Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Twórcy The Secret World nie planują przejścia na model free-to-play

13 postów w tym temacie

Małgorzata Trzyna

Z początku zdawało się, że wszystko pójdzie po myśli developerów, jednak The Secret World nie zdobyło dużej popularności. Funcom nie zamierza jednak przechodzić na F2P i chce wykazać, że opłacanie abonamentu w grach MMO nie jest przeżytkiem.

Przeczytaj cały tekst "Twórcy The Secret World nie planują przejścia na model free-to-play" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja pogralem miesiac i wiedzialem juz ze nic z tego nie bedzie. Swiat i klimat jak najbardziej na plus, niestety przede wszystkim kiepska walka, ktora jest nudna i nie efektowna, a jak wiadomo walczymy wiekszosc czasu gry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tornquist powiedział, że rozumie ludzi, którzy nieufnie podchodzą do gier wymagających opłacania abonamentu i przyznał, że sam musi zastanowić się kilka razy, zanim kupi taki tytuł. Uważa jednak, że ten model pozwala użytkownikom nie martwić się o mikrotransakcje wszechobecne w grach free-to-play.

Nie przemawia do mnie taka argumentacja, gry darmowe zazwyczaj są zwyczajnie słabe, niezależnie od obecności mikrotransakcji. Ba, darmowe gry z mikrotransakcjami bywają naprawdę dobre (TF2, wkrótce Dota 2)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.10.2012 o 18:18, Mercuror napisał:

Ba, darmowe gry z mikrotransakcjami bywają naprawdę dobre
(TF2, wkrótce Dota 2)

TF2 startował jako tytuł Pay2Play, przejście na F2P przyszło kilka lat po premierze.
Co nie zmienia faktu, że są dobre gry F2P, z których można czerpać radochę (Blacklight: Retribution, World of Tanks, League of Legends).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MOBA są tańsze w produkcji i trafiły w niszę (sporą całkiem) rynkową. Ale nie wiem dota czy smite powtórzą sukces tanków czy lola.
Zresztą w wywiadzie Bylos zwracał uwagę, że tytuł f2p musi mieć bardzo duże nakłady na reklamę i właściwie stać na to tylko NCsoft (w branży mmorpg). W domyśle - jest to próba eliminacji mniejszych firm z rynku.
System p2p zapewnia firmom wielkości FC czy CCP płynność finansową niezbędną do produkcji nowego contentu.
W kwesti dodatków, to wygląda to tak, że FC zamiast większych, osobnych dodatków co rok planuje raczej udostępniać ich zawartość w miesięcznych "rozszerzeniach". Tak w TSW jak i w AoC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MOBA są tańsze w produkcji i trafiły w niszę (sporą całkiem) rynkową. Ale nie wiem dota czy smite powtórzą sukces tanków czy lola.
Zresztą w wywiadzie Bylos zwracał uwagę, że tytuł f2p musi mieć bardzo duże nakłady na reklamę i właściwie stać na to tylko NCsoft (w branży mmorpg). W domyśle - jest to próba eliminacji mniejszych firm z rynku.
System p2p zapewnia firmom wielkości FC czy CCP płynność finansową niezbędną do produkcji nowego contentu.
W kwesti dodatków, to wygląda to tak, że FC zamiast większych, osobnych dodatków co rok planuje raczej udostępniać ich zawartość w miesięcznych "rozszerzeniach". Tak w TSW jak i w AoC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, World of Tanks jest dobre tylko jako free to play, jak zaczniesz płacić to czujesz jak wyrzucasz kase w błoto...
Btw teraz jest promocja na steam 50% off z secrret world więc jednak coś kombinują...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>Uważa jednak, że ten model pozwala użytkownikom nie martwić się o mikrotransakcje wszechobecne w grach free-to-play.
Czy ta gra przypadkiem nie ma też sklepu rodem z gier F2P?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gra jest świetna, polecam. Na pewno jest trudna i nie każdemu przypadnie do gustu. Od samego początku było wiadomo, że gra będzie niszowa (jest to też zaleta, bo przynajmniej będzie co raz mniej noekidów). Mi się gra tak spodobała, że zakupiłem lifesub i jak na razie nie żałuję ani jednej wydanej złotówki (a właściwie euro :D Generalnie jak macie już dość fantasy i poszukujecie mmo w obecnych realiach, do tego zombie, to gra jest dla was. Walka może nie jest najwyższych lotów, ale akurat w tej grze to nie przeszkadza (a i tak z patcha na patch jest lepiej a i większe zmiany w tej kwestii zostały zapowiedziane).
A odnośnie ocen to od graczy, przynajmniej na metacritic, ma o 0.1 więcej niż GW2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

TobiAlex no jak ktos lubi najbardziej nudny system rozwoju psotaci w historii gier (wogole nie czuc ,ze sie w tej grze rozwijasz) plus do tego najbardziej zalosny system walki ktory jest krokiem w tyl patrzac na takiego age of conan to ok. Sorka sam klimat i zagadki nie pomoga jak core gameplay to porazka :]. Rownei dobrze mogli z tej gry zrobic gre single player. Inni gracze i tak robia tylko za tlo ;].


Igorwer akurat AoC nawet na starcie bylo o niebo lepsze niz TSW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.10.2012 o 14:02, hydzior napisał:

TobiAlex no jak ktos lubi najbardziej nudny system rozwoju psotaci w historii gier (wogole
nie czuc ,ze sie w tej grze rozwijasz)

Kompletnie się z tym nie zgadzam. System w TSW jest prosty, ale nie prostacki jak w typowych mmo; progres jest poziomy, trzeba zbudować postać przez dobór odpowiednich skili i sprzętu, a nie przez prostackie "więcej HP i lepsze skile". W TSW dobrze wyekwipowana postać która dobierze źle skile zostanie pokonana przez nowicjusza który lepiej przemyśli sprawę. I o to chodzi w rpg. Skill>gear
>plus do tego najbardziej zalosny system walki

Dnia 04.10.2012 o 14:02, hydzior napisał:

ktory jest krokiem w tyl patrzac na takiego age of conan to ok.

Nie. System w AoC nie działał u casterów i był zbyt action jak na mmo. Fajny, ale zbyt skomplikowany na milion mobow do ubicia.
System w TSW jest po prostu inny, wystarczająco dynamiczny (na nightmare''ach nawet zbyt dynamiczny...), ale nie trzeba mieć zręczności małpy i refleksu kobry.

>Sorka sam klimat i zagadki

Dnia 04.10.2012 o 14:02, hydzior napisał:

nie pomoga jak core gameplay to porazka :]. Rownei dobrze mogli z tej gry zrobic gre
single player. Inni gracze i tak robia tylko za tlo ;].

To nie tak. Większość misji można solować, ale endgame to współpraca w grupie. Fusang to grupa, lairy to grupa, sporo misji w Transylwanii to przynajmniej duo. Ale TSW stawia raczej na "trwałe związki", pug ma mocno pod górkę.

Dnia 04.10.2012 o 14:02, hydzior napisał:

Igorwer akurat AoC nawet na starcie bylo o niebo lepsze niz TSW.

E, nie. TSW miało start porównywalny tylko z Riftem, jest najbardziej zaawansowanym technologicznie mmorpg na rynku, ma kilka bardzo dobrych rozwiązań a jednocześnie kilka dobrych, starych i sprawdzonych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować