Zaloguj się, aby obserwować  
seroero

Dark Souls II

434 postów w tym temacie

Zakładam temat o grze Dark Souls II, która została zapowiedziana na VGA. Tutaj macie link http://www.gram.pl/news/2012/12/08/vga-2012-dark-souls-ii-nadciaga-wielki-smok-na-debiutanckim-trailerze.shtml Z trailera dużo wywnioskować się na razie nie da, ale już czekam na tą gre i sądze że powtórzy sukces poprzedniczek a więc przygotujmy się na śmierć :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam nadzieję na dużo bardziej wartościową warstwę fabularną :) to jest to, co mnie przyciąga do gier. Niestety, w DS spędziłem kilkanaście godzin, ale gra mnie po prostu znudziła. Fabuła niby był, ale 95% czasu to były walki z najróżniejszymi przeciwnikami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.12.2012 o 10:21, pawbuk napisał:

Ja mam nadzieję na dużo bardziej wartościową warstwę fabularną :) to jest to, co mnie
przyciąga do gier. Niestety, w DS spędziłem kilkanaście godzin, ale gra mnie po prostu
znudziła. Fabuła niby był, ale 95% czasu to były walki z najróżniejszymi przeciwnikami.

Dokładnie ja miałem tak samo zatrzymałem się przed orsteinem i smoughtem (nie wiem czy dobrze napisałem) i żeby z nimi wygraćmusiałby farmić z trzy godziny. Gra mi się znudziła czasami do niej wracam by troche poekspić, ale ciekawa fabuła w DS II to będzie strzał w dziesiątke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.12.2012 o 10:21, pawbuk napisał:

Ja mam nadzieję na dużo bardziej wartościową warstwę fabularną :) to jest to, co mnie
przyciąga do gier. Niestety, w DS spędziłem kilkanaście godzin, ale gra mnie po prostu

A mnie w zasadzie w ogóle nie obchodzi...a jednak jej szątkowowść w DS mi pzreszkadzała? Może to dlatego, że potrzebowałem jakiegoś sensu dla całej tej sieczki, która bez choć ogrobiny narracji jest totalnie bezbarwna?

Dnia 08.12.2012 o 10:21, pawbuk napisał:

znudziła. Fabuła niby był, ale 95% czasu to były walki z najróżniejszymi przeciwnikami.

O, na to nigdy się nie narzeka w slasherach: bo chyba nie nabrałeś się na bzdury typu "Dark Souls to RPG"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.12.2012 o 11:02, zadymek napisał:

O, na to nigdy się nie narzeka w slasherach: bo chyba nie nabrałeś się na bzdury typu
"Dark Souls to RPG"?


Na początku myślałem, że to jest RPG, może z wyższym poziomem trudności i większą liczbą walk, ale jednak RPG :D po kilku godzinach gry, już wiedziałem, że z RPG wiele to wspólnego nie ma i po prostu jest to slasher :D
Mam jednak nadzieję, że "dwójka" będzie miała więcej z rpg, a mniej ze slashera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To właśnie jest piękne w Dark Souls. Do wszystkiego trzeba dotrzeć samemu, nikt nas nie zarzuca historią o jakimś tam świecie z jakimiś tam problemami. To od nas zależy, czy wyrwiemy szczątki opowieści od napotykanych postaci i kojarząc fakty (i, oczywiście, korzystając z sieci. DS jest jak te stare tytuły z lat 80 i 90, kiedy kumple z osiedla przychodzili do siebie i mówili, co im się udało odkryć). Mam powyżej uszu gier, w których z góry wszystko wiadomo i wszystko jest oczywiste.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O nie, dla mnie DS to nie było nawet naciągane RPG :D czysty slasher, w którym przede wszystkim liczy się zręczność i wytrwałość :D grało mi się nawet nieźle, ale niestety gra mnie znudziła na śmierć/ Teraz zastanawiam się czy dać jej jeszcze szansę :D
Nie lubię takiego wyciągania historii, dopowiadania sobie czegoś itp :D Albo gra ma porządną fabułę, albo jej nie ma/ DS-owi bliżej do tego drugiego, czego absolutnie nie mogę wybaczyć. Być może gdybym do gry nie podchodził jak do erpega tak szybko bym się nie zniechęcił :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.12.2012 o 16:01, Jave napisał:

To właśnie jest piękne w Dark Souls. Do wszystkiego trzeba dotrzeć samemu, nikt nas nie

To jest zaleta dobrych gier, że jest do czego dotrzeć. Aktualnie "dotarłem" do "tajemniczej przepowiedni" i "wzmianki o dzwonach", więc nawet nie wiem "co ja tu robię" i w zasadzie błądzę. Niezbyt dobrze świadczy tyo o scenarzyście (o ile w ogóle gra miała scenarzystę).

Dnia 08.12.2012 o 16:01, Jave napisał:

zarzuca historią o jakimś tam świecie z jakimiś tam problemami. To od nas zależy, czy

To się nazywa fabuła. I wcale nie trzeba kogoś nią zarzucać, równie dobrze może być nieliniowa. Tak czy inaczej, jeśli coś ma grę napędzać, i ta gra nie jest jakimś tycoonem, to jest to fabuła.
A DS to nawet nie dorasta do pięt Arx Fatalis - grze "budżetowej"
pod względem fabularnym, i właśnie wymagającej szukania nawet głupich questów (dodam, że bardzo sensownie naprowadza na nie). A co mam po 24h gry w Dark Souls? "Uderz w dzwony a może coś się stanie".

Dnia 08.12.2012 o 16:01, Jave napisał:

wyrwiemy szczątki opowieści od napotykanych postaci i kojarząc fakty (i, oczywiście,

O, wyrwałeś coś? Bo ja -poza intrem i zdawkowymi opisami przedmiotów -nic.

Dnia 08.12.2012 o 16:01, Jave napisał:

korzystając z sieci. DS jest jak te stare tytuły z lat 80 i 90, kiedy kumple z osiedla
przychodzili do siebie i mówili, co im się udało odkryć).

Dasz radę przybliżyć temat?

Dnia 08.12.2012 o 16:01, Jave napisał:

Mam powyżej uszu gier, w których z góry wszystko wiadomo i wszystko jest oczywiste.

O tak, nic tak nie nuży jak questlog albo odrobina sensu w rąbance;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.12.2012 o 00:46, Janek_Izdebski napisał:

Ciekawe czy wydadzą "Dwójkę" na PC...

Patrząc po stronie gry to całkiem prawdopodobne...

Dnia 09.12.2012 o 00:46, Janek_Izdebski napisał:

Ktoś wie jak z wynikami sprzedaży "Jedynki" na blaszaka...? O ile pamiętam, nie odtrąbiono jakiegoś oszałamiającego sukcesu, prawda?

Dziwić się, patrząc na jakość portu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.12.2012 o 00:53, Karpik777 napisał:

> Ciekawe czy wydadzą "Dwójkę" na PC...
Patrząc po stronie gry to całkiem prawdopodobne...

Właśnie sprawdziłem. Rzewiście stoi ja byk "PC". :)

Dnia 09.12.2012 o 00:53, Karpik777 napisał:

> Ktoś wie jak z wynikami sprzedaży "Jedynki" na blaszaka...? O ile pamiętam,
nie odtrąbiono jakiegoś oszałamiającego sukcesu, prawda?
Dziwić się, patrząc na jakość portu?

Może "Dwójka" będzie miała lepszą wersję na PC - mogliby w końcu zatrudnić zewnętrz studio do takiej konwersji... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.12.2012 o 00:35, zadymek napisał:

To jest zaleta dobrych gier, że jest do czego dotrzeć. Aktualnie "dotarłem" do "tajemniczej
przepowiedni" i "wzmianki o dzwonach", więc nawet nie wiem "co ja tu robię"


A powinieneś (nowy NPC w Firelink Shrine)

Dnia 09.12.2012 o 00:35, zadymek napisał:

To się nazywa fabuła. I wcale nie trzeba kogoś nią zarzucać, równie dobrze może być
nieliniowa.


Od kiedy przeciwieństwem fabuły, która wszystkie informacje podaje "na tacy", jest fabuła nieliniowa?!

Dnia 09.12.2012 o 00:35, zadymek napisał:

A DS to nawet nie dorasta do pięt Arx Fatalis - grze "budżetowej"
pod względem fabularnym, i właśnie wymagającej szukania nawet głupich questów (dodam,
że bardzo sensownie naprowadza na nie). A co mam po 24h gry w Dark Souls? "Uderz w dzwony
a może coś się stanie".


To masz po godzinie gry.

Dnia 09.12.2012 o 00:35, zadymek napisał:


O, wyrwałeś coś? Bo ja -poza intrem i zdawkowymi opisami przedmiotów -nic.


Na początku gry (co się oczywiście okaże w końcowych lokacjach) nawet bossowie to kompletne randomy, informacje zdobywa się dopiero w ważniejszych dla lore miejsach jak Duke Archives, Oolacile, Anor Londo czy New Londo Ruins

Dnia 09.12.2012 o 00:35, zadymek napisał:

Dasz radę przybliżyć temat?


https://www.youtube.com/playlist?list=PL4825DBA198EBE9B9

Dnia 09.12.2012 o 00:35, zadymek napisał:

O tak, nic tak nie nuży jak questlog albo odrobina sensu w rąbance;)


Raskolnikow cel swojego morderstwa miał zapisany w odgórnie narzuconym kajeciku, czy może sam starał go sobie nadać? Chyba na tym polega role-playing, ja na przykład widząc jak wypaczony jest świat Dark Souls miałem nadzieję, że z czasem będę miał na niego jakiś wpływ i będę mógł coś w nim zmienić (co po uderzeniu w dzwon stało się oczywiste).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.12.2012 o 00:35, zadymek napisał:

To jest zaleta dobrych gier, że jest do czego dotrzeć. Aktualnie "dotarłem" do "tajemniczej
przepowiedni" i "wzmianki o dzwonach", więc nawet nie wiem "co ja tu robię" i w zasadzie
błądzę. Niezbyt dobrze świadczy tyo o scenarzyście (o ile w ogóle gra miała scenarzystę).

Różnicą między, dajmy na to, TES a DS to to, że w tej pierwszej żyjesz fabułą, wszystkie aktualne zdarzenia jej dotyczą bądź są powiązane. W DS natomiast fabuła jest tłem: było pięknie (intro), ale nagle się zepsuło. Nieumarli wstają z grobów, wszyscy z tym samym zadaniem. Wraz z postępami w grze, dowiadujemy się więcej, to oczywiste. Liczy się jednak to, że w DS skupiamy się na sobie, prawie nie mamy wpływu na los NPC.

Dnia 09.12.2012 o 00:35, zadymek napisał:

To się nazywa fabuła. I wcale nie trzeba kogoś nią zarzucać, równie dobrze może być
nieliniowa. Tak czy inaczej, jeśli coś ma grę napędzać, i ta gra nie jest jakimś tycoonem,
to jest to fabuła.

DS przyciąga na dziesiątki godzin, a jak wspomniałem powyżej, fabuła jest tylko tłem. A, i tak nawiasem: DS jest mocno nieliniowy.

Dnia 09.12.2012 o 00:35, zadymek napisał:

A DS to nawet nie dorasta do pięt Arx Fatalis - grze "budżetowej"

A CoD nie jest tak dobrym symulatorem budowy miasta, jak SimCity. Co to za porównanie?

Dnia 09.12.2012 o 00:35, zadymek napisał:

pod względem fabularnym, i właśnie wymagającej szukania nawet głupich questów (dodam,
że bardzo sensownie naprowadza na nie). A co mam po 24h gry w Dark Souls? "Uderz w dzwony
a może coś się stanie".

W DS są zadanie poboczne. Z tym, że nie wskakują ci do dziennika (bo tutaj nie ma dziennika) a npc nie dzielą się z całym światem, gdzie się wybierają.

Dnia 09.12.2012 o 00:35, zadymek napisał:

O, wyrwałeś coś? Bo ja -poza intrem i zdawkowymi opisami przedmiotów -nic.

Bo nie zadzwoniłeś w dzwony. Od jakiej gry oczekujesz, że przed pierwszym zadaniem fabularnym (!) powie ci o o sobie wszystko?

Dnia 09.12.2012 o 00:35, zadymek napisał:

Dasz radę przybliżyć temat?

Zerknij na fora. "Jak pokonałeś tego?", "a ja a tak a tak", "udało mi się odblokować przejście przez xxx", "znalazłem ten a ten miecz". To raz. Dwa: zauważyłeś, że o tym, jak pokonać bossa, albo jak przeskoczyć przepaść czy czego spodziewać się za rogiem, dowiadujemy się z wiadomości pozostawionych przez graczy?:)

Dnia 09.12.2012 o 00:35, zadymek napisał:

O tak, nic tak nie nuży jak questlog albo odrobina sensu w rąbance;)

Kiedyś dojedziesz do etapu, kiedy będą cię nużyły gry zarzucające cię swoją opowieścią;) Powaga, kiedyś bym się na DS wypiął i wrócił do Fallouta 2. Teraz jednak zwyczajnie nie mam czasu, żeby pamiętać to wszystko, co robiłem do tej pory i z kim o czym rozmawiałem:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja bardzo bym chciał jakieś ataki (w sensie czary) obszarowe, może fajnie by się to sprawdziło. O i żeby poprawili przełączanie się między przeciwnikami bo to był koszmar. Ciekawsza fabuła i ciekawsi NPC (ciekawe czy wyjdzie im to na dobre) i żeby w dwójce nie było "curse" :p (dla zielonych ''''curse'''' to taka klątwa od bazyliszków po której mamy poł życia i ta klątwa jest bardzo uciążliwa) Co zabawniejsze zabiłem tego kolesia przy pierwszym dzwonie i żeby się wyleczyć musiałem zasuwać do new londo ruins na koniec mapy prawie do czarodzieja ktory mnie wyleczy a z polową życia i jeszcze z malym lvlem jaki wtedy mialem to byla prawdziwa udręka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.12.2012 o 11:15, seroero napisał:

A ja bardzo bym chciał jakieś ataki (w sensie czary) obszarowe, może fajnie by się to
sprawdziło.


Przecież takowe istnieją

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.12.2012 o 11:26, Kubak10 napisał:

> A ja bardzo bym chciał jakieś ataki (w sensie czary) obszarowe, może fajnie by się
to
> sprawdziło.

Przecież takowe istnieją

Mógłbyś coś więcej powiedzieć na ten temat? Moją postać robiłem pod wojownika dzierżącego ogromny miecz i ciężką zbroje moje czary ograniczały się więc do heal, great heal, fire orb i coś tam jeszcze wiec czarodziej ze mnie nie byl, a widocznie tych czarow jeszcze nie poznalem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.12.2012 o 11:48, seroero napisał:

> > A ja bardzo bym chciał jakieś ataki (w sensie czary) obszarowe, może fajnie
by się
> to
> > sprawdziło.
>
> Przecież takowe istnieją
Mógłbyś coś więcej powiedzieć na ten temat? Moją postać robiłem pod wojownika dzierżącego
ogromny miecz i ciężką zbroje moje czary ograniczały się więc do heal, great heal, fire
orb i coś tam jeszcze wiec czarodziej ze mnie nie byl, a widocznie tych czarow jeszcze
nie poznalem.


http://www.youtube.com/watch?v=wvb7fmzSPOo
Odepchnięcia (Force, Emit Force, Wrath of the Gods)
Praktycznie cała piromancja:
http://darksouls.wikidot.com/pyromancies
+ White Dragon Breath

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.12.2012 o 02:52, Kubak10 napisał:

A powinieneś (nowy NPC w Firelink Shrine)

Nie ma, tylko złoty ryerz (de Lautrec czy coś tam) poniżej.

Dnia 09.12.2012 o 02:52, Kubak10 napisał:

Od kiedy przeciwieństwem fabuły, która wszystkie informacje podaje "na tacy", jest fabuła
nieliniowa?!

Nieliniowa fabuła jest konsekwencją wyborów gracza, a fabuła podana na tacy to fabuła liniowa: jeden określony scenariusz, który się realizuje -a przynajmniej ja tak rozumiem pojęcie " podana na tacy".

Dnia 09.12.2012 o 02:52, Kubak10 napisał:

To masz po godzinie gry.

Zgadza się. Co gorsza po 24h nadal mam to samo:(

Dnia 09.12.2012 o 02:52, Kubak10 napisał:

Na początku gry (co się oczywiście okaże w końcowych lokacjach) nawet bossowie to kompletne

No to poczekamy, zobaczy....

Dnia 09.12.2012 o 02:52, Kubak10 napisał:

Chodziło mi o te gry z lat 80tych i 90tych :)

Dnia 09.12.2012 o 02:52, Kubak10 napisał:

Raskolnikow cel swojego morderstwa miał zapisany w odgórnie narzuconym kajeciku, czy
może sam starał go sobie nadać? Chyba na tym polega role-playing, ja na przykład widząc

Jeśli przy tej grze są rzeczy do zrobienia i nie da sięinaczej bo nie bedzie postępów w grze, to znaczy, że cele są narzucone z góry. "Hardcore" oplega na tym, że nikt nie starał się by należycie "objawić wolę scenarzysty". Gdyby chodzło o Day Zto nei ma problemu, ale skoro są questy to brak quest loga to zwyczajna niedoróbka, ew czysta perwersja mająca na celu uprzykrzenie życia graczom-stawiam na to drugie biorąc pod uwagę konsekwencje zejścia z ustalonej ścieżki.

Dnia 09.12.2012 o 02:52, Kubak10 napisał:

jak wypaczony jest świat Dark Souls miałem nadzieję, że z czasem będę miał na niego jakiś

Jak na razie widzę zwyczajne mrocze fantasy.

Dnia 09.12.2012 o 02:52, Kubak10 napisał:

wpływ i będę mógł coś w nim zmienić (co po uderzeniu w dzwon stało się oczywiste).

2 dzwony;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ehh nie mogę się doczekać już, jak tylko bd pre ordery to zamawiam na Xbxoa 360 ;p. Pierwsza część była fenomenalna, wspaniały świat, oraz faktycznie się czuło że to ja gram w grę a nie komputer przechodzi za mnie ją.Jeśli dwójka bd miała to wszystko plus jeszcze więcej i jeszcze lepszą fabułę to będzie miód ;p.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować