Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Rusza darmowy weekend z Counter-Strike: Global Offensive

50 postów w tym temacie

Dnia 01.11.2012 o 22:38, Skrzypiec napisał:

I po chorobę porównywać teraz( nie bezpośrednio) Bf3 do CSa.


Bo to jest coś, co nazywam "Prawem gogiella" - "Nieważne, czego dotyczy dany temat, należy pocisnąć BFowi, mimo namiętnego grania w BF2"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobra giera, sporo szybsza i bardziej dynamiczna od 1.6. Duzo malych poprawek i znacznie lepszy balans broni (chyba wszystkie sa uzyteczne, nie to co w 1.6 - szczesliwa szostka - ak47, m4, awp, mp5, usp i deagle na eco). Co dziwne od CS:Source calkowicie sie odbilem a tutaj wrecz na odwrot. Widocznie diabel tkwi w szczegolach.

Do piszacych glupoty w rodzaju "i tak CS 1.6 jest lepszy, blablabla" - powiem wprost - zeby nie wiem co Valve wypuscilo, to i tak zgraja tetrykow bedzie narzekac. Jak sie 10 lat gra bez przerwy w to samo, to kazda nowosc jest "be". Bo sie trzeba od nowa nauczyc dobrze grac.

Albo narzekanie na bugi. Bo do 1.6 (nie mowiac juz o ewolucji CS od 1.0 do 1.5) nie bylo patchy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.11.2012 o 09:21, Blazkovic napisał:

Albo narzekanie na bugi. Bo do 1.6 (nie mowiac juz o ewolucji CS od 1.0 do 1.5) nie bylo
patchy.


A czy czasem CS był ciągle jeden i ten sam, tylko potem patchowany z wersji 1.0 do wersji 1.6, potem wyszło Condition Zero, Source i teraz Global Offensive? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.11.2012 o 03:00, TobiAlex napisał:

Może jeszcze polecisz coś starszego? Bo wiesz, wydałem na kompa 7k, aby teraz na 42 calach
oglądać "piksele" wielkości cegieł...


Dalej, dalej, e-penisie gadżeta !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.11.2012 o 03:01, TobiAlex napisał:

> Tworzenie map jest jednym z najmniej pracochłonnych elementów tworzenia FPSa.

Nie masz w ogóle pojęcia o level designie więc proszę, nie pisz głupot i się nie wypowiadaj.


To czemu istnieją takie strony jak http://tf2maps.net/ , gdzie ludzie dadzą Ci zylion map? A ty niby się znasz na level designie? A na innych elementach gier? Jak myślisz jak ciężko jest zaprojektować broń, stworzyć misję singleplayerową, zaprogramować AI? Przygadywał kocioł garnkowi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Istnieje także taka strona http://www.moddb.com/, Gdzie ludzie cytuje: "zaprojektować broń, stworzyć misję singleplayerową, zaprogramować AI". To że ludzie coś wykonują nie znaczy że to jest łatwe. To zajmuję w cholerę czasu: nie ważne czy to mapa czy misją, dodatkowe tryby itd. Tworzenie map konkretnie do tfa2 nie jest może trudne, ale stworzenie porządnej mapy tak. Co z tego że jest ich pełno jak 95% nie jest powszechnie ogrywanych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@NBlast

Wlasnie mapki sa jednym z tych najbardziej popularnych elementow "do samodzielnego montazu w domu" przy odrobinie samozaparcia i umiejetnosci, takze nie wiem o co chodzi TobiemuAlexowi ;).

Wystarczy powiedziec ze mapki wspomnianego CS-a 1.0-1.6 w calosci byly przeciez projektowane i wykonane przez amatorow-pasjonatow. To samo bylo np. w Enemy Territory. Niedawno zreszta byl nius o nowym community bonus packu do UT3. Z kolei w CS:GO nikt nie czeka na oficjalne wersje map znanych z Source ktorych brakuje, tylko sami fani je przekonwertowali w kilkanascie dni po premierze.
Producenci doskonale o tym wiedza, dlatego molochy wydawnicze blokuja dostep do edytorow wszelkiej masci i sprzedaja po 3-4 mapki za 50zl. Nie mowiac juz o modach, bo to zakazenie ich biznesu. Ktos jeszcze pusci za darmo do netu nowy tryb gry, ktory mozna sprzedac w pudelku z owymi mapami.

Zrobienie levelu w singlu jest znacznie trudniejsze, to normalne. AI, skrypty, wymagana dbalosc o wieksza szczegolowosc otoczenia, interakcje z owym otoczeniem, etc. No i przydalby sie jako-taki scenarzysta zeby to skleic w spojna calosc, by gracz chcial "isc dalej i zobaczyc co bedzie". Nie mowiac juz o fabule, ktora jako taka byc musi. Moze stad taka bieda w kwestii singlowych fps-ow ;). To po prostu czasochlonna i droga w produkcji rzecz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.11.2012 o 09:56, leszeq napisał:

> Może jeszcze polecisz coś starszego? Bo wiesz, wydałem na kompa 7k, aby teraz na
42 calach
> oglądać "piksele" wielkości cegieł...

Dalej, dalej, e-penisie gadżeta !


Chyba chodzi o to ze stary CS juz doslownie "splywa z ekranu". No sory, ale engine HL jest z 1998 roku a w CS w kafejkach gralem na kartach pokroju Riva TNT2 32MB i 128MB RAM. I Celeronie 333-400MHz. To i tak byl dobry sprzet jak na ~2000-2001 rok w Polsce. Akcelerator z 32MB pamieci na pokladzie - panie, szok! :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.11.2012 o 10:56, Blazkovic napisał:

@NBlast

Wlasnie mapki sa jednym z tych najbardziej popularnych elementow "do samodzielnego montazu
w domu" przy odrobinie samozaparcia i umiejetnosci, takze nie wiem o co chodzi TobiemuAlexowi
;).

Wystarczy powiedziec ze mapki wspomnianego CS-a 1.0-1.6 w calosci byly przeciez projektowane
i wykonane przez amatorow-pasjonatow. To samo bylo np. w Enemy Territory. Niedawno zreszta
byl nius o nowym community bonus packu do UT3. Z kolei w CS:GO nikt nie czeka na oficjalne
wersje map znanych z Source ktorych brakuje, tylko sami fani je przekonwertowali w kilkanascie
dni po premierze.
Producenci doskonale o tym wiedza, dlatego molochy wydawnicze blokuja dostep do edytorow
wszelkiej masci i sprzedaja po 3-4 mapki za 50zl. Nie mowiac juz o modach, bo to zakazenie
ich biznesu. Ktos jeszcze pusci za darmo do netu nowy tryb gry, ktory mozna sprzedac
w pudelku z owymi mapami.

Zrobienie levelu w singlu jest znacznie trudniejsze, to normalne. AI, skrypty, wymagana
dbalosc o wieksza szczegolowosc otoczenia, interakcje z owym otoczeniem, etc. No i przydalby
sie jako-taki scenarzysta zeby to skleic w spojna calosc, by gracz chcial "isc dalej
i zobaczyc co bedzie". Nie mowiac juz o fabule, ktora jako taka byc musi. Moze stad taka
bieda w kwestii singlowych fps-ow ;). To po prostu czasochlonna i droga w produkcji rzecz.


Lepiej bym tego nie napisał. +1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.11.2012 o 22:38, Skrzypiec napisał:

I po chorobę porównywać teraz( nie bezpośrednio) Bf3 do CSa.

Armored Kill i CS:GO kosztują tyle samo. Po prostu. Wolę sobie kupić nową grę, która ma wsparcie twórców i darmowe DLC niż 4 mapy do Bf3.
@Lisun:
Poprawka, ja namiętnie cisnę tylko BC2 :(.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciagle nie kazdemu lezy podejscie cs-a do tematu;p Bez obrazy ale uwazam tez ze trudnosc tworzenia mapy zalezy od gry bo nikt mi nie powie ze mapy w cs sczy tf2 sa jakies bardzo szczegolowe. Zgadzam sie edytor do bf 3 bylby mila sprawa.. ale nie demonizujmy.. o ile cloed quarters nie byl wart swojej ceny o tyle armored kill zmienia bardzo wiele.. No coz kiedys byly mody i byly dodatki do gier..pudelkowe.. i to bylo "spoko" teraz jak wyjdzie dlc ktory ma podobna zawartosc co starydodatek to jestwielki placz bo to sie rpzecierz nazywa DLC i trzeba "sciongnonc". Zreszta nowe modele pojazdow itp juz tak latwo nie da sie myknac jak mapke;p Proponuje tez obejrzec mapy z armored kill zanim sie zacznie narzekac:)

No i CALE Battlefield premium(wszystkie dlc) mozna kupic za 90-100 zeta ..cena jak za dawne dodatki a zawartosci juz 3 pierwsze DLC lacznie maja wiecej;p

Nie wspominajac juz ze CS:GO taka kompletnie nowa gra nie jest.. stare mapy z lepsza grafika pare nowych ot ..;p Dla kogos kto sie nie zaglebia w niuanse w balansie broni itd niemal ta sama gra:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.11.2012 o 03:00, TobiAlex napisał:

Może jeszcze polecisz coś starszego? Bo wiesz, wydałem na kompa 7k, aby teraz na 42 calach
oglądać "piksele" wielkości cegieł...


Tak z przyjemnością. Gothic 1 i 2. Diablo 1. Sporo tych klasyków się znajdzie. Wiesz... nie polecałem ci żadnej gry. Jeśli uważasz, że grafika jest najważniejsza to graj sobie w nowego beznadziejnego GO. Nikt ci nie zabrania. Jednakże nie znajdziesz tam klimatu prawdziwego Counter-Strike''a z czasów wersji 1.3. A grając w taką wersję, jeszcze 2 lata temu, w ogóle nie oglądałem się za oprawą wizualną. Grałem bo czerpałem z tego przyjemność. Pixele też są cool. I na pewno nie są wielkości cegieł...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.11.2012 o 09:28, Muradin_07 napisał:

A czy czasem CS był ciągle jeden i ten sam, tylko potem patchowany z wersji 1.0 do wersji
1.6, potem wyszło Condition Zero, Source i teraz Global Offensive? ;)


Do wersji 1.6, CS był cały czas ten sam. Nic się nie zmieniało w grafice, a jedynie dodawali nowe modele broni.. Co ciekawe wyglądały o wiele lepiej, niż jest to w GO. Condition-Zero też nie wprowadził nic nowego d rozgrywki sieciowej i cały czas wyglądał on tak samo. Nazwa oddaje tylko część tej wersji bo został dodany tryb kampanii dla pojedynczego gracza. Nie powiem, to było coś "nowego" i ciekawego :) Do multika wtedy doszła jedynie "tarcza" dla conterów. Szkoda, że w wersji 1.6 została ona dodana od tak sobie. Tym sposobem, już nie różni się praktycznie niczym 1.6 a Condition-Zero :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.11.2012 o 07:50, Skrzypiec napisał:

O polityce cenowej Valve to może lepiej nie rozmawiać. Co z tego że ich gry prawie za
bezcen, jak za tytuły na steam płacimy wysokie kwoty i valve na tym bardzo dobrze zarabia.



Ceny na Steamie są jak najbardziej normalne dla "zachodniego" odbiorcy. Nie wspominając o dziesiątkach promocji przy każdej możliwej okazji gdy świetne tytuły można dostać za dosłownie bezcen.

Owszem, nie opłaca sie (na ogół i mowa oczywiście o ekonomicznym punkcie widzenia) kupować w momencie premiery na steamie (bo można kupić w naszym kraju taniej), ale ogólnie steam jest świetną platformą dla graczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

CS:GO fajny ale... LoL lepszy, bo lepsza mapa, więcej skilli no i postaci więcej, PRAWDA?

Gra zdecydowanie warta uwagi dla fanów jakichkolwiek strzelanek, bo jakby nie patrzeć, to jest ''dziadek'' w tej dziedzinie ;)
(w sensie że klasyk, nie że stary)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.11.2012 o 10:07, NBlast napisał:

To czemu istnieją takie strony jak http://tf2maps.net/ , gdzie ludzie dadzą Ci zylion
map? A ty niby się znasz na level designie? A na innych elementach gier? Jak myślisz
jak ciężko jest zaprojektować broń, stworzyć misję singleplayerową, zaprogramować AI?
Przygadywał kocioł garnkowi.


Problem w tym, że Tobi ma 100 proc. racji . Trzeba odróżnić dobrą mapę o mapy, która jest dobra tylko dla jej autora. Stworzenie dobrej mapy do multi to masa roboty. Odpowiedni balans (ot, choćby odległości do celu dla obu drużyn), urozmaicenie, układ, itd. itp. zajmuje naprawde dużo czasu. Co z tego, że są strony, gdzie masz tysiące map do ściągnięcia, skoro 99 proc. z nich do niczego się w zasadzie nie nadaje? Do Counter-Strike powstały setki tysięcy (jak nie więcej) map, a ludzie i tak graja w kółko na Dust, Dust II, Aztec czy Office. Dlaczego? Ponieważ są najlepsze i - co równie ważne - nie nudzą się. Nie jest sztuką zrobić mapę, ponieważ temu podoła nawet kilkuletnie dziecko patrząc na tutorial, robiąc jakiegos potworka. Sztuką zrobić jest mapę, do której wracać będą dziesiątki tysięcy ludzi i która stanie się niejako wizytówka serii, dostarczając setki godzin świetnej zabawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 02.11.2012 o 12:58, Xeoo napisał:

No i CALE Battlefield premium(wszystkie dlc) mozna kupic za 90-100 zeta ..cena jak za
dawne dodatki a zawartosci juz 3 pierwsze DLC lacznie maja wiecej;p

Nie można, chyba że ruski kod lub promocja na originie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A weź im to tłumacz. Dla nich liczy się sam fakt, że są fanowskie mapy. A to, że większość z nich jest na raz i nie nadaje się do poważnej gry, już się nie liczy. W końcu komu zależy na jakości, ważna jest ilość -.-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować