Zaloguj się, aby obserwować  
zerohunter

Endless Space

70 postów w tym temacie

Dnia 11.01.2013 o 12:08, Carter napisał:

Mi akórat ten system pasuje choć wolał bym ten z Master of Orion ale to kwestia gustu.


Masz literówkę w słowie "akórat". :)

Co do systemu walki, to w sumie chyba nawet dobrze, że nie jest zbytnio skomplikowany. Dzięki temu można się skupić na innych aspektach gry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.01.2013 o 12:31, Eff3ctiv3 napisał:

> Masz racja ortografia to moja pięta achilesowa.

A i dodam jeszcze ,że jak masz dobrze przemyślany statek (osłony,Atak) to tu nie ma jak w większości RTS kupą mości panowie sam rozbijałem większe floty miejszymi bo przeciwnik nie mógł przebić się przez osłony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.01.2013 o 01:34, A-cis napisał:

Na innym forum swego czasu napisałem <cytuję>:
"Ktoś może mi wyjaśnić przyczyny niezadowolenia mieszkańców planety? Z powodu przeludnienia
- to rozumiem (choć niezadowoleni są również, gdy zaludniona jest 1/3 systemu - co jest
IMO przegięciem), ale niezadowolenie "za planety"? I "za ekspansję"?!!
Zamiast się cieszyć, że imperium się rozrasta i rozwija, to oni są niezadowoleni?!! Gdzie
tu sens!"


Minusy do zadowolenia dostajesz za typ planety którą skolonizowałeś. Jeśli skolonizowałeś tundrę masz -5, za lawę bodajże -10 czy nawet jeszcze więcej. Jeśli nie kolonizujesz takich planet, minusów do zadowolenia w systemie ze względu na planety nie będzie.
Niezadowolenie za ekspansję dostajesz, z tego co zauważyłem, gdy zasiedlasz systemy mocno oddalone od startowego, które nie są połączone z innym twoim systemem. Np. między rodzimym systemem a kolonią jest nietknięty biały układ słoneczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.01.2013 o 16:13, Carter napisał:

> Ok, a gdzie mogę sprawdzić ile mam tego Hex coś tam łącznie?
> A rozprowadza się z placówek czy muszą być pełnoprawne kolonie?
> A populacja rozumiem przekłada się na resztę produkcji z tego co rozumiem, zakłada
się
> dłuższe posiedzenie w piątek;]
Nie z karzdej kolonia czy placówka byle była by to twoja kolonia
a ile czego masz to wejdź wzakłade koloni (tam gdzie budynki się stawia) obok bohatera
tam masz pole gdzie masz podane ile masz surowców strategicznych i luksusowych)
podaj adres email to ci poradnik prześle jakieś 15 mb(po polsku)


Mam pytanie
Dostalem komunikat :
"Porażka przez upiększanie" :((
Może wiesz o co chodzi ?
I gdybym mógł poprosić o Twój poradnik.
haumana97@o2.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Musisz zaznaczyć w opcjach jakie chcesz zwycięstwo, tzn jakie typy będą uznawane, jak ktoś np. odblokuje ostatnie badanie z danego drzewka, i wybuduje to na 5 planetach, to ma zwycięstwo przez to badanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.01.2013 o 10:30, zerohunter napisał:

Musisz zaznaczyć w opcjach jakie chcesz zwycięstwo, tzn jakie typy będą uznawane, jak
ktoś np. odblokuje ostatnie badanie z danego drzewka, i wybuduje to na 5 planetach, to
ma zwycięstwo przez to badanie.

A w tej konkretnej sytuacji , co mam badać żeby zmienić ten komunikat.
Wrócę save do któregoś miejsca i to poprawię :-)))
To mój pierwszy finał i muszę go zmienić :-))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.01.2013 o 14:02, Astropath napisał:

Niezadowolenie za ekspansję dostajesz, z tego co zauważyłem, gdy zasiedlasz systemy mocno
oddalone od startowego, które nie są połączone z innym twoim systemem. Np. między rodzimym
systemem a kolonią jest nietknięty biały układ słoneczny.

Nie przyglądałem się temu pod tym kątem. Wydawało mi się, że one są zawsze, obojętnie którą planetę kolonizuję.
Ale popatrzę jeszcze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.01.2013 o 14:02, Astropath napisał:

Niezadowolenie za ekspansję dostajesz, z tego co zauważyłem, gdy zasiedlasz systemy mocno
oddalone od startowego, które nie są połączone z innym twoim systemem.

Chyba ta teoria się nie potwierdza. Patrzyłem. Mam w tej chwili skolonizowane 23 systemy gwiezdne i w każdym jest identyczne (blisko 30%) niezadowolenie z tytułu ekspansji.
A systemy - jak to w każdym imperium - są w kupie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.01.2013 o 21:29, A-cis napisał:

Chyba ta teoria się nie potwierdza. Patrzyłem. Mam w tej chwili skolonizowane 23 systemy
gwiezdne i w każdym jest identyczne (blisko 30%) niezadowolenie z tytułu ekspansji.
A systemy - jak to w każdym imperium - są w kupie.


Rzeczywiście nie tak to działa. Na wiki endless space jest wyjaśnienie:

Imperium dostaje -4 do -7 punktów (w zależności od poziomu trudności) za każdy skolonizowany system powyżej drugiego (czyli możesz mieć dwa systemy bez minusa). Nie dotyczy to baz, które jeszcze nie przeistoczyły się w pełnoprawną kolonię.

Jak to się przekłada na ten procentowy minus to już tylko zgaduję że:
- sumowane jest zadowolenie ze wszystkich systemów
- gra wylicza jakim procentem z tej sumy są ujemne punkty za ilość zdobytych systemów
- każdy system dostaje ten ujemny procent do swojego systemowego zadowolenia

Czyli masz np. 12 systemów z sumą zadowolenia 660pkt (zakładając że każdy ma po 55pkt).
10 nadwyżkowych systemów daje ci po 4pkty, razem 40.
40 z 660 to 6.06%.
Każdy system dostaje -6.06% zadowolenia z racji exploracji.

Czyli jedyny sposób żeby temu przeciwdziałać, to odpowiednie technologie wynaleźć które zmniejszą ten minus.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.01.2013 o 15:46, Astropath napisał:

czyli możesz mieć dwa systemy bez minusa).

A nie sądzisz, że to to dosyć idiotyczne założenie do gry, która opiera się na eXpansji?
Ja, mimo wielu dyskusji, jakoś nie umiem się z tym pogodzić :-)

Dnia 15.01.2013 o 15:46, Astropath napisał:

Nie dotyczy to baz, które jeszcze nie przeistoczyły się w pełnoprawną kolonię.

A co do baz. Jak się je zakłada? Kończę grę i jeszcze jakoś nie trafiła mi się taka możliwość.

Dnia 15.01.2013 o 15:46, Astropath napisał:

jedyny sposób żeby temu przeciwdziałać, to odpowiednie technologie wynaleźć które zmniejszą ten minus

To akurat wiem i robię, tylko nie rozumię po co ta komplikacja :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.01.2013 o 18:30, A-cis napisał:

A nie sądzisz, że to to dosyć idiotyczne założenie do gry, która opiera się na eXpansji?
Ja, mimo wielu dyskusji, jakoś nie umiem się z tym pogodzić :-)


Takie sztuczne ograniczenie, żeby były jakieś konsekwencje masowego zajmowania systemów. Bez tego drobnego minusa do zadowolenia, nic nie stoi na przeszkodzie by zajmować wszystko jak leci. Realistyczne to nie jest, ale z punktu widzenia mechaniki moim zdaniem coś takiego jest potrzebne. To samo jest w Civ5. Chociaż lepiej było w Civ3 (czy to może w Civ2, albo Civ4? już nie pamietam :) gdzie im bardziej miasto było oddalone od stolicy, tym większe otrzymywało minusy do podatków i produkcji z powodu korupcji.

Dnia 15.01.2013 o 18:30, A-cis napisał:

A co do baz. Jak się je zakłada? Kończę grę i jeszcze jakoś nie trafiła mi się taka możliwość.


Chodziło mi o to że zajmujesz system, ale jeszcze nie jest w pełni kolonią pod twoją kontrolą (nie ma granic).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą, te wyliczenia które wcześniej podałem, pisałem z pracy, więc nie miałem jak się upewnić czy to na pewno tak. No i się nie zgadza. Nie wiem jak to przelicza. Poszukałem na forum endless space i consensus jest taki: "uj go wie".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.01.2013 o 20:06, Astropath napisał:

Chociaż lepiej było w Civ3 (czy to może w Civ2, albo Civ4? już nie pamietam :) gdzie im bardziej
miasto było oddalone od stolicy, tym większe otrzymywało minusy do podatków i produkcji z powodu korupcji

To było już chyba w Civ I. W Civ III było z całą pewnością (jako że grałem w nią sobie dla przypomnienia nie dalej jak pół roku temu).
Ale ta korupcja była uzasadniona, bo tak jest w życiu. Im dalej od pańskiego oka, tym bardziej urzędnicy czują się bezkarni :-)
Tu akurat (wracając do ekspansji), żadnego uzasadnienia nie widzę.

Dnia 15.01.2013 o 20:06, Astropath napisał:

Chodziło mi o to że zajmujesz system, ale jeszcze nie jest w pełni kolonią pod twoją kontrolą (nie ma granic).

To wyjaśnia sprawę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie skończyłem pierwszą grę. Piszę w zasadzie, bo jest jeszcze jedna rasa w jednym układzie, którą na razie oszczędzam, bo chcę skończyć wszystkie wynalazki. A mógłbym ich wykończyć najsłabszą z moich flot.
I jak na razie mam dosyć negatywne wrażenia z gry.
Przede wszystkim dyplomacja, to jest porażka. To już w przedpotopowym MoO I mogłem oferować na wymianę wynalazki, pieniądze (w darze), wypowiadać wojny, proponować handel itd.
Tu nie mogę w zasadzie nic. Jedynie akceptować (lub nie) propozycję komputera. To jest regres w stosunku do wszystkich tego typu gier.
Druga sprawa, która jest tu źle rozwiązana, to konieczność rozwijania podbitych systemów gwiezdnych. Jest to dosyć uciążliwe, bo komputer - jeżeli pozostawić mu tą działalność - robi to beznadziejnie i trzeba praktycznie zarządzać samemu. A w końcówce, to już jest z reguły kilkadziesiąt systemów do zarządzania.
W MoO I była możliwość zbombardowania planety i pozostawienia ruin bez konieczności zasiedlania i budowania czegokolwiek. A MoO II można było nawet "rozstrzelać" planetę.
Były to bardzo wygodne rozwiązania, więc tym bardziej odczuwam tu pewną wstecznośc w stosunku do starszych gier.
Inne wrażenia - przy okazji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim dyplomacja, to jest porażka. To już w przedpotopowym MoO I mogłem oferować

Dnia 16.01.2013 o 03:29, A-cis napisał:

na wymianę wynalazki, pieniądze (w darze), wypowiadać wojny, proponować handel itd.
Tu nie mogę w zasadzie nic

I tu się z kolegą nie zgodze bo można oferować wynalzki pieniądze systemy towary luksusowa i strategiczne
można twożyć i zapraszać do sojuszy.
chyba ,że kolega gra żarłakami tam można tylko prosić o wstżymanie ognia (taka rasa)
a po drugie że gra nie dosięga do pięt MoO tu się zgadzam na całej lini i nie będe się sprzeczał
po 3 też brakuje mi obcji rostrzelania p0dbitego systemu który nie jest mi potrzebny ale ja ustawiam w takim systemie generowanie pieniędzy lub punktów badawczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.01.2013 o 12:48, Carter napisał:

I tu się z kolegą nie zgodze bo można oferować wynalzki pieniądze systemy towary luksusowa
i strategiczne można twożyć i zapraszać do sojuszy.

Podejrzewam, że to zależy od tego jaka aktualnie sytuacja panuje między rasami.
Czy gdy się wymieniałeś tymi wszystkimi dobrami były między wami poprawne (przyjacielskie) stosunki? Czy zimna wojna?
Ja miałem praktycznie cały czas wojnę, albo tzw. zimną wojnę. Bo nawet gdy przez długie okresy nie atakowałem 2 słabszych ras (zresztą z jedną - leżącą dalej od moich granic - nigdy nie walczyłem), tylko walczyłem z tą najsilniejszą, to one wyrażały zaniepokojenie moją rosnącą siłą i traktowały mnie podejrzliwie.
Nie chciałem z nimi wojny, nawet chciałem je wzmocnić przeciwko naszemu wspólnemu przeciwnikowi, ale nie miałem najmniejszej szansy zaproponować im cokolwiek.
Tymczasem one mogły mi proponować i czasami coś proponowały np. zawieszenie ognia (ale zaraz potem, bez żadej prowokacji z mojej strony, znów mi wypowiadały wojnę).

Spróbuj z nimi wskórać coś dyplomatycznie gdy będziesz miał chłodne stosunki, czy coś Ci się wtedy uda.
Podejrzewam, że nic. I dlatego mówię, że dyplomacja w tej grze to porażka a przynajmniej krok wstecz w porównaniu do wcześniejszych gier.

Dnia 16.01.2013 o 12:48, Carter napisał:

chyba ,że kolega gra żarłakami tam można tylko prosić o wstżymanie ognia (taka rasa)

Nie. Grałem ludźmi (Imperium).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Żeby się wymienić, trzeba mieć pokój albo sojusz, zimna wojna musi trochę potrwać, no i musisz mieć technologię do dyplomacji, coś w stylu ksenologia, w lewym drzewku, wtedy będziesz mógł prowadzić negocjacje, swoją drogą, zawsze się da swoje układy oddać, a od nich się nie da zabrać;/

Raz musiałem 6 układów oddać, bo mnie jechali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.01.2013 o 18:59, Carter napisał:

To ja nie wiem co kolega robi ja gram z 4 SI i z karzdą mam pokój nie wiem od czego
to zależy

No właśnie. Tak jak przypuszczałem. Rozmawiać można tylko jeżeli się ma przynajmniej pokój albo sojusz. Ale przecież nie zawsze tak masz. I wtedy jest zero dyplomacji.
Co dziwne, to komputer może rozmawiać nawet jeżeli jest wojna. A ja nie mogę mu zaproponować pokoju. Coś tu niezbyt sprawiedliwie graczy potraktowali :-/

A jeśli chodzi o moje wojny, to ja napadłem tylko jedną rasę (tą najsilniejszą). Obie słabsze same mi wojnę wypowiedziały, bo się obawiały, że robię się za silny.
I tu nie miałem żadnego manewru, bo przecież specjalnie dla nich najsłabszym nie mogłem zostawać :-)

Przy okazji mam pytanie ogólne:
Co znaczy na podbitej plancie napis "Uszczuplony" (czerwonymi literami)?
Ona ma jakoś pomniejszoną produkcję, czy populację? Ktoś wie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować