Zaloguj się, aby obserwować  
seroero

Dark Souls II

434 postów w tym temacie

Dnia 10.05.2014 o 20:07, Essau napisał:

Ciekawe, czy jest sens grania piromacją bez inwestowania w faith i int, czyli jak w DS.
Czy daje to efekty, może ktoś grał? Ogień był fajnym uzupełnieniem klas walczących, kto
dodaje grając wojem punkty do inta i faith?

Ja tak gram obecnie wojem i piromancja ciągle przydaje się, jak trzeba pieprznąć z czegoś zasięgowego/użyć ognia w pewnych okolicznościach/zwiększyć sobie odporność na ogień, itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.05.2014 o 19:43, ziptofaf napisał:

Tutaj warto wspomnieć że dodawanie dodatkowych atrybutów do broni (np. Fire) zmniejsza
ich bazowe skalowanie i obrażenia więc nie jest to rzeczą "konieczną" w DS2 a czasem
wręcz przeciwnie (zwłaszcza jak się ma wysokie statystyki).


Zaraz zaraz.. Mam +10 wielki miecz i ma 400 dmg. Jeśli poddam go wzmocnieniu przez kowala i dodam obrażenie elektryczne to bazowy dmg się zmniejsza do 288 ale tyle samo dostaje obrażeń elektrycznych. Teraz pytanie jest takie, czy miecz będzie miał tylko 288 dmg ? Czy do tego bazowego dmg, zostanie dodane jeszcze 288 od elektryczności i razem będzie 588 ? Z tego co czytałem, to skalowanie poprzez dodanie elektryczności się nie zmienia.. Więc do tego 588 dostaje jeszcze 176 dmg od skalowania ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.05.2014 o 23:45, vegost napisał:

Zaraz zaraz.. Mam +10 wielki miecz i ma 400 dmg. Jeśli poddam go wzmocnieniu przez kowala
i dodam obrażenie elektryczne to bazowy dmg się zmniejsza do 288 ale tyle samo dostaje
obrażeń elektrycznych. Teraz pytanie jest takie, czy miecz będzie miał tylko 288 dmg
? Czy do tego bazowego dmg, zostanie dodane jeszcze 288 od elektryczności i razem będzie
588 ? Z tego co czytałem, to skalowanie poprzez dodanie elektryczności się nie zmienia..
Więc do tego 588 dostaje jeszcze 176 dmg od skalowania ?

Wzięte bezpośrednio z mojej postaci:

40 strength, 40 dex
Lightning Greatsword +10
280+55 slash dmg
280+16 lightning
Skalowanie B z siły, E ze zręczności. B z lightning bonus

A teraz uwaga:
zwykły Greatsword +10
400 slash dmg + 147
Skalowanie A z siły, D ze zręczności

Czyli mamy teoretycznie 335 slash + 296 lightning (631 dmg) vs 547. Ale:
a) jeśli coś ma sensowne odporności na lightning to zamiast tych 296 robi się 100.
b) skalowanie jest o klasę gorsze
c) nie opłaca się już używać tej broni jako 2hand

W praktyce, z tej racji że nie mam dwóch greatswordów i nie chce mi się zużywać materiałów na zaklinanie to sprawdziłem teraz na szybko Pursuer''s Greatsword +5 i Lightning Greatsword +10. Teoretycznie ten pierwszy powinien mieć nieco mniejsze obrażenia ogółem w stosunku do Greatsworda ulepszonego na maxa ale jeśli trzymam go w obu łapach to na typowym przeciwniku (Lost Bastion, ten koleś z kosą) było 700 obrażeń na hita. Lightning Greatsword+10 robił tylko 487 gdy używałem go jako 2handa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.05.2014 o 23:45, vegost napisał:

Zaraz zaraz.. Mam +10 wielki miecz i ma 400 dmg. Jeśli poddam go wzmocnieniu przez kowala
i dodam obrażenie elektryczne to bazowy dmg się zmniejsza do 288 ale tyle samo dostaje
obrażeń elektrycznych. Teraz pytanie jest takie, czy miecz będzie miał tylko 288 dmg
? Czy do tego bazowego dmg, zostanie dodane jeszcze 288 od elektryczności i razem będzie
588 ? Z tego co czytałem, to skalowanie poprzez dodanie elektryczności się nie zmienia..
Więc do tego 588 dostaje jeszcze 176 dmg od skalowania ?


Jak przerobisz miecz na elektryka, to dostaje trochę gorsze skalowanie od statystyk (zwykły na +10 ma A z siły i D ze zręczności; lightning ma B z siły, E ze zręczności i B od magii). Który będzie lepszy, głównie zależy od statystyk rozlokowanych na Twojej postaci. Jeśli masz dużo siły i mało inteligencji - lepszy będzie zwykły. W odwrotnej sytuacji zapewne lepszy będzie lightning.
Pamiętaj tylko, że inteligencja wpływa na obrażenia tylko od błyskawic, a siła tylko na fizyczne. To znaczy, że przy broni lightning skalowanie z siły zostanie dodane tylko na podstawie 280 obrażeń fizycznych. To samo tyczy się inteligencji dla obrażeń od piorunów.
Pamiętaj też, że 280 obrażeń fizycznych i 280 obrażeń od błyskawic nie daje czystego rachunku 560. Otóż jeśli wziąć pod uwagę pancerz przeciwnika, to dla obu tych rodzajów obrażeń będą następowały osobne przeliczniki, czyli tak jakby dwa osobne ataki - jeden fizyczny za 280, drugi piorunowy za 280. W efekcie liczba zadanych obrażeń przeciwnikowi z tego powodu może być mniejsza niż w przypadku 400 obrażeń fizycznych zadanych zwykłą bronią. Oczywiście dużo zależy od odporności zbroi przeciwnika.
Tak to funkcjonowało w jedynce, ale w dwójce raczej nic z tych podstaw nie zmienili (oprócz tego, że bronie z obrażeniami od żywiołów w DS1 w ogóle się nie skalowały, a w DS2 już tak).
Dla uproszczenia, jeśli robisz fizola-wojownika, to najlepiej rozwijaj bronie normalnie, a jeśli bardziej zrównoważonego maga-wojownika, to wtedy zaklęcie broni jest niezłym pomysłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A, chyba zrobiłem błąd w moim wywodzie, bo zdaje się, że obrażenia lightning skalują się od wiary, a nie od inteligencji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to rzeczywiście to jakaś kpina ze wzmocnieniem broni, skoro mi nic nie daje to nie warto marnować kamieni.. Chyba, że dostanę jakąś uber broń, to może wtedy.. W takim razie zostanę przy normalnym mieczu ;/ Się napaliłem.

Jaracz - właśnie robię potężnego wojownika. Mam już 46 siły i zastanawiam się, czy nie pakować więcej. Niektóre ciężkie bronie wymagają ogromnej siły. Więc chyba faktycznie zostanę przy obrażeniach fizycznych. No dobra, ale jest jeszcze coś.. Bo kowal może ulepszać broń jeszcze nie od żywiołów a od "czystości" ? Wtedy podnosi się wartość obrażeń fizycznych do 468 ? To będzie jakieś mało negatywne skutku dla mojej postaci ? I co daje ta czystość ? Jest to szkodliwe ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.05.2014 o 14:48, vegost napisał:

No to rzeczywiście to jakaś kpina ze wzmocnieniem broni, skoro mi nic nie daje to nie
warto marnować kamieni.. Chyba, że dostanę jakąś uber broń, to może wtedy.. W takim razie
zostanę przy normalnym mieczu ;/ Się napaliłem.


To nie tak. Ja osobiście mam 6 broni ulepszonych na maxa. Greatsword +10 ulepszony o lightning, long sword +10 ulepszony o fire, Blacksteel Katana +10, Giant Club +10, Pursuer''s Greatsword Sword +5, Dragonrider Bow +5. Bronie żywiołowe i o różnych rodzajach obrażeń warto mieć bo czasem trafisz na coś wysoce odpornego na konkretny żywioł. Tak samo jeśli używasz broni jak 1handa (bądź coś o niskim skalowaniu od początku) to często ulepszenia żywiołowe się przydają i ogólnie poprawiają ci obrażenia.

Dnia 11.05.2014 o 14:48, vegost napisał:

Jaracz - właśnie robię potężnego wojownika. Mam już 46 siły i zastanawiam się,
czy nie pakować więcej. Niektóre ciężkie bronie wymagają ogromnej siły. Więc chyba faktycznie
zostanę przy obrażeniach fizycznych. No dobra, ale jest jeszcze coś.. Bo kowal może ulepszać
broń jeszcze nie od żywiołów a od "czystości" ? Wtedy podnosi się wartość obrażeń fizycznych
do 468 ? To będzie jakieś mało negatywne skutku dla mojej postaci ? I co daje ta czystość
? Jest to szkodliwe ?

Masz na myśli raw upgrade. Poprawia obrażenia bazowe, pogarsza skalowanie. Ma sens głównie gdy masz niskie staty.

Zaś co do siły - odradzam wpakowywanie powyżej 40 punktów chyba że nie masz już co wsadzać w pozostałe atrybuty bądź masz broń która skaluje się TYLKO ze strength - przy 40 siły masz już bodajże 80% maksymalnego bonusu i naprawdę dostajesz bardzo mało z dalszego levelowania tego (coś koło 0.25% bonusu a wcześniej miałeś ponad 2% za punkt). To już lepiej wpakowywać punkty w Dex bo wiele broni się skaluje i z tego, i z tego.

@ Essau
Z int i faith.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pytanie trochę z innej beczki: nie grałem wcześniej w pierwszą część, czy warto brać się od razu za drugą? Czy lepiej grać po kolei?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.05.2014 o 15:50, ray757 napisał:

Pytanie trochę z innej beczki: nie grałem wcześniej w pierwszą część, czy warto brać
się od razu za drugą? Czy lepiej grać po kolei?


Zależy. Dwójka jest o wiele prostszą grą od pierwszej części i rzucasz mięsem o wiele rzadziej, dużo żywsze jest też community online więc łatwiej przyzwać sobie sojuszników i rzadziej zdarzy się że jakiś gracz przyjdzie do twojego świata i cię zabije co w jedynce jest wyjątkowo popularne. Poza tym świat w dwójce jest nieco bardziej "dostępny" dla gracza.

Z drugiej jednak - omijasz wtedy sporo smaczków fabularnych i w mniejszym stopniu odczuwasz to za co właśnie Dark Souls zyskał popularność bo dwójka wiele rzeczy robi inaczej, niekoniecznie lepiej.

Więc jeśli już to spróbowałbym osobiście rozwiązania mieszanego - kup jedynkę i spróbuj dojść chociaż do Blighttown (teoretycznie do zrobienia w kilka godzin gry... w praktyce bywa z tym różnie). Obejrzyj jakieś filmiki wyjaśniające świat i postacie (jest tego tysiące na youtube). Potem, jeśli nie będziesz w stanie przebić się dalej to możesz się przerzucić na dwójkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@ziptofaf więc trzeba będzie pakować w zręczność :) A mam jeszcze jedno pytanie. Muszę się udać już do zamku tego króla, ale nie wiem gdzie iść ? Wejście jest w jakimś lesie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdzie trzeba szukać tych dusz olbrzymów ? :P Bo teraz mam dostęp do królewskich wrót a chce wyzwać do walki Vendricka :P Szkoda mi go, ale chce jego miecz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem tylko 3 dusze i odechciało mi się, bo walka trwałaby za długo . Trzeba zebrać wszystkie 5, by można było go sensownie lać. Poddałem się i zostawiłem, facet ma zdrowia co wszyscy bossowie razem wzięci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.05.2014 o 13:29, vegost napisał:

Gdzie trzeba szukać tych dusz olbrzymów ? :P



Spoiler

A hidden cave with 2 giants in the Black Gulch.

Forest of the Fallen Giants
On the body of a giant in Memory of Orro.
At the end of Memory of Vammar, guarded by a giant.
In Memory of Jeigh, on the body of a giant after the Giant Lord boss.

Dropped by the Ancient Dragon in Dragon Shrine.



Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co trzeba zrobić, aby spalić w ognisku Bonfire Ascetic? Próbowałem kilka razy w 2 miejscach i dostaję komunikat, że " Spalenie przedmiotu teraz jest niemożliwe"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znów muszę wracać do tej trującej jaskini ? ;( Tak czy siak, widzę, że trzeba pokonać tego smoka starożytnego. On jest mocny ? :D Przeraża mnie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować