Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

SimCity z zabezpieczeniem DRM wymagającym ciągłego podłączenia do sieci

47 postów w tym temacie

"Electronic Arts, niestety, nie wyciągnęło wniosków i musi przekonać się na własnej skórze, czy kontrolowanie swoich klientów i utrudnianie im zabawy to dobry pomysł."

To idealnie podsumowuje całość! Mam nadzieję, że zaliczą konkretną porażkę, co będzie ostateczną lekcją dla całej branży!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Meh. Simcity ma być bardziej "social", a już Diablo 3 pokazało, że pecetowcom wymóg stałego połączenia z siecią gdy chodzi o social, bez sejwów na dysku, ba, ze streamowana treścią absolutnie nie przeszkadza. Nie przeszkadza również wykopanie z gry w wyniku dłuższej bezczynności. Uwielbiają to, bronią, czyniąc z gry Blizzarda najszybciej sprzedającą się produkcję na PC. Tyle milionów ludzi nie może się mylić, gdzie tam EA. Więc...w czym problem? No tak, Blizzard dobry, EA złe, zapomniałem :>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie byłem ostatecznie zdecydowany, a restrykcyjny DRM zniecheca mnie do kupna.

Brawo EA i Maxis! Nie jestem pewien czy teraz mniej osób ściągnie piracką wersję, ale na pewno mniej osób kupi waszą grę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest jedna ważna różnica miedzy EA a Blizzem. Save''ów nie masz u siebie prawda... a co jeśli "Elektronicy" jak ostatnio mają w modzie wyłączą serwer twojej ulubionej gry "bo się im nie opłaca"? Hę?
A w przypadku takiego sima jest to bardzo bolesne!
Blizz dba o swoje "community" i stare serwey nawet po kilkunastu latach działaj i przechowują save''y, nawet jak nie grasz (głównie D2)! I nawet nie chodzi o ilość tych serwerów - chodzi o ZAUFANIE.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mariusz, o piracie możesz zapomnieć, nowe Simcity to bardziej MMO - serwer zarządza wszystkim. To nie tylko DRM.

I choć jestem fanem Simcity to tym razem mam nadzieję, że gra polegnie. I że będzie to sygnał dla EA oraz innych wydawców, że tak robione gry nie będą dobrze przyjmowane. Nawet jeśli trzeba by to przypłacić upadkiem serii SimCity.

Chociaż zapewne jestem tutaj w mniejszości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przecież wspomniany przez aope Blizzard pokazał, że taki DRM PCtowcom tak naprawdę nie przeszkadza. No, ale to EA a nie kochana Zamieć. Tylko oni i Valve mogą się w to bawić i gracze jeszcze im za to podziękują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

/ciach/

Heh, to samo miałem napisać, więc teraz co już nie bardzo jest o czym pisać ;-)

Może tylko jako uzupełnienie - mesjasz blaszakowego rynku firma Blizzard wskazała już jedynie słuszną drogę - stałe podłączenie do sieci, częściowa chmura (docelowo IMO będzie - "only cloud") - piraci i okropni miłośnicy "second hand" załatwieni za jednym zamachem.

Gracze zaaprobowali to rozwiązanie swoją kasą, wyciągnęli portfele - o ile pamiętam było to jakieś 10 mln (teraz chyba już więcej), pokazali, że prekursorską drogą Blizzarda powinny iść inne firmy :) Przeciwników tego rozwiązania (choćby ja) było na forach niewielu i byli dość bezlitośnie sekowani podczas dyskusji jako przedstawiciele ciemnogrodu nie potrafiący dostrzec jakiż to wspaniały jest blizzardowski DRM ;-)

W przypadku EA nie ma więc co tego rozwiązania krytykować, tylko hipokryta mógłby być teraz "przeciw" skoro wcześniej był "za" :). Tym bardziej, że w SimCity socjalu ma być na potęgę, a sam system zabezpieczeń będzie przecież dużo mniej restrykcyjny niż ten blizzardowski - nie wywali z gry "z automatu" po zerwaniu połączenia. Także ostatni akapit w newsie pani Małgosi to jakiś dziwny i zupełnie zbyteczny hejt :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.12.2012 o 10:29, Yezu napisał:

Ludzie będą sie burzyć. Bojkotować. Krzyczeć na forach.

A gra i tak się sprzeda.


Oglądałem z dwa filmiki, jak jeden facet tworzy swoje miasto z konkretną specjalizacją. Gra ciekawie się zapowiada, więc nie zdziwiłbym się gdyby się sprzedała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co za beznadziejny pomysł. Miałem kupić tą grę, ale wobec takich zabezpieczeń podziękuję. Skończy się pewnie jak z innymi takimi tytułami, że ktoś w końcu obejdzie ten system i gracze, którzy zaopatrzą się w pirata będą mieli 100x łatwiej niż ci co kupią tą grę. Szkoda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też jakoś nie pędza za grami EA tylko Battlefieldy ;P więc lajt. Szkoda bo chciałem nowe sim city i jakoś problemu z internetem nie mam ale patrząc po 2 ostatnich premierach wielkich EA i ICH kłopotów z usługami sieciowymi to ja im podziękuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Obawiam sie ze ten DRM mocno grze zaszkodzi, a szykowal sie potencjalny hit dla hardkorowych graczy. Dokladnie ten sam problem mieli najnowsi Herosi. Korporacje wydawnicze same podcinaja pod soba galaz, a pozniej wine zrzucaja na zlych piratow, ktorzy nie dali sobie pluc w twarz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.12.2012 o 10:00, Henrar napisał:

No, ale to EA a nie kochana Zamieć. Tylko oni i Valve mogą się w to bawić
i gracze jeszcze im za to podziękują.


dla Ciebie widocznie nie ma różniczy pomiędzy utrzymywaniem połaczenia w singlu (chamski drm ubi) a sensownym wykorzystaniem tego polaczenia ? (anno, diablo3). haters gonna hate. wlacz myslenie i wstrzymaj sie z jadem do premiery. wtedy zobaczymy czy ciagle podlaczenie do sieci ma jakies sensowne usprawiedliwienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować