Zaloguj się, aby obserwować  
Strange101

Pillars of Eternity (Project Eternity) - temat ogólny [M]

930 postów w tym temacie

Dnia 07.04.2015 o 16:39, Strange101 napisał:

Jak najedziesz myszką na wybór pieśni (na lewo od wyboru inwokacji) pokaże się wokół
postaci krąg z zasięgiem.


Tylko gram w wersji eksperckiej, gdzie się takie rzeczy nie pojawiają... Nie ma nigdzie napisane promienia działania?

Dnia 07.04.2015 o 16:39, Strange101 napisał:

Co do walki - u każdej postaci mam pod ręką zestaw do zwarcia


Pytanie było dlatego, że się zastanawiałem co do Chantera, czy wziąć Elfa, ale on ma bonusy, gdy wali się na odległość, więc, czy te pieśni będą działały na odległość, a jeśli tak to z jakiej.


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem różne materiały o grze, ale widać nie ma określonego zasięgu poszczególnych pieśni.

Eksperymentalnie doszedłem jednak do czegoś takiego - chanter ma taki talent Ancient Memory (Pradawne Wspomnienie), on ma określony promień (bazowo 4 m + modyfikator od inteligencji) i zdaje się, że pieśni również działają w takim zasięgu (przynajmniej ten okrąg jaki mi się pokazuje zdaje się z taką odległością pokrywać + próbowałem to mierzyć ustawiając w walce postacie w różnej odległości od chantera i bonus łapały też na taki dystans), choć głowy za to nie daję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trochę pograłem, trochę pozwiedzałem, trochę pozabijałem i stwierdzam, jest dobrze. Historia postaci rozpoczyna się dość kiepsko ale tło świata i wszystko co dzieje się naokoło jest już jak najbardziej w porządku. Opisy sytuacji, zdarzeń są wykonane koncertowo i naprawdę przyjemnie się je czyta. Poziomy też na plus pod względem wyglądu i praktyczności.
Teraz na spokojnie zacznę sobie od nowa bo trochę się zapędziłem, a gra wydaje się karać za podejście siłowe, przynajmniej na początku.
To co mi się nie za bardzo podoba to brak możliwości leczenia życia, rozwiązanie to wydaje mi się zupełnie bez sensu(przykład, władowałem się do zamku powalczyłem i straciłem sporo życia, więc teraz zamiast użycia bandażu, miksturki czy zaklęcia muszę wyjść z zamku, drałować do gospody(kilkanaście godzin) przespać się, wrócić do zamku i kontynuować walkę.) Nie podoba mi się także wizualizacja życia przeciwnika kilkoma czerwonymi kropkami, zupełnie zabija to poczucie potężnych ciosów(otoczyliśmy kolesia uderzyliśmu go wszyscy naraz ... o zniknęła mu jedna kropka).
I jeszcze szybkie pytanko, czy można gdzieś kupować lub tworzyć pakiety obozowe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.04.2015 o 14:06, darkwind21 napisał:

I jeszcze szybkie pytanko, czy można gdzieś kupować lub tworzyć pakiety obozowe?


W niektórych sklepach, w gospodach. Można też je znaleźć w skrzyniach itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 08.04.2015 o 14:13, Dandzialf napisał:

W niektórych sklepach, w gospodach. Można też je znaleźć w skrzyniach itp.


Głównie o kupno mi chodzi, bo znalazłem na początku kilka ale dość szybko je zużyłem i miałem problem bo w pierwszej gospodzie nie można było ich nabyć. Ale to dobrze, że gdzieś są dostępne do kupienia, bo gdyby można było je uzyskać tylko znajdując to nie byłoby to zbyt wygodne. Nie obraziłbym się też za opcję wytworzenia takich pakietów.

Plus jeszcze jedna szpila tym razem do grupy polonizującej, w opisie przedmiotów mamy "enchant", a po przygarnięciu psa z pierwszej gospody i podświetleniu go "tab-em" mamy opis Black hound zdaje się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może mi ktoś na 100% potwierdzić ile wynosi czas animacji ataku i przerw pomiędzy atakami bronią o szybkości średniej i wolnej?

Gdzieś na jakimś youtubie koleś mówił, że czas animacji dla broni średniej to 36 fps czyli 1,2 sekundy (30fps = 1 sek.) a dla broni wolnej 54 fps (1,8s) (czyli o 50% wolniej).
Natomiast obrażenia 2H (broń wolna) są tylko o ok. 25% większe.
Czy kara od zbroi skraca czas animacji samego ataku czy tylko odnawiania ataku? czy jedno i drugie?

Próbowałem to jakoś testować w warunkach domowych i niestety dwie bronie wypadają lepiej niż 2H.

Tutaj pytanie do Zekzta, czy dałbyś radę z jakimś modzikiem podnoszącym obrażenia broni 2H? lub szybkość ataku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 08.04.2015 o 14:59, Szymon666 napisał:

Tutaj pytanie do Zekzta, czy dałbyś radę z jakimś modzikiem podnoszącym obrażenia broni
2H? lub szybkość ataku?


Teoretycznie jest w spisie właściwości taka statystyka która podbija szybkość danej broni, tylko kwestia tego jak to działa. Tzn czy da się dorobić taki bonus do jakiegoś pierścionka i będzie on podbijał szybkość każdej noszonej broni, czy konkretnie dodawać go do broni 2h [w sensie stricte do konkretnych 2handów, czyli edytować wszystkie 2h bronie jakie są w grze].

W wolnej chwili coś pomajstruję - aczkolwiek z jakimiś obszerniejszymi pakietami wstrzymam się chwilę bo patche 1.0.4 i 1.0.5 to zapewne kwestia 2 tygodni i każdy jeden taki patch jak również każdy pierdółkowaty hotfix sprawia, ze mody trzeba kleić od nowa =P
wolał bym poczekać aż się trochę ten tytuł "wypaczuje" [i aktualizować na bieżąco tylko dwa mody dla druida, bo ku mojemu zaskoczeniu stały się całkiem popularne o.0]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przypomnę się w takim razie za jakiś czas, pewnie do tego czasu skończę grę ale na pewno zagram drugi raz więc będzie jak znalazł :D
Barbarzyński szał + mikstura podnosząca szybkość ataku niestety się nie kumulują więc pierścień podnoszący szybkość ataku chyba też się nie skumuluje z ww. Można sprawdzić. Edycja wszystkich broni 2H to za dużo roboty. Jak będziesz miał czas i chęci to możesz potestować :) a jak nie to trudno.
Dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziś wieczorem sobie pogrzebie w tym bonusie do szybkości ataku i sprawdzę jak on działa.
Jak coś wykombinuję dam ci znać =)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że im dłużej się gra, tym czasy ładowania się wydłużają. Nawet w menu po uruchomieniu gra teraz dłużej "mieli" kółkiem, zanim można otworzyć listę sejwów.

Odnośnie klas, to z drużyny pieśniarz wydaje mi się bardzo mocną klasą. Również mój enigmatyk sprawuje się nienajgorzej, ale to głównie za sprawą czarów sprawiających, że wróg przez chwilę walczy po mojej stronie. Podobnie z buffami pieśniarza i umiejętnością z zauroczeniem wroga. Najsłabszy wydaje się dopiero co zrekrutowany druid, Hiravias. Jakoś trudno go utrzymywać przy życiu w porównaniu do reszty kompanów. Zaznaczając przy tym, że gram na średnim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.04.2015 o 18:02, Arcling napisał:

Zauważyłem, że im dłużej się gra, tym czasy ładowania się wydłużają.


Prawdopodobnie to wina autosave + quicksave, co jakiś czas kasowałem te nadpisywane w nieskończoność pliki i pomagało - do pewnego stopnia. Nawet z instalacją na SSD.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.04.2015 o 18:02, Arcling napisał:

Odnośnie klas, to z drużyny pieśniarz wydaje mi się bardzo mocną klasą. Również mój enigmatyk
sprawuje się nienajgorzej, ale to głównie za sprawą czarów sprawiających, że wróg przez
chwilę walczy po mojej stronie. Podobnie z buffami pieśniarza i umiejętnością z zauroczeniem
wroga. Najsłabszy wydaje się dopiero co zrekrutowany druid, Hiravias. Jakoś trudno go
utrzymywać przy życiu w porównaniu do reszty kompanów. Zaznaczając przy tym, że gram
na średnim.


Druida rzeczywiście trudno utrzymać przy życiu, natomiast ma najmocniejsze czary ofensywne. Jeśli uda się go ustawić z tyłu walki, to sieje popłoch i wygrywa walki. Natomiast z pieśniarza dość szybko zrezygnowałem, jakiś taki nijaki się dla mnie wydawał :D
Praktycznie skończyłem już trzeci akt, kończę teraz pozostałe misje i postanowiłem przetestować enigmatyka (

Spoiler

Zrozpaczona Matka

), zamiast jednego maga (
Spoiler

Alotha

.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.04.2015 o 18:04, Shinigami napisał:

Prawdopodobnie to wina autosave + quicksave, co jakiś czas kasowałem te nadpisywane w
nieskończoność pliki i pomagało - do pewnego stopnia. Nawet z instalacją na SSD.

No ja właśnie sporo nadpisywałem, czyli pewnie zamiast nadpisywać lepiej kasować stare i zapisywać nowe.

@pawbuk: No to chyba druid później pójdzie w odstawkę, bo akurat przydałoby mi się dodatkowe melee i na takiego go chciałem zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czytacie te wszystkie opisy napotykanych dusz? Bo ich zdaje się jest więcej niż NPCów, z którymi można pogadać, a historie tych dusz nie należą do najciekawszych. To znaczy, początkowo jest fajnie, ale później powtarzają się schematy. Ktoś w tej retrospekcji zawsze jest atakowany, albo okradany, bity, czarowany, etc. Dotychczas czytałem wszystkich jakich spotkałem, ale chyba dam sobie spokój, bo jak widzę, że w karczmie jest 2 NPCów, z którymi można pogadać i 7 dusz to mi się odechciewa...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To historie backerów, większość z nich jest zwyczajnie kiepska. Szkoda czasu. Czekamy na patch który usunie ich z gry - tak całkiem poważnie, bo często zwyczajnie irytują :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To chyba była nagroda dla backerów, którzy dali odpowiednio dużo - mogli napisać taką historyjkę. Ja to traktuję jako część klimatu - jakbyśmy w naszym świecie mogli czytać w myślach innym ludziom to też nie zawsze byłoby to porywające ;) Przynajmniej zarysowano, że mamy ciągle taką umiejętność, nie tylko w misternie napisanych punktach kluczowych dla fabuły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować