Zaloguj się, aby obserwować  
seroero

Dark Souls II

434 postów w tym temacie

Takie pytanie do innych grających na PC. Czy u was też jest wyraźne opóźnienie w atakach wykonywanych myszką? No niestety u mnie jest 1-2 sec lag między poleceniem a jego wykonaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.04.2014 o 11:09, Tomoya-kun napisał:

Takie pytanie do innych grających na PC. Czy u was też jest wyraźne opóźnienie w atakach
wykonywanych myszką? No niestety u mnie jest 1-2 sec lag między poleceniem a jego wykonaniem.


Nigdy nie graj w Dark Souls na myszce i klawiaturze. Skoro system sterowania jest taki sam jak z pierwszej części, to nie ma sensu zmieniać pada na klawiaturę. Naprawdę na padzie to luksus. Jak nie masz pada od xboxa360 to kup sobie jakiś od ps2 lub ps3, Ja gram od ps2 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.04.2014 o 13:01, vegost napisał:

Naprawdę na
padzie to luksus.


Nie. O ile granie na klawiaturze to prawdopodobnie niezbyt dobry pomysł - głównie przez brak analoga do sterowania postacią, to za nic nie da się nazwać pada luksusem. Wciskanie analogów nigdy nie było i nie będzie ergonomiczne. I o ile jeszcze jakoś da się przeżyć prawą gałkę do śledzenia przeciwnika to już już mechanika skoków korzystająca z wciskania lewego analoga to pomysł tak tragicznie zły, że w spokojnie mógłby wylądować w podręczniku do gamedevu jak nie nie konfigurować sterowania na padzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.04.2014 o 13:53, bVarador napisał:

Nie. O ile granie na klawiaturze to prawdopodobnie niezbyt dobry pomysł - głównie przez
brak analoga do sterowania postacią, to za nic nie da się nazwać pada luksusem. Wciskanie
analogów nigdy nie było i nie będzie ergonomiczne. I o ile jeszcze jakoś da się przeżyć
prawą gałkę do śledzenia przeciwnika to już już mechanika skoków korzystająca z wciskania
lewego analoga to pomysł tak tragicznie zły, że w spokojnie mógłby wylądować w podręczniku
do gamedevu jak nie nie konfigurować sterowania na padzie.


Nie narzekam na sterowanie padem. Jest wygodne i nie powoduje jakiś komplikacji. Nigdy nie skaczę do przeciwnika bo jest to kompletnie nie potrzebne. Chyba, że skok nad przepaścią, ale to robisz jednym przyciskiem bodajże B u pada na Xboxa. Co prawda odpicie ataku na trigerach to porażka, ale nie da się inaczej zrobić. Na klawiaturze wszystkie ruchy bohatera były by rozmieszczone wszędzie a jak byś sterował myszka jako kamera ? Nie da się. To taki sam shit jak w Devil May Cry 3, totalnie nie możliwe było sterowanie klawiatura a zmiana była niemożliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.04.2014 o 14:40, vegost napisał:

Nie narzekam na sterowanie padem.

Siła przyzwyczajenia. Co nie znaczy że jest perfekcyjne. Albo przynajmniej przemyślane. Bo nie jest. Najlepsze co można o nim powiedzieć to to że przewidywalne a w takiej grze to najważniejsze. No oczywiście poza skokiem, który może wyjść albo nie. Bo tak.

Dnia 25.04.2014 o 14:40, vegost napisał:

Jest wygodne i nie powoduje jakiś komplikacji.

Powoduje. Jeżeli giniesz przez to że zrobiłeś coś źle jest ok. Jeżeli giniesz bo gra w niejednoznaczny sposób interpretuje jakąś akcje to jest to komplikacja, która w Soulsach pojawić się nie ma prawa bytu. Cała reszta jest dostatecznie wymagająca i dodatkowe losowe utrudniacze kompletnie nie są tu potrzebne.

Dnia 25.04.2014 o 14:40, vegost napisał:

Nigdy
nie skaczę do przeciwnika bo jest to kompletnie nie potrzebne. Chyba, że skok nad przepaścią,
ale to robisz jednym przyciskiem bodajże B u pada na Xboxa.

Domyślnie robisz to wciskając lewy analog podczas biegu za który odpowiada B. Jest też możliwość podmiany tego na B ale widziałem wczoraj na strimie TotalBiscuita dzieją się dziwne rzeczy. Zresztą, jeśli na 3 różnych streamach na różnych platformach, różni gracze ginęli bo ich postać czasem koziołkowała zamiast oddać skok to znaczy, że ktoś coś mocno zawalił. Precyzja w grze w której jeden błąd może zniweczyć wysiłek kilkudziesięciu do kilkuset (jeśli np farmisz dusze) ostatnich minut to rzecz obligatoryjna.

Dnia 25.04.2014 o 14:40, vegost napisał:

Na klawiaturze wszystkie ruchy bohatera
były by rozmieszczone wszędzie a jak byś sterował myszka jako kamera ? Nie da się.

Co potwierdza 99% gier akcji, slasherów cz platformówek na których sterowanie mysz+klawiatura jest grywalne (choć przyznaję, na padzie może czasem być przyjemniej). Mimo, że się nie da. Cud ;)

Dnia 25.04.2014 o 14:40, vegost napisał:

To
taki sam shit jak w Devil May Cry 3, totalnie nie możliwe było sterowanie klawiatura
a zmiana była niemożliwa.


Ciągle mówimy o PC? Platformie, na której dostosowywanie wszystkiego do własnych preferencji to standard? A jak nawet developer na gracza głęboko, to jeszcze są moderzy i co masa zwykłych programów, które choćby pozwalają zmienić w dowolny sposób jak system interpretuje wciśniecie dowolnego klawisza czy przycisku myszy. Gram właśnie w DS na myszy i klawie bo pad X-owy się spsół a ten od PS3 jest u brata, bez DSfixa a jednak przekonfigurowałem sobie sterowanie pod siebie.

Jasne, to nie to samo co zainstalować, podpiąć pada i grać ale na PC gracze mogą uratować grę jak developer nie ma do nich szacunku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy wy też macie w pudełku tylko kod do wpisania na Steam (no i płytki)? Serio producent nie dość, że w tej "wiodącej" PC wersji zostawił podowiedzi z Xboxa to jeszcze poskąpił na instrukcji?!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.04.2014 o 14:40, vegost napisał:

Nie narzekam na sterowanie padem. Jest wygodne i nie powoduje jakiś komplikacji. Nigdy

Zależy kogo zapytasz.

Dnia 25.04.2014 o 14:40, vegost napisał:

Na klawiaturze wszystkie ruchy bohatera były by rozmieszczone wszędzie a jak byś sterował myszka
jako kamera ? Nie da się.

To, że jakiś developer w konwersji na PC idzie po najmniejszej linii oporu maksymalnie rozbudowując key config to niby wina klawiatury? Ja gram na chyba przez wszystkich jechanej za brak ergonomii, konfiguracji około-kursorowej i nie mam problemów z dostępem do najważniejszych akcji. Kamera, pomijając ślamazarność samej kamery, w DS chodziła idealnie. I to dotyczy to każdej gry na PC z dobrze zrobioną kamerą TPP. PoP warrior Within, Rune, Severance, Max Payne, Bloodrayne, Gothic 3, Operation Flashpoint, Gears of War, Dead Space, Fable, Just Cause, Alice, Assassin''s Creed,Indaina Jones and the Emperrors Tomb, Batman Arkham Asylum, KoA: Reckoning, Rogue Trooper, The Suffering, Nightmare Creatures i Die by the Sword mi świadkiem ;)
Na prawdę mało jest ograniczeń klawy, które by uzasadniały rozwalenie sterowania ponad te 10-12 akcji. A przecież głupi kursor myszy potrafi zastąpić wiele z nich...

BTW Jak tam ilość akcji, więcej niż w DS?

Dnia 25.04.2014 o 14:40, vegost napisał:

To taki sam shit jak w Devil May Cry 3, totalnie nie możliwe było sterowanie klawiatura
a zmiana była niemożliwa.

A to już kolejny debilizm przywleczony z konsol, proszę nie zwalać na hardware ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.04.2014 o 18:31, zadymek napisał:

Zależy kogo zapytasz.


Owszem, ale jeśli chodzi o Dark Souls to nie może być inaczej. Jak byś mi powiedział o shooterze to pewnie bym ci przyznał rację, bo przechodząc Gears of War na xboxie, czułem, że ta gra nie jest dla konsol.

Dnia 25.04.2014 o 18:31, zadymek napisał:

To, że jakiś developer w konwersji na PC idzie po najmniejszej linii oporu maksymalnie
rozbudowując key config to niby wina klawiatury? Ja gram na chyba przez wszystkich jechanej
za brak ergonomii, konfiguracji około-kursorowej i nie mam problemów z dostępem do najważniejszych
akcji. Kamera, pomijając ślamazarność samej kamery, w DS chodziła idealnie. I to dotyczy
to każdej gry na PC z dobrze zrobioną kamerą TPP. PoP warrior Within, Rune, Severance,
Max Payne, Bloodrayne, Gothic 3, Operation Flashpoint, Gears of War, Dead Space, Fable,
Just Cause, Alice, Assassin''s Creed,Indaina Jones and the Emperrors Tomb, Batman Arkham
Asylum, KoA: Reckoning, Rogue Trooper, The Suffering, Nightmare Creatures i Die by the
Sword mi świadkiem ;)
Na prawdę mało jest ograniczeń klawy, które by uzasadniały rozwalenie sterowania ponad
te 10-12 akcji. A przecież głupi kursor myszy potrafi zastąpić wiele z nich...


Ja myszki nie strawiłem w pierwszej części DS. Może grał bym hunterem, bo sterowanie myszką przy celowaniu łukiem to lepszy pomysł niż analogiem, który obraca się 5 minut w żądane miejsce. Ale występował problem z kursorem myszki, które nie mogłem naprawić. Był ciągle na środku ekranu i latał tak samo, jak ja ruszam kamerą. Bezsens. Nie wiem czemu kursor systemowy nie znikał w DS, ale cóż. W końcu to From Software :) Powiem tak, grałem w wiele gier na klawiaturze a były one "lepsze" na konsolach. W Maxa grałem bez problemów na klawiaturze i myszce. Ale DS po prostu był niesterowalny. Rozkład dłoni jest duży, ale bez przesady, żeby guzik odpowiadający za coś, był po drugiej stronie klawiatury :D

Dnia 25.04.2014 o 18:31, zadymek napisał:

BTW Jak tam ilość akcji, więcej niż w DS?

Nie wiem, jeszcze nie kupiłem. Chciałem iść dzisiaj, ale zapomniałem, że jutro mam zjazdy i nie ma szans na granie do poniedziałku. Poczekam do końca tygodnia i wybiorę się do Saturna :)

Dnia 25.04.2014 o 18:31, zadymek napisał:

A to już kolejny debilizm przywleczony z konsol, proszę nie zwalać na hardware ;)

Nie zwalam :) Każda próba zmiany ustawień kończyła się porażką :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie jest dobrze, fajnie przemyślany coop i system dobierania w pvp. Sterowanie ok, korzystam z pada od Xboxa-360. Jedynie do systemu skoków trzeba się było przyzwyczaić ale w porównaniu z pierwszą częścią jest lepiej bo zmniejszono szansę na losowy skok. Walka przyjemna, cieszy fakt że mechanika przy korzystaniu z dwóch broni poszła do przodu. Podobnie jak zmiana że trzymanie broni w dwóch łapach daje 50% bonusu. Fabularnie jest ciekawie głównie za sprawą odnajdywanych monumentów, przedmiotów oraz npc-ów (

Spoiler

smutno mi się zrobiło na jednym z bossów bo brakowało mu kumpla do pomocy

).

Gra działa płynnie na maksymalnych ustawieniach przy rozdzielczości 1920x1080 (i5 4670K, 8GB Ram, GTX 760)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.04.2014 o 21:31, vegost napisał:

Owszem, ale jeśli chodzi o Dark Souls to nie może być inaczej. Jak byś mi powiedział
o shooterze to pewnie bym ci przyznał rację, bo przechodząc Gears of War na xboxie, czułem,
że ta gra nie jest dla konsol.

Dark Souls ma ogólnie proste i typowo PC-towe sterowanie:
-maksymalna ilość naciśniętych klawiszy to 2
-nie ma potrzeby spamowanie buttonów
-...i kręcenia półokręgów
-za to dużo pomaga szybkie i precyzyjne odwracanie się za pomocą myszki
-nie mówiąc już o wygodnej obsłudze menusów (tam gdzie w ogóle pomyślano o gryzoniu)
To zwykłe action-adventure w TPP: w sam raz pod mychę i klawiaturę.

Dnia 25.04.2014 o 21:31, vegost napisał:

Ja myszki nie strawiłem w pierwszej części DS.

A DSmfix używałeś?

Dnia 25.04.2014 o 21:31, vegost napisał:

myszką przy celowaniu łukiem to lepszy pomysł niż analogiem, który obraca się 5 minut
w żądane miejsce. Ale występował problem z kursorem myszki, które nie mogłem naprawić.

No to trzeba było od razu napisać, że miałeś glitcha. Ja i pewnie większość PC-ciarzy nie mieliśmy .

Dnia 25.04.2014 o 21:31, vegost napisał:

Był ciągle na środku ekranu i latał tak samo, jak ja ruszam kamerą. Bezsens. Nie wiem
czemu kursor systemowy nie znikał w DS, ale cóż. W końcu to From Software :) Powiem tak,
grałem w wiele gier na klawiaturze a były one "lepsze" na konsolach. W Maxa grałem bez
problemów na klawiaturze i myszce. Ale DS po prostu był niesterowalny. Rozkład dłoni
jest duży, ale bez przesady, żeby guzik odpowiadający za coś, był po drugiej stronie
klawiatury :D

myszka - sterowanie kamerą
2 klawisze myszki+ rolka -Atak A, Atak B, Unik
Ctrl -parowanie
Shift + strzałki -chód
Enter -użycie
4 strzałki -ruch
NUM0- Blok
NUM2 -zmiana prawej broni
NUM3 -zmiana lewej broni
NUM4 -użycie przedmiotu
NUM5 -zmiana przedmiotu (rolka jest niewygodna)
PgDn -chwyt dwuręczny
opcjonalnie jeszcze End -namierzanie/centrowanie kamery (nigdy nie używany;)
Reszta, mniej ważna, to pozostałe NUM-ki i Backspace oraz kombinacje typu Ctrl+strzałka w prawo =menu w prawo. To chyba nie jest druga strona klawiatury?

Dnia 25.04.2014 o 21:31, vegost napisał:

Nie zwalam :) Każda próba zmiany ustawień kończyła się porażką :D

Ale myślisz, że to ina klawy czy sprzętu, z którego przywędrowała ta maniera?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.04.2014 o 22:18, zadymek napisał:

To zwykłe action-adventure w TPP: w sam raz pod mychę i klawiaturę.

Ja miałem inną ocenę sterowania w pierwszej części. Było słabe.

Dnia 25.04.2014 o 22:18, zadymek napisał:

A DSmfix używałeś?

Tak, ale po używaniu pada. Zresztą to nic nie dało, kursor nadal występował w grze.

Dnia 25.04.2014 o 22:18, zadymek napisał:

No to trzeba było od razu napisać, że miałeś glitcha. Ja i pewnie większość PC-ciarzy
nie mieliśmy.

Nie wiadomo czy to był glitch czy może problem systemowy. A jeśli był glitch, to czemu tylko ja go miałem ? :(

Dnia 25.04.2014 o 22:18, zadymek napisał:

myszka - sterowanie kamerą
2 klawisze myszki+ rolka -Atak A, Atak B, Unik
Ctrl -parowanie
Shift + strzałki -chód
Enter -użycie
4 strzałki -ruch
NUM0- Blok
NUM2 -zmiana prawej broni
NUM3 -zmiana lewej broni
NUM4 -użycie przedmiotu
NUM5 -zmiana przedmiotu (rolka jest niewygodna)
PgDn -chwyt dwuręczny
opcjonalnie jeszcze End -namierzanie/centrowanie kamery (nigdy nie używany;)
Reszta, mniej ważna, to pozostałe NUM-ki i Backspace oraz kombinacje typu Ctrl+strzałka
w prawo =menu w prawo. To chyba nie jest druga strona klawiatury?


Naprawdę używasz numa i myszki ? To jest przerażające, nie przywykłem do czegoś tak kosmicznego. Raczej bym używał liter A, S, D, Z,X i ewentualnie SHIFT, CTRL, żeby wszystko było pod ręką.

Dnia 25.04.2014 o 22:18, zadymek napisał:

Ale myślisz, że to ina klawy czy sprzętu, z którego przywędrowała ta maniera?

Wiadomo, że to wina portu i braku dostosowania sterowania pod pc-ty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyżby wyszedł jakiś patch optymalizujący grę? Wczoraj zadowalającą płynność udało mi się dopiero uzyskać na średnich detalach, a dziś wszystko pięknie śmiga na full :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakby kogoś ciekawiło, na moim wiekowym sprzęcie z podpisu działa na maksymalnych detalach (z AA itd.) w 60 fps non-stop. Ciekaw jestem czy da się odblokować 120 fps-ów jakimś sposobem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.04.2014 o 10:59, sinir napisał:

Jakby kogoś ciekawiło, na moim wiekowym sprzęcie z podpisu działa na maksymalnych detalach
(z AA itd.) w 60 fps non-stop. Ciekaw jestem czy da się odblokować 120 fps-ów jakimś
sposobem.


Bez przesady, ale to nie jest znowu wiekowy sprzęt. :) Miło słyszeć, że twórcy zadbali o porządną optymalizacje.

Jak wygląda sama gra w sobie w stosunku do DS1? Warto nabyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.04.2014 o 10:59, sinir napisał:

Jakby kogoś ciekawiło, na moim wiekowym sprzęcie z podpisu działa na maksymalnych detalach
(z AA itd.) w 60 fps non-stop. Ciekaw jestem czy da się odblokować 120 fps-ów jakimś
sposobem.


Wiekowym sprzęcie? Daj se spokój.

Jak wygląda sama gra w sobie w stosunku do DS1? Warto nabyć?

Z dotychczasowych recenzji można wywnioskować, że jest to hit.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem, ponieważ nie chce mnie zalogować na serwery Dark Souls 2 i moge grać tylko online. Co ciekawe, koledze w jego mieszkaniu i na jego koncie działa, lecz kiedy zalogowałem się na swoje, pisało że jest problem i nie da się połączyć. O co może chodzić i jakieś wskazówki, bo bardzo chciałbym zagrać online :)
Z góry dziękuję za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Durante znowu ''rzondzi'' ;), czyli graficzny lifting DeS2:

http://media.pcgamer.com/files/2014/04/alleffects_comp1_off.jpg
http://media.pcgamer.com/files/2014/04/alleffects_comp1_on.jpg

oraz drugie porownanie:
http://i.imgur.com/0vPmNY0.jpg
http://i.imgur.com/ja7KyX0.jpg

Aha, nie traccie czasu na pisanie postow w stylu: ''ha! mowilismy ci gupi fanboju, ze na pc bedzie lepsze! I co? Glupio ci?'' To, ze cos mi sie podoba, nie znaczy, ze zazdroszcze :). A i tez nie bardzo widze powod by kupowac kompa dla jednej gry. Choc jak juz wyjdzie pelniak Assetto Corsy i pCars to sie skusze ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować