Zaloguj się, aby obserwować  
Alamar

Baldur's Gate 2 - Temat ogólny

21790 postów w tym temacie

Dnia 26.02.2014 o 09:25, Braveheart napisał:

Khalid w jakimś modzie.. i co wskrzesili go? może nigdy nie umarł.. Zabili go i uciekł
?. Jaheira pewnie w 7 niebie ? :D

Spoiler

Nigdy nie umarł, dał drapaka podczas zamieszania ze złodziejami cienia, spotykamy go w Stanicy Harfiarzy w Dokach. Jaheira w 7 niebie ale romansu z nią już z oczywistych względów nie ma.

Khalid jest całkiem przyjemny acz mod wymaga jeszcze sporo dopracowania - głównie są to pierdoły więc mam nadzieję, że autorka da się do upgrade przekonać i że gdzieś będzie można na nia trafić ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie

Dorwałem się do listy Big World Project, i tam jest napisane, że Ascension z Big Picture jest niekompatybilne z Sword Coast Stratagems i lepiej zaistalować osobnego Ascensiona (który już swoje lata ma), jednak wiele razy widziałem podobne kombinacje i nikt się nie skarżył i nie twierdził, że coś ze sobą nie gra. Jednak gość co listę robił raczej się na swojej robocie zna, więc może ktoś wie, o co w tym wszystkim chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.03.2014 o 18:02, NeroNarmeril napisał:

Dorwałem się do listy Big World Project, i tam jest napisane, że Ascension z Big Picture
jest niekompatybilne z Sword Coast Stratagems i lepiej zaistalować osobnego Ascensiona
(który już swoje lata ma), jednak wiele razy widziałem podobne kombinacje i nikt się
nie skarżył i nie twierdził, że coś ze sobą nie gra. Jednak gość co listę robił raczej
się na swojej robocie zna, więc może ktoś wie, o co w tym wszystkim chodzi.

Grałem z BWP raptem raz czy dwa daaawno temu, ale tak po prawdzie nie pamiętam jakiś niekompatybilności - niemniej nie dam głowy czy to efekt funkcjonowania modów jak trzeba czy mojej sklerozy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.06.2014 o 17:16, Kosmitus napisał:

Zna ktoś sposób by Widescreen Mod zadziałał z BG2 w wersji na DVD (Extra Klasyka Legendy
RPG)?


Nie zadziała. Musisz znaleźć plik bgmain.exe z wydania 6-płytowego lub 4-płytowego (nie pamiętam). A w takim wypadku będzie krzyczeć o płytę. Na Baldurowym forum na pewno coś takiego dostaniesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.06.2014 o 17:20, NeroNarmeril napisał:

Nie zadziała. Musisz znaleźć plik bgmain.exe z wydania 6-płytowego lub 4-płytowego (nie
pamiętam). A w takim wypadku będzie krzyczeć o płytę. Na Baldurowym forum na pewno coś
takiego dostaniesz.

Mam starego BG2 w wersji CD ale jedna czy dwie płytki nie działały już gdy ostatnio sprawdzałem. Może z nich uda mi się zdobyć to exe, ewentualnie poszukam gdzie indziej, ale jak mówisz będzie wtedy krzyczeć o płytę, tak? Czyli w takim wypadku będę musiał grać z włożoną płytką i tyle?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poleciłem Baldura pewnemu kuzynowi i wszystko byłoby fajnie, ale niestety napotkał pewien paskudny bug. Wersja w jaką gra to DVD Legendy RPG. Zainstalowane ma BG1 + BG2 + oba dodatki + mod Baldurs Gate Trylogy i żadnych innych modów. Błąd wygląda następująco: niedługo po spotkaniu Jaheiry i Khalida któraś postać z teamu, lub bohater zaczyna "kleić się" do innej postaci. To znaczy zaczyna uporczywie leźć w jej stronę. Aby zgłupiała postać udała się w inne miejsce należy klikać jak szalonym i wtedy niby odchodzi ale cały czas jest zwrócona twarzą do najbliższego z towarzyszy i che się do niego zbliżyć. Błąd występuje zawsze po odpoczynku, nie ważne czy w obozie czy w karczmie. Dodatkowo przy próbie podniesienia jakiegoś itemu menu podnoszenia przedmiotów pojawia się jedynie na moment po czym znika i tak dzieje się każda postacią a nie tylko ta ogłupiałą. Próby odłączania zgłupiałego gagatka, wyłączanie SI, czy przechodzenie do innej lokacji spełzły na niczym. Można jedynie wczytać wcześniejszy save ale błąd i tak wróci po odpoczynku. Czasem się zdarzy że za 2 razem po odpoczynku, ale wróci ;C HELP!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.07.2014 o 21:26, Kosmitus napisał:



Jest to błąd związany z dialogiem, który dana postać chce rozpocząć. Było to wyeliminowane w patchach. Powinno dać się to wymusić albo ominąć przy pomocy zmiany odpowiednich globali, ale z tym to już będzie więcej roboty, głównie dlatego, że trzeba znaleźć odpowiednią zmienną i dialogi, za które odpowiada. Możliwe, że wersja moda w tym wydaniu jest stara i może mieć jakieś mankamenty. Polecam znaleźć najnowszą wersję BGT i ponowne zainstalowanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.07.2014 o 21:40, Noirr napisał:

Jest to błąd związany z dialogiem, który dana postać chce rozpocząć. Było to wyeliminowane
w patchach.

Masz na myśli nowsze wersje BGT?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.07.2014 o 21:48, Kosmitus napisał:

Masz na myśli nowsze wersje BGT?

Na pewno nie zaszkodzi zainstalowanie wersji nowszej - jaka jest obecnie? Osobiście używam v1.12 (link w podpisie) i nigdy nie miałem takiego problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.07.2014 o 01:23, Tuldor1 napisał:

Na pewno nie zaszkodzi zainstalowanie wersji nowszej - jaka jest obecnie? Osobiście używam
v1.12 (link w podpisie) i nigdy nie miałem takiego problemu.

Była 1.04, po zainstalowaniu najnowszej, czyli 1.18 problem ustąpił i gra działa ok.

Thx Noirr.

Co prawda nadal nie można grac w rozdzielczości wyższej niż 800x600 (gra wywala error i wyłącza się po kliknięciu ppm na item), ale kuzyn stwierdził że z tym jest w stanie żyć i tak wygląda to dużo lepiej niż czyste BG1.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.07.2014 o 19:18, Kosmitus napisał:

...


Spróbuj z Widescreen Modem. Pozwala na wymuszenie dowolnej rozdzielczości. Co prawda na zbyt dużych gra się dość ciężko, ale może uda się ustawić jakąś większą niż obecna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.07.2014 o 19:22, Noirr napisał:

Spróbuj z Widescreen Modem. Pozwala na wymuszenie dowolnej rozdzielczości. Co prawda
na zbyt dużych gra się dość ciężko, ale może uda się ustawić jakąś większą niż obecna.


Niestety są problemy z działaniem Widescreen moda na wydaniu z Legend na DVD. Prawdopodobnie z powodu zmienionego .exe gry (brak wymaganej płyty w napędzie). Podobno trzeba to obchodzić poprzez znalezienie jakiegoś oryginalnego .exeka bądź cracka. Ja sam nie byłem w stanie uruchomić Widescreena na wydaniu DVD z zainstalowanym BGT.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.07.2014 o 19:22, Noirr napisał:

Spróbuj z Widescreen Modem. Pozwala na wymuszenie dowolnej rozdzielczości. Co prawda
na zbyt dużych gra się dość ciężko, ale może uda się ustawić jakąś większą niż obecna.

Tak, próbował, ta sama sytuacja ;p Niestety sam nie mam jak się tym pobawić bo mieszka on kawałek drogi ode mnie i kontaktujemy się obecnie przez sieć.


Minamir -> U mnie zadziałało, właśnie gram sobie w dwójeczkę z Legend RPG z Widescreen modem. Znalazłem gdzieś odpowiedni exe i załapało. Co prawda obecnie nie mam zainstalowanego BGT, ale jest szansa że i z nim będzie działać. W razie czego mogę posłać to exe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbę o porady dla początkującego w BG2. Problemem są głównie walki, które idą mi jak krew z nosa. Mam w drużynie Minsca, Jaheirę, Annomena, Aerie i Yoshimo. Ja jestem paladynem. Doświadczenia po ok 250k Poziom mniej więcej 9. Problem mam taki że w większości walk magowie są na tyle skuteczni że moi wojacy często nie nadążają do nich podejść zanim nie otrzymają sporych obrażeń. Zastanawiam się nad zmianą Anomena na Jana Jensena.
Prosiłbym jeszcze o porady jakie czary warto mieć zapamiętane. Pytanie jeszcze czy warto inwestować w ekwipunek dostępny w sklepach czy można będzie znaleźć na wrogu w miarę łatwo coś lepszego. Mam ok 15k złota.
Minsc biega z tym gadającym mieczem, ja mam miecz na zmiennokształtnych, długi miecz +1 oraz krótki dający swobodę ruchów. Każdy z moich wojaków oprócz Aerie i Yoshimo ma KP 0 (+-1).

Większość zadań, które mi zostały jak na razie przekraczają możliwości mojej drużyny:

Spoiler

Nie jestem w stanie ubić maga w pierwszym zadaniu dla Edwina, jakaś banda w kanałach rozwala mnie zanim do nich dojdę, a walka w więzieniu w innej sferze kończy się śmiercią przynajmniej dwóch członków mojej drużyny (czy można pójść robić inne zadania i nie wchodzić do portalu nie ryzykując że się zamknie?).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W BG2 na każdym kroku możesz natrafić na zadania i potyczki, które od razu skończą się masakrą drużyny na wczesnym levelu, trzeba uważać i roztropnie podchodzić do wyzwań. Akurat ekipa w kanałach nie jest zalecana dla na początek 2 aktu. Podstawą starć z magami są czary ochronne, trzeba w pierwszej kolejności starać się ich eliminować. Co do drużyny, to w zasadzie nie ma słabych NPC, niektórymi się gra tylko trochę trudniej. Drużyna z grubsza jest okej, mam tylko wątpliwość, czy jest sens posiadania jednocześnie Jaheiry i Anomena, może warto ją kimś zastąpić, skoro przechodzisz grę dopiero pierwszy raz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Maga olej i wróć później, chyba że rushujesz quest dla złodziei dla kasy, tak samo z więzieniem sfer. Nie wiem, po co ci w drużynie 3 kapłanów (Jaheira, Anomen, Aerie), wymieniłbym Jahę albo Anomena na Jana, z Aerie miałbyś dwóch magów. Minsca wymień na Korgana, znacznie bardziej tankowaty i morderczy.

Co do więzienia sfer - nie musisz się z tym spieszyć, jak to powiedział Quayle. Chociaż ja zawsze od razu właziłem w portal, aczkolwiek questa robiłem gdzieś na 11-12 lvl...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.07.2014 o 10:18, Nufiko napisał:

Problem mam taki że w większości walk magowie są na tyle skuteczni że moi wojacy często nie nadążają do nich podejść zanim nie otrzymają sporych obrażeń.

Atakuj wrogich magów bronią dystansową i czarami. Jeśli wrogi mag ma odpalone czary obronne to najpierw użyj zaklęć niszczących takie osłony (zaczynając od zaklęć rozpraszających niewidzialność jeśli wrogi mag ma takową aktywną). Pamiętaj że jeśli mag otrzyma obrażenia w czasie gdy rzuca zaklęcie to jego koncentracja zostanie przełamana i straci zarówno rzucane zaklęcie jak i szansę na rzucenie kolejnego w tej rundzie, z tego powodu czary takie jak "Kwasowa Strzała Melfa" (2 poziom) czy "Lodowa Nawałnica" (4 poziom) mogą być niezwykle skuteczne w neutralizowaniu wrogiego maga jeśli trafią go na początku jego rundy (czyli w momencie w którym zaczyna rzucać zaklęcie) bo cel będzie obrywał obrażeniami od takiego czaru przez kilka kolejnych rund dokładnie w momentach w których będzie usiłował rzucić własne zaklęcie.

Dnia 28.07.2014 o 10:18, Nufiko napisał:

Zastanawiam się nad zmianą Anomena na Jana Jensena.

Dobry pomysł. Jan jest zabawniejszy a do tego przyda Ci się drugi mag w drużynie :) Alternatywnie możesz Anomena wymienić na Keldorna - później w grze natrafisz na bardzo potężny miecz dwuręczny dla paladyna (z tego co widzę Twoja postać nie specjalizuje się w tej broni) i warto go dać właśnie Keldornowi, ponadto jako Inkwizytor ma on dostęp do bardzo przydatnego zaklęcia "Prawdziwe Widzenie" jako umiejętności specjalnej. Jeśli natomiast nie chcesz mieć drugiego paladyna w drużynie to możesz wymienić Jaheirę na Viconię (jako czystoklasowa kapłanka jest imo bardziej przydatna niż wojownik/druid który IMO nie jest najszczęśliwszym połączeniem klas)

Dnia 28.07.2014 o 10:18, Nufiko napisał:

Prosiłbym jeszcze o porady jakie czary warto mieć zapamiętane.

Na pierwszym poziomie "Magiczny Pocisk" - nie daje możliwości rzutu obronnego, można go odpalić błyskawicznie i zadaje duże obrażenia jak na tak niski poziom.
Na drugim poziomie "Kwasowa Strzała Melfa", "Wykrycie Niewidzialnego" (przynajmniej dopóki nie będziesz miał dostępu do "Prawdziwego Widzenia"), "Lustrzane Odbicia" (dobre niskopoziomowe zaklęcie obronne) oraz może "Pajęczyna".
Na trzecim poziomie przede wszystkim stara dobra "Kula Ognia" a poza nią "Rozproszenie Magii" (lub "Usunięcie Magii" które działa tylko na przeciwników) i "Przyspieszenie".
Na czwartym poziomie "Kamienna Skóra", "Burza Lodu", "Tajemne Słowo" (usuwa jedno zaklęcie antymagiczne z celu), "Mniejszy Sekwencer" (tylko jeden, załaduj do środka Kwasową Strzałę Melfa" i "Magiczny Pocisk", taka kombinacja jest dość skuteczna przeciwko magom nie zabezpieczonym tarczami antymagicznymi), "Ulepszona Niewidzialność", "Zamęt" i "Większe Osłabienie" (przydaje się do robienia przeciwników bardziej podatnymi na zaklęcia obezwładniające).
Na piątym poziomie "Wyłom" (usuwa z celu wszystkie bojowe zaklęcia ochronne takie jak "Kamienna Skóra" czy "Ognista Tarcza" i takie które chronią przed danym typem obrażeń, czar ten nie działa na tarcze chroniące przed zaklęciami) i "Unieruchomienie Potwora" (warto przed użycie tego czaru najpierw zmiękczyć cele "Większym Osłabienie")
Oprócz tego na tym poziomie są zaklęcia które przydadzą się w bardziej specyficznych sytuacjach czyli "Animacja Martwego" (użyteczna przeciwko Łupieżcom Umysłów bo nieumarli są odporni na kontrolę umysłu) i "Obniżenie Odporności na Magię" (przydatne przeciwko pojedynczym potężnym przeciwnikom odpornym na magię (jak smoki))
Na poziomie szóstym "Prawdziwe Widzenie", "Warunkowanie", "Wyładowanie Łańcuchowe" i "Słowo Mocy: Cisza".
Na poziomie siódmym "Palec Śmierci" (bardzo skuteczny przeciwko wampirom), "Sekwencer Zaklęć", "Projekcja Duplikatu" (dobre do oszczędzania zapamiętanych zaklęć), "Opończa", "Ochronny Bicz Khelbena".
Poziom ósmy to przede wszystkim "Plugawy Uwiąd Abi-Dalzima" a poza nim "Wyzwalacz Zaklęć"
Na poziomie dziewiątym "Łańcuch Czarów", "Uderzenie Czaru" (usuwa wszystkie obrony antymagiczne z celu), "Uwięzienie", "Zatrzymanie Czasu".
Na tym poziomie znajduje się również "Pułapka na Czary" ale

Spoiler

to zaklęcie lepiej jest rzucać z kostura znalezionego w lokacji z Dzielnicy Mostów którą opisałem poniżej

.

Dnia 28.07.2014 o 10:18, Nufiko napisał:

Pytanie jeszcze czy warto inwestować w ekwipunek dostępny w sklepach czy można będzie znaleźć na wrogu w miarę łatwo coś lepszego. Mam ok 15k złota.

Warto kupować ale tylko najlepszy stuff. Zacznij od nabycia Szaty Vekhny (skraca czas rzucania zaklęć, w tej szacie taką "Kulę Ognia" można odpalić praktycznie natychmiast) oraz Tarczy Baldurana (większość czasu przeleży u Ciebie w plecaku ale jest bezcenna przy starciach z Obserwatorami i Gaulami, bez niej te walki to prawdziwy koszmar a z nią Obserwator to darmowe doświadczenie) ze sklepu na Promenadzie Waukeen (Targ Przygody czy coś takiego, te przedmioty sprzedaje kobieta stojąca w głębi sklepu)

Dnia 28.07.2014 o 10:18, Nufiko napisał:

Minsc biega z tym gadającym mieczem, ja mam miecz na zmiennokształtnych, długi miecz +1 oraz krótki dający swobodę ruchów. Każdy z moich wojaków oprócz Aerie i Yoshimo ma KP 0 (+-1).

Jeśli chodzi o sprzęt schowany w bonusowych lokacjach w Athkatli niepowiązanych z żadnym questem to:
Dobry długi miecz znajdziesz za ukrytym przejściem w

Spoiler

gospodzie w lokacji Bramy Miasta

ale walka którą tam będziesz musiał stoczyć może być dla ciebie za ciężka
Spoiler

Licz i przyzwany przez niego demon

.
Rewelacyjną katanę znajdziesz w
Spoiler

domu w Dzielnicy Świątyń

ale bitwa którą tam będziesz musiał stoczyć jest jeszcze większym koszmarem dla niedoświadczonego gracza.
Najlepszy kostur dla maga (i mam na myśli Najlepszy W Całej Grze) jest w
Spoiler

Dzielnicy Mostów za zamkniętymi i zabezpieczonymi pułapką drzwiami które po otwarciu prowadzą donikąd (wygląda to tak jakby była za nimi mgła), aby przez nie przejść musisz mieć w plecaku Kamień Łotrzyka (bardzo wartościowy klejnot)

tyle że ponownie towarzystwo które na Ciebie czeka po drugiej stronie jest BARDZO nieprzyjemne
Spoiler

(Licz, Obserwator, Wampir i jeszcze paru innych)

.

Dnia 28.07.2014 o 10:18, Nufiko napisał:

Większość zadań, które mi zostały jak na razie przekraczają możliwości mojej drużyny:

Polecam udać się do Targowa i wykonać tamtejsze zadania, są w miarę łatwe w porównaniu do innych a nagroda za nie jest całkiem spora (do tego można tam nabić parę pubnktów reputacji co obniży ceny towarów w sklepach).

Dnia 28.07.2014 o 10:18, Nufiko napisał:

Spoiler

Nie jestem w stanie ubić maga w pierwszym zadaniu dla Edwina, jakaś banda w kanałach rozwala mnie zanim do nich dojdę,


To nie Ty powinieneś dochodzić do nich, to oni powinni iść do Ciebie. Jeśli walczysz z grupą przeciwników niech Twoi spellcasterzy atakują czarami obszarowymi (tak zadającymi obrażenia jak i obezwładniającymi wrogów), łucznicy niech atakują spellcasterów wroga a zbrojni niech walczą z wrogami którzy próbują podejść bliżej do Twoich spellcasterów (zanim przeciwnik podejdzie do walki wręcz warto nakazać zbrojnym użyć broni dystansowej i przyłączyć się do pilnowania aby wrodzy magowie mieli jak najmniej okazji do odpalenia czegoś nieprzyjemnego).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować