Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Rekordowe wsparcie dla Project Eternity na Kickstarterze

63 postów w tym temacie

Dnia 17.10.2012 o 08:05, Ciekawski94 napisał:

Ma być stary dobry RPG które ponad 10 lat temu robili za marne grosze a teraz mają kilka
milionów nie podoba mi się to.

Robili 10 lat temu więc co ty porównujesz. Pewnie nawet grosza nie dałeś na kickstarterze a szczekasz najgłośniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Autorowi newsa przypomnę, że do ogólnej puli liczą się jeszcze wpłaty z PayPala, czyli 150 tysięcy zielonych. Tego Kickstarterowy licznik nie uwzględnia z tego co mi wiadomo. Tak więc pan Avellone będzie musiał grać w Arcanum. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

aż dziw że nie przedłużyli w jakiś magiczny sposób zbiórki i nie dodali kolejnych nakreślonych na kolanie planów i ich wycen. nowa klasa ? 300k. nowe miasto ? 500k. nowe coś tam ? jeszcze x k do puli to będzie... jak to wyceniali prze uruchomieniem procesu produkcyjnego gry nie chce nawet wiedzieć.

na grę czekam (a raczej na opis systemu walki i questów, bo to będzie decydujące), ale cała zbiórka to była farsa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.10.2012 o 08:44, EmperorKaligula napisał:

aż dziw że nie przedłużyli w jakiś magiczny sposób zbiórki i nie dodali kolejnych nakreślonych
na kolanie planów i ich wycen. nowa klasa ? 300k. nowe miasto ? 500k. nowe coś tam ?
jeszcze x k do puli to będzie... jak to wyceniali prze uruchomieniem procesu produkcyjnego
gry nie chce nawet wiedzieć.

na grę czekam (a raczej na opis systemu walki i questów, bo to będzie decydujące), ale
cała zbiórka to była farsa.


Bredzisz. Plany może i nakreślone na kolanie, wartości trochę spore ale nie widzę w tym żadnej farsy. Wszystko kosztuje, a sądzę że nie spodziewali się aż takiego wielkiego odzewu. Gdyby w jakiś sposób przedłużyli zbiórkę to dobrze, im więcej pieniędzy włożonych w projekt tym lepszy i obszerniejszy on będzie. Widzisz w tym coś złego? Bo ja nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do tej zbiórki, to trzeba zauważyć, że to był również pre-purchase gry. Jak by się wpłaciło 25 dolców, lub więcej, to tak jakby się tą grę kupiło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.10.2012 o 09:04, Reffanov napisał:

Widzisz w tym coś złego? Bo ja nie.


przecież Ci napisałem co w tym złego widze. wielkie plany, wielka zbiórka, a wszystko bez sensownej wyceny i zaplanowania. rozumiem zrobic plan, przedstawic go, ustalic potrzebne srodki, rozpoczac zbiorke i ja zakonczyc. zwiekszania limitu co kilka dni nie rozumiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie ta zbiorka to rowniez farsa. Rozumiem zbiorki na debiutanckie projekty studiow, ktorym zabraklo kasy na realizacje. Tutaj mamy natomiast firme, ktora istnieje na rynku od 10 lat, majac na koncie 6 glosnych tytulow plus mase dodatkow do nich. Taka firma zebrze o mln dolarow, zeby zrobic gre? A co zrobili z pieniedzmi zarobionymi na poprzednich (kasowych przeciez) tytulach? Smieszne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.10.2012 o 09:10, Squork napisał:

Dla mnie ta zbiorka to rowniez farsa. Rozumiem zbiorki na debiutanckie projekty studiow,
ktorym zabraklo kasy na realizacje. Tutaj mamy natomiast firme, ktora istnieje na rynku
od 10 lat, majac na koncie 6 glosnych tytulow plus mase dodatkow do nich. Taka firma
zebrze o mln dolarow, zeby zrobic gre? A co zrobili z pieniedzmi zarobionymi na poprzednich
(kasowych przeciez) tytulach? Smieszne.


tylko tytuły za czyjeś pieniądze robisz pod dyktando, a zyski ida do kieszeni wydawcy (studio ma zaplacone za zrobienie gry). "za swoje" robisz co chcesz i to co czego chcą gracze. ten projekt wspieraja glownie osoby rozczarnowe kondycja crpgow w ostatnich latach. dlatego zbiorke rozumiem i popieram, ale juz jej formy nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.10.2012 o 09:10, Squork napisał:

Dla mnie ta zbiorka to rowniez farsa. Rozumiem zbiorki na debiutanckie projekty studiow,
ktorym zabraklo kasy na realizacje. Tutaj mamy natomiast firme, ktora istnieje na rynku
od 10 lat, majac na koncie 6 glosnych tytulow plus mase dodatkow do nich. Taka firma
zebrze o mln dolarow, zeby zrobic gre? A co zrobili z pieniedzmi zarobionymi na poprzednich
(kasowych przeciez) tytulach? Smieszne.

Czy relacja producent-wydawca coś Ci mówi? Czy orientujesz się choć trochę jak przebiega proces tworzenia i wydania gry? Czy jesteś kolejnym samozwańczym specjalistą made in Poland?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wbrew pozorom forma jest bardzo dobra i dopracowana. W przeciwieństwie do np. Shakera, który ma być następcą Wizardry.

Koncepcję świata gry Obsidian ma w dużej opracowaną, co pokazały poszczególne update''y.

Kwestia co dodać a czego nie jest też prosta do oszacowania - wystarczy wziąć Baldur''s Gate''a i przypomnieć sobie jak długo robiło się pewne rzeczy. PE będzie zbudowane w podobny sposób, więc Obsidian dobrze wie, ile pracy będą musieli włożyć w dodanie nowej klasy, rasy czy miasta i ile to jest warte.

Pomijając wszystko - to fani w dużej mierze wymusili na Obsidianie tego Kickstartera, bo przecież po sukcesie Fargo Avelonne ciągle był pytany kiedy Obsidian, kiedy następny Planescape itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.10.2012 o 09:18, ReVanMg napisał:

Czy relacja producent-wydawca coś Ci mówi? Czy orientujesz się choć trochę jak przebiega
proces tworzenia i wydania gry? Czy jesteś kolejnym samozwańczym specjalistą made in
Poland?


W porzadku. Wiem ze robili gry na zlecenie itd. Ale my mowimy raptem o milionie dolarow. Moze dla jednostki na etacie jest to kwota przytlaczajaca, ale dla wlasciciela renomowanej firmy niekoniecznie. Dlatego dziwi mnie ze zdecydowali sie na taki krok. Dla mnie to jest niewiarygodne. Mam wrazenie ze zbierali pieniadze nie dlatego, ze brakowalo, tylko dlatego ze mogli. Adrian Chmielarz tworzac nowe studio jakos radzi sobie bez zebraniny i inwestuje SWOJE pieniadze. Ironia losu jest to ze znany developer zbierze zadana kwote a ktos dla kogo to jest naprawde byc lub nie byc juz nie, prawda? To kto nastepny? Treyarch? Visceral? Tez w koncu nie pracuja na swoje konto :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.10.2012 o 09:54, Squork napisał:

Adrian Chmielarz tworzac nowe studio jakos radzi sobie bez zebraniny i inwestuje SWOJE pieniadze.

Bo on na to miał a Obsidian nie ma? Poza tym, nie porównujmy Obsidianu (który zatrudnia 100+ osób) do studia Chmielarza, które nie wiadomo, czy posiada 20 pracowników.

Dnia 17.10.2012 o 09:54, Squork napisał:

To kto nastepny? Treyarch?
Visceral? Tez w koncu nie pracuja na swoje konto :)

Visceral i Treyarch to studia odpowiednio należące do EA i Activision. Obsidian to studio niezależne. Kasy muszą sobie szukać sami.
Poza tym, jak znajdziesz mi wydawcę, który pozwoli Obsidianowi na zrobienie staroszkolnego cRPGa, to stawiam Ci piwo.

No właśnie, nie ma takiego - taki projekt jest ryzykowny. Wydawcy tego nie chcą, natomiast pewna grupa graczy już tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.10.2012 o 09:54, Squork napisał:

W porzadku. Wiem ze robili gry na zlecenie itd. Ale my mowimy raptem o milionie dolarow.
Moze dla jednostki na etacie jest to kwota przytlaczajaca, ale dla wlasciciela renomowanej
firmy niekoniecznie. Dlatego dziwi mnie ze zdecydowali sie na taki krok. Dla mnie to
jest niewiarygodne. Mam wrazenie ze zbierali pieniadze nie dlatego, ze brakowalo, tylko
dlatego ze mogli. Adrian Chmielarz tworzac nowe studio jakos radzi sobie bez zebraniny
i inwestuje SWOJE pieniadze.


Tyle, że Adrian Chmielarz innej opcji nie miał, bo my z Kickstartera korzystać nie możemy, ba, w Polsce jest chyba zakaż korzystania z takich środków w ogóle. Poza tym serio? Po tym co spotkało 38 Studios po wydaniu Kingdoms of Amalur myślisz, że ktokolwiek zaryzykuje wykładanie własnego miliona, kiedy tak popularny jest właśnie kickstarter. Wydaje mi się, że czepiasz się dla samego czepiania, bo to znana firma jest. Co z tego, że to znana firma skoro to Developerzy, nie wydawcy. Gdyby nagle Bethesda, EA czy Ubi wyskoczyły na Kickstartera, można by się czepiać. Tutaj nie, chcą zrobić grę po swojemu, bez nacisku marketingowców. Kickstarter jest do tutaj najlepszą opcją.

Dnia 17.10.2012 o 09:54, Squork napisał:

Ironia losu jest to ze znany developer zbierze zadana kwote
a ktos dla kogo to jest naprawde byc lub nie byc juz nie, prawda? To kto nastepny? Treyarch?
Visceral? Tez w koncu nie pracuja na swoje konto :)


Właśnie dzięki temu, że jeden sławny Developer poszedł na kickstartera, dziś wiele "no namów" uzbierało na swoje projekty. Wcześniej Kickstarter nie był tak głośnym projektem. Jak dla mnie znowu, narzekanie "Bo trzeba".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.10.2012 o 09:54, Squork napisał:

Adrian Chmielarz tworzac nowe studio jakos radzi sobie bez zebraniny
i inwestuje SWOJE pieniadze.

Przecież szukali pieniędzy za granicą i bez zagranicznego inwestora kupa by z tego była ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.10.2012 o 10:01, Henrar napisał:

Poza tym, jak znajdziesz mi wydawcę, który pozwoli Obsidianowi na zrobienie staroszkolnego
cRPGa, to stawiam Ci piwo.

W dobie internetu, steama, ktory lyka prawie wszystko, humble bundle, goga i masy innych platform sprzedazy to chyba bylby najmniejszy problem prawda? :)

Co do samej zbiorki - mnie ona po prostu troche razi i dziwi. Studio zatrudniajace 100+ osob (czyli duze) zbiera milion "bo nie ma na gre". Na poprzednich grach na pewno wypracowali jakis zysk i to wiekszy niz ten milion, ktory dla duzych firm nie jest wielka kwota. Moim zdaniem zbierali bo mogli a nie bo musieli. Jasne ze to korzystne dla firmy bo to reklama i to nawet nie za darmo, tylko taka za ktora im zaplacili 4 mln dolarow :) Ja natomiast patrze z boku i dziwie sie, ze nikt tego nie zauwaza, tylko wszyscy ich tlumacza ze to studio niezalezne, itd. Myslicie ze naprawde az tak bardzo dziaduja?
Tak czy siak ciesze sie ze taka gra powstanie i na pewno ja kupie. Choc w zyciu bym sie do takiej dyskusyjnej zrzutki nie dolozyl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.10.2012 o 10:19, Squork napisał:

W dobie internetu, steama, ktory lyka prawie wszystko, humble bundle, goga i masy innych
platform sprzedazy to chyba bylby najmniejszy problem prawda? :)

Ale dalej nikt nie wykłada na to kasy.

Dnia 17.10.2012 o 10:19, Squork napisał:

Co do samej zbiorki - mnie ona po prostu troche razi i dziwi.

Wykładasz kasę, dostajesz potem grę. Zły deal?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.10.2012 o 09:10, Squork napisał:

Dla mnie ta zbiorka to rowniez farsa. Rozumiem zbiorki na debiutanckie projekty studiow,
ktorym zabraklo kasy na realizacje. Tutaj mamy natomiast firme, ktora istnieje na rynku
od 10 lat, majac na koncie 6 glosnych tytulow plus mase dodatkow do nich. Taka firma
zebrze o mln dolarow, zeby zrobic gre? A co zrobili z pieniedzmi zarobionymi na poprzednich
(kasowych przeciez) tytulach? Smieszne.


Śmieszne jest to, że się oburzasz, mędrkujesz, a nie masz pojęcia zielonego pojęcia o czym piszesz. Nie wiesz kompletnie jak wyglądają finanse takiej firmy i umowy z wydawcami. Jeszcze to "żebranie". Co to niby za żebranie skoro za 25$(jakieś 75zł!) na 99,999% dostaniesz grę? Do tego taką, w którą chciałbyś zagrać, a nie ma od lat takiej na rynku? Serio, co tak tych wszystkich małych ludzi oburza, że można dziś wspomóc studio, dać 25$ dolarów za grę, która za półtora roku po premierze będzie kosztować 40-50$? Jeszcze bym był w stanie zrozumieć, gdyby Obsidian nie dawał nic w zamian, ale to co oferuje to nie dość, że uczciwa to atrakcyjna propozycja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować