Zaloguj się, aby obserwować  
Strange101

Pillars of Eternity (Project Eternity) - temat ogólny [M]

930 postów w tym temacie

/.../

Albo jesteś oldskulowy hardkorowiec, albo idź grać w batlfilda, drzwi som tam!
;)
Bez przesady- wygląda dobrze, animacje są spoko, graficzka jest ładna. Miał być rzut izometryczny a''la baldury i spółka i jest, z mojej strony oczekiwania spełnione :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.03.2015 o 23:11, lis_23 napisał:

Kurczę, zamówiłem pre order ale wygląda to trochę archaicznie jak dla mnie, a lepszą
oprawę graficzną miał już zeszłoroczny Divinity.


To już Twój drugi post o jakości grafiki, który dzisiaj przeczytałem. Naprawdę aż tak dla Ciebie liczy się grafika? Ja np. cieszę się że wracają takie gry jak PoE lub Wasteland 2. Brakuje tego bardzo na dzisiejszym rynku gier. Teraz dla większości hamburgerowych "dzieci" liczy się postęp graficzny aby mogli się chwalić że ich sprzęt uciągnie grę w super hiper ultra detalach w 4K, a taka gra w sumie nie oferuje nic więcej oprócz tej grafiki. Oczywiście nie twierdzę że grafika w zupełności się nie liczy, też nie chciał bym powrotu do ery kresek i kółek, ale teraz to co prezentuje gra w zupełności wystarcza aby wczuć się i delektować grą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.03.2015 o 23:34, lis_23 napisał:

Brak 3D jednak trochę odstaje w dzisiejszych czasach.


Odstaje od czego? Z czym to porównujesz? Z grami z budżetem przekraczającym kolejne trzy odsłony PoE?
Już nie mówiąc o tym, że gry na IE zestarzały się w świetnym stylu, czego nie można powiedzieć o tytułach 3D z tego samego okresu.
W każdym razie, tła w PoE są (z tego co widziałem) świetne - stawiam na to, że będzie jeszcze lepiej. Cóż skoro spodziewałeś się 3D to musiałeś przeoczyć wszystkie informacje o tej grze, łącznie z początkowymi założeniami z KS :D

Dnia 23.03.2015 o 23:34, lis_23 napisał:

Liczę jednak na coś a la Neverwinter Nights 1, 2 - choć tam chyba 3D było ( nie pamiętam jak w jedynce ) ;)


Sword Coast Legends - tutaj masz tytuł nawiązujący (przynajmniej w części) do NwN (tak obie były w 3D) - tylko, że mechanika tej gry to jego kiepska namiastka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.03.2015 o 00:09, Budo napisał:

/.../

Albo jesteś oldskulowy hardkorowiec, albo idź grać w batlfilda, drzwi som tam!
;)
Bez przesady- wygląda dobrze, animacje są spoko, graficzka jest ładna. Miał być rzut
izometryczny a''la baldury i spółka i jest, z mojej strony oczekiwania spełnione :)

Wiesz, ja nie grałem w Baldury, pierwszy kontakt z cRPG na PC miałem przy okazji NWN, nie jestem więc jakimś hardcorowcem ;) po prostu lubię RPGi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.03.2015 o 00:25, sylwasss napisał:


To już Twój drugi post o jakości grafiki, który dzisiaj przeczytałem. Naprawdę aż tak
dla Ciebie liczy się grafika?


Widzisz, nie jestem człowiekiem, który uważa, jak większość, że " w RPG grafika się nie liczy ".
Dla mnie, oprawa audiowizualna jest tak samo ważna, jak każdy inny aspekt dobrej gry.
Jesteśmy wszak wzrokowcami, a grając w dany tytuł, przeważnie nań patrzymy ;) Niestety, jestem perfekcjonistą i estetą i brzydkiej grafiki po prostu nie znoszę. Przy czym nie musi to być od razu drugi Crysis, lubię grafikę stylizowaną, operującą klimatem ( PoP 2008, Thief 2014, Dishonored, czy nawet seria Borderlands ), wszak na PS4 zagrywam się przede wszystkim w " indyki ", które grafiką nie grzeszą.. Po prostu uważam, że pisanie, iż w RPG oprawa graficzna nie jest ważna, jest zwykłym mydleniem oczu, gdyż co jak co, ale RPGi jak nic zasługują na bardzo dobrą oprawę audiowizualną ze względu na świat, który oferują graczowi do eksploracji. Gdyby brzydkie gry wystarczały wszystkim, nikt nie robiłby modów do Obliviona, Skyrima, itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie o każdej grze wypowiadasz się jedynie w kontekście grafiki, temat o Skyrimie tego najlepszym dowodem.
Większość godzin w ostatnim TESie spędzilem zaraz po premierze, grając bez żadnych modów i momentami gra zachwycała swoim pięknem, zwłaszcza krajobrazami.
Od tekstur 8K gra nie zrobi się nagle lepsza, może tylko nieco ładniejsza :D
PoE jest takie jak miało być - rzut izometryczny, bez 3D, ładne plansze. Nie uwazam, żeby projekty poziomów chocby w takim BG się zestarzaly, dużo gorzej prezentują się gry w 3D sprzed powiedzmy 12 lat.
W dodatku tutaj grafika mniej się liczy, bardziej bohaterowie, historia, zadania.
Nie uważam, że grafika w grach się nie liczy, lubię pozachwycać się widokami, popatrzeć na takiego Crysisa 3, spojrzeć z góry na śliczny Paryż w Unity.
Jednak dobra gra się obroni nawet z koszmarną grafiką - przykładem choćby pierwsze Gothic, który już w czasie premiery nie był zbyt ładny, ale stał się legendarny i sam umieściłbym go na liście najlepszych gier w jakie grałem.

Generalnie ważniejsze jest "wnętrze" niż wygląd, zewnętrzna otoczka - tyczy się to tak samo kobiet, jak i gier :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.03.2015 o 01:15, lis_23 napisał:

nie grałem w Baldury,
po prostu lubię RPGi.


Skoro lubisz cRPG, to opuściłeś jedne z najlepszych gier jakie w ramach tego gatunku powstały. Zakładam, że Tormenta, pierwszych Falloutów, Arcanum, Wizardy, Arx Fatalis też nie ruszyłeś. NWN (podstawka) fabularnie był kiepski - dodatki trochę lepsze, szczególnie Hordy, jednak nijak się miała do poprzedników. Całość ratował świetny tryb MP, z toolsetem i całymi światami stworzonymi przez graczy.

W każdym razie, grafika w grach jest ważna, jednak w tym gatunku to najmniej istotny element, element na którym skupiają się studia pokroju BioWare, a ich gry pozbawione są głębi, dialogi są puste, kiepskie i odtwórcze, zadania przypominają te z MMO, zaś wszystko to kiepski film klasy C. To już nie jest ta sama firma która wydała KotORa czy Jade Empire - nie mówiąc o wcześniejszych projektach. Widać, że uciekli uzdolnieni pisarze.

Żadnym hardcorem być nie musisz, bo w tym gatunku takich nie ma, są tylko ludzie którzy przekładają dobrą historię nad fajerwerki graficzne, bo te choć ładne są niczym piękna wydmuszka - skrywają pustkę i brak pomysłów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Baldur''s Gate to jedna z moich ulubionych gier i mam nadzieję, że Pillars of Eternity będzie podobny. Patrząc na wrzucony filmik trochę przypomina mi Diablo 2 :P ale tylko z wyglądu. Poczekam na recenzje, ale myślę że zagości na moim dysku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.03.2015 o 09:35, Shinigami napisał:

a ich gry pozbawione są głębi, dialogi są puste, kiepskie i odtwórcze,

Yhm, yhm, yhm
Mów mi jeszcze, jakiej to głębi i "wypełnienia" oczekujecie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.03.2015 o 08:08, pawbuk napisał:

Praktycznie o każdej grze wypowiadasz się jedynie w kontekście grafiki, temat o Skyrimie
tego najlepszym dowodem.
Większość godzin w ostatnim TESie spędzilem zaraz po premierze, grając bez żadnych modów
i momentami gra zachwycała swoim pięknem, zwłaszcza krajobrazami.
Od tekstur 8K gra nie zrobi się nagle lepsza, może tylko nieco ładniejsza :D


Skyrima traktuję obecnie jako poligon graficzny i testuję tylko jego możliwości graficzne ( co mi niespecjalnie wychodzi, jak wynika z tematu o grze ;) ), gdyż sama gra jest przeciętna:

- duży, aczkolwiek pusty i nudny świat
- słaba fabuła ( tylko zadania poboczne dają radę )
- nieciekawi bohaterowie i dialogi
- niezbyt przydatne łupy ( ja już zbieram tylko złoto i wytrychy )
itp.
Do takiego Wiedźmina to nie ma startu, ale ładniejsza oprawa graficzna po modowaniu może częściowo wynagrodzić niedostatki, bo przynajmniej widoki będą ładne ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.03.2015 o 10:27, LaplaceNoMa napisał:

Yhm, yhm, yhm
Mów mi jeszcze, jakiej to głębi i "wypełnienia" oczekujecie :)


Mhy, mhy, mhy, ehm, yar, ohm, ahm.

Takiej. Wiem, że uważasz nowego DA za spełnienie marzeń, cóż nie wszyscy tak na to patrzą :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.03.2015 o 09:35, Shinigami napisał:


Skoro lubisz cRPG, to opuściłeś jedne z najlepszych gier jakie w ramach tego gatunku
powstały. Zakładam, że Tormenta, pierwszych Falloutów, Arcanum, Wizardy, Arx Fatalis
też nie ruszyłeś. NWN (podstawka) fabularnie był kiepski - dodatki trochę lepsze, szczególnie
Hordy, jednak nijak się miała do poprzedników. Całość ratował świetny tryb MP, z toolsetem
i całymi światami stworzonymi przez graczy.


Nie, nie grałem w w. w. tytuły. W tym okresie grywałem na PlayStation i jedynym moim kontaktem z RPG był Final Fantasy IX? ( chyba to ten numerek ).
Na PC zaczynałem od NWN ( który, jak na tamte czasy był dla mnie bardzo fajny ), TES III Morowind ( niestety, tu sobie za dużo nie pograłem ze względu na bardzo słaby sprzęt ) i z pogranicza, Warcraft III ( bez dodatku ) i świetny Spellforce.
Chętnie zagrałbym ponownie w NWN2 ( zawsze, gdy tylko doszedłem dalej to padał mi sprzęt, najczęściej system lub HDD ) ale słyszałem, że są problemy z odpowiednim patchowaniem gry i nie wiem, jak radzi sobie ona z wyższymi rozdzielczościami ( kiedyś grało się w 800x600 i w 1280x1024 ).

Dnia 24.03.2015 o 09:35, Shinigami napisał:


W każdym razie, grafika w grach jest ważna, jednak w tym gatunku to najmniej istotny
element, element na którym skupiają się studia pokroju BioWare, a ich gry pozbawione
są głębi, dialogi są puste, kiepskie i odtwórcze, zadania przypominają te z MMO, zaś
wszystko to kiepski film klasy C. To już nie jest ta sama firma która wydała KotORa czy
Jade Empire - nie mówiąc o wcześniejszych projektach. Widać, że uciekli uzdolnieni pisarze.

Nie wiem, jak jest z nowym DA ( jeszcze nie grałem, mimo ze posiadam od dnia premiery ). Ponoć graficznie jest nieźle, ale świat jest trochę plastikowy i zbyt przypomina MMO.

Dnia 24.03.2015 o 09:35, Shinigami napisał:

Żadnym hardcorem być nie musisz, bo w tym gatunku takich nie ma, są tylko ludzie którzy
przekładają dobrą historię nad fajerwerki graficzne, bo te choć ładne są niczym piękna
wydmuszka - skrywają pustkę i brak pomysłów.


Ja oczekiwałbym od gry, że będzie ona kompletna - tzn. świetna fabuła, dialogi, itp. będą szły w parze z b. dobrą oprawą graficzną.

Nie spisuję na straty PoE, ale gra na pierwszy rzut oka jest dla mnie trochę zbyt oldshoolowa - zobaczymy, jak to będzie wyglądać w praniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.03.2015 o 12:29, lis_23 napisał:

Nie, nie grałem w w. w. tytuły.


Zagraj, bo to kawała świetnej historii, większość z nich (podobnie jak NWN działa na nowych systemach bez problemu) szczególnie wersje z GOG. Które polecam. Twory w postaci EE starych BG też nie są złe, jednak brak świetnej wersji polskiej (czy kombinacje, żeby ją wgrać) może wielu zniechęcić.

Dnia 24.03.2015 o 12:29, lis_23 napisał:

Ja oczekiwałbym od gry, że będzie ona kompletna - tzn. świetna fabuła, dialogi, itp. będą szły w parze z b. dobrą oprawą graficzną.


Gdyby tylko świat był idealny a różowe jednorożce latały po nieboskłonie... W każdym razie budżet PoE, Wasteland, Numenery nawet startu nie ma do pieniędzy które większe studia przeznaczają na promowanie własnych gier, co by nie wspominać o engine na którym powstają.

Akurat w przypadku tych gier nie masz się co dziwić, bo od początku były kreowane właśnie w taki sposób. Wszyscy (no dobra może nie :P) zdawali sobie sprawę z tego czego od strony graficznej tytułu mogą oczekiwać.

Mam nadzieję, że historia, zadania poboczne i postacie napotkane na drodze przywrócą czar i magię gier których wspomnienie jest tak wielu bliskie. Zobaczymy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.03.2015 o 12:26, Shinigami napisał:

Mhy, mhy, mhy, ehm, yar, ohm, ahm.

https://www.youtube.com/watch?v=vh3tuL_DVsE

Dnia 24.03.2015 o 12:26, Shinigami napisał:

Takiej.

*Takiej*. Bardzo bogaty i szczegółowy opis. Głęboka nie powiem :)

Dnia 24.03.2015 o 12:26, Shinigami napisał:

Wiem, że uważasz nowego DA za spełnienie marzeń, cóż nie wszyscy tak na to patrzą :)

Cóż, przynajmniej coś o fabule, dialogach, motywacjach itd coś potrafię coś napisać. Więc to, że nie wszyscy tak na to patrzą to mnie wcale nie dziwi. Bardziej mnie bawi w tym wypadku czytanie o tych głębokich i "wypełnionych" dialogach. Ja wiem, że zły toster zabójca jest fajny, ale "głęboki"? :>
No bo co ikonki*? :>

* a do tego znowu gram w inq i nawet zauważyłem w opcjach, że można ikonki wyłączyć! XD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zdaje się większość z tych wątpliwości wyjaśniliśmy sobie (bądź nie) w innym topicu, to, że wpadasz tu z yhm, yhm sporo mówi :P

Ważne, że dobrze się bawisz. Więc rób to dalej :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.03.2015 o 12:47, Shinigami napisał:

Zdaje się większość z tych wątpliwości wyjaśniliśmy sobie (bądź nie) w innym topicu,
to, że wpadasz tu z yhm, yhm sporo mówi :P

Nadal moaaarrrr jak wszystkie posty zebrane razem z nudny, płytki, głęboki, fajny etc ^.^

Dnia 24.03.2015 o 12:47, Shinigami napisał:

Ważne, że dobrze się bawisz. Więc rób to dalej :)

Się rozumie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.03.2015 o 12:39, Shinigami napisał:



Zagraj, bo to kawała świetnej historii, większość z nich (podobnie jak NWN działa na
nowych systemach bez problemu) szczególnie wersje z GOG. Które polecam. Twory w postaci
EE starych BG też nie są złe, jednak brak świetnej wersji polskiej (czy kombinacje, żeby
ją wgrać) może wielu zniechęcić.

Mówisz o tych wersjach wznowionych, zremasterowanych? Które tytuły przeszły ten zabieg?
Na GOGu mam chyba konto ale tak długo zeń nie korzystałem, że już nawet nie pamiętam swoich danych ;)

Dnia 24.03.2015 o 12:39, Shinigami napisał:

>

Gdyby tylko świat był idealny a różowe jednorożce latały po nieboskłonie... W każdym
razie budżet PoE, Wasteland, Numenery nawet startu nie ma do pieniędzy które większe
studia przeznaczają na promowanie własnych gier, co by nie wspominać o engine na którym
powstają.

Cóż, nowy Divinity też zbierał kasę przez internet, a wygląda znacznie lepiej, jednak mnie odstrasza turowy system walki, który, przynajmniej na początku jest dla mnie zbyt trudny. PoE zapowiada się pod tym względem inaczej i może być fajnie. Jestem też ciekaw, czy na początku rozgrywki będzie jakiś samouczek, czy będzie trzeba czytać instrukcję / poradnik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Akurat grafika w tych "Filarach z Eternitu" (powtarzam jedynie ten jakże uroczo kiepski dowcip) IMO nie jest zła. Moje jedyne zastrzeżenia budzi jedynie totalne "kopiuj-wklej" niektórych elementów z BG2, ocierające się wręcz o plagiat - co jak co ale Obsidian stać na więcej niż zrzynkę z piętnastoletniej gry ;-). Z drugiej strony - z IWD 2 też sporo skopiowali, a to przecież robiło poprzednie studio Fergusa U. więc się zanadto nie będę czepiał.

Natomiast - obejrzałem sobie tu i ówdzie kilka gameplayów i (poza dość średnimi tłami) całkiem ładnie to wygląda, co nie jest normą przy tym paździerzastym Unity 4.5 (patrz Wasteland 2, który dla odmiany wygląda dość okropnie). Na pewno ekipa Fergusa Urquharta dała radę od strony, nazwijmy to artystycznej (oprócz technologii na tym głównie wyłożyło się inXile w Wasteland 2) - projekt lokacji, postacie, UI, portrety naszych "gierojów", menusy, przeróżne "rysunki", "ryciny" i szkice - wszystko to wygląda znakomicie i klimatycznie. Widać, że siedział nad tym jakiś zdolny artysta (artyści) - a tacy są na wagę złota :). Porównuje z Wasteland 2, bo tam (pomimo identycznego silnika) takiego uzdolnionego człowieka zabrakło i jest jak jest - gra na tym polu "leży i kwiczy" a jeden "plasma rifle" z przedpotopowych Falloutów (jedynka i sequel) ma więcej klimatu niż cały "bezpłciowy" arsenał z ostatniej gry Briana Fargo.

PoE katastrofa na tym polu nie grozi - na rzeczone gameplaye miło mi się patrzyło i nie odwracałem wzroku ze wstrętem, wręcz przeciwnie ;-). Także tej grafy bym się specjalnie nie czepiał, jest ładnie, zwłaszcza jak na możliwości tego akurat silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.03.2015 o 13:10, lis_23 napisał:

Mówisz o tych wersjach wznowionych, zremasterowanych? Które tytuły przeszły ten zabieg?

Obie części Baldur''s Gate z dodatkami i pierwsze Icewind Dale.
Jak dla mnie nowe postacie (które doszły w tych wydaniach) są całkiem sympatyczne i warto zainteresować się tym wydaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.03.2015 o 09:35, Shinigami napisał:

To już nie jest ta sama firma która wydała KotORa

już nie przesadzajmy, przepisanie scenariusza nowej nadziei i zamiana paru imion nie wymagało żadnych specjalnych umiejętności. Z Jadea afaik też trochę podśmiechiwano, że to znowu fabuła z baldura. Własnie dlatego NWN1 to taki koniec pewnej epoki, bo z perspektywy czasu BG1 był jaki był, ale dwójka to zdecydowanie bigger better more badass. A tu taki klops.
Co innego KOTOR2, ale tego to trzeba przejść dwa-trzy razy i wybierać mądrze opcje (wbrew pozorom full paragon lub full renegat nie są rolplejowo najlepsze) by w pełni docenić geniusz i wielopoziomowość całej intrygi.

z innej beczki, jak ktoś czai się na ksiązkową wersję guidebooka do eternity to na amazonie zostało.. 14 sztuk. A dopiero od jutra wysyłają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować