Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Planes... Numenera: Torment? Fargo o pracach nad kontynuacją

46 postów w tym temacie

Dnia 10.01.2013 o 10:42, Myszasty napisał:

W tytule tekstu przecież jak wół stoi: Plane... Numenera: Torment? ;)


Rozumiem, ale mimo wszystko jeśli nie będzie Sigil, nie będzie nazwy Planescape Torment, to mozna w ogóle stwierdzić, że będzie to kontynuacja?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.01.2013 o 09:52, Myszasty napisał:


tylko jedna rzecz, która wprost z newsa nie wynika - chodzi o Tormenta 2 (czyli znowu ten sam bezimienny, wszystko jedno, czy prequel gdzie bawimy się jednym z wcześniejszych wcieleń czy też sequel) w nowym settingu, czy ''tylko'' duchowy następca, podobnie jak eternity starający się wskrzesić najlepsze cechy planescape?
Bo druga opcja jest całkiem spoko, ale pierwsza.. cóż, miejsce legend jest w muzeum, gdzie mogą błyszczeć po latach. Sequele po latach to niemal zawsze nie jest dobry pomysł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem komu się podobała walka w P:T. Dla mnie to był jeden ze słabszych elementów.

Poza tym kontynuacja kontynuacją ale zabijanie uniwersum wieloświatowego (bardzo różnego)po zrobieniu jednej gry to czyste szaleństwo.

Drugi obrazek z monolitem miał chyba przypominać o mapie Planescape, tylko na szczycie brakuje wielkiego pączka - Sigil.

BTW. polecam przy okazji materiał o Lady of Pain autorstwa Spoony.
http://spoonyexperiment.com/2012/11/28/thou-shalt-not-fuck-with-the-lady-of-pain/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@dark_master
W grę wchodzi tylko i wyłącznie "duchowy następca", choćby dlatego, że Fargo ma prawo tylko do marki "Torment", a nie Planescape, która z kolei należy do WoTC/Hasbro. Colin McComb, który był jednym z designerów świata Planescape dla TSR i Planescape: Torment (a obecnie jest głównym projektantem nowego Tormenta) powiedział, że kontaktował się z WoTC w sprawie wskrzeszenia świata i marki, ale nie byli zainteresowani. W związku z tym zostaje im gra w klimatach Tormenta, ale osadzona w innym świecie.

@Spec_Shadow
Trochę Cię tu nie rozumiem. Planescape nie był światem dla gry komputerowej, tylko jednym ze światów "papierowego" AD&D i Wizards of the Coast, rozwijający system D&D zadecydowali na pewnym etapie o porzuceniu Planescape''a. Gra Black Isle nie miała tu nic do rzeczy, bo była na licencji świata opracowanego przez inną firmę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.01.2013 o 11:00, Eff3ctiv3 napisał:

Rozumiem, ale mimo wszystko jeśli nie będzie Sigil, nie będzie nazwy Planescape Torment,
to mozna w ogóle stwierdzić, że będzie to kontynuacja?


Tytuł gry zapewne poznamy niedługo. Zwróć jednak uwagę, że w wywiadzie Fargo ciągle wspomina o nowym Tormencie. Co więcej, zaklepał sobie prawa do marki. Pomijając oczywiście setting Planescape. O historii Bezimiennego też mówił niejednokrotnie, że uważa ją za zamknięta. Ale, co podkreśla również nie raz (i ja o tym także napisałem), Torment, to pewna idea. Więc o czym nowa gra by nie była, jeśli zachowa wymienione tekście główne cechy poprzednika, będzie swoista kontynuacją. Wiem, to dyskusyjne i płynne, ale mam jakiś uraz do zwrotu "duchowy następca"... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że Kickstarter okazał się zbawieniem dla miłośników klasycznych cRPG. Fani Fallouta, Arcanum, Baldura i Tormenta mogą teraz czekać na Wasteland, Shadowrun, Eternity, Numenerę. A interesujących tytułów jest jeszcze więcej... Kto by o tym pomyślał jeszcze parę lat temu? To prawda, że i wtedy pojawiało się od czasu do czasu coś fajnego, mogliśmy też liczyć na projekty takie jak Age of Decadence, ale teraz to prawdziwy renesans gatunku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.01.2013 o 10:02, EmperorKaligula napisał:

wg mnie też. krok milowy do tylu. nastaly ciemne wieki uproszczen aka ''wciskaj fire
do oporu''. na szczescie jest avernum czy underrail. chociaz w sumie z combatu a''la
dragon age 1 tez bylbym zadowolony. a najepszy brak walk walk i rozbudowane dialogi oparte
na wspolczynnikach :)

A ja wciąż czekam na RPGa z systemem walki jak w Ghost Recon AW2, sterowanie postacią fpp, ale duży nacisk na planowanie walki na mapce\wydawanie rozkazów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Najbardziej by mnie ucieszył powrót Marka Morgana.

Przecież robi muzę do Wasteland 2. Jak myślisz, do jakiej gry będzie robił potem? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.01.2013 o 19:18, Myszasty napisał:

Przecież robi muzę do Wasteland 2. Jak myślisz, do jakiej gry będzie robił potem? ;)

Muza z Tormenta to najbardziej klimatyczny soundtrack z gry jaki w życiu słyszałem. Mam cały zgrany na płytkę i słucham sobie dość często.
Boska muza...

P.S. Kiedyś taką właśnie płytkę ukradli mi z samochodu...

EDIT: żeby nie było - soundtrack ściągnąłem legalnie z oficjalnej polskiej strony tormenta (chyba już nawet ta strona nie istnieje).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Planescape: Torment to najbardziej katarktyczna fabuła w historii - grałem w to i miałem wrażenie, jakbym oglądał grecką tragedię, czując litość i trwogę.
Nowy Planescape, nowy bohater, nowa udręka? Dajcie mi to na Kickstartera, żebym mógł rzucać w projektantów swoimi pieniędzmi.

Poza tym: every time you mention it, someone will reintall it. Dziś padło na mnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.01.2013 o 12:29, hammerfall87 napisał:

W planescape dalo sie nosic zbroje ?


Bezimienny mógł tylko "zakładać" tatuaże, która m.in. zwiększały odporność. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować