Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Nowy właściciel GameSpy masowo wyłącza serwery starszych gier

36 postów w tym temacie

Teraz trzeba zapamiętać tą lekcje. Multiplayer obecny w dzisiejszych grach, wcale nie jest za darmo. Rok albo dwa i nie będzie działał tryb sieciowy. Tylko dlatego, że to stara gra... Tęsknie za 1999 rokiem. Właśnie teraz powinna być opcja dedykowanych serwerów, w każdej grze. Na właśnie taki głupi wypadek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dlatego jestem przeciwny jakimkolwiek grom z trybem sieciowym, to samo tyczy się MMO. Za kilka/kilkanaście lat utrzymywanie takich serwerów stanie się nieopłacalne lub nie będzie graczy grających w grę co przełoży się na znaczny dyskomfort z gry. A jak to wyglądają gry bez tego "badziewia"? Teraz mimo, że od premiery pierwszej części Gothic''a mineło ponad 10 lat ja wciąż mogę sobie bez problemu zainstalować i bawić się w Kolonii Karnej :) O wiele bardziej preferują dobrego singla z dobrą przemyślaną historią niż kolejny motłoch, który działa przez jakiś czas i tak na prawdę patrząc krytycznym okiem (bez aspektu społecznego) jest po prostu na jedno przejście. No może z wyjątkiem SW:TOR, gdzie twórcy postawili na coś więcej niż same funkcje społecznościowe chodź i też misje idź, ubij, wróć i tak 5x ponieważ quest się restartuje więc nie widać progresu... po prostu wkurza. Dodatkowo przytoczę tu "kpinę" jaką zastosowali twórcy Mass Effect 3. Nie ukończy się gra na 100% odblokowując najlepsze zakończenie jeśli nie zagra się w grze publicznej... Po prostu ręce opadają. Takie jest moje zdanie i będę przy nim trwał. Grałem już w kilka MMO i żadne mnie do siebie na dłuższą metę nie przekonało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@DODO1992
> Dodatkowo przytoczę tu "kpinę" jaką zastosowali twórcy Mass Effect 3. Nie ukończy
> się gra na 100% odblokowując najlepsze zakończenie jeśli nie zagra się w grze publicznej...

Teraz już nie trzeba. Po wprowadzeniu "Wersji Rozszerzonej", gra sama nabija licznik gotowości galaktycznej do tego poziomu, żeby zobaczyć szczęśliwe zakończenie. Oczywiście po wybraniu odpowiedniego wariantu zakończenia pod koniec gry. Ale na początku to było trochę śmieszne, że trzeba grać w multiplayera. I bez tego, chętnie z niego korzystam. Nie trzeba było mnie do tego zmuszać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie mam teraz nwn (ani 1, ani 2) zainstalowanego, aby zobaczyć. Jak dobrze rozumiem, to teraz jakbym chciał przejść z kumplem kampanię, to nie mogę się w ogóle zalogować do multika? Jedyna możliwość to... łączenie się po pirackiemu?! Trololo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.12.2012 o 14:00, vegost napisał:

Teraz już nie trzeba. Po wprowadzeniu "Wersji Rozszerzonej", gra sama nabija licznik
gotowości galaktycznej do tego poziomu, żeby zobaczyć szczęśliwe zakończenie. Oczywiście
po wybraniu odpowiedniego wariantu zakończenia pod koniec gry. Ale na początku to było
trochę śmieszne, że trzeba grać w multiplayera. I bez tego, chętnie z niego korzystam.
Nie trzeba było mnie do tego zmuszać.


To teraz sobie wyobraź co będzie, jak wyłączą serwery. Na serwerach elektroników masz wskaźnik gotowości galaktycznej (domyślnie 50%, w multi podbijasz). Raz mi się zdarzyło, że serwery padły, jak grałem w singla. Podszedłem do tego terminalu z aktywami wojennymi, a tam... gotowość galaktyczna 0% (bo nie dało się wczytać z serwerów) i wymierne zasoby równe 0 (bo cokolwiek pomnożone przez 0 daje 0). Więc jak serwery wyłączą, to pozostanie ci tylko najgorsze zakończenie, bo niezależnie ile tych war assetów nazbierasz, będziesz miał 0.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.12.2012 o 14:00, vegost napisał:

Teraz już nie trzeba. Po wprowadzeniu "Wersji Rozszerzonej", gra sama nabija licznik
gotowości galaktycznej do tego poziomu, żeby zobaczyć szczęśliwe zakończenie.

Nie "sama nabija" tylko po prostu obniżono wymagane progi na to zakończenie.
Inaczej nic nie musiałbyś zrobić, a i tak byłoby "najlepsze" zakończenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I jak mam teraz się cieszyć grą z innymi w FSX? No nic nie poradzę, będzie trzeba siedzieć na singlu, chociaż frajda z tego jest o 50% mniejsza...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.12.2012 o 15:00, Llordus napisał:

> gotowości galaktycznej do tego poziomu, żeby zobaczyć szczęśliwe zakończenie.
Nie "sama nabija" tylko po prostu obniżono wymagane progi na to zakończenie.
Inaczej nic nie musiałbyś zrobić, a i tak byłoby "najlepsze" zakończenie.

Nic nie zostało obniżone. Wymierna siła zbrojna jest podniesiona. W ostatecznym starciu jest więcej niż było wcześniej. Po prostu dostajemy więcej za zadania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.12.2012 o 15:24, vegost napisał:

Nic nie zostało obniżone. Wymierna siła zbrojna jest podniesiona. W ostatecznym starciu
jest więcej niż było wcześniej. Po prostu dostajemy więcej za zadania.

Tak czy siak - nie gra "sama podnosi", tylko pula dostępna dla gracza została poszerzona tak, żeby wszystkie zakończenia były dostępne bez multi. Niezależnie od tego, jak zlejesz zadania, to "samo się nie podniesie" i punktów na najlepszy ending braknie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować