Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Star Wars: The Old Republic dostępne od dziś za darmo

98 postów w tym temacie

Dnia 16.11.2012 o 23:50, Graffis napisał:

Guild Wars 2 ma wyraźnie lepsze PvE (przede wszystkim
dzięki skalowaniu poziomu i dynamice eventów - żadna to nowość, ale TOR tego nie ma).


nienawidze skalowania (sztuczne wydluzanie gry i marnowanie czasu gracza), do tego combat zbyt zrecznosciowy (zdecydowanie wole odmozdzajaco-relaksujace 1,2,3,1,2,3).

Dnia 16.11.2012 o 23:50, Graffis napisał:

Możliwość machania mieczem świetlnym połączona z głupkowatością postaci i fabuły na poziomie
serialu Clone Wars zwyczajnie nie wystarcza.


wystarcza :) pochwal pod adresem fabuly gw2 tez za duzo w sieci nie widzialem ;) jakbym chcial oryginalne story i dopracowane q to kupilbym secred worlda. ciemna strona mocy wzywa!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.11.2012 o 23:57, EmperorKaligula napisał:

i co by taka akcja zmienila ? wiecej ludzi zagraloby by singla i zaraz potemi skonczylo
z gra bo nie ma co robic ;)

Słuszna uwaga - wiele osób od początku kwestionowało ideę MMO opartego na fabule nadanej przez twórców od samego początku. Narzekania i krytyka okazały się mieć niestety wiele sensu - twórcy zwyczajnie nie nadążają z dodawaniem contentu fabularnego, by podtrzymać grę przy życiu,a to z czym TOR zaczął jest zbyt ''sztywne'' i zamknięte, by mogło się obronić na dłuższą metę.

Skalowanie przydaje się o tyle, że jest sens wracać do wcześniej odwiedzonych obszarów. Można komuś pomóc w tworzeniu nowej postaci, można pozwiedzać.
Nie chwalę też fabuły GW2... ale tam to nie ona miała stanowić esencję gry. Z tego powodu jakby mniejszą wagę do tego przywiązuję i mniej surowo oceniam. TOR miał być fabularną perełką, a jest szmirowatą kpiną z universum SW (które może nie zachwyca, ale momenty takie jak ESB lub powieści Zahna miało - szkoda, że to tak odległe już czasy :( ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą skalowanie poziomów w GW2 to jeden z większych minusów tej gry natomiast fakt ona pokazała jak może wyglądać mmo bez abonamentu i bardzo tą grę chwalę. Star Wars wiedziałem od czasu premiery że będzie F2P dlatego nie kupowałem tej gry a grałem gdy była możliwość gry darmowej i.. do F2P nie wrócę. Syf syfem pogania :/. Szybkie przejście na F2P nie pomoże tej grze, na dodatek tam nie ma nic nowego.

PS. Zostały w świecie SW wysyłanie listów ze skrzynek? (jeden z durniejszych pomysłów w grze s-f SKRZYNKI do wysyłania listów:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.11.2012 o 09:49, Kafar napisał:

PS. Zostały w świecie SW wysyłanie listów ze skrzynek? (jeden z durniejszych pomysłów
w grze s-f SKRZYNKI do wysyłania listów:D


To space fantasy (a gra to zrzynka z WoW-a :D), więc mnie to nie dziwi ani trochę :D.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No własnie. No ale żeby aż tak kopiuj wklej jak to się mówi! :D (to pierwsza rzecz która mi się w oczy rzuciła gdy zagrałem w to;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.11.2012 o 00:11, EmperorKaligula napisał:

nienawidze skalowania (sztuczne wydluzanie gry i marnowanie czasu gracza), do tego combat
zbyt zrecznosciowy (zdecydowanie wole odmozdzajaco-relaksujace 1,2,3,1,2,3).


No właśnie biorąc pod uwagę że w TOR wszystko rozbija się o rotację (dobrze mówisz, dla bez-mózgów bo wystarczy kartka i 3 minuty żeby wyliczyć najlepszy damage/defense w połączeniu z cc) ja w ogóle nie widzę sensu by naciskać 1,2,3,1,2,3... na dobrą sprawę mogli by dorzucić makra jak to zrobiły niektóre gry (chyba w Runes of Magic jest, nie wiem jak WoW) i lać na całą sprawę.
Zero wysiłku, cała walka jest zależna od tego kto ma lepsze gacie i mądrzejszą rotację.

Dnia 17.11.2012 o 00:11, EmperorKaligula napisał:

wystarcza :) pochwal pod adresem fabuly gw2 tez za duzo w sieci nie widzialem ;) jakbym
chcial oryginalne story i dopracowane q to kupilbym secred worlda. ciemna strona mocy
wzywa!


Jak bym chciał "oryginalne story i dopracowane q" to bym zagrał w jakiegoś single-player cRPG. Jak chciał bym coś w uniwersum SW to brał bym KOTOR''a. TOR nie dość że jest liniowy, nie dość że ma kiczowatą fabułę, nie dość że jest nudny jak flaki z olejem to jeszcze wszystkie questy w nim polegają na pójściu do punktu X i zabiciu 30 potworków. Wiem bo grałem całe 2 miesiące.

I jak ktoś tu słusznie zauważył - nie nadążają z nowym contentem przez co gra umiera. A z uwagi na to że to bardzo biedny themepark w którym za bardzo nie ma co robić, owa fabuła to najważniejszy element gry. Mimo jej kiczowatości. Dla nastolatków jarających się mieszami świetlnymi powinna wystarczyć.

Porównaj to z GW2 gdzie może fabuła jest mniej interaktywna (brak dialogów) ale pozwala na dokonywanie wyborów które faktycznie coś zmieniają w tym co akurat robisz a content wychodzi dość regularnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobra, questy to MMORPG-owaty/WoW-owaty standard, ale wykonywało mi się je znacznie przyjemniej niż w World of WarCraft. Ale co z tego, skoro w F2P doświadczenie zdobywa się dużo wolniej, ceny u sprzedawców poszły w górę, a logowanie się pewnie będzie koszmarem. Spróbuję odzyskać postać, którą wcześniej na trialu stworzyłem i kontynuować nią grę, ale jeśli nie będzie to fajne (ograniczenia są kuriozalne i koszmarne jednocześnie), to po prostu grę wywalę i tyle. A miała potencjał...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.11.2012 o 00:16, Graffis napisał:

Nie chwalę też fabuły GW2... ale tam to nie ona miała stanowić esencję gry. Z tego powodu
jakby mniejszą wagę do tego przywiązuję i mniej surowo oceniam. TOR miał być fabularną
perełką, a jest szmirowatą kpiną z universum SW (które może nie zachwyca, ale momenty
takie jak ESB lub powieści Zahna miało - szkoda, że to tak odległe już czasy :( ).


Nie jest to poziom KOTORów, ale moim zdaniem nie strasznej przepaści, czuć tu też mocno ,,Biowareowość" w dość negatywnym znaczeniu, ale mimo to uważam że fabularnie jest przyzwoicie. Podoba mi się mnogość decyzji, które faktycznie decydują o życiu lub śmierci. No i klimat jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie grałem w MMO, jestem singlowym graczem i lubię grać sam, i jeszcze jakieś abonemanty. Przy premierze SWTORa słyszałem jednak, że gra jest bardziej nastawiona na fabułę czy dialogi niż inne MMO, i że można w to grać jak w zwykłego RPGa, praktycznie olewając rzeczy typowe dla MMO. Teraz jest Free-to-Play więc jakoś mnie tak naszło, żeby spróbować. I teraz chciałem się dowiedzieć od kogoś kto gra(ł) jak to ostatecznie wygląda, czy rzeczywiście można to potraktować jako normalne RPG i grać samemu? Przejść po prostu fabułę i mieć wyjebane na innych graczy na mapie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej można, ale trzeba się czasami użerać z graczami, którzy np. ubiegli nas w zdobyciu quest itema (czasami respawnują się bardzo szybko, ale czasami nie), kolejkami do logowania, problemami z siecią i innymi takimi rzeczami. Wyszła z tego taka gra w sumie dla nikogo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.11.2012 o 14:50, xxAPOSTELxx napisał:

Ta gra to gniot tylko czas zmarnowałem na ściąganie.

Możesz rozwinąć myśl? Naprawdę nie warto wracać i wykupić np. miesiąca za te 29,90 zł? Dzięki. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.11.2012 o 20:07, Janek_Izdebski napisał:

> Ta gra to gniot tylko czas zmarnowałem na ściąganie.
Możesz rozwinąć myśl? Naprawdę nie warto wracać i wykupić np. miesiąca za te 29,90
? Dzięki. :)


Nie wiem jak z abonamentem, ale F2P jest cienkie. Może ludzie spróbują, ale wątpię by przyciągnęło sporo graczy na dłużej. Bioware po raz kolejny pokazuje, że nie ma pojęcia o robieniu gry MMO czy w ogóle czegokolwiek sieciowego. Wargaming z praktycznie pierwszym większym produktem, jakim był WoT, mimo wielu błędów, potrafił stworzyć sensowny model biznesowy i tak skonstruować grę, żeby ludziom fajnie grało się za darmo, ale jednocześnie opłacało się wydawać okazyjnie niewielkie sumy.
W przypadku SW ToR, F2P to żart, taki trial bez ograniczenia czasowego i poziomów, ale nadal gra jest w stanie "grasz w mocno okrojoną wersję za darmo, albo płać abonament". Widać, że decyzja żeby pójść w F2P była kiepsko przemyślana i miała tylko napędzić ludzi, żeby spróbowali jak się gra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.11.2012 o 21:10, pkapis napisał:

Wargaming z praktycznie pierwszym
większym produktem, jakim był WoT, mimo wielu błędów, potrafił stworzyć sensowny model
biznesowy i tak skonstruować grę, żeby ludziom fajnie grało się za darmo, ale jednocześnie
opłacało się wydawać okazyjnie niewielkie sumy.


kompletnie inna rozgrywka i model biznesowy... do tego wot nie ma konkurencji na rynku. porownanie nie ma zadnego sensu. nie wydaje na wota niewielkich sum bedzie to samo co z swtorem obocnym - co jakis czas 30 zlotych na miesiac.

Dnia 17.11.2012 o 21:10, pkapis napisał:

W przypadku SW ToR, F2P to żart, taki trial bez ograniczenia czasowego i poziomów, ale
nadal gra jest w stanie "grasz w mocno okrojoną wersję za darmo, albo płać abonament".


na tym polega w sumie czesciowe przejscie na f2p

Dnia 17.11.2012 o 21:10, pkapis napisał:

Widać, że decyzja żeby pójść w F2P była kiepsko przemyślana i miała tylko napędzić ludzi,
żeby spróbowali jak się gra.


a Ty jakie masz pomysly na wprowadzenie mikroplatnosci w mmo stawiajacym na singla/story ? inaczej sie tego nie dalo za bardzo zrobic.

jak tylko dociagnie sie klient (jutro?) biore 2 miechy i szlachtuje niewinnych :]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.11.2012 o 22:16, EmperorKaligula napisał:

jak tylko dociagnie sie klient (jutro?) biore 2 miechy i szlachtuje niewinnych :]

No to może i ja się zdecyduję. Muszę to przemyśleć. Ciekawe czy jeszcze więcej gramowiczów wykupi subskrypcję... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować