Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Artykuł: WarZ - recenzja

23 postów w tym temacie

Grzegorz Bonter

Zaledwie w połowie listopada opisywałem wrażenia z Alphy WarZ, a dziś mogę już pisać recenzję tej gry. To już samo w sobie oznacza, że nie jest dobrze. Zaledwie miesiąc temu WarZ było w stanie akceptowalnym dla alphy/bety i ewidentnie wymagało jeszcze kilkunastu tygodni wytężonej pracy deweloperów zanim będzie nadawało się do wydania. Niestety, studio Hammerpoint Interactive postanowiło koniecznie zdążyć przed sezonem bożonarodzeniowym i wstrzelić się w złoty okres sprzedażowy.

Przeczytaj cały tekst "WarZ - recenzja" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gra jest zbugowana jak cholera. Dodać można że grając na minimalnych ustawieniach graficznych trawy na średnim i dużym dystansie nie ma. Przez co i tak wszyscy muszą grać na minimalnych ustawieniach graficznych, nie mówiąc już o tym, że nawet na najwyższych gra do pięknych nie należy. Ale najgorsze i tak, że nie dość, że płacimy za grę to jeszcze pełno w niej micro-transakcji. Stanowczo odradzam. Lepiej poczekać na Day Z

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kurcz, że Rosjanie mają długą tradycję "pożyczania" pomysłów to wiedziałem, Że ichnie gry straszą bugami też, ale że po tylu latach wierzą, że to przejdzie na rynkach zachodnich- tego się nie spodziewałem.


PS
"Po co ten cały wstęp z tłem pełnym kontrowersji? Z prostego powodu - ponieważ gra tak naprawdę niewiele się zmieniła od czasu beta testów, a mimo to została wydana. Większość elementów, na które narzekałem wcześniej, nadal sprawia kłopoty."
heh, że też przy okazji "premiery" CS Global Offensive nikt nie miał takich zastrzeżeń;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Całkiem dobra recenzja. Grę posiadam od początków jej wydania, posiada masakrycznie dużo błędów czy niedoróbek, często można spotkać także cheaterów a mimo to gra mi się super (szczególnie z grupką znajomych). Szkoda tylko, że za produkcję tej gry nie wzięła się jakaś poważna firma...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze jest gdy się z grupką kolegów skradasz i uderzysz młotkiem np w ziemię - głos rykoszetu jak pocisku nieźle na nich działa :) Gdyby nie dźwięki, cheaty i bezsensowny system respawnu gra byłaby przyzwoita...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego recenzujecie wersję beta? :P To tak jakby teraz Hawkena recenzować. Chociaż zgadzam się z opinią autora, mam takie same odczucia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gra jest całkiem fajna jak gra się z ok 3 osobami i jeszcze rozmawia przez skype/ts/mumble. Niestety... Gra jest bardzo wymagająca. Na moim lapku: I5 (2,50-3,10ghz), 6GB ram, i karcie graf Nvidia GT525M 1GB, na niskiej grafice mam ok 20fps :( Gdzie w inne gry np BF3, Far Cry 3, chodzi mi spokojnie bez żadnych lagów jedynie w fc3 na średnich, łapię chwilowe spadki fps.
Jak dla mnie, autorzy nie powinni iść w tak dobrą grafikę, a z ocenom się zgodzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Dlaczego recenzujecie wersję beta? :P To tak jakby teraz Hawkena recenzować. Chociaż
> zgadzam się z opinią autora, mam takie same odczucia.
Bo "Obecnie gra została wypuszczona jako "foundation release", co podobnie identycznie jak u konkurencji, czyli DayZ, oznacza etap, gdzie wszystkie podstawowe elementy są na miejscu i będą dalej rozwijane."
A poza była na Steamie, można było ją kupić i dodatkowo korzystać z mikrotransakcji.
A skoro twórcy podejmują decyzję, że tytuł jest na coś takiego gotowy, to znaczy że można go recenzować. W końcu skoro się za coś płaci, to również się czegoś wymaga.
Ale to już był błąd ze strony twórców, do czego z resztą się przyznali, ale w tak głupi sposób, że aż ręce opadają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.12.2012 o 13:16, Zdenio napisał:

Dlaczego recenzujecie wersję beta? :P


Bo na gramie są gry równe i równiejsze. Jedne się recenzuje w wersji pół bety chociaż wiadomo, jak mocno gra nawaliła, a z innymi się czeka aż twórcy wydadzą pierwszego dużego patcha (ekhm, Wiedźmin, ekhm). Znowu jeszcze inne potrafią niemal od dnia premiery mieć fanowskiego patcha dużo poprawiającego i sie go w recenzji pod uwagę nie bierze :)

Dnia 30.12.2012 o 13:16, Zdenio napisał:

To tak jakby teraz Hawkena recenzować.


Hawken jest raczej w sporo lepszej kondycji już teraz niż WarZ :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.12.2012 o 15:10, Bambusek napisał:

Znowu jeszcze inne potrafią niemal od dnia premiery mieć
fanowskiego patcha dużo poprawiającego i sie go w recenzji pod uwagę nie bierze :)

IMO powinno się recenzować to, co zrobili deweloperzy, a nie to, co zrobili fani.

A poza tym, to sami twórcy WarZ nazwali to wersją 1.0. Bety nie mają numerka 1.0.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem, to góra 2+/10. Gra jest tak zabugowania, że praktycznie niegrywalna. I te mikropłatności... Zbyt pobłażliwa ocena w recce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> > Znowu jeszcze inne potrafią niemal od dnia premiery mieć
> > fanowskiego patcha dużo poprawiającego i sie go w recenzji pod uwagę nie bierze
> :)
> IMO powinno się recenzować to, co zrobili deweloperzy, a nie to, co zrobili fani.
>
> A poza tym, to sami twórcy WarZ nazwali to wersją 1.0. Bety nie mają numerka 1.0.

Co numer ma do rzeczy? Wersja finalna może mieć 10.0. To kwestia indywidualna programistów (a nie jak ktoś mnie ostatnio próbował przekonywać - inżynierii oprogramowania O.o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.12.2012 o 15:50, TobiAlex napisał:

Co numer ma do rzeczy? Wersja finalna może mieć 10.0. To kwestia indywidualna programistów
(a nie jak ktoś mnie ostatnio próbował przekonywać - inżynierii oprogramowania O.o

Tutaj ja się wtrącę z wikipedią:
http://en.wikipedia.org/wiki/Software_versioning

W skrócie - takie są zasady ogólnie przyjęte przez IT, by dla wersji pre-release numerek był mniejszy od 1.0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.12.2012 o 15:50, TobiAlex napisał:

Co numer ma do rzeczy? Wersja finalna może mieć 10.0. To kwestia indywidualna programistów
(a nie jak ktoś mnie ostatnio próbował przekonywać - inżynierii oprogramowania O.o

Okej, tak więc, pomijając numerki, oto cytat pana Sergeya Titova z Hammerpoint Interactive, twórcy gry:

"s far as I''m concerned The War Z is in a stage when we''re ready to stop calling it Beta."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z ciekawosci... gre w jakim stanie trzeba wydac by zasluzyc na note ponizej 4 O.o toz to jest gra na poziomie revelations 2012!

ocena zdecydowanie za wysoka, wlasnie takiej jakosci ''gry'' (jej stan na chwile obecna) trzeba bez litosci jechac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mnie zastanawia jakim gniotem muszą być gry by w portalach branżowych dostawały oceny na poziomie 1-2 ;). Skoro WarZ dostało 5.5 ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.12.2012 o 18:31, Bracio napisał:

Mnie zastanawia jakim gniotem muszą być gry by w portalach branżowych dostawały oceny
na poziomie 1-2 ;). Skoro WarZ dostało 5.5 ;).

Tak to jest, jak ktoś stosuje skalę 1/10 i dla niego 7 to słaba gra (dziadu aka allor :P).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować