Zaloguj się, aby obserwować  
Strange101

Pillars of Eternity (Project Eternity) - temat ogólny [M]

930 postów w tym temacie

Dnia 29.03.2015 o 23:58, Reffan napisał:

Trzeci poziom Bezkresnych Ścieżek Od Nuy: wie ktoś gdzie znajdę

Spoiler

szablę którą trzeba
włożyć do ręki posągu

?


Zdaje się że na kolejnym poziomie - 4 lub 5.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.03.2015 o 13:44, Zekzt napisał:

oczywiście wyłączy to zdobywanie aczików
na danym zapisie gry, jak zawsze w przypadku używania debuggerów w grach z infinity enginem.

Ten silnik to Unity, a nie Infinity ;). Krótko mówiąc nie ma nic wspólnego z dawnymi grami BI/BW, za to bardzo wiele z Wasteland 2 :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O, właśnie odkryłem jaki jest maksymalny poziom, choć jestem dopiero na etapie zwiedzania drugiego dużego miasta.

Swoją drogą boss na ostatnim poziomie podziemi w Od Nua to jakiś masakrator. Gdybym nie odkrył triku związanego z budową poziomu poziomu, to raczej by mi się nie chciało z nim bawić. ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W grze jest bug: jeśli w ekwipunku naciśniecie na coś dwukrotnie (żeby założyć) to znikną wszystkie perma buffy (wynikające z wyboru rasy, klasy itp.) postaci!
Ciekawe ile pasywów nieświadomie sobie pousuwaliście :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.03.2015 o 11:37, Zekzt napisał:

Co do PoE - patch podobno za tydzień i tu pytanie za 100 punktów, jak to będzie na GOGu
? Zaktualizują jak to mają w zwyczaju całego klienta =.= ?

Divinity miało patche. Wiec PoE pewnie też.

@up było wczesniej. W wersji gogowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.03.2015 o 06:36, misioo napisał:

W grze jest bug: jeśli w ekwipunku naciśniecie na coś dwukrotnie (żeby założyć) to znikną
wszystkie perma buffy (wynikające z wyboru rasy, klasy itp.) postaci!
Ciekawe ile pasywów nieświadomie sobie pousuwaliście :)


O jakie pasywy chodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.03.2015 o 23:48, pawbuk napisał:

Niestety, zdrowie da się odzyskać jedynie podczas odpoczynku, a zaklęcia regenerują jedynie
wytrzymałość :)


No to wielki minus dla tej gry. Nie ma jak w BG2 odpoczynek tam gdzie się chce (o ile nie ma wrogów) tylko muszę wykorzystywać te namioty. Został mi teraz jeden, a mam jeszcze do zwiedzenia sporo pięter w twierdzy - czyli będę musiał w połowie eksploracji zawrócić do miasta i przespać się w gospodzie -.-''

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chopdziło mi raczej o ogólne podobieństwo, ale mogłem to bardziej "czytelnie" ująć =) [w sensie stricte konsola komend w BG/ID też dawała jakiś komunikat o skutkach używania komend, albo przynajmniej ja to tak kojarzę, a może to w EE dopiero ?]
No mniejsza o większość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Musisz tą komendę wpisywać przy każdej zmianie mapy [czyli każde wejście do lokacji].
Niestety funkcja ta [MSAA] jest tak skomplikowana, tak technologicznie zaawansowana, że twórcy nie byli zdolni w tym stuleciu opracować dla niej suwaka/przełącznika w opcjach graficznych xD

============

Im więcej mniejszych i większych baboli znajduję e tej grze, tym bardziej zachodzę w głowę jak można być tak miernym [od strony technicznej] i jednocześnie tak dobrym [od strony fabuły, czasem tez mechaniki] studiem produkującym gry o.0

Najbardziej jednak wkurzają mnie babole które zostały wyłapane w becie i absolutnie nic z nimi nie zrobiono.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.03.2015 o 08:27, Piotrbov napisał:

No właśnie. Mógłby mi ktoś powiedzieć czym się różni wytrzymałość od zdrowia?


Zdrowie to odpowiednik klasycznego HP - jak spadnie do 0, to Twoja postać "umiera" - nie da się nią walczyć, dopóki walka się nie skończy. Jeśli w ten sposób padną wczyscy członkowie drużyny, to jest game over.

Wytrzymałość możesz wyobrazić sobie jako coś w rodzaju... tarczy energetycznej, ktora chroni Twoje Zdrowie. Niestety Wytrzymałości masz dużo mniej niż Zdrowia, ale w przeciwieństwie do Zdrowia są sposoby na jej regenerację nawet w czasie walki, natomiast po walce odnawia się w całości.

Jest jeszcze jedna zależność: jeśli poziom Twojego Zdrowia spadnie poniżej maksymalnego poziomu Wytrzymałości, wówczas Twoja "tarcza" zostanie odpowiednio obniżona - żeby wrócić do wartości wyjściowej trzeba odpocząć.

Ograniczona ilość obozów wcale nie jest taka zła, jak ją ludzie malują. Ot, wymusza dokładne planowanie i powtarzanie potyczek, w których straciliśmy zbyt wiele życia albo czarów. Wszystko po to, aby jak najdalej dojść bez odpoczynku. Można to sobie wyobrazić jako grę strategiczną, w której ma się ograniczone zasoby, które w dodatku kurczą się z każdą kolejną potyczką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.03.2015 o 09:48, Azazell napisał:

Czyli można mieć tylko 4 obozy? Czy można ten limit zwiększyć.


TYLKO 4 obozy? A TYLKO 2 na hardzie? :P Jak żyć? Jak żyć? :P

Ps. Szkoda, że nie ma animacji spania w lochach, bo animacja spania w lesie trochę nie pasuje do otaczającej nas murarki... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.03.2015 o 08:07, SiDi napisał:

No to wielki minus dla tej gry. Nie ma jak w BG2 odpoczynek tam gdzie się chce (o ile
nie ma wrogów) tylko muszę wykorzystywać te namioty. Został mi teraz jeden, a mam jeszcze
do zwiedzenia sporo pięter w twierdzy - czyli będę musiał w połowie eksploracji zawrócić
do miasta i przespać się w gospodzie -.-''


Powiem szczerze, że akurat ten pomysł z osobną wytrzymałością i zdrowiem mi się podoba :) Pamiętam jeszcze BGII - w dalszej części gry każda większa walka kończyła się tym, że trzeba było wskrzeszać połowę towarzyszy :D
Tutaj tego nie ma - gdy wytrzymałość postaci spadnie do zera, to traci ona przytomnośc, a gdy walka się skończy, wstaje i odzyskuje utraconą wytrzymałość.
Oczywiście, zdrowia nie da się regenerować zaklęciami, tylko odpoczynkiem, ale zdrowia mamy 4 razy więcej niż wytrzymałości.
Tak więc trzeba odpoczywać mniej więcej co dwie poważne walki, natomiast mniejszych potyczek możemy rozegrać przynajmniej kilkanaście zanim będziemy zmuszeni do odpoczynku.
Mniej mi się podoba to ograniczenie zestawów obozowych - na wielopoziomowych i trudnych podziemiach rzeczywiście traci się sporo czasu na powrót do gospody czy zamku, odpoczynek i zakup nowych zestawów obozowych, bo jest ich naprawdę niewiele do znalezienia ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Walka dla mnie też jest chaotyczna, a to przez to że nie można ustawić drużynie zachowania. Aby jakikolwiek to miało sens trzeba włączyć wszystko w autopauzie. Już IceWind Dale na poziomie epickim było bardziej grywalne niż PoE. AI pomocników jest tragiczne. Łucznicy atakują moją drużynę, a oni sobie stoją bezczynnie, wróg wpada na wojowników a moja obstawa z tyłu kompletnie nic nie robi. Jak tak cały czas to ma wyglądać to chyba zrezygnuje ze Ścieżki Potępionych. Już lepiej mi się grało w IceWinda na epickim niż tutaj na ścieżce potępionych.

Czy jest coś takiego jak upływ czasy, bo mam postacie na drugim poziomie a padają jak muchy w sali tronowej. Więc chcę sobie podnieść poziom postaci a potem tutaj wrócić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.03.2015 o 11:30, Kajdorf napisał:

Walka dla mnie też jest chaotyczna, a to przez to że nie można ustawić drużynie zachowania.
Aby jakikolwiek to miało sens trzeba włączyć wszystko w autopauzie. Już IceWind Dale
na poziomie epickim było bardziej grywalne niż PoE. AI pomocników jest tragiczne. Łucznicy
atakują moją drużynę, a oni sobie stoją bezczynnie, wróg wpada na wojowników a moja obstawa
z tyłu kompletnie nic nie robi. Jak tak cały czas to ma wyglądać to chyba zrezygnuje
ze Ścieżki Potępionych. Już lepiej mi się grało w IceWinda na epickim niż tutaj na ścieżce
potępionych.

Czy jest coś takiego jak upływ czasy, bo mam postacie na drugim poziomie a padają jak
muchy w sali tronowej. Więc chcę sobie podnieść poziom postaci a potem tutaj wrócić.


To jest pikuś. Najgorsze rzeczy w walce to pathfinding i beznadziejna responsywność postaci na rozkazy. Wpadnie jakiś misiek w mojego maga i zanim ten zareaguje na rozkaz odbiegnięcia i znajdzie drogę na której się nie zablokuje to wróg zdąży go już zatłuc. To jest po prostu zgroza. Dlatego cieszę się, że nie mam teraz czasu katować grę na jakimś wyższym poziomie trudności... może połatają to do chwili aż ten czas znajdę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.03.2015 o 12:17, Reffan napisał:

To jest pikuś. Najgorsze rzeczy w walce to pathfinding i beznadziejna responsywność postaci
na rozkazy. Wpadnie jakiś misiek w mojego maga i zanim ten zareaguje na rozkaz odbiegnięcia
i znajdzie drogę na której się nie zablokuje to wróg zdąży go już zatłuc. To jest po
prostu zgroza. Dlatego cieszę się, że nie mam teraz czasu katować grę na jakimś wyższym
poziomie trudności... może połatają to do chwili aż ten czas znajdę.


Też to zauważyłem, dlatego coraz bardziej kusi mnie aby wrócić do pierwszego save na normalu. Akurat jestem prawie w tym samym miejscu to dużo nie stracę. Już AI w Wastelandzie było lepsze, a tutaj pomimo tego hurraoptymizmu na PoE to gra jak narazie mnie nie zachwyca, pomimo tego że przygodę z RPG zacząłem od momentu premiery Baldursów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować