodobała, tylko niestety nie mam czasu...w kolejce czeka kilkanaście bardzo zacnych tytułów, a mnie w tej chwili wciągnął Borderlands :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z aope i Lordpilot.
Wiele osób pisze, że dodanie łatwiejszego poziomu trudności nic nie zmieni. Otóż wydaje mi się, że nie do końca.
Teraz teoretycznie dorobią do aktualnego poziomu trudności mniej lub bardziej łatwy. Ok, to w kolejnej części pewnie też dadzą dwa poziomy, prawda? Dziwne, żeby nie. No ale wychodzi, że nie będą już robili ich w kolejności "poziom trudny -> poziom łatwy", lecz równolegle.
I tutaj tkwi zagrożenie. Ułatwianie gry będzie wchodziło pod nogi podczas projektowania/produkcji gry. Mając na głowie mniej zdeterminowanych/zdolnych/odpornych na stres (niepotrzebne wirtualnie skreślić) graczy, twórcy mogą się pokusić o ułatwienia w samej mechanice/rozgrywce, zamiast, dajmy na to, zmniejszać obrażenia przyjmowane przez postać o 20%. A wszyscy wiemy jaka jest ostatnio tendencja w tej materii...

Inna sprawa, to nie rozumiem argumentacji, że gra ma być przystępna dla wszystkich. Czemu? Każdy musi koniecznie w daną grę zagrać? To chyba niektórzy komentujący wcześniej z tymi "e-penisami" zwracają się nie do tych osób...
Napisy końcowe, o których ktoś wcześniej wspominał, powinny być nagrodą, zwieńczeniem dzieła. Jeśli gra jest za trudna, to albo gracz się bierze w garść, albo szuka innej gry, albo przerzuca się na filmy/książki. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.09.2012 o 22:49, vegost napisał:

Nic. To tylko pytanie. Jestem ciekawy, czy tam też zostanie wprowadzony nowy tryb trudności.
Skoro gracz konsolowi dostaną, nowego bosa to i pewnie dostaną nowy poziom.


Tak chyba to powinno wyglądać :D no ale nie mam pojęcia, bo nawet konsoli nie posiadam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.09.2012 o 22:48, Lordpilot napisał:

Poza tym dlaczego na Boga, każdy,
> kto sobie z tą grą nie radzi jest nazywany casualem? Kto powiedział, że łatwiejszy
tryb
> będzie trybem dla debili?


Niczego takiego nie sugeruje. Nie uważam ani za debila ani za casuala kogokolwiek, kto
tego tytułu nie ogarnia. Po prostu - widać to nie tytuł dla niego.

Akurat ta część nie była już skierowana do ciebie, tylko do osób rzucających właśnie "casualami" czy "leszczami" :P. Ale mogłem podkreślić bardziej, my mistake.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 03.09.2012 o 22:49, pawbuk napisał:

Niestety, tylko czwarta część mi wpadła w ręce... Chodź pewnie i inne bym sprawdził,
bo gra mi się bardzo spodobała, tylko niestety nie mam czasu...w kolejce czeka kilkanaście
bardzo zacnych tytułów, a mnie w tej chwili wciągnął Borderlands :D


Jeśli masz dojście do Xbox360 lub ps3 to radzę zaopatrzyć się w HD collection. Szczególnie polecam pierwszą i drugą cześć. Do tego pierwsza cześć nie ma checkpointów co uważam za duży plus
:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.09.2012 o 22:50, MacJak napisał:

Inna sprawa, to nie rozumiem argumentacji, że gra ma być przystępna dla wszystkich. Czemu?

Bo gry to biznes i mają zarabiać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądźmy szczerzy - to nie jest gra dla każdego, poziom trudności to jeden z jej kluczowych elementów (a on WCALE nie jest tak wyśrubowany). Jeśli ktoś chce pozabijać sobie łatwo bossy etc. to ma tony innych, podobnych gier. Zgadzam się tutaj z Lordpilotem - wystarczy spojrzeć co się stało z Ninja Gaiden gdy zaczęto robić dla słabszych graczy ułatwienia. Oceny ostatniej części mówią same za siebie.
Poza tym DS już i tak jest dość prosty, wystarczy odpalić sobie humanity i przyzwać jakiegoś phantoma. Wtedy jest bajecznie prosto. Solo gra też nie jest jakaś przerażająco wymagająca, czego przykładem jestem ja - gram na swoim PS3 raz na ruski rok a jakoś nie mam problemów z przechodzeniem kolejnych etapów mimo tego że graczem jestem raczej cienkim. Więc po co?
Fakt, dodatkowy tryb trudności nie zmieni nic dla tych, którzy chcą mieć trudniej. Ale może mieć zły wpływ na całą serię jako taką. Nie raz już takie coś miało miejsce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.09.2012 o 22:50, MacJak napisał:

Teraz teoretycznie dorobią do aktualnego poziomu trudności mniej lub bardziej łatwy.


i tu zapędzasz się za daleko - równie dobrze może to być banalnie podkręcony dmg, obcięty dmg przeciwników, obcięte hp bossów itd Czyli zmiana kilku wartości, a nie żadne zmiany w mechanice.

Dnia 03.09.2012 o 22:50, MacJak napisał:

Ok, to w kolejnej części pewnie też dadzą dwa poziomy, prawda? Dziwne, żeby nie. No ale
wychodzi, że nie będą już robili ich w kolejności "poziom trudny -> poziom łatwy",
lecz równolegle.
I tutaj tkwi zagrożenie. Ułatwianie gry będzie wchodziło pod nogi podczas projektowania/produkcji
gry. Mając na głowie mniej zdeterminowanych/zdolnych/odpornych na stres (niepotrzebne
wirtualnie skreślić) graczy, twórcy mogą się pokusić o ułatwienia w samej mechanice/rozgrywce,
zamiast, dajmy na to, zmniejszać obrażenia przyjmowane przez postać o 20%. A wszyscy
wiemy jaka jest ostatnio tendencja w tej materii...


za wcześnie na takie dywagacje.

Dnia 03.09.2012 o 22:50, MacJak napisał:

Inna sprawa, to nie rozumiem argumentacji, że gra ma być przystępna dla wszystkich. Czemu?


Żeby producent więcej zarabiał. To że jego gra mnie nie interesuję nie znaczy, że nie wspieram oryginalnych pomysłów.

Dnia 03.09.2012 o 22:50, MacJak napisał:

Każdy musi koniecznie w daną grę zagrać?


a czy developerzy mieli kiedykolwiek za dużo pieniędzy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałem nigdzie, że nienawidzę ludzi, którzy chcą grać po swojemu na danym poziomie trudności. Jeśli "casual" wejdzie do świata Dark Souls z normalnym poziomem trudności, tak jak mówisz, potrafią na każdą grę spojrzeć łaskawym oczkiem, to nie powinni mieć problemu z ogarnięciem gry. Wiadomo, może być trudno, może być ciężko, ale jednak to extra przejść grę normalnie. A przynajmniej twórcy powinni zachęcać "casuali" do wejścia głębiej w świat Dark Souls. Wątpię, żeby poziom łatwy im to ułatwił. Ale jak chcą, to niech grają. Nikt im nie zabrania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.09.2012 o 23:02, EmperorKaligula napisał:

i tu zapędzasz się za daleko - równie dobrze może to być banalnie podkręcony dmg, obcięty
dmg przeciwników, obcięte hp bossów itd Czyli zmiana kilku wartości, a nie żadne zmiany
w mechanice.


Na tym etapie o niczym takim nie wspomniałem.

Dnia 03.09.2012 o 23:02, EmperorKaligula napisał:

za wcześnie na takie dywagacje.


Rozważania. "Dywagacje" ma nieco inne znaczenie. :)
A pora jest, wydaje mi się, odpowiednia. Jak się mówi, lepiej zapobiegać, niż leczyć (na drugie zresztą zwykle jest za późno).

Dnia 03.09.2012 o 23:02, EmperorKaligula napisał:

Żeby producent więcej zarabiał. To że jego gra mnie nie interesuję nie znaczy, że nie
wspieram oryginalnych pomysłów.


Dobra, tu się zgodzę, że producent musi zarobić. Ale czy From Software jest stratny na tej produkcji? Podejrzewam, że nie. A jestem zdania, że to dążenie do maksymalizacji zysków niszczy branżę i produkcje, jakie otrzymujemy, są coraz częściej robione z chęci zysku, niż z pasji tworzenia. Podkreślę, że chodzi mi o maksymalizację, nie o sam zysk dla twórców, który im się jak najbardziej należy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale przepychanki słowne nikomu nie służą i nie są potrzebne prawda? To się tyczy również pana Hulk131 oraz pana vegost Wszyscy panowie wymienieni w tym poście otrzymują Ostrzeżenia pan EmperorKaligula również jest zaliczony do ostrzeżenia. Proszę zakończyć te przepychanki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gra jest trudna tylko przy pierwszym podejściu. Gram już drugi raz i powiem szczerze, że nie mam żadnych problemów. Co do zmniejszenia poziomu trudności... a niech wprowadzą, ale gra tylko straci na swym uroku, to już nie będzie gra gdzie trzeba myśleć podxczas walki, gdzie przez chwilę nieuwagi może pokonac Cię zwykły najsłabszy mobek, Dark Souls stanie się wówczas zwykłym slasherem a nie na tym polega zabawa z tym tytułem. Ponadto to, że wprowadzą tą opcję wcale nie oznacza, że trzeba ją wykorzystać :] Więc co szkodzi. Oni zarobią więcej a Ci co chcą mieć wyzwanie i tak nie będą grali na tym poziomie. Jak to się mówi "Wilk syty i owca cała".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gra jest trudna dla nowego "pokolenia graczy" bo ono nie myśli, jest leniwe i nie chce mu się uczyć. Dark Souls jest proste na NG (czyli pierwszym przejściu), jedyny wymóg to obserwacja tego co się dzieje na ekranie i wyciąganie z tego wniosków co jest ponad siły obecnego przeciętnego Kowalskiego. Jeśli kogoś boli że pada w tej grze to zwyczajnie nie rozumie że śmierć tutaj to po prostu element rozgrywki taki sam jak zdobywanie poziomu. Ja rozumiem że bezstresowe wychowanie jest teraz modne ale uwiera mnie to że przekłada się to na gry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nikomu nie zaszkodzi normalniejszy poziom trudności, który itak będzie jak very hard w innych grach.
Kto nie chce to go nie włączy i tyle. Toczyć pianę, że gra będzie dostępniejsza dla normalnych graczy (obecnie jest dla SUPER cierpliwych) jest oznaką bycia dziecinnym.

Moim zdaniem poziomu trudności mogą nie zmieniać, ale powinni dać normalne pecetowe sejwy , w sensie kiedy chcesz. Powtarzanie całych leveli to strata czasu!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować