Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Rekordowe wsparcie dla Project Eternity na Kickstarterze

63 postów w tym temacie

Dnia 17.10.2012 o 22:12, Dermi napisał:

Ze skrótami myślowymi jest właśnie ten problem, ze można je zrozumieć niezgodnie z intencjami
;) Pisałeś o dodatkowej postaci, co niekoniecznie implikuje grywalną postać , ale żeby
się już nie czepiać: podejrzewam, że poziom zarówno Twojej, jak i mojej wiedzy na temat
developerki gier jest dosyć zbliżony (znaczy, praktycznie żaden), więc oba argumenty
w dużej mierze oparte są na "wydajemisięiźmie".


Prawda. Poza tym niewiele też wiadomo o samej grze na dobrą sprawę.

No ale mimo wszystko jakoś nie przemawiają do mnie te dodatkowe postacie.

Dnia 17.10.2012 o 22:12, Dermi napisał:

Tobie się wydaje, że to za dużo, mi sie
wydaje, że Obsidian wie, co robi i jak się rozkładają koszty. Zresztą, oni wcale nie
muszą naciągać kwot na Kickstarterze - marka zostaje w ich rękach i wszystkie wpływy
ze sprzedaży trafią do nich (pomijając działkę dla pośredników pokroju Steama czy GOGa).


Podobno jest spora - Steam ma ściągać 30%. Nie wiem, na ile to prawda, ale mieć te 30% a nie mieć...

Kickstarter też ściąga haracz, w tym temacie było chyba napisane, ile.

Dnia 17.10.2012 o 22:12, Dermi napisał:

Produkcję mają sfinansowaną dzięki KS, więc cała reszta wpływów to praktycznie czysty
zysk. Ich najgorzej sprzedająca się gra, Alpha Protocol, sprzedała się w ok. 700 tys.
egzemplarzach na trzech platformach. Zakładając 200 tys. na PC (dla Eternity), przy cenie
35$ za sztukę, daje to prawie 9 milionów dolarów.


Pamiętaj, że 74 tysiące osób już tę grę kupiło. :)

Żadna z tych głośniejszych gier z Kickstartera jeszcze nie wyszła, a w dniu premiery może się okazać, że praktycznie wszyscy zainteresowani już grę mają. Zobaczymy.

Dnia 17.10.2012 o 22:12, Dermi napisał:

Odliczając marże, pewnie spada trochę
poniżej ośmiu. A zaniżam, jak się da ;) Przy takich sumach nie sądzę, żeby łakomili się
na parę tysięcy z Kickstartera.


Zawsze lepiej trochę tę poprzeczkę podnieść, żeby "w razie czego" mieć więcej kasy. :)

Zaniżyć bardziej też się da. Zysk z wersji sprzedawanej przez własną stronę to prawie 100%, ale prawie wszyscy i tak będą chcieli na Steamie/w pudełku. A tutaj już dochodzą marże.

Dnia 17.10.2012 o 22:12, Dermi napisał:

Ja się naprawdę starałem, ale to aż się prosi o drobną złośliwość.
Przecież to był ewidentnie dopisek dla tych "przygłupich Hamerykanów, którym jak
się nie napisze na kubku kawy, że jest gorąca, to się poparzą". Przecież my, Polacy,
nie potrzebujemy podawania takich oczywistych informacji, bo jesteśmy mistrzami w odczytywaniu
ukrytych intencji ;p


To raczej dopisek w stylu "nie mieliśmy pomysłu, co tu wstawić, to jest takie coś". :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakby ludzie nie ufali, że studio zrobi grę spełniającą ich wymagania, to raczej by nie zebrali tyle kasy.

Co do samego Obsidianu - na reputacje trzeba jakoś zapracować, czyli trzeba coś robić. Tu uzbierają trochę, tu coś się pokaże inwestorom, przekona ich się, że mogą na tym zarobić i dalej pójdzie.

Z Kickstartera mają oni większą szansze, że zachowają prawa do marki, silnik już też będzie (ile był wykorzystywany silnik np.Unreala), więc łatwiej będzie zorganizować fundusz na kolejną część (czyli kolejne lata pracy).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wow, te posty na temat ogromnej ilości kasy której sobie zażyczył Obsidian i że to bezczelność z ich strony to na poważnie? WOW.

Dodatkowo, 2 nowe klasy a 2 postaci to coś KOMPLETNIE innego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować