Zaloguj się, aby obserwować  
Strange101

Pillars of Eternity (Project Eternity) - temat ogólny [M]

930 postów w tym temacie

Jak na razie najbardziej w grze wnerwia mnie wykrywanie pułapek. Idę w trybie skradania, ale postać wykrywa je dopiero jak już na nich stanie i nie można już nic zrobić. W BG przecież dało się wykryć pułapki z odległości metra, mój złodziej był łucznikiem i raczej szedł z tyłu, a widział wszystko, czemu tu nagle zdecydowali się na centymetr?

Kolejne dwie rzeczy to nagłe porzucanie rozkazów (każe magowi rzucić czar, pojawia się jego ikonka mu nad głową, ale jak spuszczę go z oka to potrafi zmienić zdanie i jednak zacząć atakować innych ręcznie, WTF?) oraz blokowanie się postaci z o kolegów z drużyny, w żadnym ze starych cRPG nie pamiętam tak kuriozalnych sytuacji.

Gra jest fajna, ale ktoś chyba nie przysiadł nad komfortem gry na wyższych poziomach trudności, bo kiedy trzeba mikrować każdy ruch postaci (co lubię), to mogłyby być one przynajmiej posłuszne, a nie to co powyżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.04.2015 o 19:21, Strange101 napisał:

Jak na razie najbardziej w grze wnerwia mnie wykrywanie pułapek. Idę w trybie skradania,
ale postać wykrywa je dopiero jak już na nich stanie i nie można już nic zrobić. W BG
przecież dało się wykryć pułapki z odległości metra, mój złodziej był łucznikiem i raczej
szedł z tyłu, a widział wszystko, czemu tu nagle zdecydowali się na centymetr?


Podejrzewam, że masz liche skradanie. Musisz je rozwijać, żeby działało. Jak masz jakiś niebezpieczny obszar, to możesz puszczać gościa z dużym skradaniem przodem, żeby wszyscy się nie pchali jak stado na te pułapki.

Dnia 04.04.2015 o 19:21, Strange101 napisał:

Kolejne dwie rzeczy to nagłe porzucanie rozkazów (każe magowi rzucić czar, pojawia się
jego ikonka mu nad głową, ale jak spuszczę go z oka to potrafi zmienić zdanie i jednak
zacząć atakować innych ręcznie, WTF?) oraz blokowanie się postaci z o kolegów z drużyny,
w żadnym ze starych cRPG nie pamiętam tak kuriozalnych sytuacji.


Blokowanie to niestety prawda i nie wiem czy to zniknie. Jeśli chodzi o rozkazy, to oni ich nie porzucają- jeśli tak Ci się wydaje, to albo ktoś mu przerwał rzucanie czaru (nie wyszedł rzut na koncentrację), albo rzucił i nie zauważyłeś, albo jeszcze w jakiś inny sposób skasowali rzucanie czaru, np. powaleniem, czy jakimś uciszeniem.

Dnia 04.04.2015 o 19:21, Strange101 napisał:

Gra jest fajna, ale ktoś chyba nie przysiadł nad komfortem gry na wyższych poziomach
trudności, bo kiedy trzeba mikrować każdy ruch postaci (co lubię), to mogłyby być one
przynajmiej posłuszne, a nie to co powyżej.


No niestety mikro jest utrudnione, ale przynajmniej możesz w większości wypadków wybrać teren walki. Walcz tak, żeby było wystarczająco przestrzeni, żeby się nie blokować. Albo np. ustawiaj tanka w przejściu i blokuj specjalnie, a reszta wali z łuków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.04.2015 o 19:50, Budo napisał:

Podejrzewam, że masz liche skradanie. Musisz je rozwijać, żeby działało. Jak masz jakiś
niebezpieczny obszar, to możesz puszczać gościa z dużym skradaniem przodem, żeby wszyscy
się nie pchali jak stado na te pułapki.


Tylko nawet jak nasz łotrzyk wykryje wszystkie pułapki, to i tak trzeba pojedynczo przeklikiwać każdą postać przez teren z pułapkami. Jak im wydamy rozkaz przemarszu, to wlezą w pułapki :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.04.2015 o 19:50, Budo napisał:

Podejrzewam, że masz liche skradanie. Musisz je rozwijać, żeby działało. Jak masz jakiś
niebezpieczny obszar, to możesz puszczać gościa z dużym skradaniem przodem, żeby wszyscy
się nie pchali jak stado na te pułapki.


U każdej postaci mam wymaksowaną inną umiejętność, więc to raczej nie to. Poza tym, wykrywa mi te pułapki - tylko po prostu zbyt mała odległość, bym zdążył zaregować, dobrze, że jest możliwość ustawienia autopauzy, bo inaczej ginąłbym co 10 sekund.

Dnia 04.04.2015 o 19:50, Budo napisał:

Blokowanie to niestety prawda i nie wiem czy to zniknie. Jeśli chodzi o rozkazy, to oni
ich nie porzucają- jeśli tak Ci się wydaje, to albo ktoś mu przerwał rzucanie czaru (nie
wyszedł rzut na koncentrację), albo rzucił i nie zauważyłeś, albo jeszcze w jakiś inny
sposób skasowali rzucanie czaru, np. powaleniem, czy jakimś uciszeniem.


Problem bierze się chyba z tego wiązania walką - jeśli mag musi gdzieś podejść i po drodze go ktoś zaatakuje to zaczyna z nim walczyć, podobnie robi mój tank, któremu każę się przesunąć w wybrane miejsce, ale jak go ktoś zaatakuje to nie idzie dalej - jeśli to nie bug, ale feature, to raczej słaby ;)

Dnia 04.04.2015 o 19:50, Budo napisał:

No niestety mikro jest utrudnione, ale przynajmniej możesz w większości wypadków wybrać
teren walki. Walcz tak, żeby było wystarczająco przestrzeni, żeby się nie blokować. Albo
np. ustawiaj tanka w przejściu i blokuj specjalnie, a reszta wali z łuków.


Nie zawsze jest to możliwe - walki z bossami mają czasem ten efekt, że wygasza się ekran i odpala animacja podejścia drużyny, wtedy zwykle wywala Watchera na sam przód i cała idea mojej formacji bierze w łeb. Szkoda też, że mag wydaje się najmniej ciekawą i przydatną postacią czarującą, mam nadzieję, że na wyższych poziomach coś się odmieni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tutaj zawsze przydaje się styl gry ''na przynętę'' - po odkryciu pułapek jeden oszołom biegnie do przodu i ściąga moby w inne, bezpieczne miejsce. Zresztą tak szczerze, nawet z marnym skradaniem postaci która u mnie rozbrajała (mag) można było wszystko rozegrać tak, żeby większość pułapek rozbroić, w innym wypadku sposób pierwszy był niezawodny :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

/.../

No, ale wtedy je rozbrajasz. Jak będziesz pakować Alothowi wszystko w mechanikę od początku, to rozbroi prawie wszystko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakies bylo moje zdziwienie gdy dzis odpalilem PoE i gra wczytala sie w Busoli Ansloga, mimo ze wczoraj zakonczylem gre w Palących Wodospadach... Moje zdziwienie okazalo sie jeszcze wieksze, gdy zobaczylem, ze ubity przeze mnie wczoraj

Spoiler

Raedrik

dalej zyje i caly quest z nim wyglada na nieruszony...

Genralnie jakies 2 godzinki gry w plecy... rewelacja :/ Swietny patch!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.04.2015 o 20:24, Strange101 napisał:

Nie zawsze jest to możliwe - walki z bossami mają czasem ten efekt, że wygasza się ekran
i odpala animacja podejścia drużyny, wtedy zwykle wywala Watchera na sam przód i cała
idea mojej formacji bierze w łeb. Szkoda też, że mag wydaje się najmniej ciekawą i przydatną
postacią czarującą, mam nadzieję, że na wyższych poziomach coś się odmieni.


Moją główną postacią jest mag, więc rozumiem ten ból :D Często po jakiejś rozmowie znajduje się na samym przodzie i muszę go szybko przesuwać na tył, nie zawsze się to udaje :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też wam się tak długo aktualizowała wersja z GoGa o.0 ?
Patcher sam w sobie malutki, ale pasek instalacji stoi tak na oko na 99% już z 5min...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli przenosicie jakiegoś pomocnika do "poczekalni" radzę zabrać wszystkie przedmioty z plecaka i szybkiego dostępu. One po powrocie znikają. Nie ma ich nawet w skrzyni w Ced Nua. Straciłem w taki sposób pancerze do Twierdzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.04.2015 o 23:13, Zekzt napisał:

Też wam się tak długo aktualizowała wersja z GoGa o.0 ?
Patcher sam w sobie malutki, ale pasek instalacji stoi tak na oko na 99% już z 5min...


Zawsze może być gorzej - znajomemu wyskoczył jakiś error przy patchowaniu, potem dostał info, że instalacja zakończona, a gra zaczęła crashować zaraz po uruchomieniu. ;)
Więc jeśli będzie to trwało nawet parę godzin, ale skończy się prawidłowo to chyba nie ma co narzekać ^^"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.04.2015 o 19:21, Strange101 napisał:

Jak na razie najbardziej w grze wnerwia mnie wykrywanie pułapek. /ciach/


I pomyśleć ze gdy to wypominasz jako wadę gry to większość krzyczy że tak ma być, bo to jest gra w starym stylu i koniec kropka. Czasami się zastanawiam czy oni wiedzą co to jest gra w starym stylu, bo nie przypominam sobie starych RPG drużynowych z walką w czasie rzeczywistym do momentu wydania BG i ID. A rozwaliła mnie opinia że D&D to nadaje się najlepiej na komputery a nie na system papierkowy i ten system w PoE jest idealny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poszło, widać patch musiał sobie trochę "pomyśleć" =)
Trzeba zobaczyć co popsuli w tym upie - bo co naprawili to mam wypisane, a co schrzanili to znajdę metoda prób i błędów ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.04.2015 o 19:21, Strange101 napisał:

Jak na razie najbardziej w grze wnerwia mnie wykrywanie pułapek./ciach/



wykrywanie pułapek działa.... przy skradaniu widze czerwone punkty i je odbezpieczam.. nie ma z tym problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia...
Wersja gry na GOGu to 1.0.3.524 , na STEAMie 1.0.3.526.
Teraz pytanie czy wersja ze STEAMa ma po prostu inna numerację bo dostała hotfixa osobno ? Czy tez wersja z GOGa nie ma hotfixa ? Bo z tego co widzę, bug który miał być przez hotfixa skorygowany na mojej GOGowej i spatchowanej wersji nie występuje [ten z towarzyszami, twierdza i używaniem mechaniki]

============

Tnijcie cytaty w postach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak w przejściu postawię z przodu dwa tanki i wilka, moja łuczniczka może przez nich przejść i strzelić zaczepnie w przeciwnika. Problem w tym, że nie może już wrócić, musze się rozchodzić tam, psuć szyk, marnować czas. To bug czy te postacie są większe jak czują zagrożenie? :v

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem patcha "dogłębniej".
Faktycznie wersja z goga to pierwszy update... bez hotfixa. Bug z mechaniką u postaci tworzonych własnoręcznie faktycznie się pojawia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować