Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Weekendowa drama, czyli jak zatopić odnowionego Painkillera na metacritic

84 postów w tym temacie

W dzisiejszych czasach nikogo nie interesują chyba oceny "użytkowników", zwłaszcza w przypadku, kiedy mamy średnią na poziomie 0-3 - taka nota sama się dyskredytuje, szczególnie jeśli noty w mediach są zdecydowanie inne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.11.2012 o 05:34, Tenebrael napisał:

Nie do końca, Powiedziałbym raczej, że MC jest interpretowany jako wyznacznik jakości
przez dużą część GRACZY.


Skąd wiesz, że tak właśnie postrzegają MC? I skąd wiesz, że duża część graczy w ogóle MC odwiedza?

Dnia 05.11.2012 o 05:34, Tenebrael napisał:

W konsekwencji dla wydawców ważne jest, by w tym serwisie ich
gra legitymowała się jak najlepszą średnią ocen.


MC jest rzeczą wtórną - oni chcą mieć po prostu najlepsze recenzje gdzie się da. MC po prostu zlicza średnią (choć to nie jest do końca średnia - duże serwisy są faworyzowane przez MC, a więc mają większy wpływ na ostateczny wynik) i jest współczynnikiem, który po prostu pasuje do Excela.

Dnia 05.11.2012 o 05:34, Tenebrael napisał:

W głównej mierze to my, gracze (no,
nie wszyscy, wiadomo) wykreowaliśmy MC na branżowego bożka,


Ee? A można wiedzieć na jakiej podstawie oparłeś ten wniosek? Moim zdaniem MC zbudował swoją pozycję na tym, że był jednym z pierwszych tego typu serwisów i zaczął zbierać oceny również innych dzieł np. muzyki czy filmów.

Dnia 05.11.2012 o 05:34, Tenebrael napisał:

i trudno się teraz dziwić wydawcom, że dostosowali się do takiego stanu rzeczy.


Ale gracze nie kierują się głównie wynikiem na MC. Nie wiemy nawet, jaki procent tam w ogóle zagląda, nie mówiąc o tym, jaki procent z tego procenta te wyniki uwzględnia przy podejmowaniu decyzji zakupowej. Tu raczej chodzi o co iinego, a mianowicie o znaczenie tekstu prasowego dla konsumenta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.11.2012 o 10:10, pawbuk napisał:

Kiedyś jakiś przedstawiciel dużego wydawcy (nie pamiętam już kto to był) wyjaśniał jak
wzrost średniej oceny na MC o jeden punkt powyżej 90 przekłada się na wzrost sprzedaży
- pamiętam, że sprzedaż rzeczywiście wg niego znacznie rosła.


Nie sądzę. bo gier, które przekroczyły pułap 95 jest bardzo mało, a tylko wtedy można już mówić o jakiejś znaczącej różnicy, jeśli za punkt startu obierzemy 90. Recenzje prasowe mają znaczący wpływ na sprzedaż, ale coraz większą rolę odgrywa działalność zwykłych userów na YT, FB czy forach. Prasa czuje coraz większą presję ze strony tzw. mediów społecznościowych - z różnych przyczyn traci swoje wpływy, które jeszcze kilkanaście lat temu były absolutnie niekwestionowane. Dlatego też coraz więcej firm zwraca uwagę na opinie społeczności aktywnej np. na YT. CD Projekt RED zaprosił do siebie Jessiego Coksa i Angry Joe''a - to nie przypadek. Druga sprawa - siła marki potrafi znaczni zmniejszyć wpływ recenzji na wyniki: patrz sprzedaż MoH i jego oceny w prasie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować