Zaloguj się, aby obserwować  
Strange101

Pillars of Eternity (Project Eternity) - temat ogólny [M]

930 postów w tym temacie

Dnia 28.03.2015 o 23:15, ChrisBgnr napisał:

Po spędzeniu popołudnia na tworzeniu coraz to nowych postaci mam parę uwag krytycznych:
1) Zbiorowe skradanie?? W tym momencie klasa łotrzyka jest bezużyteczna lub robi za ozdobnik.
Jedyny wariant wyciśnięcia z niej potencjału to próba przejścia gry solo. Mam nadzieję,
że coś z tym zrobią :(


Dla mnie jest ok tutaj. Łotrzyk to dps ma być z założenia.

Dnia 28.03.2015 o 23:15, ChrisBgnr napisał:

2) Brak skyptów zachowań dla towarzyszy... Ja wiem, że to jest gra dla betonu RPGowego
i my, dziadki, cieszymy się na oldschool, ALE.... Dało radę w starożytności? Można było
dać i w Roku Pańskim 2015. Przecież tutaj nie ma nawet optymalnego wyboru ścieżki i lezą
te ludziki po linii prostej niczym owce na rzeź, nawet mając przed sobą wykryte pułapki
(mozaika podłogowa z prologu).


Tu się zgadzam, drużyna zachowuje się banda jełopów, której trzeba mówić co robić. Nie byłoby to problemem, gdyby nie bardzo kiepski pathfinding i darmowe ataki przeciwników przy odejściu od wroga. Walczysz z ogrem, klikniesz coś, postać się zablokuje i nagle stwierdzi, że musi odejść od ogra, ogr dostaje darmowy atak i jeb 70 obrażeń za nic.

Dnia 28.03.2015 o 23:15, ChrisBgnr napisał:

Z czepialstwa za to dodam, że wolałbym klasyczne zdobywanie expa. Bardziej czułbym się
jak "poszukiwacz przygód" a nie "japoński turysta" :P No i pytanie, czy po klasykach


Też bym wolał.

Dnia 28.03.2015 o 23:15, ChrisBgnr napisał:

z Zapomnianych Krain mag nie dostaje po dupie nowym systemem odpoczynku? Chyba, że zestawy
obozowe są hurtowo i łatwo dostępne?


System jest kiepski- wcale tych zestawów dużo nie ma, tym bardziej jest ich mniej na hardkorowych poziomach trudności. Robię te piętnastopoziomowe locky i ciekawe jak daleko zajadę na moich czterech zestawach.

btw. co daje Thulgar jako nagrodę w queście pod twierdzą? Powiedział mi "weź to w nagrodę, mi się nie przyda", ale chyba nic mi nie dał...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.03.2015 o 00:09, Shinigami napisał:

Jest dobrze, skryptów nie potrzebuje, bo pełna kontrola należy do gracza, nie AI. O to
tutaj chodzi.


Wszystko ok, ale nie z takim pathfindingiem jaki jest. Każe kolesiowi atakować, ale ten się nagle blokuje i zaczyna kręcić jak g@#$o w przeręblu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

System jaki masz? Gry z silnikiem Unity wola 64bity, widac to na przykladzie gier z KS Wasteland, Dreamfall. Zreszta na przykladzie jeszcze innych gier widac, ze obecnie producenci w domysle wymagaja systemow 64bit.
Jest ogolna modyfikacja, zeby exe widzial system 32 jako 64, ale nie wiem czy to dziala tyko na widzenie wiekszej ilosci pamieci, czy cos jeszcze poprawi. Zreszta Intel 4000 ma wlasna pamiec czy wspoldzielona? Moze w panelu karty, jesli jakis jest, to wymusic wylaczenie roznych efektow. albo zrobili w grze cos, czego karta nie wyrabia;) Ciekawe czy ruszy na geforce 210 ;)


Zajawki do The Road to Eternity napisy polskie lub angielskie ktos widzial, bo bez nich troche ciezko w pelni zrozumiec te zajawki. zreszta pelny dokument Road jest tylko dla wspierajacych, tak?

ech kupic specjalnie dla limitowanego pudelka czy nie? dlc za preorder raczej juz nie dostane. ech-bo grac nie dalbym rady za slaby sprzet. - musze oprzec sie hype:/

Odpoczynek moze zostac przerwany jak w BG/IWD? Sa w podziemiach itd. darmowe miejsca na spanie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z cyklu wymagania systemowe:

Na moim 2 letnim laptopie - Sony Vaio, i3 @ 1,9Ghz, 8G RAM, GT 740M (cokolwiek to jest), roz. 1366x768 i Win 8.1 gra działa bardzo dobrze, nie zauważyłem żadnych wyraźnych spadków animacji. Co prawda dotarłem dopiero do Złoconej Doliny i nie brałem udziału w żadnej potyczce z wielką ilością czarów na ekranie, ale ogólnie jest bardzo dobrze.

Jestem oczarowany :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Natomiast u mniena Dell 7720 i7, 8gb, 650M i w rozdzielczości FullHD również śmiga bez najmniejszych problemów.

Po prostu rewelacja!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i dziala :)

Na razie jestem usatysfakcjonowany. Musze jeszcze tylko wymyslic co zrobic z dziennikiem (na zdjeciu nie ma jeszcze tla, a trzy linijki na krzyz to troche malo. Coz, bede myslal wieczorem jak wroce na chate.

A najlepsze w tym wszystkim jest to, ze samemu mozna sobie tworzyc tekstury, ta na screenshocie to akurat moja przerobka troche

20150329105442

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Eee już są mody?

Piotrek_K---> na nexusie to akurat konto trzeba mieć, tak jak pesel jak się jest fanem rpgów ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spoiler

Szatę dla maga z bonusem do inta oraz z tego co pamiętam quest dla jednego z towarzyszy w twierdzy.



Swoją drogą cztery to już luksus, jako weteran grasz na normalu? Czy jaki tam poziom ma ich aż tyle.

Co do durnoty i ich auto-ataków muszę się zgodzić, najlepiej gdyby nie ruszali się w ogóle...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do systemów 32 bit - wszystkie przypadłości crashy w kiepsko napisanych pod taki system grach leczy komenda userva ustawiona na 3072.
Wpisujemy w pasku startu [dla win7] - bcdedit /set IncreaseUserVa 3072 i spokój na wieki wieków.
Używałem tego switcha od chwili gdy tylko wyszedł win7 [czyli ładnych parę lat], przez mojego starego kompa przewinęła się masa gier, nigdy mi nie sypnął bsod, żaden crash itp bzdety [a używałem na nim też sporo pakietów do obróbki audio-video]
Ta komenda to tzw popularny 3gb switch.

Co do PoE - patch podobno za tydzień i tu pytanie za 100 punktów, jak to będzie na GOGu ? Zaktualizują jak to mają w zwyczaju całego klienta =.= ?
Reinstalacja gry dla patcha o wadze pewnie poniżej 1gb to raczej nie jest najprzyjemniejsze rozwiązanie. Nie wiadomo czy będzie jakaś opcja pobrania patcha dla GOGowców bez reinstalacji całej gry ?
Nie wazy to to bóg wie ile, ale ciągnąc instalator ~7gb i reinstalować ~14gb z każdym patchem to lekka lipa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.03.2015 o 11:15, Budo napisał:

Eee już są mody?

Patrzac jak latwy jest dostep do plikow (nie ma jednego wielkiego archiwum, a wszystko jest w osobnych katalogach) to nie ma w tym nic dziwnego ;)

Dnia 29.03.2015 o 11:15, Budo napisał:

Piotrek_K---> na nexusie to akurat konto trzeba mieć, tak jak pesel jak się jest fanem
rpgów ^^

Sprzet mam jaki mam, gram glownie na Playstation, a szczerze powiedziawszy to rpgi z ostatnich x lat to jednak spokojnie mozna bylo sobie odpuscic (Mass Effecy, Dragon Age Inquisitiony czy inne wynalazki). Fallouty 3/NV to ogrywalem na Pleyu - ja wiem, ze idealnie nie bylo z nimi, ale mus byl. Mysle, ze dla PoE w koncu zainwestuje w sprzet, bo gra mi sie slabo troche (o Divinity Original Sin, ktory lezy na polce w Edycji Kolekcjonerskiej i sie na mnie zlosci nie wspominajac).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oprócz tych różnych bugów nieco denerwuje mnie jeszcze jedna rzecz. Te wtrącenia opisowe w dialogach, które trzeba czytać podczas słuchania nagranych dialogów postaci. Nie umiem czytać opisu jak np. postać wygląda i jednocześnie słuchać tego co mówi. :P W rezultacie, zazwyczaj najpierw słucham, a później czytam opisy, co za wiele sensu nie ma, imho... Mówię to na podstawie wersji angielskiej, ale w polskiej (z napisami po polsku) to pewnie wypada jeszcze dziwniej. A może tylko ja tak mam...

Tym niemniej, pod względem klimatu, fabuły i tego jak jest ona przedstawiona ta gra przebija BG - przynajmniej na razie (a dopiero wyszedłem z pierwszej wioski/miasteczka).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W sumie do negatywów jakie min podał wczesniej budo [z ktorymi też się zgadzałem] dorzucił bym jeszcze idiotyczny, absolutnie i totalnie idiotyczny system wytrzymałości postaci.
Postać ma 300hp ale 50pkt wytrzymałości - padnie jak mucha w trakcie walki i do jej końca [niby coś tam bredzą o jakimś "podniesieniu", ale gdzie ten skill jest ? jaka klasa go posiada ?] jest bezużyteczna.
Nie wiem kto wpadł na tak "genialny" system przy tak fatalnym wyszukiwaniu ścieżek i walce polegającej na benny-hillu [biegamy jak popieprzeni wokół wrogów, bo agrują losowe postaci, wiec posiadanie tanka wcale nie gwarantuje, ze on cokolwiek tankuje, biegamy też, bo postaci się o siebie blokują, a że nie maja skryptów zachowań to stoją jak koły i czekają na śmierć]

RPGowa otoczka tego tytułu i klimat są naprawdę świetne. Tylko wszystko to psuje kompletnie idiotyczny system walki który nie dorasta do pięt w kwestii funkcjonalności starym pradziadom jak BG czy ID.

I niech mi nikt nie wmawia, ze brak skryptów załatwi nam micro i makro nad poszczególnymi członkami drużyny, bo tym sposobem to gramy niemalże na "stopklatce". Pauza non stop, sklejenie kolejki akcji, puszczamy pauzę - postać się zablokowała, kolejka akcji się zasrała, dajemy znów pauze, przestawiamy postac, kolejka akcji od nowa, działa... 5s i dupa, mob się ruszył, postać znowu zablokowana jak debil stoi w miejscu dajemy pauze.... No i +/- tak w kółko. Na początku się tego nie widzi bo wrogów jest niewielu, nie są tez specjalnie groźni. Po pierwszych +/- 10h wszystko się wywala do góry nogami i poziom irytacji przekracza poziom satysfakcji [nie wiem, może na najniższym poziomie trudności to wygląda inaczej i blokowanie ai nie boli tak bardzo, na wyższym - mnie boli nieziemsko]

Ciekaw jestem czy cokolwiek tu wypatchują czy zleją to totalnie i będą jedynie łatać bugi [a tych trochę jednak jest, w tym kilka uniemożliwia w pewnych sytuacjach ukończenie głównej fabuły]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie w grze jest zakladka Misje.. i w niej są jakby 3 podzielone wedlug kategorii.. Wykonałem misje Dożynki i znajduje się w 3 osamotnionej kategorii "zadania" czyli jest to kategoria z zadaniami ktore zostaly wykonane? bo dziwne ze nie widze nic w opisie tej misji ze zostala ukonczona w 100%.. jedynie pisze ze tam pomoglem bla bla i nic wiecej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje mam jeszcze jedno pytanie.

mój mag ma początkowy czar Magiczny atak i może go używać co walkę.. inne czary można raz i trzeba iść spać. Czy takie czary jak Magiczny Atak będą dostępne w przyszłosci? tzn chodzi oto czy dojdą kolejne które mogę używać co walkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.03.2015 o 11:15, Shinigami napisał:

Co do durnoty i ich auto-ataków muszę się zgodzić, najlepiej gdyby nie ruszali się w
ogóle...


Jeżeli chodzi Ci o auto-atak członków Twojej drużyny, to bez problemu możesz to wyłączyć w opcjach. W ogóle polecam przejrzeć opcje. Można tam wyłączyć bardzo wiele rzeczy, na które niektórzy z Was narzekają. Trochę mnie dziwi, że wiele osób tego nie sprawdza w pierwszej kolejności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.03.2015 o 13:12, Azazell napisał:

Panowie czy to prawda ze czary maga zabijają też swoich? jak je odróżnić w czasie walki?


Jeżeli chodzi o te wszystkie pola obszaru działania, które się pojawiają po nacelowaniu we wroga, to czerwony kolor oznacza, że razi wszystkich - wrogów i członków drużyny. Ten dalszy kolor, żółtawy, razi tylko wrogów. Poza tym zmienia się chyba to kółko pod postacią - pojawia się w środku krzyżyk (jak na tarczy strzeleckiej). Na pewno też jak wyświetlą ci się informacje o danym zaklęciu, to tam też są jakieś informacje jak to działa. Strumień ognia wali też swoich, wiem bo wypróbowałem... :P

Rażą swoich chyba głównie czary związane z żywiołami:

http://www.pcgamer.com/pillars-of-eternity-a-beginners-guide-to-combat/?ns_campaign=article-feed&ns_mchannel=ref&ns_source=steam&ns_linkname=0&ns_fee=0

(7 screen)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W opcjach tyczących się rozgrywki mam odznaczone wszystko. Tryb eksperta + reszta.

Po prostu czasem towarzysz który znajduje się w walce, bezsensownie ''goni'' atakowanego wroga, czy ''sam'' zmienia cel gdy jeden już nie żyje, często obijając się o innych z drużyny - co zmusza do korzystania z pauzy - jednak czasem nie da się go opanować, a najmniejszy błąd często kosztuje kogoś życie. Cóż, może to poprawią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować