Zaloguj się, aby obserwować  
Alamar

Baldur's Gate 2 - Temat ogólny

21790 postów w tym temacie

Właśnie spróbowałem zrobić kensai/maga ale szybko zrezygnowałem, wolę woj/maga jednak. Tylko irytuje mnie że nie mogę grać człowiekiem będąc wieloklasowcem, edytowałem więc shadow keeperem postać którą zaimportowałem z jedynki (gnomiego woj/maga) i zmieniłem tam tylko rasę na human i wygląd na human, czy to wystarczy? Czy przy awansowaniu nic się nie będzie sypało, źle obliczało itp?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A skoro przy wielo i dwuklasowcach jesteśmy- czy istnieje silny dwuklasowiec nie będący wojownikiem dualowanym na kogokolwiek? Słyszałem, że zawiadaka/wojak jest mocną postacią, ale coś nie widzi mi się bardzo długie czekanie dla paru punktów dla KP i trako. Zabójca gdy dostanie zdolności wysokiego poziomu i wybierze tą, która każdy atak zamienia w cios w plery to po zdualowaniu na wojaka i wybraniu młyńca może być naprawdę mocną postacią, ale z taką ilością wymaganego doświadczenia to prawdopodobnie nie zdążymy, albo będzie to już tuż przed final bossem. Coś też słyszałem o druidzie/wojowniku- nie wiem jak to ma wyglądać. To jest zdecydowanie na korzyść wieloklasowca, bo tam każda kombinacja (oprócz kapłana/złodzieja i wojaka/kapłana/maga, acz on chyba ma fanów) jest dobra. Ale jak już się znajdzie dobre połączenie w dwuklasowaniu to klękajcie narody...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.07.2012 o 22:00, Shveid napisał:

...


Dwu i wieloklasowcy ogolnie sa bardzo mocni. Jezeli obawiasz sie o ilosc xp to nic nie stoi na przeszkodzie zeby grac mniejsza druzyna, np. 3 osobowa. Dobry dwuklasowany nie-wojownik to np. lowca/druid. Ma ciekawe mozliwosci czarowania, dlatego ze lowca korzysta z listy kaplanskiej czarow, a druid ze swojej. Jednak dostep do obu odbywa sie przez ten sam ''zwoj kaplanski''. Oznacza to tyle, ze dzieki odblokowaniu czarow wysokiego poziomu przez druida, dostepne beda rowniez czary kaplanskie wysokich kregow. No i bedzie mogl uzywac broni jak lowca. Kaplan/mag oraz w/m/k moga byc naprawde potezni, prawie jak w/m/z. Kaplan/mag z racji na dostep do prawie wszystkich czarow z gry bedzie sial niezly zamet. Dzieki temu, ze bedzie mogl wkladac czary kaplanskie do sekwencerow, mozna stworzyc insta-apteczki, albo insta-buffy. A co do druida wojownika to przeciez Jaheira jest takim wieloklasowcem, wiec mozesz sprawdzic jak dziala. Moge jeszcze polecic dwuklas berserker/kaplan. Jest to co prawda dualowany wojownik, ale o ogromnych mozliwosciach. Dzieki berserkowi i paru ochronkom kaplanskich bedzie odporny na prawie kazdy efekt w grze, przykladowo bedzie mogl spokojnie solowac Kangaxxa.

Pozdro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.07.2012 o 23:16, Noirr napisał:

Dwu i wieloklasowcy ogolnie sa bardzo mocni. Jezeli obawiasz sie o ilosc xp to nic nie
stoi na przeszkodzie zeby grac mniejsza druzyna, np. 3 osobowa. Dobry dwuklasowany nie-wojownik
to np. lowca/druid.


Gwoli ścisłości to jest kapłan/łowca, to łowca ma zaklęcia druida, jest ograniczony etosem kapłana (co nie jest wadą- cep bojowy wieków i crom) i nie może wybrać podklasy łucznika bądź tropiciela. Możliwość używania czarów druida i kapłana brzmi jednak ciekawie...

Dnia 19.07.2012 o 23:16, Noirr napisał:

Kaplan/mag.


Mówisz o dualu czy wieloklasiaku? Bo wieloklasowiec z dobrymi statami to wiem, czyni cuda. W wypadku duala nie mam zielonego pojęcia kiedy należy dualować maga(chyba specjalista by się nadawał, może nekromanta, skoro ma blokadę mądrości na 16?) na kapłana i w drugą stronę.

Dnia 19.07.2012 o 23:16, Noirr napisał:

A co do druida wojownika to przeciez Jaheira jest takim wieloklasowcem.


Wiem, ale pytałem o duala druid/wojak, bo co nieco słyszałem o tym i nie mam jednak pojęcia jak to ma działać- czy brać na 14 levelu, bo awansowanie na 15 level to katorga czy jednak przetrzymać, wziąć dwa trzy zaklęcia z listy i wtedy dualować na wojaka. Jaheirę mam w ekipie i na razie najczęstsza jej rola w bitwie to żelazna skóra-> bieg w środek ekipy wroga-> piękno natury-> wyżynanie ślepych wrogów. Jakoś nie mogę się do końca przekonać do druidzkiej magii...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.07.2012 o 23:51, Shveid napisał:

Gwoli ścisłości to jest kapłan/łowca


Bardziej w druga strone mnie chodzilo, ale zgadza sie.

Dnia 19.07.2012 o 23:51, Shveid napisał:

W wypadku duala nie mam zielonego pojęcia kiedy należy dualować maga(chyba specjalista
by się nadawał, może nekromanta, skoro ma blokadę mądrości na 16?) na kapłana i w drugą
stronę.


W tym wypadku dualowany raczej nie bedzie potezniejszy od wieloklasowca. Wszysko rozbija sie o to co ma dana postac robic. Jak szybko zdualujesz maga to nie bedziesz mial dostepu do poteznych czarow, co juz samo w sobie obsysa. Z kolei jak szybko zdualujesz kaplana to juz takiej tragedii niema, bo supporta nadal bedzie mogl odgrywac, ale bedzie mial dostep do poteznej magii. Warto rowniez spojrzec na to, ze kaplan nie potrzebuje duzo xp do awansu. Bedziesz mogl nalapac duzo poziomow przed dualem na maga, lub jezeli zaczniesz jako mag to szybko odblokujesz pierwsza klase. Osobiscie raczej pozostal bym przy wieloklasowcu, bo obie klasy posiadaja przydatne czary. Jezeli to musialby byc dual to raczej kaplan/mag, ze wzgledu na duzo wieksze nastawienie ofensywne takiej postaci. A kiedy bym dualowal? Jak kaplan postaralbym sie doczlapac do czarow 6 poziomu czyli najpewniej na 12 lvl. Mozna poczekac do 14 zeby dostac ten jeden czar 7 poziomu, ale nie koniecznie. W druga strone jest, wg mnie, gorzej. Tutaj staralbym sie zaczekac do 16 lub 18 poziomu ze wzgledu na dostep do czarow 8/9 kregu, raczej jako mag specjalista i raczej nie nekromanta. Czary iluzji sa zbyt dobre, zeby z nich rezygnowac. Lepiej wziac mistrza przywolan - traci sie identyfikacje, co wielkim problemem nie jest, oraz wykrycie niewidzialnych, co moze byc problemem, ktory jednak w calosci rozwiaze Keldorn w druzynie.

Dnia 19.07.2012 o 23:51, Shveid napisał:

Wiem, ale pytałem o duala druid/wojak


Skoro magia druidzka Cie nie przekonuje (mnie tez nie), to dobrym wyborem bedzie dual dosc wczesny, napewno przed 15 poziomem. 1,5kk xp to zbyt duza inwestycja, zwlaszcza w niemodowanym BG. W ten sposob otrzymasz dobrego wojownika, ktory sam sie ulepszy i czasem bedzie leczyl. W druga strone z kolei dualowal bym na 13 lvl. Wtedy wojownik dostaje bonus do trako oraz punkt bieglosci, a jako druid nie musisz przechodzic przez te bariere doswiadczenia zeby odblokowac podklase.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślałem przed chwilą o dwuklasowości takiej, jaką ma Imoen czy Nalia- złodziej/mag, ale z lepszymi statami i dualowany na 13 poziomie, bądź- jeśli mamy mniejszą ekipę- będący zabójcą dualowanym na 21 poziomie. Głównym powodem jest cios w plecy- na 13 bądź 21 levelu będzie miał maksymalny możliwy mnożnik (jeśli dobrze pamiętam) odpowiednio x5 i x7. Mag zapewni parę sterydów, niewidzialność, oraz- co najważniejsze- czarne ostrze klęski (największe obrażenia+użytkownik jest wielkim mistrzem w posługiwaniu się tą bronią) oraz zatrzymanie czasu- radośnie biegamy i zarzynamy bezradnych wrogów ciosem w plery. W porównaniu do wieloklasowca zaletą jest większa liczba zaklęć i prawdopodobnie szybsza możliwość uzyskania czarów 9 poziomu (na 13 poziomie na pewno, na 21 być może). Wada? Musimy się pożegnać z użyciem dowolnego przedmiotu i zabójstwem. Moim zdaniem kombinacja warta spróbowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.07.2012 o 23:30, Fimbulvinter napisał:

Może mi ktoś objaśnić "o co chodzi" w dzikim magu? Jak na razie wiem tylko, że jest szansa
na niespodziankę przy rzucaniu czarów.


I niespodzianka jest kwintesencją dzikiego maga. Przy czarowaniu dzikusem istnieje 5% szans na to, że zaklęcie nie zadziała jak powinno i wystąpi efekt dzikiej fali. Mogą zdarzyć się różne rzeczy od przykrych (dziki mag zmieni płeć bądź wyparuje całe złoto!) po przyjemne (jakiś przyjemniejszy czar bądź dzikus rzuci czar jakby miał dwa razy większy poziom) bądź śmieszny (na ofiarę czaru spada krowa- wyobrażasz sobie smoka zabitego mućką?). Oprócz dzikiej fali dzikus otrzymuje 3 zaklęcia. Jedno to lekkomyślne zaklęcie Nathala- nie do końca pamiętam, co robi, ale chyba dzięki niemu można rzucić czar potężniejszy, niż na to poziom pozwala bądź słabszy od naszego poziomu- zależy od tego, co trafimy. Pozostałymi dwoma są Tarcza Chaosu i Większa Tarcza Chaosu- zapewniają trochę większą ochronę przed negatywnymi efektami Dzikiej Fali. Dość dziwna klasa, jeśli lubisz nieprzewidywalność bądź wygrałeś w totku przyzwoitą sumę pieniędzy- bierz śmiało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.07.2012 o 23:30, Fimbulvinter napisał:

Może mi ktoś objaśnić "o co chodzi" w dzikim magu? Jak na razie wiem tylko, że jest szansa
na niespodziankę przy rzucaniu czarów.


Dawno nim grałem, ale pamiętam, że przy każdym rzuconym czarze masz szanse, że zamiast czaru jaki chciałeś wychodzi czar losowy, np. chcesz rzucisz Kwasową strzałe melfa a Ci wychodzi magiczny pocisk, ale pamiętaj,że siebie też możesz tym uderzyć i rzucając sobie jakiś buff możesz w siebie walnąć np. magicznym pociskiem. Ale mówie,że dawno grałem i 100% pewności nie mam, pamiętam natomiast sytuacje gdzie chcąc rzucić jakiś czar wyczarowałem demona który mnie zabił:). Miło wspominam grę dzikim magiem, bo można mieć niezły ubaw z efektów czarów;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.07.2012 o 23:45, Shveid napisał:

Dość dziwna klasa, jeśli lubisz nieprzewidywalność
bądź wygrałeś w totku przyzwoitą sumę pieniędzy- bierz śmiało.


Może być ciekawie, ale w Totku nie wygrałem więcej niż kilka złotych w zdrapce. Właśnie mam zamiar przejść jeszcze raz grę (możne nawet jedynkę) na nowym sprzęcie (wierzcie lub nie, na moim, obecnym, komputerze gra się dnie, zwłaszcza jak dużo czarów się sypnie na postaci lub w trakcie walki. Raz doszedłem pamiętam do trzeciego aktu, ale dalej odpuściłem, chyba wcześniejsze przejście jedynki mnie zmogło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.07.2012 o 23:45, Shveid napisał:

Oprócz dzikiej fali dzikus otrzymuje 3 zaklęcia.


Dzialania maja inne niz podales;) Lekkomyslne Zaklecie Nahala sprawia ze zawsze wystepuje losowy efekt. Tarcze Chaosu sprawiaja ze przy losowaniu efektu dodawane jest odpowiednio 15 i 25 punktow. Efekty sa numerowane od 1 do 100 i im wyzej tym zazwyczaj lepiej i mocniej. Warto sie pobawic Dzikim Magiem bo czasem mozna rzucic Oddech Smoka pierwszo-poziomowym czarem, ale to klasa bardziej dla zabawy niz taktyki.

Co do dwuklasowca zabojca/mag, to takim gosciem bedziesz mogl swietnie sztyletowac, a z drugiej strony dzieki odpowiednim czarom, poradzisz sobie z przeciwnikami widzacymi niewidzialnych. Po rzuceniu wyzwalacza zaklec - przemiana tensera, ulepszone przyspieszenie i ochrona przed magiczna bronia, bedziesz mogl go puscic w srodek bitwy i przez 4 rundy siac spustoszenie. Najlepsze jest to ze cala taka wiazanke mozna rzucic momentalnie nawet w srodku walki, dzieki tamu jak dziala mechanika sekwencerow. Warto tylko pamietac o niepodatnosci na czary/ odrzucanie, zeby nie zdjeli oslonek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dwie sprawy.

Czytałem że mając Aerie Haerdalis może odejść od drużyny. Czy będzie można w razie co w odpowiednim momencie zareagować nie doprowadzając drużyny do rozpadu czy nagle po prostu powie ''spadam'' i nie będzie odwrotu?

Czy Imoen daje radę jako złodziej? Oczywiście myślę jedynie o rozbrajaniu pułapek i otwieraniu zamków. Czy w późniejszej fazie gry nie będzie zbyt często wymagała wspomagania miksturkami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.07.2012 o 23:22, misioo napisał:

Dwie sprawy.

Czytałem że mając Aerie Haerdalis może odejść od drużyny. Czy będzie można w razie co
w odpowiednim momencie zareagować nie doprowadzając drużyny do rozpadu czy nagle po prostu
powie ''spadam'' i nie będzie odwrotu?

Jeśli romansujesz z Aerie, to może dojść do konfliktu między tobą a Haer''dalisem. Istnieje wtedy możliwość, że thiefling odejdzie. Jeśli zaś nie masz romansu z elfką, to wszystko powinno być ok, czytaj Haer''dalis nie odejdzie.

Dnia 23.07.2012 o 23:22, misioo napisał:

Czy Imoen daje radę jako złodziej? Oczywiście myślę jedynie o rozbrajaniu pułapek i otwieraniu
zamków. Czy w późniejszej fazie gry nie będzie zbyt często wymagała wspomagania miksturkami?

Daje, zwłaszcza jeśli wgrasz odpowiedniego patcha (w wyniku błędu twórców brakuje jej sporo punktów w umiejętnościach złodziejskich). Po poprawkach ma dość punktów, by spokojnie rozbrajać wszystkie pułapki i zamki aż do końca gry (zresztą nawet bez tego nie jest źle, zwłaszcza z odpowiednimi itemami).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kurde, kombinuje jak koń pod górę z doborem zespołu i nie mogę się zdecydować. Początkowo chciałem postacie którymi nie grałem a ponadto mają ciekawe klasy (Cernd, Jaheira, Haerdalis czy Imoen) ale jak już gram i spotykam swoich dawnych znajomych którzy mają świetne dialogi to co chwilę zmieniam zdanie. Ostatecznie doszedłem do wniosku że biorę ekipę wesołych postaci i wyszło mi: Minsc, Korgan, Jan, Edwin i (do magicznego wsparcia) Aerie. Kusi mnie jednak sprawdzenie Haerdalisa, opłaca się go wymienić za Minsca? Bo jakby się miał okazać kolejnym Valygarem czy Anomenem, postacią nudną i nijaką to go nie chcę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


>Kusi mnie jednak sprawdzenie Haerdalisa, opłaca się go wymienić za Minsca? Bo jakby się miał

Dnia 25.07.2012 o 12:27, misioo napisał:

okazać kolejnym Valygarem czy Anomenem, postacią nudną i nijaką to go nie chcę.

Słaby jest jak nie wiem, co ;d Ma później fajną kolczuge, ale nijaki jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.07.2012 o 12:27, misioo napisał:

Kusi mnie jednak sprawdzenie Haerdalisa, opłaca się go wymienić za Minsca? Bo jakby się miał
okazać kolejnym Valygarem czy Anomenem, postacią nudną i nijaką to go nie chcę.


Haerdalis jest dość specyficzną postacią. Charakter...no cóż, nie jest to ani Valygar ani Analmen (na marginesie- Ano nie jest nudny. Jest wkurzający, a to dwie różne sprawy :D), więc się nie zawiedziesz. Ale zastosowanie w boju? Na pewno nie nadaje się do brania ciosów na klatę- klasa barda daje mu mało HP, a śmieszna kondycja tylko pogarsza sprawę. Bez kamiennej skóry nie wysyłać na front. Ale jako wojownik wsparcia jak najbardziej- piruet ofensywny jest ciekawą zdolnością, a gdy dojdzie do odpowiedniego poziomu i będzie mógł rzucać zaklęcia 6 poziomu jego wartość bojowa skoczy mocno do góry- ulepszone przyspieszenie, ochrona przed magicznymi broniami czy przemiana Tensera to mocne czary. Osobiście polecam, ale on wymaga trochę innego podejścia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jakie maja byc wymagania baldura enhanced edition ? wystarczy komputer ktory pociagnal oryginalna czesc czy takiego na ktorym mozna grac w bf 3 ?

i rozumiem ze pozbeda sie tych wszystkich bledow ktore wystepuja na niektorych nowszych komputerach typu spowolnienie gry podczas uzywania niektorych czarow.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Google nie boli ;) -> http://www.beamdog.com/products/baldurs-gate-enhanced-edition

Required System Memory (MB) 512 MB
Minimum Graphics GeForce 2 or Equivalent
Processor Speed (GHz) 1 GHZ

O wiele większe niż w oryginale, ale wciąż jest do zaakceptowania. A co do twojego drugiego pytania to chwalą się,że przyśpieszyli grę i przeczyścili kod. W sumie mówią ponad 400 poprawek więc możliwe, że i to naprawili.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ostatnio zainteresowała mnie gra Baldur''s Gate 2. Nigdy nie miałem z nią styczności ale obiła mi się o uszy informacja o możliwości gry w trubie multiplayer. Na czym polega ten tryb gry? Można przechodzić kampanię na dwóch graczy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować