Zaloguj się, aby obserwować  
Alamar

Baldur's Gate 2 - Temat ogólny

21790 postów w tym temacie

Raven kochał pułapki :)
Pułapki uznaje za lamerskie, bo są za mocne. To jest tak na prawdę jedyna rzecz, którą da sie ubić wszystko...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.05.2008 o 18:17, Tanaathos napisał:

...


jak tylko zleci pasek ladowania to dusisz w spacje i odrazu wchodzisz w ekwipunek. chodzi o to zeby zdazyc przed odpaleniem scenki z irenicusem.

alien1981 - masz czary 9 poziomu a wiec z pewnoscia dysponujesz planetarem albo deva. przywolaj je + np niedzwiedzie kaplanskie i ustaw jako wabie na te przywolance demogorgona. mozesz tez uzyc jednego maga z opmb jako typa do bicia tylko uwazaj zeby mu czasem nie zeszla ta ochronka. caly ogien koncentruj na uwiezionym. wrzuc mu conajmniej 3 razy obnizenie odp na magie, a potem wal czarami opartymi na obrazenia od magii czyli plugawce, wybuchowe czachy, nawet magiczne pociski. najlepszym sposobem na szybkie rzucenie duzej ilosci czarow sa wszelkie sekwencery wiec pamietaj o nich. najpierw wrzuc do wyzwalacza 3x obnizenie odp na magie i do drugiego 1x obnizenie odp na magie i 2x usuniecie magii. walisz to na poczatku walki (zakladam ze masz dwoch magow wysokiego poziomu). potem w trakcie walki (nie przed walka - to wazne) rzucasz lancuchy czarow i wstawiasz w kazdy 3x plugawy uwiad i ustawiasz je zeby wyzwolily czar przy spostrzezeniu wroga. w ten sposob rzucisz na raz 3 czary zamiast jednego. pozniej lecisz z czachami. oczywiscie dopalki przed walka musza byc, w trakcie wylomy leca caly czas, wojami na wiekszych sekwencerach cisniesz w niego ile mozna, kaplanem oczywiscie leczysz caly czas i rzucasz czary w stylu pocisk chwaly (niezly damage przeciw demonom, chyba z 6k6). pamietaj zeby uzywac przedmiotow, np ilbrathy (lustrzane odbicia dla woja, ktore na dodatek nie moga byc rozproszone), ktorego potem zamieniasz. mikstury tez z robia swoje, o nich tez nie zapominaj. mysle ze spokojnie dasz sobie z nim rade. powodzonka

battlesuit - jak mi sie zdaje to takiego pustoszyciela ciezko byloby ubic pulapkami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.05.2008 o 18:58, Battlesuit napisał:

Raven kochał pułapki :)

Załóżmy temat wspomnienia po Reavenie *chlip* xP tzn jeżeli mówimy o tej samej osobie :P (w końcu to e robi jakąś róznice xP)

Dnia 04.05.2008 o 18:58, Battlesuit napisał:

Pułapki uznaje za lamerskie, bo są za mocne. To jest tak na prawdę jedyna rzecz, którą
da sie ubić wszystko...

Hm najlepsze, że nigdy nie używałam... :D xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.05.2008 o 01:17, Catastrophe-she napisał:

Hm najlepsze, że nigdy nie używałam... :D xD

Uuuu... bluźnisz, pułapki bardzo pomagają. Jak gra się z tacticsem woj/mag/zło to są niezastąpione, przed drzwiami rozkładamy, czołg otwiera drzwi i ucieka, złodziej zakrada się za maga, backstab, ucieka, ktoś wpada w pułapki i zaczynamy sieczkę. Aż się łezka w oku zakręciła ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.05.2008 o 15:00, Tanaathos napisał:

...


tez nigdy nie uzywalem pulapek. nawet tych wysokozlodziejopoziomowych. zawsze jak czytalem o mocy pulapek i zabijaniu przy ich pomocy np demogorgona to stwierdzalem ze niema co nawet probowac, bo gra bez wyzwan to nie to samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Catastrophe, jak miło Cię widzieć :D
Wiesz, po co temat, skoro jego spuścizna pozostała w tym :)

A co do pułapek: no dobra, są pojedyncze wyjątki które są na to odporne, ale nie przesadzajmy, większość kritów to można tym pokonać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.05.2008 o 15:33, Alien1981 napisał:

Mam pytanie odnośnie walki z Uwięzionym. Czy on sobie będzie przyzywał te sługi tak w
nieskończoność? Duże problemy miałem z pokonałem strażników którzy pojawiali się po użyciu
kluczy (najwięcej z tymi co mieli w drużynie ulepszoną wersje Obserwatora) a teraz demona
nie mogę nawet zadrapać. Ciekawe jest też to że nie działa na niego czar zatrzymanie
czasu, czy to normalne czy znów mnie jakiś bug nęka?



Hehe ja o ile dobrze bo uwięziony to inaczej Dmeogorgon. :D Ja to sobie zrobiłem normalnie wziąłem ten cały normalny, prawdziwy zwój i go zamknąłem na wieki wieków Amen :d

Pozdrawiam.

PS: choć przyznam kiedyś się z nim prułem i to ostro :D bo chciałem mu nakopać do d*** :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Generalnie chodzi o to, że w ogóle nie warto próbować zabijać tego co on przyzywa, bo wtedy przyzwie coś gorszego.
Żeby marilithy miały się czym zając wywołujesz planetara czy devę, szkielety, ale całą siłe drużyny dajesz w Demogorgona, z dobrym timingiem wyłom->czar zadający obrazenia->wyłom->czar zadajacy obrazenia (juz nie pamietam czy nie warto tez połaskotac go obniżeniem odpornosci....)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.05.2008 o 23:55, TYHE napisał:

...


hmmm wylom jak mi sie zdaje rozprasza ochronne czary bojowe typu kamienna skora, opmb, ognista tarcza albo inna oponcza. nie sa to ochrony przed czarami wiec rzucanie wylomu nie da zbyt zadowalajacych efektow przy tej taktyce:) bardziej chyba chodzilo o np. tajemne slowo ktore zdejmuje czary typu odbicie czaru lub niepodatnosc na magie:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy w trakcie gry można podmienić portrety NPCów z podstawki, a jeśli tak to w którym katalogu należy to zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najłatwiej jest to zrobić przy pomocy edytora sejwów ShadowKeeper - ma on opcję pozwalającą na zmianę portretów używanych przez NPC-ów.
Można też to zrobić umieszczając portrety o odpowiedniej nazwie w katalogu Override, nie mam jednak teraz zainstalowanego BG2 i nie jestem w stanie powiedzieć z pamięci jakie dokładnie nazwy należało nadać tym plikom.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aby to zrobić musisz najpierw znaleźć gdzieś pliki bmp z portretami postaci z podstawki. Następnie trzeba je odpowiednio nazwać. Nazwa musi mieć nstępujący format: NXXXXXXL.bmp, gdzie w miejsce X-ów musisz wstawić pierwsze 6 liter imienia postaci. Dla każdej postaci powinieneś mieć trzy pliki: NXXXXXXL.bmp o rozmiarze 210x330 pikseli (duży portret używany w karcie postaci), NXXXXXXM.bmp o rozmiarze 110x170 pikseli (średni portret używany w inetrfejsie głównym) oraz NXXXXXXS.bmp o rozmiarze 38x60 pikseli (mały portret używany w oknie dialogowym). Wrzucasz te pliki do folderu Override w katalogu głównym gry i gotowe. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.05.2008 o 22:44, Karharot napisał:

Można też to zrobić umieszczając portrety o odpowiedniej nazwie w katalogu Override,
nie mam jednak teraz zainstalowanego BG2 i nie jestem w stanie powiedzieć z pamięci jakie
dokładnie nazwy należało nadać tym plikom.


Umieszczając, czy podmieniając?
Pytam o to, bo, może ja jestem ślepy, ale przeglądnąłem katalog Override i tam w ogole nie ma portretów NPCów. Gdzie te portrety się znajdują w BGT?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak napisałem wcześniej w tej chwili nie mam zainstalowanej tej gry więc niestety nie mogę tego sprawdzić:(
Możesz użyć windowsowej wyszukiwarki i kazać jej znaleźć wszystkie pliki *.bmp w katalogu Baldura, w ten sposób mógłbyś sprawdzić gdzie są przechowywane portrety.
Wciąż jednak uważam że najłatwiej by Ci poszło gdybyś użył ShadowKeepera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Portrety nie są nigdzie przechowywane "na wierzchu". Można je jednak wydłubać na siłę z gry. Wymaga to użycia programów takich jak Near Infinity. Podaj postacie, których portrety potrzebujesz, a ja je tutaj zamieszczę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.05.2008 o 23:05, jasparr napisał:

Umieszczając, czy podmieniając?

Umieszczając. Portrety są zbiffowane gdzieś indziej. Ale wszystko co umieścisz do override będzie brane przez grę w pierwszej kolejności. Wrzucając nowy portret NPC do override zastępujesz go w grze, nie kasując fizycznie oryginalny. To ma swoje plusy, w przypadku rezygnacji z nowego portretu wystarczy go usunąć, a gra z powrotem będzie wyświetlała ten oryginalny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Umieszczając. Portrety są zbiffowane gdzieś indziej.

Dzięki; to wiele wyjaśnia. Już się bałem, że nie potrafię zrobić tak prostej rzeczy, jak wyszukanie pliku w windowsach :)

> Ale wszystko co umieścisz do override
> będzie brane przez grę w pierwszej kolejności. Wrzucając nowy portret NPC do override
> zastępujesz go w grze, nie kasując fizycznie oryginalny. To ma swoje plusy, w przypadku
> rezygnacji z nowego portretu wystarczy go usunąć, a gra z powrotem będzie wyświetlała
> ten oryginalny.

A którym momencie gra pobiera nowy portret z override? Pytam o to w związku z tym, czy nie nalezy również podmienić bitmap w katalogach z save''ami, a przynajmniej w katalogu z bieżącym save''m, z którego będę ładował grę.

I jeszcze pytanie odnośnie posta Xanaxa co do ilości i rozmiarów portretów. Generalnie na stronach dostepne są 2 (nigdy 3!) rozdaje portretów. "L" 110x170 pikseli i "S" 38x60 pikseli. Skąd więc ta rozbieżność

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.05.2008 o 07:46, jasparr napisał:

A którym momencie gra pobiera nowy portret z override? Pytam o to w związku z tym, czy
nie nalezy również podmienić bitmap w katalogach z save''ami, a przynajmniej w katalogu
z bieżącym save''m, z którego będę ładował grę.


Nie musisz tego robić, w sejwach przechowywany jest jedynie odnośnik fo portretu a nie sam portret.

Dnia 08.05.2008 o 07:46, jasparr napisał:

I jeszcze pytanie odnośnie posta Xanaxa co do ilości i rozmiarów portretów. Generalnie
na stronach dostepne są 2 (nigdy 3!) rozdaje portretów. "L" 110x170 pikseli i "S" 38x60
pikseli. Skąd więc ta rozbieżność


Trzeci największy rozmiar portretu nie był używany w BG1. Dopiero BG2 a być może sam TB go używa, zdaje się tylko raz pod sam koniec gry kiedy podawane są dalsze losy bohaterów. Zresztą jeśli nie ma takiego portretu to gra automatycznie bierze ten 110x170 i rozciąga go do odpowiednich rozmiarów więc nie ma się czym przejmować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

[b@]Karharot (pomyliły mi się guziki i zamiast Odpowiedz wcisnąłem Dodaj Post :P)
> (...)
> Trzeci największy rozmiar portretu nie był używany w BG1. Dopiero BG2 a być może sam
> TB go używa, zdaje się tylko raz pod sam koniec gry kiedy podawane są dalsze losy bohaterów.
> Zresztą jeśli nie ma takiego portretu to gra automatycznie bierze ten 110x170 i rozciąga
> go do odpowiednich rozmiarów więc nie ma się czym przejmować.
Chyba jednak się mylisz. :) Największy rozmiar portretu również był używany w BG1 (na karcie postaci). Natomiast ten z epilogów w ToB, to jego rozciągnięta wersja. Poza tym w BG1 są dostępne wszystkie trzy rozmiary, więc można bez problemu je powyciągać.

@jasparr
Żeby oszczędzić Ci szukania zamieszczam portrety wszystkich postaci z części pierwszej, które pojawiają się w części drugiej. Pliki są już prawidłowo ponazywane, wystarczy je skopiować do katalogu Override.

20080508103140

20080508103221

20080508103227

20080508103300

20080508103306

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm... W jednym poście może być zamieszczonych tylko 5 obrazków? No to będzie kilka postów pod rząd. Wybaczcie. :P

20080508103715

20080508103729

20080508103741

20080508103748

20080508103801

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować