Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Wasteland 2 - jest pierwszy gameplay!

55 postów w tym temacie

Moze jestem jakis glupi, ale jesli bedzie lament to imo slusznie. Gra sie bardziej reklamowala Falloutem niz pierwsza czescia, gadaniem ze Fargo nie ma praw do Fallouta ale zrobi w tych klimatach Wasteland 2 i ze fani Fallout to pokochaja itd. Nie powiedzial tez wprost, ze to bedzie gra taktyczna jak Fallout Tactics, tylko wszedzie byly wspominane Fallouty 1 2 i slowko rpg. Nie dziwne wiec, ze wielu graczy oczekuje duchowego nastepcy dwojki. Moze i wprost Fargo nigdy nie powiedzial ze tak bedzie, ale wiadomo bylo o co chodzi. Niech nie odwracaja kota ogonem. Zrobia graczy w czlona to bedzie sajgon w necie, amerykance beda sie sadzic o zwrot kasy i nikt wiecej nie zaplaci zlamanego centa na kickstarterze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.02.2013 o 18:07, michal_w napisał:

Jak dla kogoś immersja opiera się wyłącznie na grafice i udźwiękowionych dialogach to
już jego problem. Ale bez paniki, od czego jest Bethesda czy Bioware - niedzielni gracze
powinni byc zachwyceni. :-D


Jakieś kompleksy? :D gry Bioware czy Bethesdy nie są ani lepsze ani gorsze - są po prostu całkowicie inne :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Moze jestem jakis glupi, ale jesli bedzie lament to imo slusznie. Gra sie bardziej reklamowala
> Falloutem niz pierwsza czescia, gadaniem ze Fargo nie ma praw do Fallouta ale zrobi w
> tych klimatach Wasteland 2 i ze fani Fallout to pokochaja itd. Nie powiedzial tez wprost,
> ze to bedzie gra taktyczna jak Fallout Tactics, tylko wszedzie byly wspominane Fallouty
> 1 2 i slowko rpg. Nie dziwne wiec, ze wielu graczy oczekuje duchowego nastepcy dwojki.
> Moze i wprost Fargo nigdy nie powiedzial ze tak bedzie, ale wiadomo bylo o co chodzi.
> Niech nie odwracaja kota ogonem. Zrobia graczy w czlona to bedzie sajgon w necie, amerykance
> beda sie sadzic o zwrot kasy i nikt wiecej nie zaplaci zlamanego centa na kickstarterze.
Ignorancja, ignorancja i jeszcze raz ignorancja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To co zobaczyłem mi się podoba. Cieszę się, że wygląda to tak jak wygląda. Fallout niech zostanie Falloutem a Wasteland niech zostanie Wastelandem.
Czekam aż ukończą grę i przyślą mi moją EK :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trzeba pamiętać, że to wczesna wersja i pewnie jeszcze dużo się zmieni. Ja tam jestem nastawiony pozytywnie do tego projektu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Póki co wygląda na to, że dostanę dokładnie to za co zapłaciłem czyli Wasteland we współczesnej
> oprawie. Nie Fallout ani tym bardziej Tormernt.
>
> Jak dla kogoś immersja opiera się wyłącznie na grafice i udźwiękowionych dialogach to
> już jego problem. Ale bez paniki, od czego jest Bethesda czy Bioware - niedzielni gracze
> powinni byc zachwyceni. :-D


Geeez, nikt tu nie mówił o wypas grafice i udźwiękowionych dialogach. Mnóstwo elementów gry zapowiada się naprawdę świetnie, po prostu mnie i sporą część graczy boli ta a nie inna postać dialogów. To dopiero było wyolbrzymienie ~~


Edit: A wersja nie taka wczesna, skoro w październiku premiera. Mimo tych dialogów chcę w to zagrać, o jak ja chcę!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

OK, w sprawie tych nieszczęsnych dialogów:

Brother None, jeden z redaktorów NMA jest w dosyć dobrym kontakcie z Fargo i najwyraźniej zamienił z nim parę słów odnośnie systemu dialogowego. Na forum RPGCodex powiedział coś takiego:

"Many factors go into these kind of decisions, including considering what Wasteland 1 did and if it still works as well now (because if it does, why not use it?) The sum of it all was keywords were better. Not what I was personally expecting/hoping for either, but I''m fine with it.

One bit of reasoning inXile mentioned that I can very much so understand is that this party is much more flexible than single-PCs even in a game like Fallout. In Fallout 1 you were male/female, but you were always of around the same age and raised in the vault. The PC didn''t have too much specific character but they could write keeping his background in mind. In Wasteland 2 they can not, because you can make the party you want to make, from a band of 4 Russian female boozehounds to a party of straight-and-narrow "marine"-like dudes and gals. You can''t really write for that, especially when any of them could be talking at any one time. Best you could do is keep every line as bland and devoid of character as you could. They didn''t want to do that, so instead they do not force any words into your mouth and just let you talk about any subject that takes your fancy."
( http://www.rpgcodex.net/forums/index.php?threads/wasteland-2-discussion-thread.74337/page-105#post-2489151)

Innymi słowy, jest to ich świadoma decyzja, podyktowana względami podanymi powyżej. Jak to mówią, deal with it ;)

I przy okazji, to wciąż SĄ drzewka dialogowe, tylko odpowiedzi gracza nie są podane pełnymi zdaniami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Turowy system walki :D tego właśnie oczekiwałem po tej grze. Spokojnej, taktycznej rozgrywki, takiej jaką pamiętałem z Fallouta 1 i 2 (w Wastelanda nigdy nie grałem). Oprawa wygląda świetnie, bardzo oldschoolowo. Kamerę mam nadzieję będzie można tylko obracać dookoła nadal pozostawiając niejako izometryczny rzut.
System dialogowy - musiałbym go najpierw sam wypróbować. Tłumaczenia Fargo są bardzo jasne i sensowne i rozumiem skąd taki pomysł, skoro w tej grze rzeczywiście można stworzyć niemal każdą możliwą postać, drużynę itd to rzeczywiście pisanie pełnych dialogów dla nich byłoby conajmniej trudne. Z tego co zaprezentowano to jedyną różnicą między tym systemem a falloutowym jest to, że nie wybieramy pełnych zdań a równoważniki czy słowa. Samo drzewo dialogowe nadal pozostaje.
Nie mam nic przeciw temu rozwiązaniu, zobaczę jak się sprawdza w praktyce.
Muzyka - klasa :) klimat jest, znów czuję się jak w Falloutach.
UI - mam nadzieję, że przejdzie jeszcze trochę zmian kosmetycznych - jest klimatyczne ale nieco toporne jak dla mnie. Może to kwestia rozdzielczości ale mam wrażenie, że w kilku miejscach niepotrzebnie zmarnowano sporo miejsca. Choć z drugiej strony jest ono do bólu oldschoolowe :P
Czekam z niecierpliwością :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mieliśmy dostać Fallouta, a dostaniemy Fallouta Tacticsa... Do Tacticsa nic nie mam, był naprawdę dobrą grą i nawet jeśli Wasteland 2 będzie go mocno przypominał, to i tak dla mnie spoko, tylko trochę czego innego się spodziewałem po tej grze, bardziej liczyłem na coś w stylu Van Burena.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.02.2013 o 13:17, kotlecik5 napisał:

Mieliśmy dostać Fallouta, a dostaniemy Fallouta Tacticsa... Do Tacticsa nic nie mam,
był naprawdę dobrą grą i nawet jeśli Wasteland 2 będzie go mocno przypominał, to i tak
dla mnie spoko, tylko trochę czego innego się spodziewałem po tej grze, bardziej liczyłem
na coś w stylu Van Burena.


Po czym wnosisz, że to będzie FT? Po 15 minutach rozgrywki z wersji alfa gry? FT to był ciąg misji z okazjonalnym przemieszczaniem się po mapie.

W W2 ma być dowolność eksploracji, bardziej rozbudowaną fabułę, zadania poboczne i ogólnie dużo więcej RPG. Dialogi dalej występują w formie drzewek, tylko zamiast pełnych zdań mamy kontekst (coś jak w Alpha Protocol z postawą profesjonalną, cyniczną itp). Tu dalej mają pole do popisu jeśli chodzi o rozmowy, choć osobiście też bym wolał tradycyjne rozwiązanie z F1/F2.

W FT dostawałeś cel dowódctwa i parłeś do przodu na oślep. Miałeś raz na 20 minut jakiś monolog i tyle. Dodatkowo robiła go całkiem inna ekipa, która nie do końca wychwyciła ducha poprzedniczek.

Wasteland 2 już sama narracja i opisy stawia wyżej niż czysto taktyczną strategię jaką był FT. No i to jest przede wszytkim kontynuacja pierwszej części, która stawiała mocno nacisk na drużynowe zmagania. Osobiście podoba mi się podejście inXile chociażby do spraw militarnych, które konsultują z ludźmi obeznanymi w tych tematach. Głupi pierwszy artwork z Rangersem, który nie trzyma palca na spuście, bo aktualnie w nikogo nie celuje to takie oczko w strone co uważniejszych graczy.

Ja jestem dobrej myśli i nie nastawiam się, że dostanę wierną adaptację Fallouta pod innym tytułem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak inni, ale ja już czekam :D
W zasadzie pod względem graficznym osiągnięte zostało wszystko- świetna stylizacja i poziom szczegółów, które już nie muszą być poprawiane (zabrzmiało jak hasło reklamowe :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.02.2013 o 20:12, Lordpilot napisał:

Oprawa przeciętna, dialogi beznadziejne (i nie, nie chodzi o to, że nie są udźwiękowione),
ale reszta mi się podoba.


O proszę, przed premierą można krytykować W2!
Ciekawe czemu w stosunku do fallouta 3 ta zasada nie obowiązywała?
Zdradź nam odpowiedź lordpilocie!

Dnia 10.02.2013 o 20:12, Lordpilot napisał:

a) Fargo niech przestanie kłamać, że robi rolpleja tylko nazwie rzecz tak jak wygląda
- turowa gra taktyczna z elementami rpg. Jeśli dalej będzie łgał, to cóż i tak ma moją
kasę, bo i tak widzę z czym mam do czynienia. Po prostu nie ma sensu okłamywać innych



Todd Howard niech przestanie kłamać, że robi rolpleje ( Fallout 3 i Fallout 4 ) tylko nazwie rzecz tak jak wygląda:
Hybrydy shootera i symulatora pieszych wycieczek. Jeśli dalej będzie łgał, to cóż mojej kasy nie zobaczy
bo widzę z czym mam do czynienia. Po prostu nie ma sensu okłamywać innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować