Zaloguj się, aby obserwować  
Alamar

Baldur's Gate 2 - Temat ogólny

21790 postów w tym temacie

Z rękawicami zręczności jest ten problem że jeśli chcemy przyłączyć Keldorna to właściwie musimy dać je właśnie jemu. Zręczność 9 w przypadku zbrojnego jest nie do zaakceptowania i musimy mu ją jakoś podnieść - a te rękawice to jedyny sposób.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.07.2007 o 11:55, Vel Grozny napisał:

> wy tu o czarodziejach a chodził ktoś wogóle np. Łowcą albo Barbarzyńcą lub złodziejem
":D
> ???
> ten temat o czarodziejach robi się nudny :D
Raz szedłem złodziejem (chyba łowcą nagród), solowałem do momentu odzyskania Imoen (względy
fabularne :D), a potem wziąłem Sarevoka, a potem odechciało mi się grać. W Podmroku miałem
40 lvl (co ciekawe pomiędzy 39, a 40 jest ponad milion expa różnicy o ile mnie pamięć nie myli,
coś podobnego jest przy druidzie koło 14 lvlu).
Uważam, że w grze jest za mało złodziei. Imoen nie jest zła, ale odpada nam kradzież kieszonkowa.
Nalia jako złodziej jest beznadziejna - ma w nim tylko 4lvle, a jako że jest magiem, to trzeba
wybierać między przedmiotami podnoszącymi umiejętności złodziejskie, a podnoszącymi um. czarodziejskie.
Yoshimo... szybko staje się bezużyteczny ;)
Kto nam zostaje? Jan - jedyny złodziej, który się rozwija. Mało tego. W jedynce mieliśmy czystych
złodziei (mogę się trochę pomylić, bo nie miałem wszystkich tych postaci): Imoen, Safanę, Alorę,
z wieloklasowców Tiaxa i Corana. Choć Imoen opłacało się dwuklasować na czarodzieja po osiągnięciu
chyba 6 lvlu złodzieja - mogła awansować dalej na maksymalny lvl czarodzieja, a 6-lvlowy złodziej
w jedynce był już dość dobry.



jak szłem złodziejem to prawde mówiąc złodziejem się idzie najlepiej może łatwo się przedostać koło wroga otworzyć zamkniete drzwi itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

(tnij cytaty :))

Dnia 27.07.2007 o 11:58, Meriv napisał:

jak szłem złodziejem to prawde mówiąc złodziejem się idzie najlepiej może łatwo się przedostać
koło wroga otworzyć zamkniete drzwi itp.

Ja tam wroga z reguły zabijałem, a nie przemykałem się :) Wczoraj kończyłem grę człowiekiem wojem. Miał 21 siły bez dopalaczy (prowadzony od jedynki)
A wracając do złodziei - jak grałem tym łowcą nagród, to smoki strasznie łatwo padały. Samotna postać szybko awansowała i smok ginął od kilku kolczastych pułapek. W TOBie poprawili AI i smoki już nie pozwalały zastawiać im pułapek koło nosa :)
Ale brakuje w dwójce postaci pewnych klas - nie ma barbarzyńców, mnichów, dzikich magów, czarowników. W jedynce było mniej klas, za to więcej NPCów. Ale za to w dwójce mieli oni jakąś osobowość, bo w jedynce, to poza ewentualnym questem i biografią, to postać była tylko kartą ze statystykami :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.07.2007 o 11:53, Mistic napisał:

Powoduje to, że elfem np. ciężko zrobić postać mającą cztery x 18,
tak samo paladynem, który musi mieć min. 13 wiedzy i 15 charyzmy bodajże, poniżej tego poziomu
nie zejdziesz więc nie dasz tych punktów w siłe/zr/kon więc paladyn nie będzie wymaksowanym
wojem ;-)


Raczej jest wręcz przeciwnie - za każdym razem kiedy losujemy statystyki każda z 6 cech jest losowana osobno, jeśli paladynowi wylosuje charyzmę niższą niż 17 (bo taki jest jego dolny limit tej cechy) to gra automatycznie podnosi ją do 17 (nie odejmując punktów od innych cech). Dlatego u paladyna łatwiej jest wylosować dobre staty bo musisz się przejmować jedynie 5 cechami, szóstą masz już zaklepaną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.07.2007 o 12:03, Karharot napisał:

Raczej jest wręcz przeciwnie - za każdym razem kiedy losujemy statystyki każda z 6 cech jest
losowana osobno, jeśli paladynowi wylosuje charyzmę niższą niż 17 (bo taki jest jego dolny
limit tej cechy) to gra automatycznie podnosi ją do 17 (nie odejmując punktów od innych cech).
Dlatego u paladyna łatwiej jest wylosować dobre staty bo musisz się przejmować jedynie 5 cechami,
szóstą masz już zaklepaną.

Tak, tylko że ta akurat cecha jest mało użyteczna. Po co charyzma 17? Gdyby wylosował , dajmy na to 13, to mógłby odjąć te 3 punkty i wrzucić gdzie indziej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.07.2007 o 12:02, Vel Grozny napisał:

(tnij cytaty :))
> jak szłem złodziejem to prawde mówiąc złodziejem się idzie najlepiej może łatwo się
przedostać
> koło wroga otworzyć zamkniete drzwi itp.
Ja tam wroga z reguły zabijałem, a nie przemykałem się :) Wczoraj kończyłem grę człowiekiem
wojem. Miał 21 siły bez dopalaczy (prowadzony od jedynki)
A wracając do złodziei - jak grałem tym łowcą nagród, to smoki strasznie łatwo padały. Samotna
postać szybko awansowała i smok ginął od kilku kolczastych pułapek. W TOBie poprawili AI i
smoki już nie pozwalały zastawiać im pułapek koło nosa :)
Ale brakuje w dwójce postaci pewnych klas - nie ma barbarzyńców, mnichów, dzikich magów, czarowników.
W jedynce było mniej klas, za to więcej NPCów. Ale za to w dwójce mieli oni jakąś osobowość,
bo w jedynce, to poza ewentualnym questem i biografią, to postać była tylko kartą ze statystykami
:)



jak zaczynałem złodziejem to szłem zabójcą ale nim się źle idzie za mało premi do kradzieży i tych innych
to wziąłem od nowa i tym razem poszłem zawadiakom albo jakoś tak miałem zbroje cienia (ta od smoka coś na X ale jak zawsze nie pamietam całej nazwy trudno zapamietać nazwy smoków) :D

a jak chodziliście kim kolwiek to jaki budek przejmowaliście tzn. każdy mógł mieć jakiś budynek po wykonaniu zaru questów

bo gildia Mea''Vara była chyba najbardziej dochodowa :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.07.2007 o 12:09, Meriv napisał:

bo gildia Mea''Vara była chyba najbardziej dochodowa :D

Jak dla mnie to dochody z większości gildii były śmiesznie niskie i się wogóle tym nie interesowałem. Niektóre gildie chyba były bez złota, ale można było dostać jakieś przedmioty.
Ja do Twierdzy de''Arnise dołożyłem z własnej sakwy. Gildię złodziejską miałem raz, ale słabo ją pamiętam. W kuli sfer uczniów mi ukatrupiło ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najlepsza twierdza to teatr barda, ale to tylko moje zdanie :) Mnóstwo xp, nawet nie najgorsze dochody i oryginalne questy. A co do jedynki, czas sobie przypomnieć tą grę, zapewne palladynem :]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.07.2007 o 12:05, Vel Grozny napisał:

Tak, tylko że ta akurat cecha jest mało użyteczna. Po co charyzma 17?


Tu się zgadzam, wszystkie pozostałe cechy miały wpływ na kilka srugorzędnych statystyk, podczas gdy charyzma daje jedynie mało istotny bonus do reakcji. Jednak według zasad z BG2 paladyn po prostu musi mieć 17 i tyle, już wolę żeby mu automatycznie podnosiło niż żebym musiał w tą cechę inwestować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam właśnie zainstalowałem sobie Baldurka i zastanawiam się jaką postacią grać , proszę o radę kim się gra waszym zdaniem najciekawiej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.07.2007 o 12:46, cmurder napisał:

Witam właśnie zainstalowałem sobie Baldurka i zastanawiam się jaką postacią grać , proszę o
radę kim się gra waszym zdaniem najciekawiej



to zalezy od ciebie ale ja proponuje albo złodziej/zawadiaka albo paladyn i jeszcze dużo bym radził ale tymi klasami sięnajlepiej idzie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>paladyn nie będzie wymaksowanym

Dnia 27.07.2007 o 11:53, Mistic napisał:

wojem ;-)


Będzie ;]
Mój rekord statsowy należy własnie do palasia 18/18/18/9/15/17

Co do barda- nigdy mi sie ta postać nie podobała, jest ciekawy, ale siakoś tak kurde.. do wszystkiego i do niczego ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.07.2007 o 13:38, Budo napisał:

Będzie ;]
Mój rekord statsowy należy własnie do palasia 18/18/18/9/15/17


Główna wada D&D 2 ed. jak dla mnie, że takie postacie są na starcie tworzone, raz miałem 5 x 18 i jedna 9 w Mądrości. Przegięte jak cholera. Spróbujcie coś takiego stworzyć w ToEE bądź NWN1/2 [o ID2 nie mówie, bo tam system tworzenia statystyk to pozostałość z 2 ed.].

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.07.2007 o 13:38, Budo napisał:

>paladyn nie będzie wymaksowanym
> wojem ;-)

Będzie ;]
Mój rekord statsowy należy własnie do palasia 18/18/18/9/15/17

Co do barda- nigdy mi sie ta postać nie podobała, jest ciekawy, ale siakoś tak kurde.. do wszystkiego
i do niczego ;]


Bleh gra paladynem :/ Nienawidzę tej klasy. Dobrotliwi wojownicy o sprawiedliwość. Ledwo jestem w stanie znieść Keldorna, a prędzej kaktus mi na d.. pośladach wyrośnie niż zagram paladynem w jakimkolwiek erpegu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Mi się zawsze dobrze gra palasiami- nie mam problemu z charakterem, ani klimatem postaci, a paladyni mają zawsze wiele ciekawych bonusów.

Mistic---> wada, czy nie wada- można dyskutować, fakt jest taki, że można :)
W nvn trzeba sie bardziej pogimnastykować, żeby dobry ladayn wyszedł ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.07.2007 o 14:06, Budo napisał:


Mi się zawsze dobrze gra palasiami- nie mam problemu z charakterem, ani klimatem postaci, a
paladyni mają zawsze wiele ciekawych bonusów.

Mistic---> wada, czy nie wada- można dyskutować, fakt jest taki, że można :)
W nvn trzeba sie bardziej pogimnastykować, żeby dobry ladayn wyszedł ;]



racja chociarz z charakterem miałem problem
jak źle sięprowadzi postać to potem jesteś upadły kawaler (ja tak miałem) i nie mogłem mieć kirosmana (kurde nie pamiętam nazwy tego miecza xd) :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.07.2007 o 14:50, Meriv napisał:

racja chociarz z charakterem miałem problem
jak źle sięprowadzi postać to potem jesteś upadły kawaler (ja tak miałem) i nie mogłem mieć
kirosmana (kurde nie pamiętam nazwy tego miecza xd) :D


No cóz.. zdaję sie, że to sie nazywa wczuciem się w postać... twórz postacie zgodne z Twoim charakterem, co to za paladyn, który kradnie i morduje ludzi na ulicach? ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.07.2007 o 14:50, Meriv napisał:

jak źle sięprowadzi postać to potem jesteś upadły kawaler (ja tak miałem) i nie mogłem mieć
kirosmana (kurde nie pamiętam nazwy tego miecza xd) :D


Karsomira?
W pewnym sensie jest to równoważenie siły paladyna - ma on dostęp do jednych z najpotężniejszych przedmiotów, przydatnych umiejętności i nawet słabszych czarów kapłańskich ale w zamian musi przestrzegać zasad swojej wiary.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować