Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Treyarch: silnik IW zapewnia 60 fps i jest świetny, po co go zmieniać?

59 postów w tym temacie

Dnia 10.10.2012 o 21:31, Henrar napisał:

Przecież sami mówią o tym, że ten silnik wiele wspólnego z tym, co był w czwórce, nie
ma. Anyway, Black Ops źle zoptymalizowany nie był. To jest jakiś wewnętrzny bug silnika,
bo na części komputerów ta gra chodzi, tak jak MW2/3.


Tego bugu jakoś nie było w MW2 więc to i tak winna Treyarch.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.10.2012 o 21:33, ZubenPL napisał:

Tego bugu jakoś nie było w MW2 więc to i tak winna Treyarch.

Owszem, ale nie była to zła optymalizacja, bo wtedy BO na każdym sprzęcie chodziłby źle a tak nie było. I to nawet w dniu premiery.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja wole mieć lepszą grafikę z 60Fps HD na 40Fps FULL HD np w konsolach, ale kto da ci taką opcję :\.
na pc jak ma się dobrą kartę graficzną rozdzielczość w fps nie robi różnicy, mnie najbardziej drażnią takie silniki gdzie np w jednej grze jest piękna grafika i wyciąga na 80fps nawet, a w innej grze silnik jest zryty i masz gorszą grafikę i ciśnie na 40fps. Jak silnik jest zryty to do śmieci takie coś, a jak ciśnie dobrze to co szkodzi polepszyć grafikę w takim silniku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.10.2012 o 21:38, Naimad-PL napisał:

Jak silnik
jest zryty to do śmieci takie coś, a jak ciśnie dobrze to co szkodzi polepszyć grafikę
w takim silniku?

Słowo-klucz: budżet.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja przynajmniej częściowo się zgadzam z tym panem. Komuś przeszkadza, że równie wiekowy Unreal Engine 3 napędza co drugą produkcję?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze grafika i fizyka to nie wszystko, ale jak strzelam w typa stojacego w oknie z wyrzutni rakiet to chociaz doniczki mogly by sie poniszczyc. Czy to tak duzo? Seria MW chociaz dobrze dzialala na wszystkich konfiguracjach, bo jak zobaczylem jak mi chodzi BO1 to sie przerazilem, grac sie nie dalo, a wymagania byly spokojnie spelnione. Tak jak w kolejna czesc MW zagram z checia, tak BO2 nie tkne nawet patykiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Super, powiedzcie to teraz mojemu Black Ops, który do tej pory tnie się na minimalnych detalach, mimo że po kilku łatkach działał normalnie i płynnie w wysokich detalach. Łot, jedna łatka i taka porażka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.10.2012 o 21:26, arborek napisał:

już widzę jak główny programista idzie do rady nadzorczej:
- Szanowna rado nadzorcza. Nasza gra sprzedaje się najlepiej na świecie ale zmienimy
silnik graficzny tak żeby wyglądała lepiej. Jasne że spadnie nam grono graczy o połowę
a efekt będzie zauważalny może przez 20 % naszych fanów ale w końcu przestaną po nas
jeździć na forach internetowych.

Następnego dnia koleś wylatuje z roboty :):)

wylatuje bo dla nich liczą sie tylko dolary,..

to ze nie robią nowego silinka bo generacja konsol się kończy to też pieprzenie, bo nawet mimo premiry nowe gry będa wychodziły na obie platformy ps3/x360 i ps4/x720, bo nowa generacja na samym poczatku nie będzie miała tylu odbiorców by opłaciły sie ogromne nakłady na pordukcję (EA wydalo 100mln $ na marketing BF3), traytech też pipszy głupoty, nie chcą sie przyznać się są tak nieudolni że nie potrafią sami zrobić silnika, złego słowa na obecny nie powiedzą, bo boją się że Acti odsunie ich od marki, a fabuła? przenieśli BO2 tak daleko w przyszłość że bohaterowie z BO1 powinni już nie żyć, a oni dalej żyja !!! dobry klimat może mieć w tym roku FarCry 3 i/lub MoH:W

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Henrar, arborek@ Nie chcę wywowałać jakieś głupiej wojenki, ale ja tu widzę lekki fanboyism.Czy cod od MW dał jakiś powiew świeżości?Nie!Ciągle to samo.Nie mówię tu oczywiście o wyglądzie broni, czasach czy perkach.Ciągle ta sama mechanika, grafika, fizyka itd.Ja myślę, że nowy silnik by tej marce naprawdę pomógł, a tak, to mamy ciągle, to samo.I nie mówię, że cod jest gorszy od innych gier, bo sam mam:MW,WAW,MW2 i BO.A przy BO, to nieźle się poślizgnąłem.Pograłem i zaraz wyłączyłem, bo to po prostu była tragedia niezoptymalizowana i nic nowego, więc b.szybko mi się znudziło.MW3 nie kupiłem, bo mi się szybko odechciało jak zagrałem w darmowy weekend na steamie, a BO2 może kupię, ale jak stanieje, bo jest o wiele więcej ciekawych i innowacyjnych tytułów niż nowy cod!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.10.2012 o 21:37, Henrar napisał:

> Tego bugu jakoś nie było w MW2 więc to i tak winna Treyarch.
Owszem, ale nie była to zła optymalizacja, bo wtedy BO na każdym sprzęcie chodziłby źle
a tak nie było. I to nawet w dniu premiery.


Oni tego do dzisiaj nie naprawili, chociaż trochę pozmieniali i na laptopie dało się po kilku patchach jako tako przejść singla. Na stacjonarce kolosalne spadki fpsów co 1-2 sekundy (niezależnie od ustawień graficznych),praktycznie uniemożliwia zdobywanie dobrych wyników w multi. O dziwo ten sam sprzęt tylko system Windows XP, gra chodzi płynnie, ewidentnie skopany silnik (dla jednej gry nie będę instalował starego systemu). Najśmieszniejsze, że MW1, MW2 i MW3 chodziło na tym kompie idealnie. A szkoda bo BO nawet mi się podobał, a tak 99zł jak krew w piach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.10.2012 o 21:44, Vroo napisał:

A ja przynajmniej częściowo się zgadzam z tym panem. Komuś przeszkadza, że równie wiekowy
Unreal Engine 3 napędza co drugą produkcję?

Nie porównuj UE3 z silnikiem CoDa który pamięta Quake''a 1.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie ma potrzeby zmieniać go na siłę

Daje moją wersję: Nie ma potrzeby żerować nim na siłę.

Nie chcą zmienić silnika, bo wtedy pewnie by nie ruszyło na iks-klocku.
A tam jest duuużo łatwych klientów. (bez urazy, fanboje).
Dlatego dopóki nie wyjdzie nowa generacja konsol, nie będzie nowego silnika.

Fajnie, nie? ^^

Zresztą - nie chcą, żeby ludzie sapali o brak zmian?
To niech kolejne odcinki tasiemca opychają jako dodatek, w cenie dodatku - a nie pełnoprawnej gry.
To najbardziej boli...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie zmienią, bo konsole są stare, będzie nowa generacja, to i lepsza grafika się pojawi. Patrząc po specyfikacji x360, aż dziwne, że wyciąga taką grafikę jak jest teraz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co prawda to prawda.. Nie można zarzucić IW, że ich gry się tną czy działają w 30 fps.. Co do płynności i optymalizacji silnika to jest super. To jak wygląda grafika to drugie. Czy warto to zmieniać ? Nie wiem.. To tylko shooter. Poza tym, od kiedy grafika się liczy najbardziej ? Ludzie zapomnieli o dobrej zabawie ? Z resztą jak sam powiedział, wygląd gry się zmienia. Nie stoi cały czas w miejscu. Wystarczy przytoczyć gry od EA. Silnik Frostbite i inne pierdoły. Poza grafiką (fajne światłą) coś oferuje ? Nic. Chodzi o zabawę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobrze wiedziec ze sa jeszcze ludzie ktorzy nie graja w gry, tylko w silniki graficzne. Albo i nie.

Po co robic nowy nowy silnik do gry skoro:
- nowe konsole beda za rok lub dwa?
- fanom ten sie podoba
- nie kazdy onanizuje sie na widok teselacji i direct-ultra0shadow-mapping-cos-tam-z-czym-tam. Na co zwraca sie uwage przez pierwsze 15 minut. Zwlasza w fps-ie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.10.2012 o 21:00, Henrar napisał:

Jak to samo? Silnik nie oznacza, że gameplay pozostaje taki sam. Ale komu ja to tłumaczę...


Ogłaszam w imieniu użytkowników polskiego internetu, że Twój komentarz ma największe szansę na zdobycie nagrody "Głupota Miesiąca". Wyniki konkursu 1 listopada br.

W przypadku CODa jest generalnie ZAWSZE taki sam, skarbie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"silnik IW zapewnia 60 fps i jest świetny, po co go zmieniać?"

ZGADZAM SIĘ! :D ja jako klient tez nie widze sensu zmieniania czego kolwiek. Nie widzę sensu zmienia na mojej półce na kolejną wersje gry. Przecież w każdej chodzi o to samo i wygląda tak samo :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w sieciowych fpsach zawsze FPS na pierwszym miejscu, a zaraz potem wyłączenie gównianych walących po oczach efektów - taki gatunek. albo strzelamy, albo podziwiamy widoczki. inaczej sie nie da - no chyba ze lubimy robic za miesko armatnie.

gosciu ma racje, ale z drugiej strony kolejny cody to proby reanimacji trupa, seria jest dla mnie na dnie. ide na mapkę w cod2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, gość ma rację i jej nie ma zarazem. Z jednej strony faktem jest, że nie trzeba zmieniać silnika co rok, by tylko wepchnąć tam każdy duperel, jaki pojawił się na technologicznym poletku. Z drugiej jednak strony, są granice tego przeczekiwania. Można to robić do momentu, gdy nie widać, że dana technologia zostaje zbyt dużo w tyle za resztą stawki. Z CoD''em przeczekali zdecydowanie zbyt długo, przez co gra odstaje nie tylko wizualiami, ale i np. możliwościami destrukcji otoczenia od obecnych standardów. 60 klatek na sekundę? Ok, niech będzie, że dla konsolowców jest to istotna sprawa (dal PC-towców raczej nie, bo tutaj kilka ustawień graficznych i masz w zasadzie dowolną liczbę fps), jednak wydaje mi się, że spokojnie dałoby się zrobić ładniejszą, zapewniającą większą interakcję z otoczeniem grę, przy zachowaniu tego założenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować