Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

StarCraft II: Heart of the Swarm - betatest

450 postów w tym temacie

Nadchodzi też Planetary Annihilation, ale też nastawione na sieć. Ale może być z tego naprawdę dobry duchowy następca Total Annihilation o podobnym klimacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Autor tego tekstu wrzuca wszystkich do jednego wora, jest laikiem, który dostał łomot od innych, a następnie z płaczem i frustracją usunął grę z dysku myśląc, że każdy inny laik postąpi tak samo... Musze Pana uświadomić, że tak nie jest - sam jestem tego przykładem, bo zacząłem grać kilka miesięcy temu i po kilku dniach treningu zacząłem łapać o co w tym chodzi przy okazji nieźle się bawiąc, i żeby nie było - nauka całej mechaniki nie była katuszą, od początku ta gra mnie intrygowała i fascynowała.

Z niektórymi grami jest jak z kobietami, są te trudne i pozornie zamknięte, ale wówczas gdy zaczniemy je bliżej poznawać to dostrzegamy ich pazur i urok, są też te łatwe i ordynarne. Pan idzie na łatwiznę i szuka dziewczyny z remizy.

Starcraft nie jest grą dla mas jak np LoL, ale to nie znaczy, że może w niego grać tylko elita. Może warto było napisać tak jak np. w przypadku betatestu Doty 2, że pomimo ciężkiego startu ta gra ma jednak coś ciekawego do zaoferowania? To tyle z mojej strony, mam nadzieje, że przeczyta Pan mój komentarz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.01.2013 o 03:14, KeyserSoze napisał:

kompletnie mnie w tym momencie nie obchodzi co się pojawi - opisuję stan aktualny

Jeśli artykuł jest o tym czy warto zagrać w betę to takie podejście ma sens. Tylko mnie zastanawia jaki ma sens taki artykuł, skoro beta nawet nie jest otwarta. A jeśli artykuł jest o tym czy warto czekać na HOTSa to cóż, chyba Ci nie wyszedł.

Dnia 05.01.2013 o 03:14, KeyserSoze napisał:

Fani czytają, zwykli gracze mają je gdzieś. Jestem zwykłym graczem.

Nie. Jesteś dziennikarzem.

Dnia 05.01.2013 o 03:14, KeyserSoze napisał:

Doprawdy? Tak się składa, że on był napisany właśnie dla laików, a nie tych, którzy już
w LoLa grają. No, ale przecież mogłeś tego nie zauważyć, skoro tylko kilka razy o tym
wspominam w tekście. Czytanie ze zrozumieniem jest trudne, wiem, wiem...

Tekst dla laików? Chyba raczej pean pochwalny, bo nie wymieniłeś ani jednej ewentualnej wady (np. gra jest mało wymagająca technicznie, a dla niektórych jest to wada) i nie wspomniałeś ani słowem o różnicach względem konkurencji.

Dnia 05.01.2013 o 03:14, KeyserSoze napisał:

Ależ są wartościowe. Tyle, że oni już to wiedzą. Jesli nie śledzą informacji, to znaczy,
że nie są zainteresowani zmianami w multi. I serio już po dwóch latach Blizzard wprowadza
nierankingowe gry i klany? Nieźle...

Chyba się nie zrozumieliśmy. Targetem twojego artykułu nie są ludzie którzy nigdy nie grali w SC2, są jego posiadacze bo HOTS wymaga podstawki i twoim zdaniem każdy kto kiedykolwiek kupił SC2 wciąż w niego gra i czyta strony Blizzarda? No chyba nie. A więc te informacje powinny się w artykule znaleźć.

Dnia 05.01.2013 o 03:14, KeyserSoze napisał:

to czy dobrej rozgrywki i ciekawej fabuły, to się jeszcze okaże. Oczywiście, fani będą
zachwyceni, ale mnie się wydaje, że będzie tak jak poprzednio, czyli bardzo archaicznie
i w porównaniu do konkurencji dość przeciętnie.

Jakiej konkurencji? Ile archaicznych RTSów wyszło w ostatnim czasie? I czy jakikolwiek archaiczny RTS w historii miał kampanię tak zróżnicowaną jak WoL? Nie wydaję mi się.

Dnia 05.01.2013 o 03:14, KeyserSoze napisał:

Oczywiście, że nie dla mnie - jak sam twierdzisz, ona jest dla Progamerów. Ci akurat
kompletnie mnie nie obchodzą, ja po prostu chcę pograć w coś fajnego, bez aspirowania
do bycia pro, do esportu i tak dalej. Do tego StarCraft 2 się nie nadaje - i właśnie
o tym jest ten tekst. Nie, że gra jest do niczego, tylko, że jest dla Progamerów, którzy
się cieszą z 6 nowych jednostek.

Bzdura, bo SC2 to nie tylko ladder 1v1. O czym nie raczyłeś wspomnieć.

Dnia 05.01.2013 o 03:14, KeyserSoze napisał:

Heh, ja to się tylko cieszę, że nie wspomniałem w tekście o tym, że kompletnie do mnie
nie przemawia tło fabularne SC, bo gdzie nie spojrzę to widzę popłuczyny po WH40k, z
którego Blizzard zerżnął marines, tyranidów i eldarów i założył im jakieś badziewne,
plastikowe skórki. Jakby wzięlii jeszcze orków, chaos, gwardię, nekronów i tau, to przynajmniej
by jakaś różnorodność była, ale inwencji wystarczyło na tylko trzy kopie. Jakbym o tym
napisał, to dopiero by było :)

Klimat i fabuła kampanii SC2 zjada na śniadanie podstawkę DoW2, pomimo rzekomej zrzynki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.01.2013 o 12:39, Dadziol20 napisał:

Ehhh co zrobić. Lepiej robić milion różnych strzelanek niż jednego pełnokrwistego rts''a.
Może coś wyjdzie z tego Generals 2. Fakt posucha straszna w tej materii, z chęcią bym
pograł w coś ładnego z setakmi jednostek na ekranie w klimatacvh innych niż gra o, której
jest ten artykuł.

Posucha faktycznie jest straszna, prawie nikt już nie robi RTSów, zwłaszcza tych klasycznych z budową bazy. Generals 2 niestety nie wyjdzie, został anulowany jakoś w połowie zeszłego roku. Wyjdzie tylko "goły" Command & Conquer, tj. brak kampanii i fabuły, same potyczki w multi z mikropłatnościami (zapowiedzieli nawet płatne jednostki), więc jeśli nic się nie zmieni, zanosi się na pay2win.

Bawią mnie swoją drogą porównania autora do DoW2, który był grą niewątpliwie prostszą, mniej dopracowaną, strony z podstawki były robione na jedno kopyto (u każdego schemat infantry-jump infantry-mech/walker-tank itd.), w dodatku gry już martwej. Support został już długi czas temu odcięty a i za czasu aktywności tej gry było więcej dlc ze skinami, niż potrzebnych patchy. Nie stawiałbym tutaj Relica za wzór wspierania swoich gier.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.01.2013 o 12:49, Teokrata napisał:

jakże prawdziwy teskt !!! +100 dla autora za napisanie dokładnie tak jak jest, bez lęku
prze flejmem Blizzdronów ;-)

Co najwyżej +1 ,jechanie po blizzardzie jest teraz na czasie +100 mogło by być ale w 2010 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co nie zmienia faktu, że SC II jest trochę hm... nudny.

Natomiast Blizzard robi I klasy przerywniki filmowe , intra , outra - na to czekam z niecierpliwością.
Żeby zobaczyć kunszt ich grafików.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 05.01.2013 o 13:42, Steelshadow napisał:

Klimat i fabuła kampanii SC2 zjada na śniadanie podstawkę DoW2, pomimo rzekomej zrzynki.


To ciekawa opinia, mógłbyś rozwinąć?
Prawda jest taka, że obie gry fabularnie są siebie równie warte. Z tym, że za DoW stoi uniwersum WH40K, którego specyficzny klimat może się podobać lub nie, ale trudno stwierdzić jego brak. Natomiast SC nie wyróżnia się niczym od innych sztampowych kosmicznych opowieści o walce z odwiecznym złem i takimi tam. No chyba, że coś przeoczyłem.

Zrzynka nie jest rzekoma, bo widać ją dobitnie i bądźmy szczerzy, jest kiepska w porównaniu z oryginałem. Zresztą ponoć pierwszy SC był początkowo robiony na licencji WH40K, ale Games Workshop wycofało się w pewnym momencie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.01.2013 o 14:23, Arcling napisał:

Posucha faktycznie jest straszna, prawie nikt już nie robi RTSów, zwłaszcza tych klasycznych
z budową bazy. Generals 2 niestety nie wyjdzie, został anulowany jakoś w połowie zeszłego
roku. Wyjdzie tylko "goły" Command & Conquer, tj. brak kampanii i fabuły, same potyczki
w multi z mikropłatnościami (zapowiedzieli nawet płatne jednostki), więc jeśli nic się
nie zmieni, zanosi się na pay2win.

Bawią mnie swoją drogą porównania autora do DoW2, który był grą niewątpliwie prostszą,
mniej dopracowaną, strony z podstawki były robione na jedno kopyto (u każdego schemat
infantry-jump infantry-mech/walker-tank itd.), w dodatku gry już martwej. Support został
już długi czas temu odcięty a i za czasu aktywności tej gry było więcej dlc ze skinami,
niż potrzebnych patchy. Nie stawiałbym tutaj Relica za wzór wspierania swoich gier.



Osobiście porównywałbym SC do DoW1, który jest bardziej do niego podobny ze względu na rozbudowę bazy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.01.2013 o 14:37, fenr1r napisał:

To ciekawa opinia, mógłbyś rozwinąć?
Prawda jest taka, że obie gry fabularnie są siebie równie warte. Z tym, że za DoW stoi
uniwersum WH40K, którego specyficzny klimat może się podobać lub nie, ale trudno stwierdzić
jego brak. Natomiast SC nie wyróżnia się niczym od innych sztampowych kosmicznych opowieści
o walce z odwiecznym złem i takimi tam. No chyba, że coś przeoczyłem.

Dużo pominąłeś :)

Dnia 05.01.2013 o 14:37, fenr1r napisał:

Zrzynka nie jest rzekoma, bo widać ją dobitnie i bądźmy szczerzy, jest kiepska w porównaniu
z oryginałem. Zresztą ponoć pierwszy SC był początkowo robiony na licencji WH40K, ale
Games Workshop wycofało się w pewnym momencie.

Nie StarCraft tylko pierwszy Warcraft był początkowo robiony na licencji Warhammera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.01.2013 o 14:39, Inferno0009 napisał:

Osobiście porównywałbym SC do DoW1, który jest bardziej do niego podobny ze względu na
rozbudowę bazy

Najpierw zagraj później porównuj bo te gry nie mają praktycznie nic że sobą wspólnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.01.2013 o 14:42, ZubenPL napisał:

> Osobiście porównywałbym SC do DoW1, który jest bardziej do niego podobny ze względu
na
> rozbudowę bazy
Najpierw zagraj później porównuj.


W jedynkę grałem i uważam, że DoW prowadzi ponieważ liczył się teren, punkty strategiczne. DoW2 to już zupełnie co innego, ale dalej mi się podoba, pojedynczy gracz ma świetną fabułę, może po ostatnim dodatkiem. SC2 dużo jednak się nie zmienił w porównaniu do drastycznych zmian konkurenta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja uważam, że DoW przy stareńkim Total Annihilation blednie.

Poza tym - punkty strategiczne. Jakbyś nie wiedział, to w starych RTS-ach też takie coś było, to wszystko wynika wyłącznie z innego podejścia do surowców. Teren też ma znaczenie w pierwszym SC, choć może nie tak wielkie. Zresztą porównywanie tych dwóch gier jest bezcelowe, bo to zupełnie inny model RTS-a.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.01.2013 o 14:47, Inferno0009 napisał:

W jedynkę grałem i uważam, że DoW prowadzi ponieważ liczył się teren, punkty strategiczne.
DoW2 to już zupełnie co innego, ale dalej mi się podoba, pojedynczy gracz ma świetną
fabułę, może po ostatnim dodatkiem. SC2 dużo jednak się nie zmienił w porównaniu do drastycznych
zmian konkurenta

Ale mi chodzi tylko oto że DoW 1 nie jest podobny do SC1 a nie o to która gra jest lepsza.
Fanboj mode on
Bo SC1 to najlepsza strategia w historii a porównywanie go czegoś takiego jak DoW to świętokractwo.
Fanboj mode off

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.01.2013 o 14:50, Demagol napisał:

A ja uważam, że DoW przy stareńkim Total Annihilation blednie.

Poza tym - punkty strategiczne. Jakbyś nie wiedział, to w starych RTS-ach też takie coś
było, to wszystko wynika wyłącznie z innego podejścia do surowców. Teren też ma znaczenie
w pierwszym SC, choć może nie tak wielkie. Zresztą porównywanie tych dwóch gier jest
bezcelowe, bo to zupełnie inny model RTS-a.


Wiem, ale nie powiem, że jestem starym wyjadaczem jeśli chodzi o gry, i nie pamiętam pierwszego pong''a.
Wiem, że takie rozwiązania już były.

A w Totala nie grałem, wstyd, ale wolę turówki :D

@ZubenPL

Dnia 05.01.2013 o 14:50, Demagol napisał:

Ale mi chodzi tylko oto że DoW 1 nie jest podobny do SC1 a nie o to która gra jest lepsza.


Mogę prosić o wyjaśnienie czemu nie jest podobny? Jak dla mnie są bardzo podobne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.01.2013 o 03:14, KeyserSoze napisał:

kompletnie mnie w tym momencie nie obchodzi co się pojawi - opisuję stan aktualny

Nie ma to jak profesjonalizm w swoim fachu...

Dnia 05.01.2013 o 03:14, KeyserSoze napisał:

Fani czytają, zwykli gracze mają je gdzieś. Jestem zwykłym graczem.

Nie wypowiadaj się jako grono zwykłych graczy, tylko w imieniu swoim własnym, bo delikatnie mówiąc wrzucasz innych do tego samego worka, w którym sam siedzisz, a w tym worku panuje nieciekawa atmosfera. Ja jako zwykły gracz czytam patch notes niemal wszystkiego co ma multi i w co gram.

Dnia 05.01.2013 o 03:14, KeyserSoze napisał:

Serio? Ci co kupią HotS będą mogli grać razem z tymi, co mają tylko WoL? A jak to ma
działać?

Tak jak działa w innych grach. Obydwaj gracze odpalą WoL i pograją bez jednostek z HoTS.

Dnia 05.01.2013 o 03:14, KeyserSoze napisał:

no nie wiem. Wystarczy w publicznym miejscu napisać, że SC2 jest nudny i już się ciekawych
rzeczy dowiadujesz od fanów SC2, którzy nie potrafią przejść obojętnie obok kogoś, kto
nie pada na kolana przed ich ulubioną grą.

Nie jest nudny. Jest nudny według ciebie. Dopisek "moim zdaniem" całkowicie zmienia postać rzeczy i albo go będziesz stosował, albo musisz liczyć się z faktem, że ludzie wytkną ci każdy błąd tylko dlatego, że ich denerwujesz swoim egoistycznym stylem pisania na gramie.

Dnia 05.01.2013 o 03:14, KeyserSoze napisał:

Serio? Dowiedzą się, że nie ma sensu go kupować. To dość konkretna informacja.

Kampania rozumiem też do bani, bo grałeś prawda?

Dnia 05.01.2013 o 03:14, KeyserSoze napisał:

Ale betatest to jest pojęcie tożsame z moimi wrażeniami z gry, to po pierwsze. Po drugie,
skąd pomysł, że nie lubię SC2? Napisałem gdzieś o tym? W tekście może? To, że jest mi
obojętny, nie znaczy, że go nie lubię, tylko że jestem w stanie go obiektywnie ocenić,
bo nie zaślepiają mnie emocje.

Po pierwsze: betatest nie jest tożsame z moimi wrażeniami.
Po drugie: nie musisz pisać czegoś wprost, żeby to zauważyć.
Po trzecie: nie oceniasz go obiektywnie, lol-a też nie oceniłeś, ale to inna bajka.

Dnia 05.01.2013 o 03:14, KeyserSoze napisał:

Zabawne, ale nigdzie takich słów nie napisałem. Napisałem natomiast, że przez te 10 minut
nic ciekawego się nie dzieje, bo wybacz, ale stawianie domków i klikanie w kryształki
na czas w ogóle mnie nie ekscytuje. I w ogóle nie przeszkadza mi, że kogoś to jednak
kręci i nie zamierzam go wyzywać od najgorszych z tego powodu - byłbym wdzięczny, gdyby
działało to także w drugą stronę. A widać, że nie działa.

Zaryzykowałbym stwierdzenie, że pierwsze 10 minut decyduje o dalszej grze, ale zaraz mnie pojadą fani dynamicznego trzaskania minionów w LoL-u (przez pierwsze 10 minut).

Dnia 05.01.2013 o 03:14, KeyserSoze napisał:

Doprawdy? Tak się składa, że on był napisany właśnie dla laików, a nie tych, którzy już
w LoLa grają. No, ale przecież mogłeś tego nie zauważyć, skoro tylko kilka razy o tym
wspominam w tekście. Czytanie ze zrozumieniem jest trudne, wiem, wiem...

Tekst o LoL-u był kiepski, nieobiektywny i jasno w nim widać, że pisany przez fana. Chcesz oszukać siebie, czy nas?

Dnia 05.01.2013 o 03:14, KeyserSoze napisał:

Nie wiem, nie czytam takich recenzji a już na pewno nie emocjonuję się pod nimi, gdy
ich autor napisał coś co mi się nie podoba o grze, którą lubię, bo to jest dziecinne
strasznie.

Tak dziecinne jak emocjonowanie się w komentarzach, gdy ktoś wytknie ci błąd?

Dnia 05.01.2013 o 03:14, KeyserSoze napisał:

Oczywiście, że nie dla mnie - jak sam twierdzisz, ona jest dla Progamerów. Ci akurat
kompletnie mnie nie obchodzą, ja po prostu chcę pograć w coś fajnego, bez aspirowania
do bycia pro, do esportu i tak dalej. Do tego StarCraft 2 się nie nadaje - i właśnie
o tym jest ten tekst. Nie, że gra jest do niczego, tylko, że jest dla Progamerów, którzy
się cieszą z 6 nowych jednostek.

Lepsze 6 nowych jednostek na starcie, niż farmienie na odblokowywanie ich (pozdrawiam fanów LoL-a). Multi w SC ma taką fajną opcję jak granie z kolegą, który nie musi być progamerem.

Dnia 05.01.2013 o 03:14, KeyserSoze napisał:

Nigdzie nie twierdzę, że znam się na Starcrafcie, natomiast tak się składa, że znam się
na grach w ogóle - bo jest więcej gier niż SC :) A konkretów jest w artykule tyle, ile
potrzeba - jak na początku stoi dość wyraźnie, jest on dla laików, a im szczegóły techniczne
są zbędne. W ogóle jestem w szoku, że tak wielu znawców SC ten tekst przeczytało, gdy
na wejściu już jest mowa, że nie jest dla nich. A jeszcze większy szok przeżyłem, gdy
uznali oni, że jednak jest dla nich i zaczęli go krytykować, jakby był dla nich. Kto
by pomyślał, że wybiórcze postrzeganie jest aż tak powszechne...

Na jakiej podstawie oceniasz co jest ważne dla laika, a co nie?

Dnia 05.01.2013 o 03:14, KeyserSoze napisał:

Heh, ja to się tylko cieszę, że nie wspomniałem w tekście o tym, że kompletnie do mnie
nie przemawia tło fabularne SC, bo gdzie nie spojrzę to widzę popłuczyny po WH40k, z
którego Blizzard zerżnął marines, tyranidów i eldarów i założył im jakieś badziewne,
plastikowe skórki. Jakby wzięlii jeszcze orków, chaos, gwardię, nekronów i tau, to przynajmniej
by jakaś różnorodność była, ale inwencji wystarczyło na tylko trzy kopie. Jakbym o tym
napisał, to dopiero by było :)

Te same popłuczyny po DOCIE masz w LoL-u, ale na to już nie narzekałeś, co gorsza próbowałeś odwrócić kota ogonem i stwierdziłeś, że to goście z Riot zrobili DOTE. Hipokryzja ftw.

Wiem, że trudno jest przyznać się do błędu, ale lepsze to niż idiotyczne bronienie się i wbijanie kolejnych gwoździ do swojej trumny. Prawda jest taka, że wile z twoich tekstów jest nierzetelna, źle napisana i widać w nich brak zaangażowania. Happy New Year, pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

yyyy przecież blizzard mówił że aby grać z nowymi jednostkami w multi nie trzeba posiadać dodatku. Czyli co zmienili zdanie i będą dwa rodzaje wyszukiwania meczów?:/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować