Zaloguj się, aby obserwować  
Alamar

Baldur's Gate 2 - Temat ogólny

21790 postów w tym temacie

Dnia 21.10.2007 o 15:24, Robert'cik napisał:

Miecz Baldurana - nieSux. Bardzo dobra broń. W łapach Minsca parę razy ocaliła mu tyłek.

No dobra, może trochę przesadziłem z tym Sux, ale biorąc pod uwagę stosunek jakości do ceny, to jest to broń średnia. Lepiej wybrać się do dzielnicy świątyń i zdobyć Furię Niebios (katana +3), która jest najlepszą kataną w podstawce, a zdobycie jej naprawdę nie nastręcza dużych trudności...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.10.2007 o 15:30, Firaxo napisał:

> Miecz Baldurana - nieSux. Bardzo dobra broń. W łapach Minsca parę razy ocaliła mu tyłek.

No dobra, może trochę przesadziłem z tym Sux, ale biorąc pod uwagę stosunek jakości do ceny,
to jest to broń średnia. Lepiej wybrać się do dzielnicy świątyń i zdobyć Furię Niebios (katana
+3), która jest najlepszą kataną w podstawce, a zdobycie jej naprawdę nie nastręcza dużych
trudności...

Ale tan na samym początku gry raczej trudno pokonac jej strażników. za to z modami mozna ją ulepszyć do +5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.10.2007 o 15:30, Firaxo napisał:

> Miecz Baldurana - nieSux. Bardzo dobra broń. W łapach Minsca parę razy ocaliła mu tyłek.

No dobra, może trochę przesadziłem z tym Sux, ale biorąc pod uwagę stosunek jakości do ceny,
to jest to broń średnia. Lepiej wybrać się do dzielnicy świątyń i zdobyć Furię Niebios (katana
+3), która jest najlepszą kataną w podstawce, a zdobycie jej naprawdę nie nastręcza dużych
trudności...


Ale zauważ też, że w dwójeczce naprawdę już od początku zbijamy wielkie kokosy i kupno takiego miecza nie jest zbyt dużym wyrzeczeniem.
A o katanie nie słyszałem, ale obejrzę, obejrzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.10.2007 o 15:37, Robert'cik napisał:

A o katanie nie słyszałem, ale obejrzę, obejrzę.

Przyznam się szczerze, że dowiedziałem się o niej niedawno, bo szukałem dobrej broni dla mojego Zawadiaki. Znajduje się ona w lokacji zwanej Strzeżonym Budynkiem (nie jestem pewien) w Dzielnicy Świątyń.
Asthariel ~~> Drużyna na poziomie 12/13 poradzi sobie bez większych problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jedno pytanie - Jakie korzyści są z odwiedzania lokacji z którymi nie są powiązane żadne zadania? I czy można się na nich zgubić?
PS: Jakby ktoś miał jakiś poradnik typu "Jakie lokacje warto odwiedzić" to plx.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.10.2007 o 16:11, Shell7 napisał:

Jedno pytanie - Jakie korzyści są z odwiedzania lokacji z którymi nie są powiązane żadne zadania?
I czy można się na nich zgubić?
PS: Jakby ktoś miał jakiś poradnik typu "Jakie lokacje warto odwiedzić" to plx.


Wszystkie i kropka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

co do cepa to jest bronią o tyle fajną, że zadaje obrażenia typów wszelakich (żywioły i kwas), a więc nadaję się np na trole żeby czarów nie marnować jak już "śpią"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.10.2007 o 16:11, Shell7 napisał:

Jedno pytanie - Jakie korzyści są z odwiedzania lokacji z którymi nie są powiązane żadne zadania?
I czy można się na nich zgubić?


Korzyści? Więcej expa, więcej przygód, więcej odkrytych questów i BN-ów. Zgubić się można (tzn w tym sensie, że pogubić się gdzie już byłeś, a gdzie jeszcze nie byłeś), dlatego ja robiłem sobie screena mapki z wszystkimi lokacjami, wklejałem go do Painta i stawiałem czerwony krzyżyk na każdej lokacji, w której już wszystko załatwiłem i wybiłem w pień :) Nie ma to jak RPGi i robienie ręcznie tabelek/notatek/mapek w trakcie gry :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.10.2007 o 17:34, Battlesuit napisał:

BTW: Mi się wydawało, że u Deidre nawet dobry jest przedmiot szata Wekny, ale skoro nie...

A czy ktoś mówił że Szata Vekny jest słaba ? Stwierdziłem tylko, że bronie, które można kupić u Deidre są średnie, a o jej sklep chodziło Robert''cikowi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.10.2007 o 18:06, sig. napisał:

co do cepa to jest bronią o tyle fajną, że zadaje obrażenia typów wszelakich (żywioły i kwas),
a więc nadaję się np na trole żeby czarów nie marnować jak już "śpią"


i jest niezastapiony na niektorych magow bo obrazenia od zywiolow przechodza przez kamienna:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.10.2007 o 19:28, Sth`Devilish napisał:

> Jedno pytanie - Jakie korzyści są z odwiedzania lokacji z którymi nie są powiązane żadne
zadania?
> I czy można się na nich zgubić?

Korzyści? Więcej expa, więcej przygód, więcej odkrytych questów i BN-ów. Zgubić się można (tzn
w tym sensie, że pogubić się gdzie już byłeś, a gdzie jeszcze nie byłeś), dlatego ja robiłem
sobie screena mapki z wszystkimi lokacjami, wklejałem go do Painta i stawiałem czerwony krzyżyk
na każdej lokacji, w której już wszystko załatwiłem i wybiłem w pień :) Nie ma to jak RPGi
i robienie ręcznie tabelek/notatek/mapek w trakcie gry :D

W icewind dale była możliwość postawienia "pineski" na mapie w samej grze. W Baldur''s Gate nie ma?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.10.2007 o 20:00, Shell7 napisał:

W icewind dale była możliwość postawienia "pineski" na mapie w samej grze. W Baldur''s Gate
nie ma?

Nie ma, za to w dwójce można umieszczać własne opisy na mapach, ale w ramach lokacji, a nie na mapie świata.
Ale zarówno w jedynce, jak i dwójce odwiedzone/nieodwiedzone lokacje rozróżnione są kolorem.

Tak naprawdę zgubić się nie da, bo z większości map można wyjść dowolną stroną mapy (czasami tylko 3, albo 2 stronami - góry, morze).

A korzyści - exp i fajne itemki, kilku NPC inaczej nie spotkasz. Jak grałem w jedynkę za pierwszym razem i podążałem jedynie questem głównym, było baardzo ciężko.
Większy problem jest taki, że w jedynce mapy lokacji pobocznych są spore, a większość lokacji to puste pola, dlatego polecam rozejrzenie się za jakimś solidnym walkthrough, jeśli chcesz zobaczyć wszystko, a nie chcesz eksplorować każdej lokacji przez godzinę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, mam kolejne pytanie, gram "złą" drużyną i mam aktualnie reputację 3 i w dokach zabiłem jakiegoś żebraka, wszystko było by ok gdyby nie to że później będąc w dokach nagle pokazali mi się zakapturzeni strażnicy i coś tam powiedzieli o moich złych występkach i chcieli mnie zaatakować ale uciekłem, i teraz mam pytanie czy jak wrócę do doków ( a muszę ze względu na questy ) to oni będą na mnie czekać ? czy jest już spalony w athkatli ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.10.2007 o 20:18, ewident napisał:

Witam ponownie, mam kolejne pytanie, gram "złą" drużyną i mam aktualnie reputację 3 i w dokach
zabiłem jakiegoś żebraka, wszystko było by ok gdyby nie to że później będąc w dokach nagle
pokazali mi się zakapturzeni strażnicy i coś tam powiedzieli o moich złych występkach i chcieli
mnie zaatakować ale uciekłem, i teraz mam pytanie czy jak wrócę do doków ( a muszę ze względu
na questy ) to oni będą na mnie czekać ? czy jest już spalony w athkatli ?


Kiedy jesteś zbyt zły, to mogą postanowić cię wyeliminować. Jedyna rada to poprawić reputację.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zakapturzeni pojawiają się jeśli łamiesz prawo albo rzucasz czary maga bez zapłacenia łapówki w Dzielnicy Rządowej.
Jednak chociaż dla początkującej drużyny są twardzi jest ich ograniczona ilość, za każdym razem pojawia się ich czterech, po bodajże kilkunastu takich starciach pojawia się czwórka która ma imiona i puszcza tekst że "teraz będziesz miał do czynienia z samą elitą zakapturzonych czarodziei", jak ich pokonasz to nie pojawią się już więcej. Można w ten sposób zgarnąć sporo expa oraz parę zwojów z potężnymi czarami (mogą się nawet trafić zaklęcia 9-tego poziomu).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.10.2007 o 20:50, Karharot napisał:

Zakapturzeni pojawiają się jeśli łamiesz prawo albo rzucasz czary maga bez zapłacenia łapówki
w Dzielnicy Rządowej.
Jednak chociaż dla początkującej drużyny są twardzi jest ich ograniczona ilość, za każdym razem
pojawia się ich czterech, po bodajże kilkunastu takich starciach pojawia się czwórka która
ma imiona i puszcza tekst że "teraz będziesz miał do czynienia z samą elitą zakapturzonych
czarodziei", jak ich pokonasz to nie pojawią się już więcej. Można w ten sposób zgarnąć sporo
expa oraz parę zwojów z potężnymi czarami (mogą się nawet trafić zaklęcia 9-tego poziomu).

a mógłbyś mi podać gdzie i komu mogę dać tą łapówkę w dzielnicy rządowej ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W budynku rady dość blisko wejścia stoi facet który przyjmuje datek na zakapturzonych czarodziei (5 tys). Nie podam Ci w tej chwili imienia bo nie pamiętam:(

EDIT:
Ta licencja obejmuje jedynie pozwolenie na rzucanie czarów, nie wydaje mi się żeby zadziałała przeciwko interwencjom wynikającym ze złej reputacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować