Zaloguj się, aby obserwować  
Strange101

Pillars of Eternity (Project Eternity) - temat ogólny [M]

930 postów w tym temacie

Dnia 28.03.2015 o 11:27, Budo napisał:

Poszedłem na początku (zaraz po złotej wiosce) do warowni pana R i dostałem takie baty,
że nie polecam. Chyba wrócę później. Wkurza mnie ograniczenie rzucania zaklęć... mam
milion pińcet czarów jako druid, a rzucić mogę dwa... no o co kaman.


Masz limit dzienny, odpoczynkiem też nie możesz za bardzo kombinować w terenie bo masz limit na obozowiska. A jak już odpoczywasz to lepiej wyspać się w Karczmach, masz wtedy większe bonusy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.03.2015 o 11:47, Zekzt napisał:

Nigdy nie grałeś w Baldury ani Icewindy co xD ?
Zderzenie z old schoolem - o to kaman ^^


Jak go znam to Budo ma BG opanowane w paluszku. Do teraz pamiętam jak zobaczył mojego barda i nazwał go katastrofą ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok, zadam durne pytanie:

Stworzyłem krasnoluda barbarzyńce pod walkę dwoma broniami. Pierwsze zdziwienie: krasnolud od razu ma w rękach dwie bronie nawet przed ręcznym wyekwipowaniem. To w takim razie jak mam perk na walkę dwoma na raz, który polepsza prędkość, nie potrzebuję perka na walkę mieczem? Czyli niejako są w zastępstwie?

Drugie: Krasnolud koks, a po pierwszej walce jako pierwszy ryje glebę, patrzę, a tam okazuje się, że stracił całą wytrzymałość, a nie zdrowie, dlatego leży. Hmm, to w takim wypadku jak zrobić, żeby tak się nie działo. Czyżby umiejętności to powodowały? To w takim razie po co one są dostępne od samego początku? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.03.2015 o 11:27, Budo napisał:

Poszedłem na początku (zaraz po złotej wiosce) do warowni pana R i dostałem takie baty,
że nie polecam. Chyba wrócę później. Wkurza mnie ograniczenie rzucania zaklęć... mam
milion pińcet czarów jako druid, a rzucić mogę dwa... no o co kaman.


Ja warownię przeszedłem mając 5 postaci na poziomie 4 :) Nie było łatwo, ale jakoś się udało :D A jak się przebijałeś? Od przodu?

Spoiler

Są jeszcze dodatkowe wejścia, ja wchodziłem po murze od strony zachodniej.


Natomiast co do zaklęć - podobnie to wygląda jak w Baldurach czy IWD. Niby zwiększa poziom trudności, ale sprawia też, że głównie używam 3 zaklęć, resztę całkowicie olewając ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.03.2015 o 11:47, Zekzt napisał:

Nigdy nie grałeś w Baldury ani Icewindy co xD ?
Zderzenie z old schoolem - o to kaman ^^


Czy jest jakieś ograniczenie czasowe na odpoczynek, czy można je aktywować jedno po drugim? Wiem że tego się nie robi, ale podaje jako przykład. Akurat tego jeszcze nie robiłem, bo po dotarciu do Złoconej Doliny zacząłem od nowa na Ścieżce Potępionych. Jak na razie najbardziej widoczna różnica to że jest więcej przeciwników w tych samych miejsca które odwiedziłem na normalu.

Spoiler

Nie mówię o Niedźwiedziu, który za jednym zamachem zabiera 40 HP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.03.2015 o 11:22, Zekzt napisał:

No jest jeszcze kwestia rozdzielczości na jakiej grasz

1650x1080 i laptop to nie jest.

Swoją drogą dziś w tym miejscu było 40 (czyli nadal o 1/3 mniej niż w innych miejscach) klatek zamiast 28. Może wczoraj komputer był zmęczony. xD

Dnia 28.03.2015 o 11:22, Zekzt napisał:

Chyba, że pożyczysz mi jakiś swój save-game z miasta do testu =P

To wyślij mi przez pw na gramsajcie jakieś namiary na siebie. ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pograłem dosłownie 20 minut i już wiem że ta gra to cudo, klimat Baldura, śliczna grafika, rozmowy, ekwipunek, tworzenie postaci, żywcem wyjęte z moich ulubionych gier.

A tu jeszcze na PS3 Inkwizycja, Far Cry 4 i Izolacja do przejścia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.03.2015 o 12:02, pawbuk napisał:

A jak się przebijałeś? Od przodu?

Spoiler

Są jeszcze dodatkowe wejścia, ja wchodziłem
po murze od strony zachodniej.



Szedłem od kanałów, miałem drużynę na 2-3 poziomie. Wrócę na 4-5 może.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.03.2015 o 12:04, hammerfall87 napisał:

czy jak mam prawie 4 level i stworze nowego kompana to on bedzie miał porównywalny poziom
?


Poziom będzie zależał od kasy jaką wydasz. Maksymalnie może być poziom twojej postaci -1.

btw w tej całej twierdzy jak robimy questa z odszukaniem Maerwalda-

Spoiler

jest jakaś różnica po zakończeniu ze względu na potraktowanie jego duszy? Ja go przywiązałem do warowni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.03.2015 o 12:31, Budo napisał:

Szedłem od kanałów, miałem drużynę na 2-3 poziomie. Wrócę na 4-5 może.


Kanały są wyjątkowo wymagające. Ja zacząłem od pierwszego piętra, nie było tak źle. Na 4 poziomie można spróbować :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.03.2015 o 12:00, maniekk napisał:

Stworzyłem krasnoluda barbarzyńce pod walkę dwoma broniami. Pierwsze zdziwienie: krasnolud
od razu ma w rękach dwie bronie nawet przed ręcznym wyekwipowaniem. To w takim razie
jak mam perk na walkę dwoma na raz, który polepsza prędkość, nie potrzebuję perka na
walkę mieczem? Czyli niejako są w zastępstwie?


Perk na walkę dwoma broniami zwiększa Ci szybkość ataku, perk na broń jednoręczną zwiększa szanse na zadanie mocniejszych obrażeń. W starym BG2 to akurat się gryzło i nie zawsze skutkowało dlatego nie wiem jak tutaj ale patrząc po opisie to bym powiedział ze jednak można je stosować razem. Jest tez perk specjalizacji w broni dla rycerza, arystokraty ... które określają Ci jakie bronie postać zna najlepiej i wtedy masz dla tych broni dodatkową cechę przy opisie ich właściwości. Perk do miecza: perk do bronii jednoręcznej czy perk do speclalizacji, o który Ci chodzi? ;)

Dnia 28.03.2015 o 12:00, maniekk napisał:

Drugie: Krasnolud koks, a po pierwszej walce jako pierwszy ryje glebę, patrzę, a tam
okazuje się, że stracił całą wytrzymałość, a nie zdrowie, dlatego leży. Hmm, to w takim
wypadku jak zrobić, żeby tak się nie działo. Czyżby umiejętności to powodowały? To w
takim razie po co one są dostępne od samego początku? :D


Za wytrzymałość odpowiada kondycja. Otrzymując obrażenia przeciwnik zabiera Ci życie i punkty wytrzymałości. Wojownik ma sam w sobie zwiększoną jej regeneracje, ale w momencie gdy Cie oflankują to oni dostają bonusa do ataku. Druga sprawa, to każdy pancerz ma kare do regeneracji WYT, więc musisz sprawdzić co obecnie nosisz i przy awansie wybieraj najpierw perki które przyspieszając regen wytrz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szkoda tylko, że Obsidian nie zdecydował się na jakieś rozwinięcie koncepcji gry - dodanie dobowej aktywności postaci (teraz NPC stoją cały czas w tych samych miejscach), angażowanie ich do jakichś aktywności (wieśniacy na polach, kowal przy kuźni), bardziej realistyczny ekwipunek (ograniczone miejsce na przedmioty), zmienna aktywnośc przeciwników w zależności od pory dnia. Może i drobnostki, ale bardzo by mi się takie samczki spodobały.
A tak to gra w sumie niewiele różni się od BGII, który wyszedł 15 lat temu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.03.2015 o 12:40, pawbuk napisał:

A tak to gra w sumie niewiele różni się od BGII, który wyszedł 15 lat temu.


O to chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.03.2015 o 12:40, pawbuk napisał:

Szkoda tylko, że Obsidian nie zdecydował się na jakieś rozwinięcie koncepcji gry - dodanie
dobowej aktywności postaci (teraz NPC stoją cały czas w tych samych miejscach), angażowanie
ich do jakichś aktywności (wieśniacy na polach, kowal przy kuźni), bardziej realistyczny
ekwipunek (ograniczone miejsce na przedmioty), zmienna aktywnośc przeciwników w zależności
od pory dnia. Może i drobnostki, ale bardzo by mi się takie samczki spodobały.
A tak to gra w sumie niewiele różni się od BGII, który wyszedł 15 lat temu.


A mi brakuje ustawiania zachowania dla postaci. Patrząc po początkowych kilku godzinach, to jest pod tym względem bardzo ubogo. Nie wiem jak to jest w drużynie z kilku postaci, ale patrząc po prologu to jak samemu się skilla nie aktywuje to pomocnik tego nie zrobi. Nawet patrząc na system skradania to łotrzyk jest jak dla mnie postacią zbędną, chyba że dostaje kopa na wyższych levelach ale i tak sam system nie za bardzo pozwala na typowe wykorzystanie łotrzyka w walce. Dużym minusem jest to że skradanie działa dla całej drużyny, łotrzykiem nie można wyjść z walki i włączyć mu skradanie. Druga sprawa, nie ma kary dla postaci walczącej na dystans gdy przeciwnik podejdzie zbyt blisko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.03.2015 o 11:47, Zekzt napisał:

Nigdy nie grałeś w Baldury ani Icewindy co xD ?
Zderzenie z old schoolem - o to kaman ^^


Heh, doszło do tego, że ludzie mnie już nie kojarzą na forum. Przy oldschoolowych rpgach spędziłem lekko tysiące godzin, współprowadziłem też stronę kolektywu o bg2. Samego baldura przeszedłem z milion razy i kupiłem 3 różne edycje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.03.2015 o 12:51, Budo napisał:

O to chodzi.


Mówi się, że lepsze jest wrogiem dobrego, ale bez rozwijanie różnych pomysłów nigdy nie poszlibyśmy dalej. Czemu nie urealnić gry? Czemu nie korzystać z dobrych pomysłów?
Jeszcze 15 lat temu na przeszkodzie takim usprawnieniom mogły stać ograniczenia techniczne? Ale teraz?
Ja nie mówię tu o zrobieniu z PoE Call od Duty, tylko o drobnych, kosmetycznych wręcz, zmianach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.03.2015 o 12:58, pawbuk napisał:

Mówi się, że lepsze jest wrogiem dobrego, ale bez rozwijanie różnych pomysłów nigdy nie
poszlibyśmy dalej. Czemu nie urealnić gry? Czemu nie korzystać z dobrych pomysłów?


Bo to nie Skyrim. Pillars ma jasno określony target- to są ludzie, dla których rpgi infinity to doskonałość. Tego już nie można ulepszyć. Ja nie chcę, żeby wieśniak kopał ziemniaki na polu w dzień, a w nocy spał. Ja chcę, żeby warował tam gdzie stoi aż do niego nie przyjdę :)

Dnia 28.03.2015 o 12:58, pawbuk napisał:

Ja nie mówię tu o zrobieniu z PoE Call od Duty, tylko o drobnych, kosmetycznych wręcz,
zmianach.


Kosmetyczne zmiany są. Wprowadzenie cykli dobowych to już nie kosmetyka. Ja bym nie chciał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować